23-TA-917: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 585 "Noteikumi par bijušajiem zemessargiem apmaksājamiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī izdevumu apjomu un samaksas kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts pēc Aizsardzības ministrijas iniciatīvas.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi noteikt kārtību, kādā atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem apmaksā veselības aprūpes pakalpojumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts aizsardzības dienesta likuma 30. panta otrā daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā Aizsardzības ministrija valsts aizsardzības dienesta karavīram sedz dienesta laikā gūto veselības traucējumu ārstēšanas un medicīniskās rehabilitācijas izmaksas, ja valsts aizsardzības dienesta karavīrs atvaļināts no dienesta sakarā ar veselības stāvokļa neatbilstību valsts aizsardzības militārajam dienestam un ja tam par iemeslu bijusi trauma, kas iegūta dienesta laikā, pildot dienesta pienākumus, vai slimība, kuras cēlonis saistīts ar valsts aizsardzības militāro dienestu, kā arī attiecīgo izmaksu apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumi Nr. 585 "Noteikumi par bijušajiem zemessargiem apmaksājamiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī izdevumu apjomu un samaksas kārtību" (turpmāk – Noteikumi Nr.585) šobrīd spēkā esošajā redakcijā nav attiecināmi uz valsts aizsardzības dienesta karavīriem.
Saskaņā ar Veselības aprūpes finansēšanas likuma 6.panta pirmo daļu, saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, persona veic pacienta līdzmaksājumu veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem. Pacienta līdzmaksājuma apmērs un samaksas nosacījumi ir noteikti Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 „Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”, tādējādi nepieciešams precizējums Noteikumu Nr. 585 3.1. apakšpunktā, jo tāds pacienta maksājums kā pacienta iemaksa veselības aprūpes jomu regulējošajos tiesību aktos vairs nepastāv.
Noteikumu Nr. 585 5.punkts nosaka, ka bijušais zemessargs izdevumus par viņam sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem sedz no personiskajiem līdzekļiem, un Aizsardzības ministrija viņam kompensē šajos noteikumos minētos izdevumus. Lai saņemtu kompensāciju, bijušais zemessargs iesniedz Aizsardzības ministrijā rakstisku iesniegumu par izdevumu atlīdzināšanu, kā arī veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu un to samaksu apliecinošus ārstniecības iestādes (ārsta) izsniegtus dokumentus (piemēram, rēķinus, kvītis, kases čekus, ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījumu pakalpojumu saņemšanai), kuros norādīts pakalpojumu saņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, datums, iestādes nosaukums un sniegtie ārstniecības pakalpojumi.
Ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums ir būtisks dokuments, kas nepieciešams, lai bijušajam zemessargam vai atvaļinātam valsts aizsardzības dienesta karavīram apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumus, un tas ir nepieciešams, lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izlietojumu un pacients apmeklētu tikai tos speciālistus, ko rekomendē ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts. Tādējādi nepieciešams precizēt Noteikumu Nr. 585 5. punktu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 11.marta noteikumiem Nr.134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskās receptes lietošana. Līdz ar to nepieciešams papildināt 6.1. un 6.2.apakšpunktu aiz vārdiem „receptes kopiju” ar vārdiem „vai elektroniskās receptes izdruku”.
Noteikumu Nr. 585 6.2. apakšpunkts nosaka, ka, ja bijušais zemessargs saņēmis šajos noteikumos minētos veselības aprūpes pakalpojumus, viņš iesniedz Aizsardzības ministrijā iesniegumu par izdevumu atlīdzināšanu, ņemot vērā šādus nosacījumus: ja ir iegādātas šo noteikumu 3.7. apakšpunktā minētās medicīniskās ierīces, iesniegumam pievieno ārstējošā ārsta, ergoterapeita vai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos funkcionālā speciālista atzinumu, izrakstu no stacionārā/ambulatorā pacienta medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) vai receptes kopiju, kurā norādīts, kāda medicīniskā ierīce un kādā daudzumā ir nepieciešama, kā arī dokumentus, kas apliecina tās iegādi (piemēram, kases čekus, stingrās uzskaites kvītis, rēķinus), kuros norādīts medicīniskās ierīces saņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, datums, iestādes nosaukums, saņemtās medicīniskās ierīces veids un samaksātā summa. Ņemot vērā, ka ergoterapeits atbilstoši Ārstniecības likuma 45.1 pirmajā daļā noteiktajam arī ir funkcionālais speciālists, nepieciešams redakcionāls precizējums Noteikumu Nr. 585 6.2. apakšpunktā.
Saskaņā ar Veselības aprūpes finansēšanas likuma 6.panta pirmo daļu, saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, persona veic pacienta līdzmaksājumu veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem. Pacienta līdzmaksājuma apmērs un samaksas nosacījumi ir noteikti Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 „Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”, tādējādi nepieciešams precizējums Noteikumu Nr. 585 3.1. apakšpunktā, jo tāds pacienta maksājums kā pacienta iemaksa veselības aprūpes jomu regulējošajos tiesību aktos vairs nepastāv.
Noteikumu Nr. 585 5.punkts nosaka, ka bijušais zemessargs izdevumus par viņam sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem sedz no personiskajiem līdzekļiem, un Aizsardzības ministrija viņam kompensē šajos noteikumos minētos izdevumus. Lai saņemtu kompensāciju, bijušais zemessargs iesniedz Aizsardzības ministrijā rakstisku iesniegumu par izdevumu atlīdzināšanu, kā arī veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu un to samaksu apliecinošus ārstniecības iestādes (ārsta) izsniegtus dokumentus (piemēram, rēķinus, kvītis, kases čekus, ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījumu pakalpojumu saņemšanai), kuros norādīts pakalpojumu saņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, datums, iestādes nosaukums un sniegtie ārstniecības pakalpojumi.
Ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums ir būtisks dokuments, kas nepieciešams, lai bijušajam zemessargam vai atvaļinātam valsts aizsardzības dienesta karavīram apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumus, un tas ir nepieciešams, lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izlietojumu un pacients apmeklētu tikai tos speciālistus, ko rekomendē ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts. Tādējādi nepieciešams precizēt Noteikumu Nr. 585 5. punktu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 11.marta noteikumiem Nr.134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskās receptes lietošana. Līdz ar to nepieciešams papildināt 6.1. un 6.2.apakšpunktu aiz vārdiem „receptes kopiju” ar vārdiem „vai elektroniskās receptes izdruku”.
Noteikumu Nr. 585 6.2. apakšpunkts nosaka, ka, ja bijušais zemessargs saņēmis šajos noteikumos minētos veselības aprūpes pakalpojumus, viņš iesniedz Aizsardzības ministrijā iesniegumu par izdevumu atlīdzināšanu, ņemot vērā šādus nosacījumus: ja ir iegādātas šo noteikumu 3.7. apakšpunktā minētās medicīniskās ierīces, iesniegumam pievieno ārstējošā ārsta, ergoterapeita vai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos funkcionālā speciālista atzinumu, izrakstu no stacionārā/ambulatorā pacienta medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) vai receptes kopiju, kurā norādīts, kāda medicīniskā ierīce un kādā daudzumā ir nepieciešama, kā arī dokumentus, kas apliecina tās iegādi (piemēram, kases čekus, stingrās uzskaites kvītis, rēķinus), kuros norādīts medicīniskās ierīces saņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, datums, iestādes nosaukums, saņemtās medicīniskās ierīces veids un samaksātā summa. Ņemot vērā, ka ergoterapeits atbilstoši Ārstniecības likuma 45.1 pirmajā daļā noteiktajam arī ir funkcionālais speciālists, nepieciešams redakcionāls precizējums Noteikumu Nr. 585 6.2. apakšpunktā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu veikti redakcionāli grozījumi Noteikumu Nr. 585 nosaukumā, izdošanas pamatojumā un atsevišķās normās, nodrošinot noteikumu normu piemērošanu arī uz atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem.
Papildus tiek precizēts 3.1. apakšpunkts, norādot, ka bijušajiem zemessargiem, atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem sedz pacienta līdzmaksājumus, kas noteikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtību, tas ir, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumiem Nr.555 „Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”.
Ņemot vērā, ka ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums ir būtisks dokuments, kas nepieciešams, lai bijušajam zemessargam vai atvaļinātajam valsts aizsardzības dienesta karavīram apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumus, un tas ir nepieciešams, lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izlietojumu un pacients apmeklētu tikai tos speciālistus, ko rekomendē ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts, tiek veikts redakcionāls precizējums Noteikumu Nr. 585 5. punktā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumiem Nr. 134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskā nosūtījuma ambulatora/stacionāra pakalpojuma saņemšanai lietošana. Līdz ar to nosūtījums var būt noformēts papīra formā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par medicīnisko dokumentu lietvedības kārtību vai kā elektroniskā nosūtījuma izdruka.
Atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 11.marta noteikumiem Nr.134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskās receptes lietošana. Līdz ar to tiek papildināts Noteikumu Nr. 585 6.1. un 6.2.apakšpunkts aiz vārdiem „receptes kopiju” ar vārdiem „vai elektroniskās receptes izdruku”.
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 45.1 panta pirmo daļu ergoterapeits arī ir funkcionālais speciālists, tiek precizēts Noteikumu Nr. 585 6.2.apakšpunkts aiz vārdiem "noteiktajos gadījumos" papildinot ar vārdu "cita".
Papildus tiek precizēts 3.1. apakšpunkts, norādot, ka bijušajiem zemessargiem, atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem sedz pacienta līdzmaksājumus, kas noteikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtību, tas ir, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumiem Nr.555 „Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”.
Ņemot vērā, ka ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums ir būtisks dokuments, kas nepieciešams, lai bijušajam zemessargam vai atvaļinātajam valsts aizsardzības dienesta karavīram apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumus, un tas ir nepieciešams, lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izlietojumu un pacients apmeklētu tikai tos speciālistus, ko rekomendē ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts, tiek veikts redakcionāls precizējums Noteikumu Nr. 585 5. punktā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumiem Nr. 134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskā nosūtījuma ambulatora/stacionāra pakalpojuma saņemšanai lietošana. Līdz ar to nosūtījums var būt noformēts papīra formā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par medicīnisko dokumentu lietvedības kārtību vai kā elektroniskā nosūtījuma izdruka.
Atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 11.marta noteikumiem Nr.134 „Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu” tiek nodrošināta arī elektroniskās receptes lietošana. Līdz ar to tiek papildināts Noteikumu Nr. 585 6.1. un 6.2.apakšpunkts aiz vārdiem „receptes kopiju” ar vārdiem „vai elektroniskās receptes izdruku”.
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 45.1 panta pirmo daļu ergoterapeits arī ir funkcionālais speciālists, tiek precizēts Noteikumu Nr. 585 6.2.apakšpunkts aiz vārdiem "noteiktajos gadījumos" papildinot ar vārdu "cita".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Projekts ietekmēs valsts aizsardzības dienesta karavīrus. Ar projektu tiek noteikta kārtība, kādā Aizsardzības ministrija atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem sedz dienesta laikā gūto veselības traucējumu ārstēšanu un medicīniskās rehabilitācijas izmaksas.
Ar projektu jauna dokumentācija, jauni izmeklējumi netiek ieviesti, līdz ar to ģimenes ārstiem vai ārstējošiem ārstiem, kā arī veselības aprūpes pakalpojuma sniedzējiem administratīvais slogs paliks nemainīgs.
Ar projektu jauna dokumentācija, jauni izmeklējumi netiek ieviesti, līdz ar to ģimenes ārstiem vai ārstējošiem ārstiem, kā arī veselības aprūpes pakalpojuma sniedzējiem administratīvais slogs paliks nemainīgs.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
790
0
790
0
790
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
790
0
790
0
790
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
790
0
790
0
790
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
790
0
790
0
790
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Aprēķini balstās uz pašreizējām veselības aprūpes izmaksām atvaļinātajiem Nacionālo bruņoto spēku profesionālā dienesta karavīriem, kas ir vidēji 158,- euro gadā uz vienu personu.
Pieņemot, ka gadā veselības stāvokļa dēļ tiek atvaļināti ne vairāk kā 5 valsts aizsardzības dienesta karavīri, tad izmaksas gadā viņu ārstēšanai būtu 790,- euro
Provizoriski atvaļināto valsts aizsardzības dienesta karavīru ārstēšanai gadā nepieciešami ne mazāk kā (158,- euro x 5)= 790,- euro
Pieņemot, ka gadā veselības stāvokļa dēļ tiek atvaļināti ne vairāk kā 5 valsts aizsardzības dienesta karavīri, tad izmaksas gadā viņu ārstēšanai būtu 790,- euro
Provizoriski atvaļināto valsts aizsardzības dienesta karavīru ārstēšanai gadā nepieciešami ne mazāk kā (158,- euro x 5)= 790,- euro
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ārstniecības un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi tiks nodrošināti Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros no budžeta programmas 31.00.00 “Militārpersonu izdienas pensiju fonds”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akts skar tikai valsts aizsardzības dienesta karavīrus.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Aizsardzības ministrija
- Nacionālie bruņotie spēki
- Nacionālo bruņoto spēku Centrālās medicīniskās ekspertīzes komisija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Aizsardzības ministrijai, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, Nacionālo bruņoto spēku Centrālās medicīniskās ekspertīzes komisijai administratīvais slogs palielināsies. Šobrīd nav iespējams prognozēt apmēru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbilstoši Valsts aizsardzības dienesta likumā noteiktajam, atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā tiks apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbilstoši Valsts aizsardzības dienesta likumā noteiktajam, atvaļinātajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā tiks apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
