22-TA-3771: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija noteikumos Nr. 287 "Valsts robežsardzes koledžas maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devītā daļa un 5. panta 12.¹ daļa.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18. punkts.
3. Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.57 52.§ “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” izstrādes procesā” 61. punkts) ministrijām atbilstoši informatīvajā ziņojumā norādītajam par maksas pakalpojumu cenrāžu aktualizāciju veikt izvērtējumu un nepieciešamības gadījumā sagatavot grozījumus normatīvajos aktos.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18. punkts.
3. Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.57 52.§ “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” izstrādes procesā” 61. punkts) ministrijām atbilstoši informatīvajā ziņojumā norādītajam par maksas pakalpojumu cenrāžu aktualizāciju veikt izvērtējumu un nepieciešamības gadījumā sagatavot grozījumus normatīvajos aktos.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pārskatīt un aktualizēt Valsts robežsardzes koledžas (turpmāk - Koledža) sniegtos maksas pakalpojumus un to cenas atbilstoši faktiskajām izmaksām, palielināt Koledžas sniegto maksas pakalpojumu klāstu ar jauniem maksas pakalpojumiem, kā arī izslēgt tos maksas pakalpojumu veidus, pēc kuriem nav pieprasījuma.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr. 756 “Valsts robežsardzes koledžas nolikums” 9.12. apakšpunktu viens no Koledžas uzdevumiem ir organizēt, koordinēt, veikt un attīstīt kinoloģijas darbu Koledžā un Valsts robežsardzē. Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr. 756 “Valsts robežsardzes koledžas nolikums” 51.punktu, Koledža atbilstoši tās darbības pamatvirzieniem un normatīvajiem aktiem var sniegt maksas pakalpojumus, veikt saimniecisko darbību un sniegt citus pakalpojumus.
Koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenas noteiktas Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija noteikumos Nr. 287 "Valsts robežsardzes koledžas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk - Noteikumi Nr. 287). Esošo maksas pakalpojumu izcenojumi nav pārskatīti kopš 2019. gada un šobrīd faktiski vairs nesedz pakalpojuma patiesās izmaksas.
Koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenas noteiktas Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija noteikumos Nr. 287 "Valsts robežsardzes koledžas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk - Noteikumi Nr. 287). Esošo maksas pakalpojumu izcenojumi nav pārskatīti kopš 2019. gada un šobrīd faktiski vairs nesedz pakalpojuma patiesās izmaksas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu projekts paredz aktualizēt Koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, jo Koledžas sniegto maksas pakalpojumu tiešās un netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumu, ir būtiski palielinājušās.
2022. gada 1. jūlijā stājās spēkā Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients", 2019. gada 11. oktobrī stājās spēkā Ministru kabineta 2019. gada 8. oktobra noteikumi Nr. 470 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" un 2022. gada 17. septembrī stājās spēkā Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumi Nr. 575 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"", tādējādi atbilstoši mainīts mēnešalgu apmērs Koledžas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, ar kuriem Koledžai noslēgts darba līgums. Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 13.decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir aprēķinātas vismaz 71,23% apmērā no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta, izņemot tiem darbiniekiem, kuriem jau 2023. gadā mēnešalgas aprēķinātas, atbilstoši 2023. gada bāzes mēnešalgai un sasniedza mēnešalgas skalas intervāla viduspunktu.
Noteikumu projekts paredz paplašināt Koledžas sniegto maksas pakalpojumu klāstu attiecībā uz Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr. 756 “Valsts robežsardzes koledžas nolikums” 9.12. apakšpunktā minēto uzdevumu - organizēt, koordinēt, veikt un attīstīt kinoloģijas darbu Koledžā un Valsts robežsardzē.
Lai veicinātu Vācu aitu suņu un Beļģu aitu suņu genofonda attīstīšanu un uzlabošanu Latvijā kopumā, Koledža var izmantot Latvijas audzētāju īpašumā (valdījumā) esošo vaislas kuču pārošanu ar kvalitatīviem, ar labām darba īpašībām un izcilu veselību apveltītiem vaislas suņiem, kas ir Koledžas rīcībā. Šobrīd šāda interese no Latvijas audzētāju puses ir izteikta. Sadarbība suņu vaislas jomā ar privātajiem suņu audzētājiem veicinās Koledžas kā valsts iestādes atpazīstamību un popularitāti ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs, kur privātie suņu audzētāji vai jaundzimušo suņu īpašnieki piedalīsies izstādēs vai sacensībās. Kvalitatīvs suņu genofonds Latvijā veicinās šo suņu eksporta iespējas un dos ieguldījumu valsts ekonomiskās situācijas uzlabošanai un attīstībai.
Koledža periodiski piedalās dažādu starptautisko projektu īstenošanā un projektu ietvaros piedalās ārvalstu kinologu ar dienesta suņiem apmācībā. Noteikumu projekta pielikuma 9. punktā minētā maksa par profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošanu kinologam ar dienesta suni attiecināma uz Koledžas īstenotajām profesionālās pilnveides programmām (ievietotas Koledžas tīmekļvietnē (http://www.vrk.rs.gov.lv/)) ārvalstu kinologiem ar dienesta suni apmācībā.
Atbilstoši faktiskajai situācijai, veicot detalizētu maksas pakalpojumu aprēķinu, un ņemot vērā to, ka veiktas izmaiņas sniegto pakalpojumu klāstā, kā arī palielinājušās maksas pakalpojumu nodrošināšanā iesaistīto nodarbināto mēnešalgas, tehnisko resursu uzturēšanas izmaksas, samaksa par pakalpojumiem, materiāliem, energoresursiem u.c. izdevumi, konstatēts, ka palielinās maksas pakalpojumu izcenojumi, tādējādi noteikumu projektā paredzēts Noteikumu Nr. 287 pielikumu izteikt jaunā redakcijā.
Pakalpojumu cenu noteikšanai, tai skaitā, izcenojumu veidojošo izmaksu pozīciju noteikšanai, tika piemēroti Noteikumi Nr. 333.
2022. gada 1. jūlijā stājās spēkā Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients", 2019. gada 11. oktobrī stājās spēkā Ministru kabineta 2019. gada 8. oktobra noteikumi Nr. 470 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" un 2022. gada 17. septembrī stājās spēkā Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumi Nr. 575 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"", tādējādi atbilstoši mainīts mēnešalgu apmērs Koledžas amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, ar kuriem Koledžai noslēgts darba līgums. Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 13.decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir aprēķinātas vismaz 71,23% apmērā no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta, izņemot tiem darbiniekiem, kuriem jau 2023. gadā mēnešalgas aprēķinātas, atbilstoši 2023. gada bāzes mēnešalgai un sasniedza mēnešalgas skalas intervāla viduspunktu.
Noteikumu projekts paredz paplašināt Koledžas sniegto maksas pakalpojumu klāstu attiecībā uz Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr. 756 “Valsts robežsardzes koledžas nolikums” 9.12. apakšpunktā minēto uzdevumu - organizēt, koordinēt, veikt un attīstīt kinoloģijas darbu Koledžā un Valsts robežsardzē.
Lai veicinātu Vācu aitu suņu un Beļģu aitu suņu genofonda attīstīšanu un uzlabošanu Latvijā kopumā, Koledža var izmantot Latvijas audzētāju īpašumā (valdījumā) esošo vaislas kuču pārošanu ar kvalitatīviem, ar labām darba īpašībām un izcilu veselību apveltītiem vaislas suņiem, kas ir Koledžas rīcībā. Šobrīd šāda interese no Latvijas audzētāju puses ir izteikta. Sadarbība suņu vaislas jomā ar privātajiem suņu audzētājiem veicinās Koledžas kā valsts iestādes atpazīstamību un popularitāti ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs, kur privātie suņu audzētāji vai jaundzimušo suņu īpašnieki piedalīsies izstādēs vai sacensībās. Kvalitatīvs suņu genofonds Latvijā veicinās šo suņu eksporta iespējas un dos ieguldījumu valsts ekonomiskās situācijas uzlabošanai un attīstībai.
Koledža periodiski piedalās dažādu starptautisko projektu īstenošanā un projektu ietvaros piedalās ārvalstu kinologu ar dienesta suņiem apmācībā. Noteikumu projekta pielikuma 9. punktā minētā maksa par profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošanu kinologam ar dienesta suni attiecināma uz Koledžas īstenotajām profesionālās pilnveides programmām (ievietotas Koledžas tīmekļvietnē (http://www.vrk.rs.gov.lv/)) ārvalstu kinologiem ar dienesta suni apmācībā.
Atbilstoši faktiskajai situācijai, veicot detalizētu maksas pakalpojumu aprēķinu, un ņemot vērā to, ka veiktas izmaiņas sniegto pakalpojumu klāstā, kā arī palielinājušās maksas pakalpojumu nodrošināšanā iesaistīto nodarbināto mēnešalgas, tehnisko resursu uzturēšanas izmaksas, samaksa par pakalpojumiem, materiāliem, energoresursiem u.c. izdevumi, konstatēts, ka palielinās maksas pakalpojumu izcenojumi, tādējādi noteikumu projektā paredzēts Noteikumu Nr. 287 pielikumu izteikt jaunā redakcijā.
Pakalpojumu cenu noteikšanai, tai skaitā, izcenojumu veidojošo izmaksu pozīciju noteikšanai, tika piemēroti Noteikumi Nr. 333.
Risinājuma apraksts
Aprēķinot maksas pakalpojumu izcenojumus, netiek ņemts vērā pakalpojuma pieprasīšanas veids (elektroniski vai personīgi u.tml), jo Koledžas sniegtie maksas pakalpojumi (piemēram, izziņas izsniegšana), neatkarīgi no to pieprasīšanas veida, tiek realizēti tikai un vienīgi personīgi.
Koledža grozījumus Noteikumos Nr. 287 izdara saskaņā ar Noteikumu Nr. 333 18.1. apakšpunktu - izdarīti grozījumi normatīvajos aktos, kā arī mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, un 18.2. apakšpunktu - būtiski mainījušās (palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Dienesta viesnīcas pakalpojumam - maksa par dienesta viesnīcas vienas gultasvietas izmantošanu Koledžas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Robežapsardze" kadetam, pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma (turpmāk – Likums) 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu. Likuma 42. panta desmitā daļa nosaka, ka nodokļa samazināto likmi 12 procentu apmērā piemēro izmitināšanas pakalpojumiem tūristu mītnēs. Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta “a” apakšpunkts nosaka, ka ar pievienotas vērtības nodokli neapliek dzīvojamo telpu īri (izņemot viesu izmitināšanas pakalpojumus viesu izmitināšanas mītnēs — viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās, kempingos, tūristu mītnēs). Ministru kabineta 2013. gada 3. janvāra noteikumu Nr. 17 "Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai" 55. punktā noteikts, ka Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu piemēro arī personu īres maksājumiem par dienesta viesnīcu īri. Līdz ar ko, noslēdzot dzīvojamās telpas īres līgumu, dienesta viesnīcas dzīvojamo telpu īrei Koledžas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Robežapsardze" kadetiem ir piemērojams atbrīvojums no pievienotās vērtības nodokļa, saskaņā ar Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu. Savukārt, izrakstot rēķinu par viesu izmitināšanas pakalpojumiem personām, ar kurām nav noslēgts dzīvojamās telpas īres līgums, dienesta viesnīcas dzīvojamo telpu īrei piemērojama pievienotās vērtības nodokļa samazinātā likme 12 procentu apmērā saskaņā ar Likuma 42. panta desmito daļu.
Saskaņā ar Likuma 52. panta pirmās daļas 12. punktu ar pievienotās vērtības nodokli neapliek valsts atzītu izglītības iestāžu pakalpojumus vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, augstākās izglītības un interešu izglītības jomā, kā arī ar šiem izglītības pakalpojumiem cieši saistītu pakalpojumu sniegšanu un preču piegādi, ko veic minētās izglītības iestādes.
Pakalpojumiem - Atkārtota pārbaudījumu kārtošana; Izglītību apliecinošā dokumenta (diploma ar sekmju izrakstu) dublikāta izsniegšana; Izglītību apliecinošā dokumenta (kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu) dublikāta izsniegšana; Akadēmiskās izziņas izsniegšana; Profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošana kinologam ar dienesta suni (piecu kinologu grupā), ievērojot to, ka tiem ir cieša saistība ar izglītības pakalpojumu sniegšanu, atbilstoši Likuma 52. panta pirmās daļas 12. punktā noteiktajam, pievienotās vērtības nodoklis nav piemērojams.
Noteikumu projektā svītroti pakalpojumi – viena celiņa izmantošana grupai līdz 10 personām, abonements pieaugušajiem, abonements bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), abonements bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), kuru vietā iekļauti citi pakalpojumi – viena nodarbība pieaugušajiem, viena nodarbība bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), viena nodarbība bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), svītroti pakalpojumi – stadiona sektoru un vingrošanas aprīkojuma izmantošana, saunas (ar atpūtas telpu) izmantošana, šautuves viena ugunslīnija pagriežamam mērķim (vienai personai), kā arī iekļauts jauns pakalpojuma veids - vaislas darbs (kuces pārošana) Koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3. pielikums "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot Noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Koledža grozījumus Noteikumos Nr. 287 izdara saskaņā ar Noteikumu Nr. 333 18.1. apakšpunktu - izdarīti grozījumi normatīvajos aktos, kā arī mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, un 18.2. apakšpunktu - būtiski mainījušās (palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Dienesta viesnīcas pakalpojumam - maksa par dienesta viesnīcas vienas gultasvietas izmantošanu Koledžas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Robežapsardze" kadetam, pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma (turpmāk – Likums) 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu. Likuma 42. panta desmitā daļa nosaka, ka nodokļa samazināto likmi 12 procentu apmērā piemēro izmitināšanas pakalpojumiem tūristu mītnēs. Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta “a” apakšpunkts nosaka, ka ar pievienotas vērtības nodokli neapliek dzīvojamo telpu īri (izņemot viesu izmitināšanas pakalpojumus viesu izmitināšanas mītnēs — viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās, kempingos, tūristu mītnēs). Ministru kabineta 2013. gada 3. janvāra noteikumu Nr. 17 "Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai" 55. punktā noteikts, ka Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu piemēro arī personu īres maksājumiem par dienesta viesnīcu īri. Līdz ar ko, noslēdzot dzīvojamās telpas īres līgumu, dienesta viesnīcas dzīvojamo telpu īrei Koledžas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Robežapsardze" kadetiem ir piemērojams atbrīvojums no pievienotās vērtības nodokļa, saskaņā ar Likuma 52. panta pirmās daļas 25. punkta "a" apakšpunktu. Savukārt, izrakstot rēķinu par viesu izmitināšanas pakalpojumiem personām, ar kurām nav noslēgts dzīvojamās telpas īres līgums, dienesta viesnīcas dzīvojamo telpu īrei piemērojama pievienotās vērtības nodokļa samazinātā likme 12 procentu apmērā saskaņā ar Likuma 42. panta desmito daļu.
Saskaņā ar Likuma 52. panta pirmās daļas 12. punktu ar pievienotās vērtības nodokli neapliek valsts atzītu izglītības iestāžu pakalpojumus vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, augstākās izglītības un interešu izglītības jomā, kā arī ar šiem izglītības pakalpojumiem cieši saistītu pakalpojumu sniegšanu un preču piegādi, ko veic minētās izglītības iestādes.
Pakalpojumiem - Atkārtota pārbaudījumu kārtošana; Izglītību apliecinošā dokumenta (diploma ar sekmju izrakstu) dublikāta izsniegšana; Izglītību apliecinošā dokumenta (kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu) dublikāta izsniegšana; Akadēmiskās izziņas izsniegšana; Profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošana kinologam ar dienesta suni (piecu kinologu grupā), ievērojot to, ka tiem ir cieša saistība ar izglītības pakalpojumu sniegšanu, atbilstoši Likuma 52. panta pirmās daļas 12. punktā noteiktajam, pievienotās vērtības nodoklis nav piemērojams.
Noteikumu projektā svītroti pakalpojumi – viena celiņa izmantošana grupai līdz 10 personām, abonements pieaugušajiem, abonements bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), abonements bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), kuru vietā iekļauti citi pakalpojumi – viena nodarbība pieaugušajiem, viena nodarbība bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), viena nodarbība bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), svītroti pakalpojumi – stadiona sektoru un vingrošanas aprīkojuma izmantošana, saunas (ar atpūtas telpu) izmantošana, šautuves viena ugunslīnija pagriežamam mērķim (vienai personai), kā arī iekļauts jauns pakalpojuma veids - vaislas darbs (kuces pārošana) Koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā.
Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3. pielikums "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins” ir izstrādāts, ievērojot Noteikumu Nr. 333 9. un 12. punkta prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Norēķini Koledžā par sniegtajiem maksas pakalpojumiem notiek bezskaidras naudas pārskaitījuma veidā, pārsvarā izmantojot bankas karšu norēķinu termināļus pakalpojuma saņemšanas brīdī.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Cenu palielinājums, pakalpojumu veidu izmaiņas
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
102 095
-55 089
102 095
-55 089
102 095
-55 089
-55 089
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
102 095
-55 089
102 095
-55 089
102 095
-55 089
-55 089
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
102 095
-55 089
102 095
-55 089
102 095
-55 089
-55 089
2.1. valsts pamatbudžets
102 095
-55 089
102 095
-55 089
102 095
-55 089
-55 089
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" ieņēmumi no Koledžas sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 102 095 euro apmērā 2024., 2025 un 2026. gadā (ik gadu). Saskaņā ar projektu 2024. gadā un turpmāk ik gadu ieņēmumi no Koledžas sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi indikatīvi plānoti 47 006 euro apmērā.
Ņemot vērā, ka tiek izslēgti pakalpojumi – viena celiņa izmantošana grupai līdz 10 personām, abonements pieaugušajiem, abonements bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), abonements bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), kuru vietā iekļauti citi pakalpojumi – viena nodarbība pieaugušajiem, viena nodarbība bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), viena nodarbība (no 14 līdz 18 gadiem), svītroti pakalpojumi – stadiona sektoru un vingrošanas aprīkojuma izmantošana, saunas (ar atpūtas telpu) izmantošana, šautuves viena ugunslīnija pagriežamam mērķim (vienai personai), kā arī iekļauts jauns pakalpojuma veids - vaislas darbs (kuces pārošana) Koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā, kā arī ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem, 2024. gadā un turpmāk ik gadu plānots indikatīvs ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu samazinājums 55 089 euro apmērā.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir aprēķinātas vismaz 71,23% no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta, izņemot tiem darbiniekiem, kuriem jau 2023. gadā mēnešalgas aprēķinātas, atbilstoši 2023. gada bāzes mēnešalgai un sasniedza mēnešalgas skalas intervāla viduspunktu.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Projekts paredz pārskatīt spēkā esošo pakalpojumu cenas, svītrot pakalpojumu veidus, kuri nav bijuši pieprasīti, veikt precizējošas tehniskas izmaiņas atsevišķiem pakalpojumiem (paplašinot vai apvienojot, precizējot nosaukumu un mērvienību), un papildināt ar vienu jaunu pakalpojuma veidu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
2. pielikumā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.;
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
Ņemot vērā, ka tiek izslēgti pakalpojumi – viena celiņa izmantošana grupai līdz 10 personām, abonements pieaugušajiem, abonements bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), abonements bērniem (no 14 līdz 18 gadiem), kuru vietā iekļauti citi pakalpojumi – viena nodarbība pieaugušajiem, viena nodarbība bērniem (no 7 līdz 13 gadiem), viena nodarbība (no 14 līdz 18 gadiem), svītroti pakalpojumi – stadiona sektoru un vingrošanas aprīkojuma izmantošana, saunas (ar atpūtas telpu) izmantošana, šautuves viena ugunslīnija pagriežamam mērķim (vienai personai), kā arī iekļauts jauns pakalpojuma veids - vaislas darbs (kuces pārošana) Koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā, kā arī ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem, 2024. gadā un turpmāk ik gadu plānots indikatīvs ieņēmumu un ar tiem saistīto izdevumu samazinājums 55 089 euro apmērā.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas pārsniedz mēnešalgu skalas intervāla minimumu. Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir aprēķinātas vismaz 71,23% no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta, izņemot tiem darbiniekiem, kuriem jau 2023. gadā mēnešalgas aprēķinātas, atbilstoši 2023. gada bāzes mēnešalgai un sasniedza mēnešalgas skalas intervāla viduspunktu.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Projekts paredz pārskatīt spēkā esošo pakalpojumu cenas, svītrot pakalpojumu veidus, kuri nav bijuši pieprasīti, veikt precizējošas tehniskas izmaiņas atsevišķiem pakalpojumiem (paplašinot vai apvienojot, precizējot nosaukumu un mērvienību), un papildināt ar vienu jaunu pakalpojuma veidu.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
2. pielikumā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.;
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Ja ieņēmumi no maksas pakalpojumiem būs mazāki par plānotajiem, ievērojot, ka tie atkarīgi arī no maksas pakalpojumu pieprasījuma, Iekšlietu ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus ieņēmumu un izdevumu samazināšanai budžeta izpildes procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts robežsardze, Valsts robežsardzes koledžaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/53326960-7fac-488c-8290-3534cfa0b54b
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalības ietvaros iebildumi vai priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
Sabiedrība par normatīvā akta pieņemšanu tiks informēta ar publikāciju oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un tā pieejamību tiesību aktu vietnē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Valsts robežsardzes koledža
- Valsts robežsardze
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi