Anotācija (ex-ante)

22-TA-189: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ražotāja paplašinātās atbildības sistēmu plastmasu saturošiem izstrādājumiem darbības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija direktīvas (ES) 2019/904 par konkrētu plastmasas izstrādājumu ietekmes uz vidi samazināšanu (turpmāk – Direktīva 2019/904) 8. panta 1. punkta, 8. punkta un 9. punkta prasību pārņemšanu Latvijas Republikas normatīvajos aktos atbilstoši Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likuma (turpmāk – PSIPS likums) 10. panta otrajā daļā, ceturtās daļas 4. punktā un septītajā daļā noteiktajam deleģējumam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt prasības ražotāja paplašinātās atbildības sistēmas vienreizlietojamiem plastmasu saturošiem izstrādājumiem un plastmasu saturošiem zvejas rīkiem (turpmāk - sistēma) izveidošanai un kārtību dokumentu par sistēmas izveidošanu un izpildi sagatavošanu un iesniegšanu Valsts vides dienestam.
Spēkā stāšanās termiņš
05.01.2023.
Pamatojums
Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likuma Pārejas noteikumu 7. punkta 2. apakšpunkts.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
PSIPS likuma 10. panta otrajā daļā, ceturtās daļas 4. punktā un septītajā daļā noteiktā deleģējuma izpildei ir jāizstrādā pirmreizējs tiesību akts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likums (turpmāk - PSIPS likums) nosaka, ka ražotājiem, kas laiž tirgū laiž tirgū tabakas izstrādājumus ar filtriem vai filtrus, kas paredzēti lietošanai kopā ar tabakas izstrādājumiem, mitrās salvetes, t.i., iepriekš samitrinātas salvetes personiskās higiēnas un mājsaimniecības vajadzībām un antibakteriālās mitrās salvetes, balonus un plastmasu saturošus zvejas rīkus, no 2024. 31. decembra (tabakas izstrādājumiem ar filtriem un filtriem, kas paredzēti lietošanai kopā ar tabakas izstrādājumiem jau no 2023. gada 5. janvāra) ir jāizveido sistēma vai arī jāpiedalās sistēmā, lai būtu nodrošināta šo plastmasu saturošo izstrādājumu uzskaite un to radīto atkritumu atbilstoša apsaimniekošana.

Esošajā situācijā valstī nav izveidotas tādas sistēmas, kas apsaimniekotu kaut vienu no nosauktajiem vienreizlietojamiem plastmasu saturošiem izstrādājumiem vai plastmasu saturošiem zvejas rīkiem, līdz ar to ir nepieciešams sagatavot noteikumus par šādu sistēmu izveidošanu, uzraudzību un kontroli, un sadarbības nosacījumiem starp apsaimniekotāju, vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumu un plastmasu saturošu zvejas rīku ražotājiem un pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā apsaimniekotājam ir jāveic sava darbība.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projektā iekļautais Ministru kabineta deleģējums.

Atbilstoši PSIPS likuma 10. panta otrajā daļā, ceturtās daļas 4. punktā un septītajā daļā noteiktajam deleģējumam Ministru kabinetam, VARAM ir sagatavojusi noteikumu projektu "Ražotāja paplašinātās atbildības sistēmu plastmasu saturošiem izstrādājumiem darbības noteikumi" (turpmāk - Noteikumu projekts), atbilstoši PSIPS likuma 10. panta otrajai daļai nosakot:

