Anotācija

25-TA-1016: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts izglītības attīstības aģentūras maksas pakalpojumu cenrādis XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu nodrošināšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Izglītības un zinātnes ministrijas un Valsts izglītības attīstības aģentūras (turpmāk – Aģentūra) iniciatīvas, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu un Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumu Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.333) 16.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai apstiprinātu XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku (turpmāk – Svētki) maksas pakalpojumus un to izcenojumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2025.gada 1.aprīļa noteikumu Nr.207 „Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums” 7.2.apakšpunktu Valsts izglītības attīstības aģentūrai ir tiesības sniegt maksas pakalpojumus saskaņā ar tiesību aktiem par kārtību, kādā no valsts budžeta finansējamās iestādes var sniegt maksas pakalpojumus. Pamatojoties uz Dziesmu un deju svētku likuma 7.panta septīto daļu un saskaņā ar Ministru kabineta 2025.gada 1.aprīļa noteikumu Nr.207 „Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums” 4.12. apakšpunktu, Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku rīkotājs ir Valsts izglītības attīstības aģentūra.
Ministru kabineta 2024.gada 12.novembra rīkojums Nr. 943 „Par XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku norises laiku un vietām” nosaka, ka Svētki tiek rīkoti no 2025.gada 5.jūlija līdz 13.jūlijam Rīgā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devītā daļa paredz, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. MK noteikumu Nr.333 16.punkts nosaka, ka iestāde sagatavo noteikumu projektu par maksas pakalpojumu cenrādi un atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Ministru kabinetā izskatāmo dokumentu iesniegšanas, saskaņošanas un virzības kārtību, virza to apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Pašlaik Svētkiem nav Ministru kabinetā apstiprināts maksas pakalpojumu cenrādis. Līdz ar to Projekts paredz Svētku cenrādi apstiprināt Ministru kabinetā. Visi pakalpojumi, kuri tiek norādīti Projektā ietvertajā Svētku cenrādī, un to cenas Ministru kabinetā tiek apstiprinātas pirmo reizi, līdz ar to pēc būtības tie ir uzskatāmi par jauniem pakalpojumiem. Atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 4.jūlija noteikumu Nr.399 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” 4.punktam jauno pakalpojumu apraksti tiks ievietoti pakalpojumu katalogā mēneša laikā no tiesību akta projekta apstiprināšanas datuma Ministru kabinetā un biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja noskaidrošanas datuma, gadījumā, ja jaunajiem pakalpojumiem tiks veidotas pakalpojumu lietotnes (e-pakalpojumi), tās tiks izvietotas valsts pārvaldes portālā www.latvija.gov.lv .
Risinājuma apraksts
Projekts nosaka Svētku maksas pakalpojumus un to izcenojumus (Projekta pielikums). Maksas pakalpojumi Svētkos ir pasākumu ieejas biļetes un tirdzniecības vietu noma Svētku norises vietās. Svētku programmu veido 22 pasākumi, no kuriem 10 pasākumi ir bezmaksas un 12 maksas pasākumi, kas notiks 15 norises vietās.
Svētku programmā ir šādi bezmaksas pasākumi – vizuālās un vizuāli plastiskās mākslas izstāde “StaroJums” VEF Kultūras pilī no 27. maija līdz 11. jūlijam, koru finālkonkurss Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Rīgas Latviešu biedrības namā, Latvijas Universitātes Lielajā Aulā 4. jūlijā, novadu satikšanās un godināšana Viesturdārzā 6. jūlijā, “Svētki Vērmanes dārzā” no 7.jūlija līdz 13. jūlijam, folkloras kopu programma “Dindaru, dandaru, radu novadu rakstus” Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā 8. jūlijā, folkloras kopu programma “Dindaru, dandaru, radu rotaļu rakstus” Brīvības laukumā 10. jūlijā, profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu radošais pasākums “Radi, rādi, raidi! 2025” Vērmanes dārzā no 11. līdz 13. jūlijam, speciālās izglītības iestāžu skolēnu koncerts “Mēs esam Jūs” Vērmanes dārzā 11. jūlijā, pūtēju orķestru defile programma Brīvības laukumā 12.jūlijā, svētku dalībnieku gājiens no Brīvības laukuma līdz Dailes teātrim 13. jūlijā.
Svētku programmā ir šādi maksas pasākumi – skatuviskās dejas uzvedums “Viedvasara” Xiaomi Arēnā un tā ģenerālmēģinājums 5. jūlijā, Garīgs koncerts Rīgas Sv. Pētera baznīcā 6. jūlijā, Tautas mūzikas koncerts “Dižā skaņrakstā” VEF Kultūras pilī 7. jūlijā, Mūsdienu deju izrādes “Kastaņa puslode” divi koncerti un ģenerālmēģinājums Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 7. un 8. jūlijā, kokļu mūzikas koncerts “Dzīslojums” un tā ģenerālmēģinājums Dailes teātrī 8. jūlijā, simfoniskās mūzikas koncerts “Daudzskanīgais debesjums” Xiaomi Arēnā 8. jūlijā, folkloras konkursu laureātu koncerts “Bij’ manā pūriņā” VEF Kultūras pilī 9. jūlijā, pūtēju orķestru koncerts “Tā radās skaņa” un tā ģenerālmēģinājums Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 10. jūlijā, tērpu parāde “StaroJums” VEF Kultūras pilī 10. jūlijā, Tautas deju lielkoncerta “Es atvēru Laimas dārzu” divi koncerti un tā ģenerālmēģinājums Daugavas stadionā 11.jūlijā un 12. jūlijā, Akordeona mūzikas koncerts “Skan akordeons” Dailes teātrī 11.jūlijā, Noslēguma koncerts “TE-AUST” un tā ģenerālmēģinājums Mežaparka Lielajā estrādē 12.jūlijā un 13. jūlijā.

Projekts paredz noteikt ieejas biļešu izcenojumus 12 Svētku maksas pasākumiem. Svētku pasākumu biļešu politika veidota, pamatojoties uz: (1) nepieciešamību gūt Svētku realizācijai nepieciešamos valsts budžetā plānotos ieņēmumus, (2) veikto izpēti un aprēķiniem Svētku pasākumu norišu vietu ietilpībai, ņemot vērā gan Svētku mākslinieciskās, gan tehniskās realizācijas nosacījumus un izmaksas, kā arī nepieciešamos finanšu resursus. Lai piedāvātu iespēju ikvienam interesentam iegādāties biļetes uz Svētku pasākumiem, biļešu izcenojums veidots amplitūdā no 7 euro līdz 45 euro saskaņā ar katra pasākuma programmu, skatītāju ietilpību, prognozēto biļešu pieprasījumu. Biļešu cena ir noteikta saskaņā ar katra pasākuma veidu vai ieejas biļetes noteiktās sēdvietas atrašanās vietu dabā. Biļešu cenas netiks mainītas, bet, ņemot vērā to, ka norišu vietās sēdvietu, sektoru un zonējuma plānojums veidots pēc skatītāju vietu izvietojuma projekta, var tikt aizvērti atsevišķi sektori un rindas biļešu tirdzniecībai, ja notiek izmaiņas mākslinieciskās un tehniskās koncepcijas realizācijas plānā.



Lai nodrošinātu biļešu pieejamību, Projekts paredz piemērot 15 % atlaidi no ieejas biļetes cenas:
1) Latvijas Goda ģimenes apliecības „Goda ģimene” īpašniekiem. Apliecība „Goda ģimene” ir valsts veidota un Sabiedrības integrācijas fonda īstenota atbalsta programma „Latvijas Goda ģimenes apliecības programma” daudzbērnu ģimenēm, kuras aprūpē ir trīs vai vairāk bērni, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni, vecumā līdz astoņpadsmit gadiem, kā arī pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, un ģimenēm, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte. Šīs apliecības īpašniekiem ir iespēja saņemt atlaides, izmantojot pakalpojumus, kurus piedāvā valsts un privātie uzņēmumi Latvijā.
2) personām ar I, II vai III invaliditātes grupu, uzrādot atbilstošu apliecību;
3) politiski represētajām personām, uzrādot atbilstošu apliecību.
Ņemot vērā lielo apmeklētāju skaitu Mežaparka Lielajā estrādē un Daugavas stadionā (apmēram 40 tūkstoši skatītāji, dalībnieki ar ID kartēm Svētku Noslēguma koncertā), kuriem jāpārbauda biļetes, kā arī to, ka personai, kura iegādājusies biļeti ar atlaidi, pie ieejas koncertā ir jāuzrāda attiecīga apliecība un dokumenti, kas noteikti normatīvajos aktos par Latvijas Goda ģimenes apliecības īstenošanas kārtību, kas ļāva iegādāties biļeti ar atlaidi. Projekts neparedz piemērot 15% atlaidi no ieejas biļetes cenas, uzrādot citus dokumentus, kas apliecina, ka ģimenes aprūpē ir vismaz trīs bērni (bērnu dzimšanas apliecību, vecāku pasi) vai bērns ar invaliditāti, vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditātes grupa. Papildus jānorāda, ka valstī nav cita vienota dokumenta, kas apliecina to, ka ģimenes aprūpē ir vismaz trīs bērni. Personām, kuras iegādājušās Svētku biļetes ar 15 % atlaidi, pirms ieejas Svētku norises vietā tiks lūgts uzrādīt atbilstošo dokumentu, kas ļāva iegādāties biļeti (-es) ar atlaidi.

15 % atlaide tiek piemērota katram pirkumam gan internetā, gan biļešu kasēs ar Latvijas Goda ģimenes apliecību „Goda ģimene”, atbilstoši vispārīgi noteiktajam pirkuma ierobežojumam, ka vienā pirkumā vienam pircējam uz katru Svētku pasākumu būs iespējams nopirkt līdz astoņām biļetēm.

Ar atbilstošu invaliditātes vai politiski represēto personu apliecību gan internetā, gan biļešu kasēs iespējams iegādāties biļeti ar 15 % atlaidi, saņemot atlaidi apliecības īpašniekam, un atbilstoši vispārīgi noteiktajam pirkuma ierobežojumam, ka vienā pirkumā vienam pircējam uz katru Svētku pasākumu būs iespējams nopirkt līdz astoņām biļetēm. I grupas invalīdu apliecības īpašniekam biļetes cenā iekļauta arī vieta asistentam vai pavadonim.

15 % atlaide tiek piemērota katram pirkumam gan internetā, gan biļešu kasēs ar politiski represētas personas apliecību, saņemot atlaidi apliecības īpašniekam, un atbilstoši vispārīgi noteiktajam pirkuma ierobežojumam, ka vienā pirkumā vienam pircējam uz katru Svētku pasākumu būs iespējams nopirkt līdz astoņām biļetēm.

Projekts paredz, ka noslēguma koncerta "TE-AUST" ģenerālmēģinājumu bezmaksas apmeklēs Svētku dalībnieki, bet pārējiem interesentiem būs iespēja iegādāties biļetes par cenu atbilstoši cenrādim.

Aprēķinot samaksu par pakalpojumu, ir ņemta vērā pasākuma valstiskā nozīmība, mērķauditorijas specifika (ģimenes ar bērniem), tajā iesaistīto iedzīvotāju skaits un no valsts budžeta piešķirto dotāciju un atbalstītāju piešķirto līdzekļu apmērs Svētku pasākumu realizācijai.

Dziesmu un deju svētku padomē 2025. gada 31. janvārī, Svētku Rīcības komitejas sēdē 2025. gada 22. janvārī un Svētku Mākslinieciskās padomes sēdē 2025. gada 30. janvārī tika saskaņota Svētku biļešu politika, līdz ar to plānots publiskajā tirdzniecībā nodrošināt 95 % biļešu, iepriekšējā rezervācijā 3% biļešu (Latvijas valstspilsētu un novadu pašvaldībām, ņemot vērā pašvaldību ieguldījumu Dziesmu svētku procesa uzturēšanā, diasporas kolektīvu, kas piedalās Svētkos, pārstāvjiem) un 2% ielūgumu (Svētku goda viesi un Dziesmu svētku procesa uzturētāji). Svētku rīkotājs Aģentūra ir izstrādājusi iekšējo kārtību, kādā tiek nodrošināti ielūgumi vai iespēja rezervēt biļetes.

Projektā paredzētajiem Aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem – Svētku pasākumu ieejas biļetēm pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu. Pievienotās vērtības nodokli nepiemēro, ņemot vērā to, ka saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likuma 7.panta septīto daļu Aģentūra ir Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku rīkotājs un saskaņā ar Ministru kabineta 2025.gada 1.aprīļa noteikumu Nr. 207 „Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums” 4.12. apakšpunktu nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanu, īstenošanu un tradīcijas nepārtrauktību dziesmu un deju svētku starplaikā.
Projekta 5.punktā ir noteikts, ka maksu par cenrāža 1. - 20.punktā noteiktajiem maksas pakalpojumiem iekasē biļešu tirdzniecības pakalpojumu sniedzējs un normatīvajos aktos par kārtību, kādā veicami maksājumi valsts budžetā, noteiktajā kārtībā pārskaita Aģentūras budžetā. Biļešu operators nav tiesīgs prasīt un saņemt jebkādus papildu maksājumus no Svētku pasākumu biļešu pircējiem. Lai gan Svētku pēdējais pasākums notiek 2025.gada 13.jūlijā, lai nodrošinātu Projekta 5.punktā noteiktās kārtības īstenošanu, Projekta 9.punktā noteikts, ka Projekts ir spēkā līdz 2025.gada 31.jūlijam.

Vienlaikus Projekts paredz noteikt maksu par tirdzniecības vietām tradicionālo un mūsdienu amatniecības darinājumu tirgum Vērmanes dārzā  un Mežaparkā, kā arī tirdzniecības nomas vietās – Vērmanes dārzā, Daugavas stadionā un Mežaparkā. Maksa par vienu tirdzniecības vietu jeb līgumcena tiks noteikta atbilstoši tāmei.

Saskaņā ar Rīgas domes 2011.gada 18.janvāra saistošo noteikumu Nr.109 „Par pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā” 7.2.apakšpunktu nodevu par tirdzniecību publiskās vietās nemaksā, ja pasākuma, kura laikā tiek organizēta ielu tirdzniecība, organizators ir Rīgas pilsētas pašvaldība un no tirdzniecības dalībniekiem tiek iekasēta maksa par ielu tirdzniecības organizēšanas nodrošināšanu. Atbilstoši 2025.gada 2.februāra nodomu protokola par sadarbību XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanas un norises Rīgā 2025.gadā nodrošināšanā, kas parakstīts starp Izglītības un zinātnes ministriju, Aģentūru un Rīgas valstspilsētas pašvaldību (turpmāk – nodomu protokols), 1.punktam puses vienprātīgi vienojās kopīgi sadarboties Svētku sagatavošanā un īstenošanā, tādējādi nodrošinot sekmīgu Svētku norisi Rīgā no 2025.gada 5.jūlija līdz 2025.gada 13.jūlijam. Saskaņā ar nodomu protokola 4.7.punktu Rīgas valstspilsētas pašvaldība, atbilstoši Aģentūras Svētkiem budžetā paredzētajiem finanšu līdzekļiem, sadarbojoties ar Aģentūru, apņemas, pamatojoties uz Ministru kabineta apstiprinātajām Svētku norises vietām, Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esošo Svētku norises vietu nomai piemērot iespējamās atlaides vai, citktāl iespējams, nodot tās bezatlīdzības lietošanā. Līdz ar to Rīgas valstspilsētas pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās nav jāmaksā ar nosacījumu, ja no tirdzniecības dalībniekiem tiek iekasēta maksa par ielu tirdzniecības organizēšanas nodrošināšanu.
Ņemot vērā to, ka maksas pakalpojumu – tirdzniecības vietas nomas maksa un Amatnieku, mūsdienu dizaina un tautas lietišķās mākslas tirgus – sniegšanai tiek piesaistīti vairāki resursi ārpus Aģentūras un to piesaistīšanas izmaksas ir mainīgas un tiek atbilstoši diferencētas, Projekts paredz, ka konkrētā pakalpojuma cenu veido resursu piesaistīšanas līgumcena, administratīvās izmaksas, kā arī citas izmaksas, kas saistītas ar pakalpojuma organizēšanu. Līgumcenu veidojošās izmaksas norādītas Projekta 7.punktā. Maksas pakalpojuma „tirdzniecības vietu noma” un Amatnieku un tautas lietišķās mākslas tirgus izcenojumu apstiprina Aģentūras departamenta direktors. Izcenojums tiks aprēķināts un apstiprināts līdz 2025.gada 10.maijam atbilstoši MK noteikumu Nr.333 1.pielikumam.

Tirdzniecības veicēji tiks atlasīti saskaņā ar Aģentūras nolikumiem:
„Amatnieku atlase tradicionālo un mūsdienu amatniecības darinājumu tirdzniecībai XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos”;
„Iespieddarbu, audioierakstu un kancelejas preču tirgotāju atlase tirdzniecībai XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumā „Svētki Vērmanes dārzā””;
„Pārtikas produktu mājražotāju atlase dalībai tirdzniecībā XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumā „Svētki Vērmanes dārzā””;
„XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju atlase”;
„XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku uzkodu un dzērienu tirdzniecības pakalpojumu sniedzēju atlase”.
Maksu par cenrāža 21. un 22. punktā minētajiem pakalpojumiem iekasē ar tāda maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē un ar pārskaitījumu Aģentūras norēķinu kontā Valsts kasē.

Projekta pielikumā esošais cenrādis nosaka Svētku maksas pakalpojumus. Svētkiem noteiktā maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta pielikumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Svētku dalībnieki Dziesmu un deju svētku procesā iesaistītās personas, ikviena persona, kura vēlas apmeklēt Svētkus, individuālie komersanti, kas piedāvās savus pakalpojumus Svētku norises vietās.
Ietekmes apraksts
Ikvienai personai būs iespēja apmeklēt Svētku pasākumus, ņemot vērā, ka būs pieejami gan bezmaksas, gan maksas pasākumi, kā arī nomāt tirdzniecības vietas Svētku norises vietās. 
Juridiskās personas
  • juridiskās personas, kas vēlēsies iegādāties biļetes uz Svētku pasākumiem un nomāt tirdzniecības vietas.
Ietekmes apraksts
Ikvienai juridiskajai personai būs iespēja iegādāties biļetes uz Svētku pasākumiem un nomāt tirdzniecības vietas Svētku norises vietās. Savukārt Latvijas valstspilsētu un novadu pašvaldībām, ņemot vērā pašvaldību ieguldījumu Dziesmu svētku procesa uzturēšanā, diasporas kolektīvu, kas ir Svētku dalībnieki, pārstāvjiem, būs iespēja iegādāties noteiktu skaitu biļetes iepriekšējā rezervācijā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs tos saimnieciskās darbības veicējus, kuri vēlēsies nomāt tirdzniecības vietas Svētku laikā.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
2 102 901
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
2 102 901
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 102 901
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 102 901
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēts pakalpojumu cenu aprēķins sniegts Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.pielikumā „XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku ieņēmumu par biļešu realizāciju veidošanas plans”.

Savukārt Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2.pielikumā „Valsts izglītības attīstības aģentūras organizēto XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu maksas pakalpojumu ieņēmumu aprēķins” sniegts indikatīvais pašu ieņēmumu aprēķins par cenrādī iekļautajiem pakalpojumiem, ņemot vērā pakalpojumu cenas, tirdzniecībai paredzēto biļešu skaitu un plānoto pasākumu apmeklētāju aizpildījuma procentu. Atbilstoši šim aprēķinam pašu ieņēmumi no cenrādī iekļautajiem Svētku pasākumiem un uzvedumiem sastāda 2 012 901 euro. Papildus tam provizoriski plānoti ieņēmumi no tirdzniecības vietu nomas pasākumu vietās 90 000 euro apmērā.

Līdz ar to kopējie pašu ieņēmumi par cenrādī iekļautajiem pasākumiem sastāda 2 102 901 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Atbilstoši Aģentūras provizoriskajiem aprēķiniem budžeta ieņēmumi no pasākumu biļešu realizācijas ir plānoti 2 012 901 euro (XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu maksas pakalpojumu detalizēta ieņēmumu prognoze sniegta Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2.pielikumā). Ieņēmumus no maksas pakalpojumiem plānots novirzīt ar Svētku rīkošanu saistīto izdevumu segšanai, piemēram, izdevumiem par norises vietu nomu, pasākumu tehnisko nodrošinājumu, pasākumu scenogrāfiju realizāciju.
Projekts paredz, ka maksu par tirdzniecības vietu nomu pasākumu norises vietās Aģentūra iekasēs, izmantojot bankas pārskaitījumu. Pašlaik tirdzniecības vietu nomas maksu precīzi aprēķināt nav iespējams, jo pakalpojuma cenas aprēķinam ir nepieciešama informācija par kopējām līgumcenu veidojošajām izmaksām attiecīgajiem pakalpojumiem, kas noteikti Projekta 7.punktā. Tā kā līgumcenu veidojošās izmaksas objektīvu iemeslu dēļ pašlaik vēl nav iespējams noteikt, Projekta 6.punkts paredz, ka cenrāža 21. un 22.punktā noteiktajiem pakalpojumiem līgumcena tiek noteikta atbilstoši tāmei. Provizoriski tiek plānots, ka ieņēmumi par cenrāža 21. un 22.punktā noteiktajiem pakalpojumiem – tirdzniecības vietu noma pasākumu norises vietās varētu sastādīt 90 000 euro.
Pašu ieņēmumu Aģentūra novirzīs Svētku pasākumu īstenošanas izdevumiem, tajā skaitā pasākumu norišu vietu īres maksas segšanai, Svētku pasākuma apsardzes pakalpojuma segšanai, sabiedriskā transporta izdevumu segšanai Svētku dalībniekiem, audiovizuālā un tehniskā nodrošinājuma realizācijai Svētku pasākumu norišu vietās u.c.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Biļešu politika un tās īstenošana tika izskatīta Dziesmu un deju svētku padomes 2025.gada 31.janvāra sēdē, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā un Rīcības komitejas sēdē 2025.gada 22.janvārī, Svētku Mākslinieciskās padomes sēdē 2025.gada 30.janvārī, Svētku pašvaldību koordinatoru sanāksmē 2025.gada 6.februārī, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Rīcības komitejas sēdē 2025.gada 27.februārī, Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru sanāksmē 2025.gada 7.martā.
Dziesmu un deju svētku padome 2025.gada 31.janvāra sēdē izskatīja jautājumu par Svētku biļešu un ielūgumu noteikumiem un politiku. Dziesmu un deju svētku padome bez iebildumiem akceptēja Svētku biļešu un ielūgumu politiku. XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku biļešu rezervēšanas un ielūgumu izsniegšanas komisija, kuras sastāvā ir Dziesmu svētku biedrības valdes priekšsēdētājs, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Izglītības un zinātnes ministrijas un Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta pārstāvji, ir sanākusi piecās darba sanāksmēs, lai lemtu par biļešu politikas īstenošanu, tai skaitā biļešu rezervēšanu un ielūgumu izsniegšanu.

6.4. Cita informācija

Projekta sagatavošanā tika iesaistīta Dziesmu un deju svētku padome, kuras sastāvā ir kultūras ministrs, izglītības un zinātnes ministrs, finanšu ministrs, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deleģēts deputāts, kurš var būt arī šīs padomes priekšsēdētājs, Rīgas Domes priekšsēdētājs, Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis, Valsts prezidenta kancelejas pārstāvis, Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas Latvijas Nacionālās komisijas pārstāvis, divi koru nozares pārstāvji (pieaugušo koru pārstāvis un skolēnu koru pārstāvis), divi deju nozares pārstāvji (pieaugušo deju kolektīvu pārstāvis un skolēnu deju kolektīvu pārstāvis), pūtēju orķestru nozares pārstāvis, tautas lietišķās mākslas nozares pārstāvis, tautas mūzikas nozares pārstāvis, tradicionālās kultūras nozares pārstāvis, profesionālās mūzikas pārstāvis, pašvaldību kultūras centru pārstāvis un nevalstisko organizāciju pārstāvis.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības attīstības aģentūra
  • Izglītības un zinātnes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Svētki plānoti un tiks īstenoti kā bērniem un ģimenēm draudzīgi un pieejami.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku ieņēmumu par biļešu realizāciju veidošanas plāns
2. pielikums
Nosaukums
Valsts izglītības attīstības aģentūras organizēto XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumu maksas pakalpojumu ieņēmumu aprēķins
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk