22-TA-840: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 08.00.00 “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 54.pantu;
- MK 2021.gada 26.oktobra sēdes protokollēmuma (prot.Nr.72 45.§) “Informatīvais ziņojums “Par samazinātā pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu medicīniskām ierīcēm un precēm” 7.punktu.
- likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 54.pantu;
- MK 2021.gada 26.oktobra sēdes protokollēmuma (prot.Nr.72 45.§) “Informatīvais ziņojums “Par samazinātā pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu medicīniskām ierīcēm un precēm” 7.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nepieciešams nodrošināt finansējumu, plānojot 2022.gadā valsts apmaksātajos pakalpojumus, aptuveni 5% no tarifos iekļautajiem medicīniskajiem materiāliem jeb M elementa.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021.gada 26.oktobra MK sēdē (prot.Nr72 45.§ 7.p.) atbalstīja Veselības ministrijas priekšlikumu par finansējuma palielinājumu 2022. - 2024. gadā ik gadu 10 070 713 euro apmērā budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums" (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām), lai nodrošinātu Latvijas Republikas Senāta 2021. gada 22. marta sprieduma administratīvajā lietā Nr. A420143317 (SKA-123/2021) izpildei nepieciešamo finansējumu pievienotās vērtības nodokļa likmes pieaugumam.
Saskaņā ar 2021.gada 26.oktobra MK sēdē (prot.Nr72 45.§) 9.punktu Veselības ministrija iesniedza Finanšu ministrijā likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā priekšlikumus skaitliskajai daļai par finansējuma palielinājumu 2022. - 2024. gadā ik gadu atbilstoši šī protokollēmuma 6. - 8. punktam, vienlaikus par šī protokollēmuma 7. punktu iesniedza priekšlikumu likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" teksta daļai. Saeima 2021.gada 23.novembrī pieņēma likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam”, kas stājās spēkā 2022.gada 1.janvārī.
Savukārt, saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 54.pantu Finanšu ministram ir tiesības budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums" rezervēto finansējumu 10 070 713 euro apmērā pārdalīt Veselības ministrijai, lai atbilstoši Latvijas Republikas Senāta 2021. gada 22. marta spriedumam administratīvajā lietā Nr. A420143317 (SKA-123/2021) nodrošinātu pievienotās vērtības nodokļa likmes pieauguma segšanu, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā 2021. gadā veikto ārstniecības iestāžu aptauju par kopējo PVN likmes pieaugumu ārstniecības līdzekļiem, tika secināts, ka kopējo ārstniecības līdzekļu pieaugums valsts apmaksātajos pakalpojumus ir aptuveni 5% no tarifos iekļautajiem medicīniskajiem materiāliem jeb M elementa. Plānojot 2022. gada finansējumu, visiem tarifiem, tai skaitā manipulācijām, aprūpes epizožu tarifiem, gultasdienas izmaksām, kapitācijas naudai u.c. tika veikts pārrēķins M elementam atbilstoši pieaugumam.
Saskaņā ar 2021.gada 26.oktobra MK sēdē (prot.Nr72 45.§) 9.punktu Veselības ministrija iesniedza Finanšu ministrijā likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā priekšlikumus skaitliskajai daļai par finansējuma palielinājumu 2022. - 2024. gadā ik gadu atbilstoši šī protokollēmuma 6. - 8. punktam, vienlaikus par šī protokollēmuma 7. punktu iesniedza priekšlikumu likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" teksta daļai. Saeima 2021.gada 23.novembrī pieņēma likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam”, kas stājās spēkā 2022.gada 1.janvārī.
Savukārt, saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 54.pantu Finanšu ministram ir tiesības budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums" rezervēto finansējumu 10 070 713 euro apmērā pārdalīt Veselības ministrijai, lai atbilstoši Latvijas Republikas Senāta 2021. gada 22. marta spriedumam administratīvajā lietā Nr. A420143317 (SKA-123/2021) nodrošinātu pievienotās vērtības nodokļa likmes pieauguma segšanu, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā 2021. gadā veikto ārstniecības iestāžu aptauju par kopējo PVN likmes pieaugumu ārstniecības līdzekļiem, tika secināts, ka kopējo ārstniecības līdzekļu pieaugums valsts apmaksātajos pakalpojumus ir aptuveni 5% no tarifos iekļautajiem medicīniskajiem materiāliem jeb M elementa. Plānojot 2022. gada finansējumu, visiem tarifiem, tai skaitā manipulācijām, aprūpes epizožu tarifiem, gultasdienas izmaksām, kapitācijas naudai u.c. tika veikts pārrēķins M elementam atbilstoši pieaugumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams MK lēmums par finansējuma piešķiršanu, plānojot 2022.gadā valsts apmaksātajos pakalpojumus, aptuveni 5% no tarifos iekļautajiem medicīniskajiem materiāliem jeb M elementa.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 54. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 08.00.00 “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums” 10 070 713 euro apmērā uz šādām Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām, lai nodrošinātu Latvijas Republikas Senāta 2021. gada 22. marta sprieduma administratīvajā lietā Nr. A420143317 (SKA-123/2021) izpildei nepieciešamo finansējumu pievienotās vērtības nodokļa likmes pieaugumam, tai skaitā:
- apakšprogrammu 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana" 1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām).
- apakšprogrammu 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana" 1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammu 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
10 070 713
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
10 070 713
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-10 070 713
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-10 070 713
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
10 070 713
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 54. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 08.00.00 “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums” 10 070 713 euro apmērā (skatīt anotācijas 1.pielikumu) uz šādām Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām, lai nodrošinātu Latvijas Republikas Senāta 2021. gada 22. marta sprieduma administratīvajā lietā Nr. A420143317 (SKA-123/2021) izpildei nepieciešamo finansējumu pievienotās vērtības nodokļa likmes pieaugumam, tai skaitā:
- apakšprogrammu 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana" 1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3).
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali, veiks apropriācijas pārdali.
- apakšprogrammu 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana" 1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3);
- apakšprogrammu 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām) (skatīt anotācijas pielikumu Nr.1-3).
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali, veiks apropriācijas pārdali.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē", 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" un 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 08.00.00 “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums”.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu par Veselības ministrijas pamatbudžeta bāzes 2023., 2024. un 2025.gadam izdevumu palielināšanu 2023.gadā un turpmāk ik gadu 10 070 713 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana"1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām).
Vienlaikus Finanšu ministrija samazinās 2023.gadā un turpmāk ik gadu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums" plānoto finansējumu 10 070 713 euro apmērā.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu par Veselības ministrijas pamatbudžeta bāzes 2023., 2024. un 2025.gadam izdevumu palielināšanu 2023.gadā un turpmāk ik gadu 10 070 713 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana"1 587 636 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 426 077 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2 722 376 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" 3 467 506 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām);
- apakšprogrammā 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 1 867 118 euro apmērā (dotācijai no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem subsīdijām un dotācijām).
Vienlaikus Finanšu ministrija samazinās 2023.gadā un turpmāk ik gadu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 08.00.00 "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums" plānoto finansējumu 10 070 713 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Projekts šo jomu neskar.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienestsNevalstiskās organizācijas
-Cits
ārstniecības iestādes6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Projekts šo jomu neskar.
6.4. Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais veselības dienests
- ārstniecības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Nepieciešams piešķirt finansējumu ārstniecības iestādēm, kas nodrošina valsts apmaksātos pakalpojumus.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
Pielikumi