1) kārtību, kādā ražotājs, kas pats piemēro ražotāja paplašinātās atbildības sistēmu, vai ražotāja paplašinātās atbildības sistēmas komersants, ar kuru ražotājs ir noslēdzis līgumu (turpmāk — apsaimniekotājs), iesniedz Valsts vides dienestam dokumentus, kas apliecina sistēmas piemērošanu attiecībā uz tabakas izstrādājumiem ar filtriem vai filtriem, kas paredzēti lietošanai kopā ar tabakas izstrādājumiem, mitrajām salvetēm un baloniem (turpmāk - vienreizlietojami plastmasu saturoši izstrādājumi) vai plastmasu saturošiem zvejas rīkiem, un iesniedzamo dokumentu saturu; (noteikumu projekta 13. punkts)
2) kārtību, kādā Valsts vides dienests izskata dokumentus, kas apliecina sistēmas piemērošanu, un pieņem lēmumu par apsaimniekotāju; (noteikumu projekta 16. punkts)
3) prasības attiecībā uz sistēmas izveidi un piemērošanu, kā arī apsaimniekotāja pienākumus; (noteikumu projekta 7. un 9. punkts)
4) par atkritumiem kļuvušu plastmasu saturošu zvejas rīku savākšanas mērķus un izpildes termiņus; (noteikumu projekta 10. punkts)
5) kārtību, kādā apsaimniekotājs iesniedz Valsts vides dienestam pārskatu par sistēmas īstenošanu, pārskata veidlapas paraugu un pārskatā iekļaujamo informāciju; (noteikumu projekta 42. punkts)
6) kārtību, kādā Valsts vides dienests izskata pārskatu par sistēmas īstenošanu. (noteikumu projekta 45. punkts)
7) kārtību, kādā apsaimniekotājs nosaka PSIPS likuma 10. panta pirmajā daļā  minēto vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumiem atkritumu apjomu un sedz pašvaldībai PSIPS likuma 10. panta ceturtās daļas 3. punktā minēto maksu attiecībā uz atkritumu savākšanu un apsaimniekošanu. (noteikumu projekta 29. līdz 35. punkts un 41. punkts)

Noteikumu projekts paredz arī atbilstoši PSIPS likuma 10. panta ceturtās daļas 4. punktam noteikt izmaksu pozīcijas aprēķinam par pašvaldību izmaksām, kas saistītas ar vides piegružojuma savākšanu un attiecināmas tikai uz darbībām, kuras publiskās vietās veic pašvaldība, pašvaldības kapitālsabiedrība vai sadzīves atkritumu apsaimniekotājs, ar kuru pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu apsaimniekošanu noslēgusi atkritumu apsaimniekošanas līgumu, maksājot līgumā noteikto atkritumu apsaimniekošanas maksu. (noteikumu projekta 30., 32. un 34. punkts)

Pašvaldības publiskās vietās radītā vides piegružojuma savākšana nozīmē šajās vietās attiecīgo izstrādājumu atlieku (vides piesārņojuma) savākšanu un to nogādāšanu sadzīves atkritumu savākšanas vietās, un apsaimniekošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu.

Atbilstoši Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā 2. panta otrajā daļā noteiktajam skaidrojumam, publiska vieta ir jebkura vieta, kura neatkarīgi no tās faktiskās izmantošanas vai īpašuma formas kalpo sabiedrības kopīgo vajadzību un interešu nodrošināšanai un kura par maksu vai bez maksas ir pieejama ikvienai fiziskajai personai, kas nav attiecīgās vietas īpašnieks, valdītājs, turētājs, algots darbinieks vai cita persona, kuras atrašanās attiecīgajā vietā ir saistīta ar darba pienākumu izpildi. Tādu pašvaldības publisko vietu piemēri ir ietves, tuneļi, gājēju apakšzemes pārejas, satiksmes ejas, sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes un peroni, stadioni un citas norobežotas teritorijas sporta un citu publisku pasākumu laikā, bērnu atpūtas un rotaļu laukumi, parki, skvēri, peldvietas un citas speciāli sabiedrības vajadzībām iekārtotas atpūtas vietas brīvā dabā.

Noteikumu projekts paredz arī atbilstoši PSIPS likuma 10. panta septītajai daļai noteikt vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumu atkritumu apjoma noteikšanas un maksāšanas kārtību attiecībā uz atkritumiem, par kuru savākšanu un apsaimniekošanu apsaimniekotājs sedz pašvaldībai izmaksas, kas saistītas ar vides piegružojuma savākšanu un attiecināmas tikai uz darbībām, kuras publiskās vietās veic pašvaldība, pašvaldības kapitālsabiedrība vai sadzīves atkritumu apsaimniekotājs, ar kuru pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu apsaimniekošanu noslēgusi atkritumu apsaimniekošanas līgumu, maksājot līgumā noteikto atkritumu apsaimniekošanas maksu. (noteikumu projekta 30., 32. un 34. punkts)

2. Sistēmā iekļauto objektu apsaimniekošana.

Noteikumu projektā esošajiem vienreizlietojamiem plastmasu saturošiem izstrādājumu atkritumiem un plastmasu saturošu zvejas rīku atkritumiem apsaimniekošana ir noteikta atbilstoši PSIPS likuma 10. pantā noteiktajām apsaimniekošanas prasībām, kur vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumu atkritumus, ņemot vērā šo atkritumu radītā piegružojuma savākšanas metodes un atkritumu sastāvu, ir nepieciešams apsaimniekot kā sadzīves atkritumus, tos savācot kopā ar citiem vides piegružojumu veidojošajiem atkritumiem un pašvaldības publiskajās vietās savāktajiem sadzīves atkritumiem.

Savukārt plastmasu saturošu zvejas rīku apsaimniekošanā PSIPS likuma 10. panta sestās daļas 1. punkts nosaka dalītu savākšanu, nodošanu ostas atkritumu pieņemšanas un tām līdzvērtīgās savākšanas iekārtās, t.i., šiem atkritumiem ir jābūt nodrošinātai atsevišķai savākšanai, kas rada iespēju šos atkritumus kvalitatīvi pārstrādāt. Attiecīgi noteikumu projekts paredz, ka dalīti savāktiem plastmasu saturošu zvejas rīku atkritumiem ir jābūt arī dotai iespējai tikt atjaunotiem (salabotiem) līdz stāvoklim, kad šos plastmasu saturošos zvejas rīkus var lietot atkārtoti, un tie funkcionalitātes ziņā ir līdzvērtīgi jauni iegādātiem plastmasu saturošiem zvejas rīkiem. Par šādu atkārtoti lietojamu plastmasu saturošu zvejas rīku veidiem un apjomiem apjomu apsaimniekotājs ziņas sniedz ikgadējā pārskata par sistēmas īstenošanu 3. punktā.

3. Līgumi un līgumpartneri.

Noteikumu projekts nosaka apsaimniekotājam slēgt līgumus ar Valsts vides dienestu, ražotāju, kas laiž tirgū Noteikumu projektā minētos plastmasu saturošos izstrādājumus, un pašvaldību vai pašvaldības deleģētu personu.

Apsaimniekotājs apsaimniekošanas līgumu slēdz ar visām pašvaldībām, tādējādi nodrošinot Noteikumu projektā minēto plastmasu saturošo izstrādājumu atkritumu apsaimniekošanu visā valsts teritorijā.

Iesnieguma par sistēmas ieviešanu izskatīšanu un ar to saistīto dokumentu izskatīšanu, kā arī apsaimniekotāja sagatavotā pārskata par sistēmas īstenošanu izskatīšanu veic Valsts vides dienests. Valsts vides dienests attiecīgi arī pieņem lēmumu par apsaimniekošanas līguma starp apsaimniekotāju un Valsts vides dienestu slēgšanu un pārtraukšanu, ja apsaimniekotājs neizpilda šajā noteikumu projektā noteiktās prasības attiecībā uz sistēmas īstenošanu.

Lai apsaimniekotājs spētu kvalitatīvi veikt sistēmas ietvaros īstenojamos pienākumus, Noteikumu projekts nosaka prasības ne tikai apsaimniekošanas līgumam starp RAS komersantu un Valsts vides dienestu, bet arī prasības līgumiem:

1) starp apsaimniekotāju un ražotāju, kas piedalās sistēmā, nosakot līguma priekšmetu un pozīcijas, par ko ražotājs sedz apsaimniekotājam maksu sistēmas īstenošanas pasākumu veikšanai;
2) starp apsaimniekotāju un pašvaldību vai pašvaldības deleģētu personu, kuras administratīvajā teritorijā apsaimniekotājs un ražotāji, kas ir iesaistījušies sistēmā, veic savu darbību.

4. Apsaimniekošanas izmaksas.

Ņemot vērā, ka atbilstoši PSIPS likuma 10. pantā noteiktajām prasībām, ražotājam ir jāsedz izmaksas tikai par šo vienreizlietojamo plastmasu saturošo atkritumu daļu no kopējā savāktā vides piegružojuma apjoma un pašvaldības publiskajās vietās savāktā sadzīves atkritumu apjoma, apsaimniekotājam no pašvaldības ir jāpieprasa informācija par apsaimniekotāja apsaimniekoto vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumu atkritumu daļu no pašvaldības publiskajās vietās savāktā vides piegružojuma sadzīves atkritumu apjoma (pārskata sagatavošanai par sistēmas īstenošanu) un izmaksām. Pašvaldībai atmaksājamo maksu apsaimniekotājs aprēķina atbilstoši šo noteikumu 30., 32. un 34. punktam.

Noteikumu 30. un 32. punktā dotie aprēķina koeficienti noteikti, balstoties uz SIA Gateway&Partners 2020. gada pētījumā  “Izvērtējums par konkrētu plastmasas izstrādājumu ierobežojumu un aizliegumu” sniegto informāciju, attiecinot gadā tirgū laistās produkcijas radītā atkritumu apjoma lielumu (noteikts pētījumā) pret gadā radītā sadzīves atkritumu apjoma lielumu (Centrālā statistikas pārvalde un Eurostat). Pētījumā dati sniegti par katra izstrādājuma 2018. un 2019. gadā radītajiem atkritumu apjomiem, no kā noteikts vidējais koeficients katra izstrādājuma atkritumu veidam. Koeficienti lietojami gan izstrādājuma atkritumu apjoma daļas noteikšanai no savāktā vides piegružojuma un pašvaldības publiskās vietās savākto sadzīves atkritumu apjoma, gan apsaimniekotāja pašvaldībām atlīdzināmo izmaksu aprēķinam par šo izstrādājumu atkritumu apsaimniekošanu.

Noteikumu 34.2. apakšpunktā noteiktās pozīcijas lielumu apsaimniekotājs nosaka, pamatojoties uz pētījumiem, ko īsteno neatkarīga pētījumu organizācija. Pētījumu veikšanas izmaksas sedz ražotāji atbilstoši savas tirgū laistās produkcijas tirgus daļai. No šiem pētījumiem iegūto informāciju lieto arī tabakas izstrādājumu ar filtriem atkritumu apjoma noteikšanai, kas sniedzama pārskatā par ražotāja paplašinātās atbildības sistēmas īstenošanu atbilstoši noteikumu 45.4.1. apakšapakšpunktam.

Kopējo finanšu līdzekļu apjoma (izmaksu apjoma) lielumu par sistēmas ietvaros attiecīgo izstrādājumu atkritumu apsaimniekošanu, atkritumu savākšanas infrastruktūras izveidošanu un apsaimniekošanu, informatīvo pasākumu organizēšanu un administrēšanu apsaimniekotājs savstarpēji saskaņo gan ar ražotājiem, kas piedalās sistēmā, gan pašvaldību. Līdz ar to, izmaksu apmērus (fiksētas summas) attiecībā uz objektiem, par kuru apsaimniekošanu sistēmas ietvaros apsaimniekotājs saņems no ražotājiem un novirzīs pašvaldībām, noteikumu projekts nenosaka, jo apsaimniekotājam par šo izmaksu apmēru ir jāvienojas individuāli gan ar ražotājiem, gan pašvaldībām.

5. Informatīvie pasākumi

Apsaimniekotāja veiktie informatīvie pasākumi ietver PSIPS likuma 13. pantā noteiktās patērētāja informēšanas prasības, tajā skaitā par noteikumu projektā doto izstrādājumu atkritumu ietekmi uz vidi un radīto atkritumu apsaimniekošanu. Informatīvie pasākumi ir vērsti uz vides piegružojuma novēršanu un pareizu atkritumu apsaimniekošanu, atkritumus izmetot tiem paredzētās vietās. Šie pasākumi ietver mērķauditorijai paredzētu informatīvu plakātu, materiālu izvietošanu vidē, kur vērojams piegružojums pašvaldības publiskās vietās, informatīvas kampaņas plašsaziņas līdzekļos, piemēram, radio un televīzijā, sociālajos tīkos (Facebook, Twitter utml.) un citur, kur tas sasniedz noteikto auditoriju.

Noteikumu 7.4. apakšpunktā noteiktā prasība par informācijas par pašvaldības publiskās vietās pieejamiem risinājumiem tabakas izstrādājumu ar filtriem atkritumu savākšanai ievietošanu apsaimniekotāja tīmekļvietnē attiecas tikai uz apsaimniekotājiem, kas apsaimnieko tabakas izstrādājumu ar filtriem atkritumus, un nozīmē tīmekļvietnē ievietot skaidrojumu par dotajā pašvaldībā pieejamo sistēmu šo atkritumu savākšanai, tajā skaitā, ievietojot attēlus ar noteikta tipa atkritumu konteineriem, kas dotajā pašvaldībā paredzēti šo atkritumu savākšanai pašvaldības publiskās vietās.

5. Pielikumu saturs.

Noteikumu projektam ir trīs pielikumi:
1. pielikumā noteikts formāts iesniegumam par sistēmas ieviešanu un apsaimniekošanas plāna apstiprināšanu;
2. pielikums satur formātu apsaimniekošanas plānam, ko apsaimniekotājs sniedz Valsts vides dienestam;
3. pielikumā noteikts formāts pārskatam par sistēmas īstenošanu viena kalendārā gada ietvaros īstenotajām darbībām attiecībā uz atkritumu apsaimniekošanu un pārstrādi, komunikācijas pasākumu plāna izpildi un finanšu plāna izpildi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Komersantiem, kas laiž tirgū Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likuma 8. panta pirmās daļas 6., 7., 8. un 9. punktā noteiktos vienreizlietojamus plastmasu saturošus izstrādājumus vai plastmasu saturošus zvejas rīkus, ir jāveido ražotāja paplašinātās atbildības sistēma vai jāslēdz līgums ar ražotāja paplašinātās atbildības komersantu. Attiecīgi komersantam ir jāatvēl cilvēkresursi ražotāja paplašinātās atbildības sistēmas izveidei vai līguma par dalību ražotāja paplašinātās atbildības sistēmā prasību nodrošināšanai. Būtiska ietekme uz administratīvo slogu sagaidāma nav, bet pašlaik skaitlisks ietekmes novērtējums nav nosakāms.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Valsts vides dienests noteikumu projektā paredzētos uzdevumus īstenos Valsts vides dienestam piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L0904
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2019/904 (2019. gada 5. jūnijs) par konkrētu plastmasas izstrādājumu ietekmes uz vidi samazināšanu
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija direktīvas (ES) 2019/904 par konkrētu plastmasas izstrādājumu ietekmes uz vidi samazināšanu 8. panta 1. punkts, 8. punkts un 9. punkts, kas jāpārņem līdz 2023. gada 5. janvārim.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2019/904 (2019. gada 5. jūnijs) par konkrētu plastmasas izstrādājumu ietekmes uz vidi samazināšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
8. panta 1. punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nav noteiktas stingrākas prasības.
8. panta 8. punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nav noteiktas stingrākas prasības.
8. panta 8. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nav noteiktas stingrākas prasības.
8. panta 9. punkts
9. punkta 9.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav noteiktas stingrākas prasības.
8. panta 9. punkts
9. punkta 9.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts vides dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/282ef9a2-5977-4152-b270-e96d8d0cb215

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apsprišanas laikā nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts vides dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Papildu pienākumi attiecībā uz RAS izveidošanas pieteikumu un ikgadējo pārskatu izskatīšanu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Samazināsies vienreizlietojamu plastmasu saturošu izstrādājumu radītā piegružojuma un plastmasu saturošu zvejas rīku atkritumu daudzums.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi