23-TA-2955: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu (turpmāk – regula 2022/2181).
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu (turpmāk – regula 2022/2181).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības (turpmāk – ES) atbalstu pasākumā "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Tā kā 2021. gada 1. janvārī Latvijā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, ko regulē regula 2021/1139, regula 2021/1060, regula 2022/79 un regula 2022/2181, nepieciešams izdot arī jaunus Ministru kabineta noteikumus.
Noteikumu projekts paredz atbalstu zivju migrācijas šķēršļu novēršanai vai negatīvās ietekmes samazināšanai Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas upes baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānos un plūdu riska pārvaldības plānos 2022.–2027. gadam identificētajos prioritārajos zivju migrācijas šķēršļos. Atbalsts paredzēts atbilstoši valsts zinātniskā institūta "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" tīmekļvietnē publicētajā zivju migrācijas šķēršļu datubāzē norādītajiem risinājumiem – šķēršļa nojaukšanai un upes atjaunošanai, šķēršļa daļējai nojaukšanai, transportbūves pārbūvei, lai nodrošinātu zivju migrāciju, aizvaru izņemšanai un mākslīgās straujteces izveidei, novadbūves pazemināšanai un mākslīgās straujteces izveidei, dabiskā zivju ceļa izveidei un tehniskā zivju ceļa izveidei.
Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana" atbalsta saņemšanas nosacījumi, atbalsta pretendenti, publiskā atbalsta apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.
Ievērojot regulas 2021/1139 10. pantā noteikto, atbalsts, kas tiek piešķirts no EJZAF, nav atsevišķi jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
Noteikumu projekta mērķis atbilst regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "f" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim "veicināt ūdens bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsargāšanu un atjaunošanu" un regulas 2021/1139 25. panta 1. punktam.
Iepriekšminētās atbalsta regulas noteic vispārējos principus, kas ietverami zivsaimniecības programmās, un tās savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021. gadu, dalībvalstīm dod rīcības brīvību tiktāl, cik tas regulās nav noteikts kā aizliegums vai ierobežojums.
ES atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība, iestādes, kas pieņem lēmumus, un kritēriji ir noteikti Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai", tostarp saistībā ar valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas izveidota, lai pieņemtu ar atbalstiem saistītus lēmumus. Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, kā arī apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem skatāmi šeit: https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi.
Regulas 2021/1139 12. pants attiecas uz dalītā pārvaldībā īstenotu EJZAF atbalsta attiecināmību. Dalītā pārvaldība nozīmē to, ka par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, t. i., ministrijas un publiskā sektora iestādes,
tāpēc tika sagatavota un Eiropas Komisijā iesniegta un 2023. gada 5. decembrī apstiprināta Latvijas programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, kura atbilst visiem pārējiem saistošiem ES tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija sēdes protokollēmumā 2021-MK.PROT-51#83 "Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam"" noteikts pienākums sagatavot tiesību aktu projektus.
Noteikumu projekts paredz atbalstu zivju migrācijas šķēršļu novēršanai vai negatīvās ietekmes samazināšanai Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas upes baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānos un plūdu riska pārvaldības plānos 2022.–2027. gadam identificētajos prioritārajos zivju migrācijas šķēršļos. Atbalsts paredzēts atbilstoši valsts zinātniskā institūta "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" tīmekļvietnē publicētajā zivju migrācijas šķēršļu datubāzē norādītajiem risinājumiem – šķēršļa nojaukšanai un upes atjaunošanai, šķēršļa daļējai nojaukšanai, transportbūves pārbūvei, lai nodrošinātu zivju migrāciju, aizvaru izņemšanai un mākslīgās straujteces izveidei, novadbūves pazemināšanai un mākslīgās straujteces izveidei, dabiskā zivju ceļa izveidei un tehniskā zivju ceļa izveidei.
Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana" atbalsta saņemšanas nosacījumi, atbalsta pretendenti, publiskā atbalsta apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.
Ievērojot regulas 2021/1139 10. pantā noteikto, atbalsts, kas tiek piešķirts no EJZAF, nav atsevišķi jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
Noteikumu projekta mērķis atbilst regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "f" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim "veicināt ūdens bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsargāšanu un atjaunošanu" un regulas 2021/1139 25. panta 1. punktam.
Iepriekšminētās atbalsta regulas noteic vispārējos principus, kas ietverami zivsaimniecības programmās, un tās savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021. gadu, dalībvalstīm dod rīcības brīvību tiktāl, cik tas regulās nav noteikts kā aizliegums vai ierobežojums.
ES atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība, iestādes, kas pieņem lēmumus, un kritēriji ir noteikti Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai", tostarp saistībā ar valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas izveidota, lai pieņemtu ar atbalstiem saistītus lēmumus. Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, kā arī apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem skatāmi šeit: https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi.
Regulas 2021/1139 12. pants attiecas uz dalītā pārvaldībā īstenotu EJZAF atbalsta attiecināmību. Dalītā pārvaldība nozīmē to, ka par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, t. i., ministrijas un publiskā sektora iestādes,
tāpēc tika sagatavota un Eiropas Komisijā iesniegta un 2023. gada 5. decembrī apstiprināta Latvijas programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, kura atbilst visiem pārējiem saistošiem ES tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija sēdes protokollēmumā 2021-MK.PROT-51#83 "Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam"" noteikts pienākums sagatavot tiesību aktu projektus.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- pašvaldības, valsts pārvaldes iestādes, zinātniskie institūti, zivju migrācijas šķēršļu īpašnieki vai lietotāji, biedrības, Latvijas plānošanas reģioni
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
828,00
pašvaldības, valsts pārvaldes iestādes, zinātniskie institūti, zivju migrācijas šķēršļu īpašnieki vai lietotāji, biedrības, Latvijas plānošanas reģioni
palielinās
Vērtības nozīme:
11,50
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
4,00
Projekta iesnieguma informācijas aizpildīšanas laiks
9
Atbalsta pretendentu skaits
2
Projekta iesnieguma un pārskata iesniegšana
828,00
Administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un pārskata iesniegšana.
Kopā
828,00
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
233 333
0
233 333
0
233 333
233 333
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
233 333
0
233 333
0
233 333
233 333
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
333 333
0
333 333
0
333 333
333 333
2.1. valsts pamatbudžets
0
333 333
0
333 333
0
333 333
333 333
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-100 000
0
-100 000
0
-100 000
-100 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-100 000
0
-100 000
0
-100 000
-100 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-100 000
-100 000
-100 000
-100 000
5.1. valsts pamatbudžets
-100 000
-100 000
-100 000
-100 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam pasākumā "Zivju dzīvotņu kvalitātes uzlabošana" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 2 000 000 euro, t. sk. EJZAF finansējums (70 %) 1 400 000 euro un valsts budžeta finansējums (30 %) 600 000 euro, ko plānots sadalīt vienādās daļās pa visiem sešiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem. Pasākums paredzēts, lai īstenotu 1. prioritātes "veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdens bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu" mērķi, t. i., veicināt ūdens bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsargāšanu un atjaunošanu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R79
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "f" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 25. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 1. pielikums
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 41. pants
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 13. pants
Noteikumu projekta 15.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" un "ii" apakšpunkts
Noteikumu projekta 15.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts
-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 17.1.3. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts
-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 21. punkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"Nevalstiskās organizācijas
Vides aizsardzības nevalstiskās organizācijas, Latvijas plānošanas reģioniCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/30aaaf01-5f68-4ad4-8836-c41cab81aae3
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Pirms noteikumu projekta virzīšanas publiskai apspriešanai tas bija nosūtīts vides aizsardzības nevalstiskajām organizācijām, Latvijas plānošanas reģioniem, pašvaldībām, valsts pārvaldes iestādēm un citiem interesentiem. 2023. gada 7. novembrī tika organizēta tiešsaistes diskusija, kurā tika uzklausīti priekšlikumi par sagatavoto noteikumu projektu, kas ņemti vērā, attiecīgi papildinot noteikumu projektu.
Par publiskajā apspriešanā nodoto noteikumu projektu iebildumi un priekšlikumi nav saņemti.
Par publiskajā apspriešanā nodoto noteikumu projektu iebildumi un priekšlikumi nav saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekts neietekmē iesaistīto institūciju funkcijas un uzdevumus.
Jaunas institūcijas nav jāveido. Esošās institūcijas nav jāreorganizē.
Jaunas institūcijas nav jāveido. Esošās institūcijas nav jāreorganizē.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts paredz atbalstu zivju migrācijas šķēršļu novēršanai vai negatīvās ietekmes samazināšanai Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas upes baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānos un plūdu riska pārvaldības plānos 2022.–2027. gadam identificētajos prioritārajos zivju migrācijas šķēršļos. Atbalsts paredzēts atbilstoši institūta "BIOR" tīmekļvietnē publicētajā zivju migrācijas šķēršļu datubāzē norādītajiem risinājumiem. Minētā datubāze izveidota, īstenojot Latvijas vides aizsardzība fonda finansēto projektu "Zivju migrācijas nodrošināšanas pasākumu plānošanai nepieciešamas datubāzes izveidošana".
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi