Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
21-TA-848: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts „Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz
- Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13. daļas 1.punktu;
- Pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam, kas izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē  2021. gada 19. augustā; VSS-753.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem 1 303 433 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
I. Valsts pamatbudžeta izdevumu prognozētā neapguve:
1. budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija”  705 157 euro.
Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" finanšu līdzekļi plānotajā apmērā netiks apgūti saistībā ar šādu pasākumu ieviešanas gaitu:
 - Pasākumu plāns noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2020. gada 29. septembra rīkojumu Nr. 576).
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi precizēto “Pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam”, kas izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē  2021. gada 19. augustā; VSS-753. Ņemot vērā precizētajā pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam ieviešanai nepieciešamā precizētā finansējuma apjomu, tiek plānota finansējuma neapguve atsevišķām iesaistītajām iestādēm, tajā skaitā 2021. gadam plānoto finansējumu neapgūs arī Valsts policija.
Pasākuma ietvaros tiek prognozēta neapguve atlīdzībai 518 742 euro apmērā (izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kods (turpmāk – EKK) 1000 "Atlīdzība"), jo no plānotajām 23 amata vietām ir 9 vakantas amata vietas, bez tam no aizpildītajām 14 amata vietām 4 amatpersonas darbu Valsts policijas struktūrvienībā uzsāka 2021. gada februārī, 5 amatpersonas martā, 3 amatpersonas aprīlī, 2 amatpersonas maijā.  Vakantās amata vietas plānots aizpildīt turpmākajos periodos.

- Pasākumi, kas saistīti ar ceļu satiksmes uzraudzības uzlabošanu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 16. novembra rīkojumu Nr.719 “Par finansējuma piešķiršanu Iekšlietu ministrijai pasākumiem, kas saistīti ar ceļu satiksmes uzraudzības uzlabošanu” tiek paredzēts finansējums Valsts policijas īstenotajiem pasākumiem, kas saistīti ar ceļu satiksmes uzraudzības uzlabošanu.
Pasākuma ietvaros plānotā neapguve atlīdzībai 40 000 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība”), jo lielākai daļai darbiniekiem noteikta samaksa atbilstoši stundas likmei, kā arī viena amata vieta ir vakanta. Vienlaikus plānota neapguve pamatkapitāla veidošanai (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”), jo transportlīdzekļu piespiedu apstādināšanas līdzekļu iegādei saskaņā ar noslēgto līgumu veidojas finansējuma neapguve 42 615 euro apmērā.

- Ilgtermiņa saistību pasākums “Ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanas tehnisko līdzekļu (fotoradaru) darbības nodrošināšana”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 29. jūlija rīkojumu Nr.382 “Par Iekšlietu ministrijas ilgtermiņa saistībām ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanas tehnisko līdzekļu (fotoradaru) darbības nodrošināšanai” budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 2021. gadam plānots finansējums 2021. gadā – 2 380 404 euro apmērā. Plānotā neapguve 103 800 euro apmērā, jo
no 24  darbiniekiem plānotajām amata vietām ir 9 vakantas amata vietas, kā arī viena amatpersona līdz 2021. gada jūnijam bija ilgstošā prombūtnē.

2. budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība”  75 708 euro.
Budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība”  plānotajā apmērā netiks apgūts :
- finansējums, kas paredzēts ugunsdzēsības depo izveidei Ādažos. Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 11.decembra sēdes protokola Nr.59 64.§ “Informatīvais ziņojums “Par ugunsdzēsības depo izveidi Ādažos”” 4.1.punktu Iekšlietu ministrijai izdevumus, kas saistīti ar speciālo ugunsdzēsības un glābšanas transportlīdzekļu iegādi, ne vairāk kā 1 640 652 euro apmērā, individuālo aizsarglīdzekļu iegādi, ne vairāk kā 64 320 euro apmērā, un ar depo aprīkojuma iegādi, ne vairāk kā 124 323 euro apmērā segt Iekšlietu ministrijai 2021.gadam apstiprināto bāzes izdevumu ietvaros. Pasākumu ietvaros piegādes līgumi speciālo transportlīdzekļu iegādei ir noslēgti, un atbilstoši tiem var prognozēt, ka piešķirtie finanšu līdzekļi pilnā apmērā netiks apgūti.
Pasākuma ietvaros tiek prognozēta finansējuma neapguve 54 471 euro apmērā (EKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”).

- finansējums, kas plānots pabalstam pēc  katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem Iekšlietu ministrijas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 25. panta ceturto daļu  Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem Iekšlietu ministrijas sistēmā saņem vienreizēju pabalstu (turpmāk ­– izdienas pabalsts) triju mēnešalgu apmērā atbilstoši pēdējam amatam.
Aktualizējot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu ar speciālo dienesta pakāpi skaitu, kurām pienākas izdienas pabalsts un tām noteiktās mēnešalgas, var prognozēt, ka piešķirtie finanšu līdzekļi pilnā apmērā netiks apgūti. Pasākuma ietvaros tiek prognozēta izdienas pabalstam plānotā finansējuma neapguve  21 237 euro apmērā (EKK 1000 “Atlīdzība”).

3. budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde”  finanšu līdzekļi 13 777 euro  apmērā (EKK 7712  “Maksājumi citās starptautiskajās institūcijās”)  netiks apgūti saistībā ar  iemaksām starptautiskās institūcijās un programmās.  2021. gada iemaksas Starptautiskās migrācijas organizācijai 24 434,54 euro un  dalības maksa elektronisko mašīnlasāmo ceļošanas dokumentu ICAO Publisko atslēgu direktorijā 21 420,42 euro ir veiktas pilnā apmērā un šogad maksājumi vairs nav jāveic. Plānotie izdevumi 59 632 euro -  24 434,54 euro - 21 420,42 euro = 13 777 euro.

4. budžeta apakšprogrammā 38.05.00 “Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība”  50 000 euro.
Budžeta apakšprogrammā 38.05.00 “Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība” finanšu līdzekļi plānotajā apmērā netiks apgūti saistībā ar šādu pasākumu ieviešanas gaitu:
 - Sporta pasākumu organizēšana. Saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību un to ierobežojošo pasākumu dēļ 2021. gada pirmajā pusgadā netika organizētas sporta sacensības. Ņemot vērā pašreiz spēkā esošās epidemioloģiskās drošības prasības, plānots, ka sacensību organizēšana varētu tikt atsākta  no septembra mēneša, organizējot sacensības tikai sporta veidos, kas noris ārtelpās. Prognozējamā finanšu neapguve sacensību organizēšanai ir 20 000 euro apmērā  (EKK 2234 “Normatīvajos aktos noteiktie veselības un fiziskās sagatavotības pārbaudes izdevumi”) un 10 000 euro apmērā sporta ēku un telpu nomai (EKK 2261 “Ēku, telpu īre un noma”).
Psiholoģiskā atbalsta kursa dalībnieku ēdināšana.
 - Saistībā ar Covid-19 izplatību ierobežojošiem pasākumiem līdz 2021. gada jūnijam psiholoģiskā atbalsta kurss amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm netika sniegts. Tādējādi tiek prognozēta finansējuma neapguve psiholoģiskā atbalsta kursu dalībnieku ēdināšanai 20 000 euro apmērā (EKK 2239 “Pārējie neklasificētie pakalpojumi”).

5. budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”  21 404 euro.
Budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” finanšu līdzekļi plānotajā apmērā netiks apgūti saistībā ar šādu pasākumu ieviešanas gaitu:
- Ilgtermiņa saistību pasākums “Transportlīdzekļu noma”. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 9.jūnija rīkojumu Nr.299 “Par ilgtermiņa saistībām Iekšlietu ministrijai Iekšējās drošības biroja funkciju nodrošināšanai” 2021. gadam transportlīdzekļu nomai plānots finansējums 96 240 euro apmērā. Atbilstoši noslēgtajiem līgumiem plānotā izpilde 2021. gadā ir 81 836 euro.
 Pasākuma ietvaros tiek prognozēta finansējuma neapguve 14 404 euro apmērā (EKK 2262 “Transportlīdzekļu noma”).
 - Kancelejas preču iegāde Iekšlietu ministrijas vajadzībām. Sakarā ar attālinātā darba organizēšanu samazinājās izdevumi kancelejas preču iegādei. Tiek prognozēts, ka izveidosies finansējuma neapguve 7 000 euro apmērā (EKK 2000 “Preces un pakalpojumi”).

6. budžeta programmā 43.00.00 “Finanšu izlūkošanas dienesta darbība”  409 388 euro.
Pasākumu plāns noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2020. gada 29. septembra rīkojumu Nr. 576).
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi precizēto “Pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam”, kas izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē  2021. gada 19. augustā; VSS-753. Ņemot vērā precizētajā pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam ieviešanai nepieciešamā precizētā finansējuma apjomu, tiek plānota finansējuma neapguve atsevišķām iesaistītajām iestādēm, tajā skaitā 2021. gadam plānoto finansējumu neapgūs arī Finanšu izlūkošanas dienests.
 Pasākuma ietvaros tiek prognozēta neapguve 409 388 euro apmērā (EKK 2000 “Preces un pakalpojumi”).

8. budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”  27 999 euro.
Budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” finanšu līdzekļi plānotajā apmērā netiks apgūti saistībā ar komandējumu izdevumu samazinājumu. Sakarā ar Covid-19 ierobežojumiem, samazinājās ārvalstu komandējumu skaits un izdevumi, kā rezultātā tiek prognozēta izdevumu neapguve  27 999 euro apmērā (EKK 2000 “Preces un pakalpojumi”).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
II. Priekšlikumi finansējuma pārdalei
Iekšlietu ministrijas ietvaros nepieciešams finansējums šādās budžeta programmās un apakšprogrammās:
1. Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 015 949  euro apmērā, tajā skaitā:
- Amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības ieguvei Rīgas Stradiņa universitātē nepieciešams finansējums 170 545 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 2.tabulā).

2017. gada 23. februārī starp Valsts policiju un Rīgas Stradiņa universitāti tika noslēgts pakalpojuma līgums “Par Valsts policijas amatpersonu otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības nodrošināšanu no 2017. gada līdz 2022. gadam” (Pasūtītāja līguma eksemplāra reģ. Nr.713; Izpildītāja līguma eksemplāra reģ. Nr. 48-23/2017/0147).
Ministru kabinets ar 2019. gada 7. maija rīkojumu Nr. 220 atbalstīja konceptuālajā ziņojumā "Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas pilnveidi" noteikto, ka par valsts un sabiedrības interesēm visatbilstošāko risinājumu ir atzīstama jaunas struktūrvienības izveide kādā no valsts universitātēm un uz Valsts policijas vecākā virsnieka profesijas standarta pamata izstrādātu studiju programmu īstenošana, kuru ietvaros tiesībaizsardzības iestāžu vajadzībām ilgtermiņā tiktu sagatavoti nepieciešamie speciālisti.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 17. septembra sēdes protokola Nr. 42 28.§ 2. un 4. punktu, Valsts policija saņēma atļauju slēgt vienošanos ar Rīgas Stradiņa universitāti par speciālistu sagatavošanu tiesībaizsardzības iestāžu vajadzībām par valsts budžeta līdzekļiem.
2020. gada 13. augustā starp Valsts policiju un Rīgas Stradiņa universitāti tika noslēgts līgums “Par ilgtermiņa speciālistu sagatavošanu Valsts policijas vajadzībām” (turpmāk – līgums).
Saskaņā ar līguma 1.1.1. apakšpunktu, Rīgas Stradiņa universitātei tika uzdots nodrošināt Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm uzņemšanu un izglītošanu profesionālajā bakalaura studiju programmā „Policijas darbs”, ar speciālu moduli papildinātajā profesionālajā maģistra studiju programmā “Tiesību zinātne”. 
Līguma 2.1.1. apakšpunktā tika noteikts, ka sniegtā pakalpojuma izmaksas ir šādas - attiecībā par līguma 1.1.1.punktā norādīto - uz vienu studējošo ir atbilstoši Ministru kabineta noteiktajām vienas studiju vietas bāzes izmaksām un attiecīgās izglītības tematiskās jomas optimālajiem sekojošiem koeficientiem: 4,2 (“Policijas darbs”) un 1,1 (“Tiesību zinātnei”).
Līgumā paredzētais koeficients sadārdzināja studiju izmaksas uz vienu studējošo Valsts policijai, salīdzinot ar tekošo gadu, tāpēc Valsts policija sagatavoja un iesniedza Iekšlietu ministrijai prioritārā pasākuma pieprasījumu 2021.-2023.gadam, pieprasot papildus finansējumu studiju maksu segšanai, taču papildu finansējums netiks piešķirts.
Ņemot vērā minēto un to, ka Valsts policija plānoja 2020./2021. akadēmiskajam gadam nodrošināt 82 studējošos (iepriekš plānoto 65 vietā), Valsts policija vērsās pie Rīgas Stradiņa universitātes ar lūgumu grozīt līguma 2.1.1. apakšpunktu, un noteikt mazāku studiju izmaksu koeficientu.
2020. gada 15. oktobrī starp Valsts policiju un Rīgas Stradiņa universitāti tika noslēgta Vienošanās Nr. 1 par grozījumiem līgumā, ar kuru tika grozītas sniegtā pakalpojuma izmaksas un tika noteikts, ka pakalpojuma izmaksas attiecībā par līguma 1.1.1.punktā (t.sk. arī līguma 1.1.3.punktā) norādīto –2020./2021.akadēmiskajam gadam uz vienu studējošo ir atbilstoši Ministru kabineta noteiktajām vienas studiju vietas bāzes izmaksām un izglītības tematiskās jomas koeficientam 3,5 (“Policijas darbs”) / un Ministru kabineta noteiktajām izglītības tematiskās jomas optimālajam koeficientam 1,1 (“Tiesību zinātnei”), turpmāk katram nākamajam mācību gadam Ministru kabineta noteiktie izglītības tematiskās jomas optimālie koeficienti   – 4,2 (“Policijas darbs”) un 1,1 (“Tiesību zinātnei”).
Norādām, ka 2021. gadam Valsts policijai netika piešķirti nepieciešamie finanšu līdzekļi, lai Valsts policija varētu pilnībā izpildīt līguma 2.1.1. apakšpunkta noteikumus, un Valsts policijas amatpersonas varētu turpināt studēt Rīgas Stradiņa universitātē.
Lai nodrošinātu mācību procesu minimālā līmenī, Valsts policija atkārtoti vērsās pie Rīgas Stradiņa universitātes ar lūgumu pārskatīt līguma 2.1.1. apakšpunktā noteikto studiju izmaksu koeficientu - šoreiz līdz minimālajai vērtībai saskaņā ar Ministru kabineta 2006. gada 12. decembra noteikumu Nr. 994 “Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem paredzētajam apmēram” 1. pielikuma 1. un 26. punktu.
2021. gada 12. februārī starp Valsts policiju un Rīgas Stradiņa universitāti tika noslēgta Vienošanās Nr. 2 par grozījumiem līgumā, ar kuru tika grozītas sniegtā pakalpojuma izmaksas un tika noteikts, ka pakalpojuma izmaksas attiecībā par līguma 1.1.1.punktā (t.sk. arī līguma 1.1.3.punktā) norādīto - no 2021.gada 1.februāra līdz 2021.gada 31.decembrim uz vienu studējošo ir atbilstoši Ministru kabineta noteiktajām vienas studiju vietas bāzes izmaksām un izglītības tematiskās jomas koeficientam 2,7 (“Policijas darbs”) un Ministru kabineta noteiktajām izglītības tematiskā jomas optimālajam koeficientam 1,1 (“Tiesību zinātnei”), turpmāk no 2022.gada 1.janvāra un katram nākamajam mācību gadam Ministru kabineta noteiktie izglītības tematiskās jomas optimālie koeficienti – 4,2 (“Policijas darbs”) un 1,1 (“Tiesību zinātnei”).
Valsts policija norāda, ka, neskatoties uz to, ka tika panākta vienošanās ar Rīgas Stradiņa universitāti par studiju izmaksu koeficienta piemērošanu minimālā vērtībā, tas nesekmē studiju programmas attīstību, un arī pie šī koeficienta nav iespējams nodrošināt amatpersonu uzņemšanu nepieciešamā skaitā esošo finanšu līdzekļu ietvaros.
Atbilstoši mūsdienu sabiedrības prasībām ir nepieciešams attīstīt izmeklētāju un operatīvo darbinieku izglītības saturu un veicināt attiecīgo studiju programmu pilnveidošanu, lai perspektīvā nodrošinātu tiesībaizsardzības iestādes ar kvalificētu personālu, taču ar pašreizējo finansējumu to nav iespējams izdarīt, kā rezultātā tiek radīti nopietni riski valsts un sabiedrības drošībai.
Vēršam uzmanību uz to, ka lielāki ieguldījumi izglītības programmas “Policijas darbs” attīstībā un materiāli tehniskās bāzes nodrošināšanā, tostarp, jaunu, modernu un speciāli aprīkotu telpu un atbilstošu tehnoloģiju attīstībā, ir iespējami tikai proporcionāli finansējumam.

- Sociāla rakstura maksājumu un kompensāciju nodrošināšanai
nepieciešams finansējums 8 000 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 3.tabulā). Ņemot vērā, ka no finansējuma, kas plānots kodā “Sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas”  tiek izmaksātas ne tikai kaitējuma atlīdzības, kuras ir iespējams saplānot, bet arī pabalsti sakarā ar amatpersonas (darbinieka) nāvi, esošais finansējums 2021.gadam ir nepietiekams.

 - Papildu izdevumu (vidējās izpeļņas pieaugums), kas radušies,  nosakot  atlīdzību par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 infekcijas slimības uzliesmojumu un tās seku novēršanu, kompensēšanai nepieciešams finansējums 765 347 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 4.tabulā).

Piemaksas par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, kas piešķirta no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”,  rada ietekmi uz atlīdzības izdevumiem. Nepieciešams finansējums, lai segtu ietekmi saistībā ar vidējās izpeļņas pieaugumu uz samaksu par atvaļinājuma laiku un ietekmi uz slimības naudu.

- Izdienas pabalsta izmaksai amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi nepieciešams finansējums 15 925 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 5.tabulā).
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 25. panta ceturto daļu  Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem Iekšlietu ministrijas sistēmā saņem vienreizēju pabalstu (turpmāk ­– izdienas pabalsts) triju mēnešalgu apmērā atbilstoši pēdējam amatam.
Ņemot vērā amatpersonu ar speciālo dienesta pakāpi skaita izmaiņas un vidējā izdienas pabalsta apmēra izmaiņas, nepieciešams papildu finansējums 15 925 euro apmērā.

- Transportlīdzekļu izpirkšanai pēc nomas termiņa beigām nepieciešams finansējums 56 132 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 6.tabulā). Lai nodrošinātu Valsts policijas funkciju izpildes nepārtrauktību, nepieciešams izpirkt vairāk transportlīdzekļu, nekā sākotnēji tika plānots. Kopumā plānots izpirkt  477 transportlīdzekļus. Daļa finansējuma, kas nepieciešams transportlīdzekļu izpirkšanai, jau ir ieplānots, savukārt papildu nepieciešami līdzekļi 56 132 euro apmērā.

2. Budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 95 962 euro apmērā.
- Samaksai par virsstundu darbu 2021. gada maijā, jūnijā un jūlijā saistībā ar pašvaldības domes vēlēšanu norises nodrošināšanu, Fizisko personu reģistra ieviešanu un administratīvi teritoriālās reformas prasību informācijas sistēmās īstenošanu nepieciešams finansējums 11 195 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 7.tabulā).
    Saskaņā ar Pašvaldības domes vēlēšanu likumā un Vēlētāju reģistra likumā noteiktajiem termiņiem, vairākas likumos paredzētās darbības - vēlētāju datu ielāde un aktualizēšana Vēlētāju reģistrā un vēlētāju sarakstu sagatavošana izmantošanai Elektroniskajā vēlētāju tiešsaistes reģistrā, bija jāveic brīvdienās 22.05. un 29.05. (sestdienas). Tāpat darbinieki sniedza tehnisku un informatīvu atbalstu par Vēlētāju reģistra izmantošanu un vēlētāju datu pārbaudi novadu un iecirkņu vēlēšanu komisijām iepriekšējās balsošanas dienās (kad vēlēšanu iecirkņi darbojās līdz plkst. 20:00) un vēlēšanu dienā - 05.06. (sestdien). Kopumā tika iesaistīti 4 nodarbinātie  x 16 stundas maijā un 2 nodarbinātie  x 24 stundas jūnijā.
      Fizisko personu reģistra informācijas sistēma (FPRIS) ir jauna Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes informācijas sistēmu (IS) platforma, kas sevī ietver vairākus jaunus funcionālus moduļus, kā arī uz FPRIS tika pārceltas Vienotās migrācijas informācijas sistēmas (VMIS) Iedzīvotāju reģistra un Civilstāvokļa aktu reģistra informācijas sistēmas funkcionalitātes un veikta esošo datu migrēšana (t.sk. lietotāju datu un klasifikatoru). Lai maksimāli neietekmētu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes IS lietotāju (gan iekšējo, gan ārējo) ikdienas darbu, jauno FPRIS funkcionalitāšu iedarbināšana un nepieciešamo VMIS datu migrēšana tika veikta brīvdienās 25.06., 26.06., 27.06. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Personu datu apstrādes departamenta eksperti sadarbībā ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centra un FPRIS izstrādātāja ekspertiem šajā laikā nodrošināja FPRIS konfigurāciju, nepieciešamo datu migrēšanu no VMIS, jaunu klasifikatoru ielādi, operatīvu FPRIS un tai saistīto IS (VMIS, Personu apliecinošu dokumentu informācijas sistēmas u.c.) produkcijas vižu darbības, to lietotāju datu un tiesību pārbaudi, un migrēto datu kvalitātes/integritātes pārbaudi. Kopumā tika iesaistīti 15 nodarbinātie  x 24 stundas jūnijā.
      Lai nodrošinātu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes IS adrešu klasifikatoru migrēšanu un to datu pieejamību citu iestāžu IS, vienlaikus maksimāli neietekmējot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes IS lietotāju (gan iekšējo, gan ārējo) ikdienas darbu, 03.07. un 04.07. (sestdien un svētdien), Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Personu datu apstrādes departamenta eksperti nodrošināja adrešu klasifikatoru migrēšanas skriptu darbināšanu un operatīvo migrēto datu kvalitātes un integritātes pārbaudi. Kopumā tika iesaistīti 3 nodarbinātie  x 16 stundas jūlijā.

- Samaksai par virsstundu darbu 2021. gada augustā un septembrī un nodarbināto motivēšanai, saistībā ar klientu apkalpošanas darba laika pagarināšanu, nepieciešams finansējums 84 767 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 8.tabulā).
Patreiz Pilsonības un migrācijas pārvaldes Rīgas, Jūrmalas, Liepājas, Ogres, Rēzeknes, Tukuma, Jelgavas nodaļās ir pagarināts klientu apkalpošanas darba laiks, nodarbinot 49 darbiniekus virsstundu darbā, no kuriem 26 darbinieki strādā 4 virsstundas nedēļā (2 dienas) un 23 darbinieki strādā 6 virsstundas nedēļā (3 dienas).
Līdz ar to pagarinātā darba laika ietvaros, paredzot maksimālu darbinieku noslogojumu, nodrošināta pakalpojuma (gan personu apliecinoša dokumenta noformēšana, gan saņemšana) pieejamība papildus līdz 1088 klientiem nedēļā.
Pilsonības un migrācijas pārvalde ir izvērtējusi pieejamos cilvēkresursus un nodarbināto sapratni un atbalstu palielināt klientu apkalpošanas kapacitāti teritoriālajās nodaļās vasaras periodā, un pagarināto klientu apkalpošanas darba laiku noteikt līdz 2021.gada 30.septembrim attiecīgi nosakot, ka 49 darbinieki strādā 8 virsstundas nedēļā (4 dienas). Efektizējot klientu apkalpošanas kapacitāti augustā 26 darbinieki strādās papildus 4 virsstundas nedēļā (2 dienas) un 23 darbinieki strādās papildus 2 virsstundas nedēļā (1 diena), septembrī 49 darbinieki strādās papildus 8 virsstundas nedēļā (4 dienas). Attiecīgi augustā papildus tiks nostrādātas 600 virsstundas un septembrī 1568 virsstundas.
Naudas balvu izmaksai mēnešalgas apmērā (765 euro) par ieguldījumu mērķa sasniegšanā  nodarbināto motivēšanai, kuri strādājuši papildus darba stundas, ar izpratni novērtējuši situāciju par iespējām efektivizēt klientu apkalpošanas procesu klientu apkalpošanas nodaļās vasaras periodā un darba reultātā ir sasniegts, ka samazinājies gaidīšanas laiks pēc pieraksta un, ka  pakalpojumu pieejamība ir uzlabojusies nepieciešami papildus 61 455 euro.
Aprēķins: 49 darbinieki + 16 Personalizācijas centra darbinieki* x 765 euro (mēnešalgas apmērs) = 49 725 euro x 23,59% = 61 455 euro.  
* Efektivizējot klientu apkalpošanas procesus personu apliecinošu dokumentu noformēšanā un izsniegšanā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās, būtiski palielinājusies Personalizācijas nodaļas darbinieku noslodze, jo strauji pieaudzis iesniegumu personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai skaits un līdz ar to - personalizējamo personu apliecinošo dokumentu apjoms.  Personalizācijas nodaļas darbinieki dalās un turpina strādāt divās maiņās, lai maksimāli saglabātu drošu darba vidi un personalizācijas procesa nepārtrauktību, kas ir būtisks valsts uzdevums. Vasaras mēnešos strauji pieaudzis iesniegumu personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai skaits, kuru saņemšanas datums teritoriālajās nodaļās ir tā pati vai nākamā diena. Tādējādi darbinieki strādā intensīvā režīmā, lai nodrošinātu personu apliecinošu dokumentu nosūtīšanu teritoriālajām nodaļām, izsniegšanai noteiktajos termiņos.

3. Budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 191 522 euro apmērā, tajā skaitā:
- Nodarbināto motivēšanai nepieciešams finansējums  163 523 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 9.tabulā). Piemaksas par personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti  noteikšanai vidēji 74 nodarbinātajiem un naudas balvas izmaksai 94 nodarbinātajiem.
- lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto izmaksu veikšanu sakarā darba tiesisko attiecību izbeigšanu ar nodarbinātajiem nepieciešams finansējums 27 999 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma 10.tabulā). Sakarā ar ministru maiņu, ir nepieciešams izmaksāt  normatīvajos aktos noteiktās izmaksas nodarbinātajiem, piemēram, kompensāciju par neizmantoto atvaļinājumu, atlaišanas pabalstu.
 
Risinājuma apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13. daļas 1.punkts  nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales  ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.

Ņemot vērā minēto, Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz:
 - atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 1 303 433 euro apmērā Iekšlietu ministrijas ietvaros starp budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem;
 - Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei.  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 303 433
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 303 433
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 303 433
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 303 433
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 303 433
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējuma pārdale 1 303 433 euro apmērā starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem.
Detalizēta informācija un aprēķini iekļauti anotācijas pielikumā.
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Nav.

4.1.1. Pasākumu plāns noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2020. gada 29. septembra rīkojumu Nr. 576).

Pamatojums un apraksts
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi precizēto “Pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam”, kas izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē  2021. gada 19. augustā; VSS-753. Ņemot vērā precizētajā pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam ieviešanai nepieciešamā precizētā finansējuma apjomu, tiek plānota finansējuma neapguve.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts attiecas uz Iekšlietu ministriju un Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Valsts policija
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
  • Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra
  • Finanšu izlūkošanas dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums