24-TA-2044: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas iniciatīva un sagatavots, lai precizētu atsevišķus projektu iesniegumu atlases un komercdarbības atbalsta nosacījumus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz projektu iesniegšanas termiņa pagarinājumu, kā arī pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma (par ģimeniskas vides pakalpojuma sniegšanu vispārējas nozīmes tautsaimniecības pakalpojuma ietvaros) darbības termiņa precizējumu atbilstoši EK 20.12.2011. lēmumam Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – EK lēmums).
Spēkā stāšanās termiņš
05.09.2024.
Pamatojums
Lai veicinātu Atveseļošanas fonda plāna 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas ietvaros noteikto mērķrādītāju vērtību sasniegšanu, tika pieņemti MK noteikumu Nr. 475 grozījumi un paplašināts projektu iesniedzēju loks, aicinot ņemt dalību projektu iesniegumu atlasē arī privātos sociālos pakalpojumu sniedzējus. Tika pārskatīti arī komercdarbības atbalsta nosacījumi un noteikts, ka gadījumā, ja finansējuma saņēmējs sniedz ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pensijas vecuma personām, kurām pašvaldības sociālais dienests ir piešķīris ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā un kuras izdevumus par šo pakalpojumu ne vairāk kā 85 procentu apmērā no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.1 panta trešajā daļā minētās pensijas vai atlīdzības, vai šā likuma 29. panta otrās daļas 1. punktā minētajiem pabalstiem, bet pārējo daļu sedz apgādnieki un līdzfinansē pašvaldība, tam ir saimniecisks raksturs un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniedz kā vispārējas nozīmes tautsaimniecības pakalpojumu. Tā sniegšanai sociālo pakalpojumu sniedzējiem ir jānoslēdz pilnvarojuma līgumi ar pašvaldībām. Savukārt, ja ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniedz pensijas vecuma personām, kurām ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, kurām pašvaldības sociālais dienests ir piešķīris ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā un kuras izdevumus par šo pakalpojumu ne vairāk kā 85 procentu apmērā no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.1 panta trešajā daļā minētās pensijas vai atlīdzības vai šā likuma 29. panta otrās daļas 1. punktā minētajiem pabalstiem sedz pašas, pārējo daļu līdzfinansējot pašvaldībai, šādam pakalpojumam nav saimniecisks raksturs un sociālo pakalpojumu sniedzējiem ir jāiesniedz ar pašvaldību noslēgts nodomu protokols par sadarbību ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanā. Gan sociālo pakalpojumu sniedzēji, gan pašvaldības ir paudušas viedokli, ka šīs sadarbības nostiprināšanai (pilnvarojuma līguma un nodomu protokola noslēgšanai) ir nepieciešams papildu laiks, jo jāpieņem attiecīgi domes lēmumi un jāizstrādā pilnvarojuma līgums. 30.07.2024. tika izsludināta projektu iesniegumu atlase, atbilstoši MK noteikumu Nr. 475 18.punktam projektu iesniegumu sagatavošanai un iesniegšanai nosakot 30 darbdienu termiņu, t.i., līdz 09.09.2024. Ņemot vērā nepietiekamo laiku visu darbību īstenošanai, ir nepieciešams pagarināt projektu iesniegumu sagatavošanas un iesniegšanas termiņu. Tas savukārt ir jāizdara līdz 09.09.2024., t.i., pirms šobrīd noteiktā projektu iesniegumu sagatavošanas un iesniegšanas termiņa. Lai Centrālā finanšu un līgumu aģentūra to varētu izdarīt, ir nepieciešami grozījumi MK noteikumu Nr. 475 18. punktā, paredzot projektu iesniegumu sagatavošanai un iesniegšanai ilgāku termiņu, t.i. par 20 darbdienām (no 30 darbdienām uz 50 darbdienām).
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 22.08.2023. noteikumu Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 475) grozījumu veikšana ir steidzama, lai precizētu izsludinātās atklātās projektu iesniegumu atlases nosacījumus un tādējādi veicinātu Atveseļošanas fonda Darbības kārtībā, par kuru vienojas EK un Latvija (turpmāk – Darbības kārtība), noteikto 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas (turpmāk– 3.1.2.3.i. investīcija) mērķrādītāju sasniegšanu.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 475 18. punktu projekta iesnieguma sagatavošanai un iesniegšanai vadības informācijas sistēmā paredz ne mazāk kā 30 darbdienas no projektu iesniegumu atlases izsludināšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv. Projektu iesniegumu atlase 3.1.2.3.i. investīcijā ir izsludināta 30.07.2024., projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš – 09.09.2024.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 475 48.12.3. punktu pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma par ģimeniskai videi pietuvināto sociālo pakalpojumu (turpmāk – ĢVPP) sniegšanu darbības laiks ir 10 gadi, taču EK lēmuma 2. panta 2. punkts nosaka, ka pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma darbības ilgums ir līdz 10 gadiem, t.i., tas var tikt noslēgts, piemēram, uz 5 gadiem. Ja pilnvarojuma līgumu slēdz uz 10 gadiem, tad tā darbības termiņš ir, piemēram, no 2024. gada 5. septembra līdz 2034. gada 4. septembrim.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 475 18. punktu projekta iesnieguma sagatavošanai un iesniegšanai vadības informācijas sistēmā paredz ne mazāk kā 30 darbdienas no projektu iesniegumu atlases izsludināšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv. Projektu iesniegumu atlase 3.1.2.3.i. investīcijā ir izsludināta 30.07.2024., projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš – 09.09.2024.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 475 48.12.3. punktu pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma par ģimeniskai videi pietuvināto sociālo pakalpojumu (turpmāk – ĢVPP) sniegšanu darbības laiks ir 10 gadi, taču EK lēmuma 2. panta 2. punkts nosaka, ka pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma darbības ilgums ir līdz 10 gadiem, t.i., tas var tikt noslēgts, piemēram, uz 5 gadiem. Ja pilnvarojuma līgumu slēdz uz 10 gadiem, tad tā darbības termiņš ir, piemēram, no 2024. gada 5. septembra līdz 2034. gada 4. septembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija kā par 3.1.2.3.i. investīciju atbildīgā nozares ministrija kopā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru organizē vebinārus potenciālajiem projektu iesniedzējiem, kā arī individuāli skaidro potenciālajiem projektu iesniedzējiem 3.1.2.3.i. investīcijas projektu iesniegumu atlases un projektu īstenošanas nosacījumus ar mērķi panākt pēc iespējas plašāku projektu iesniedzēju un finansējuma saņēmēju loku 3.1.2.3.i. investīcijas mērķrādītāju sasniegšanai. Minēto tikšanās laikā vairākkārt no potenciālo projektu iesniedzēju un pašvaldību kā pilnvarojuma uzlicēja puses ir pausts viedoklis, ka:
1) ir nepietiekams termiņš projekta iesnieguma sagatavošanai un iesniegšanai, jo ir nepieciešams papildu laiks sadarbības ar pašvaldību nostiprināšanai (pilnvarojumu līgumu par ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniegšanu vai nodomu protokolu par sadarbību ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojumu sniegšanu noslēgšanai), jo pašvaldībās ir jāpieņem attiecīgi domes lēmumi un jāizstrādā pilnvarojumu līgumi;
2) pilnvarojumu līgumus būtu jābūt iespējai noslēgt uz īsāku laiku kā 10 gadi, pašam finansējuma saņēmējam uzņemoties risku par jauna pilnvarojuma līguma noslēgšanu atlikušajā infrastruktūras amortizācijas periodā.
1) ir nepietiekams termiņš projekta iesnieguma sagatavošanai un iesniegšanai, jo ir nepieciešams papildu laiks sadarbības ar pašvaldību nostiprināšanai (pilnvarojumu līgumu par ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniegšanu vai nodomu protokolu par sadarbību ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojumu sniegšanu noslēgšanai), jo pašvaldībās ir jāpieņem attiecīgi domes lēmumi un jāizstrādā pilnvarojumu līgumi;
2) pilnvarojumu līgumus būtu jābūt iespējai noslēgt uz īsāku laiku kā 10 gadi, pašam finansējuma saņēmējam uzņemoties risku par jauna pilnvarojuma līguma noslēgšanu atlikušajā infrastruktūras amortizācijas periodā.
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz projektu iesniegumu sagatavošanas un iesniegšanas termiņu noteikumu projekts paredz tā pagarinājumu par 20 darbdienām (no 30 darbdienām uz 50 darbdienām). Attiecīgi jaunais projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš būs 07.10.2024.
Savukārt attiecībā uz pilnvarojumu līgumu darbības termiņu noteikumu projekts paredz noteikt, ka tas nepārsniedz 10 gadus. Minētais atbilst arī EK lēmuma 2. panta 2. punktā noteiktajam.
Noteikumu projektā ietvertās izmaiņas ir labvēlīgas projektu iesniedzējiem un tās uz visiem projektu iesniedzējiem attieksies vienlīdzīgi.
Savukārt attiecībā uz pilnvarojumu līgumu darbības termiņu noteikumu projekts paredz noteikt, ka tas nepārsniedz 10 gadus. Minētais atbilst arī EK lēmuma 2. panta 2. punktā noteiktajam.
Noteikumu projektā ietvertās izmaiņas ir labvēlīgas projektu iesniedzējiem un tās uz visiem projektu iesniedzējiem attieksies vienlīdzīgi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīva ir neveikt MK noteikumu Nr. 475 grozījumus, taču šāda alternatīva var ierobežot projektu iesniedzēju dalības iespējas 3.1.2.3.i. investīcijas projektu iesniegumu atlasē. Tam savukārt varētu būt ietekme uz Darbības kārtības 122. un 123. mērķrādītāja sasniegšanu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- pensijas vecuma personas
- pensijas vecuma personu tuvinieki
Ietekmes apraksts
3.1.2.3.i. investīcijas projektu ietvaros izveidotā ĢVPP infrastruktūru nodrošinās sociālo aprūpi pensijas vecuma personām, kurām tā ir nepieciešama vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ un kuru nevar nodrošināt dzīvesvietā, tādējādi sniedzot atbalstu arī pensijas vecuma personu tuviniekiem.
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
- Pašvaldības, pašvaldības iestādes, pašvaldības kapitālsabiedrības vai pašvaldības kontrolētas kapitālsabiedrības, kas nodrošina nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un apsaimniekošanu vai sociālo pakalpojumu sniegšanu
- Sociālo pakalpojumu sniedzēji – komersanti, biedrības vai nodibinājumi.
Ietekmes apraksts
Minētajām juridiskajām personām tiks sniegta iespēja sagatavot un iesniegt projektu iesniegumus ilgākā termiņā, t.sk. paredzot papildu laiku visu darbību, kas nepieciešamas, lai projektu iesniegumu varētu iesniegt atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām (īpaši pilnvarojumu līgumu noslēgšanai ar pašvaldībām), īstenošanai. Tāpat sociālo pakalpojumu sniedzēji ar pašvaldībām, abpusēji vienojoties, varēs izvēlēties, uz kādu termiņu slēgt pilnvarojuma līgumu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
-2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Skat. aprakstu pie 2.2.4.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
3.1.2.3.i. investīcijas ietvaros finansējuma saņēmēji veidos ĢVPP infrastruktūru, kuras apkalpošanai (veļas mazgāšana, ēdināšana u.c.) finansējuma saņēmēji varētu piesaistīt vietējos mazos un vidējos uzņēmumus.
2.2.5. uz konkurenci:
-2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Skat. aprakstu pie 2.2.4.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netika organizēta, jo noteikumu projektā ierosinātie grozījumi ir redakcionāli un tiek virzīti steidzamības kārtā. Noteikumu projektā iekļautie nosacījumi saistoši 3.1.2.3.i. investīcijas potenciālajiem projektu iesniedzējiem, kuri ir izvērtējuši savu vēlmi un varēšanu piedalīties projektu iesniegumu atlasē, bet dažādu iemeslu un laika trūkuma dēļ nevar nodrošināt kvalitatīvu projekta iesniegumam nepieciešamo dokumentācijas sagatavošanu līdz 09.09.2024.
Noteikumu projektam kopumā ir pozitīva ietekme uz mērķa grupas personām un sabiedrību kopumā, jo ierosinātie grozījumi dos iespēju pašvaldībā un privātajiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem vienoties par nepieciešamo pilnvarojuma līgumu nosacījumu izpildi un uzraudzību. Kopumā tas sekmēs kvalitatīva ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu pensijas vecuma personām pašvaldībās.
Noteikumu projektam kopumā ir pozitīva ietekme uz mērķa grupas personām un sabiedrību kopumā, jo ierosinātie grozījumi dos iespēju pašvaldībā un privātajiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem vienoties par nepieciešamo pilnvarojuma līgumu nosacījumu izpildi un uzraudzību. Kopumā tas sekmēs kvalitatīva ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu pensijas vecuma personām pašvaldībās.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Pašvaldības, pašvaldību iestādes vai pašvaldību kapitālsabiedrības, kas veic deleģēto pārvaldes uzdevumu.
- Sociālo pakalpojumu sniedzēji – komersanti, biedrības vai nodibinājumi
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts sniegs ieguldījumu Nacionālā attīstības plāna rīcības virziena uzdevumam – Multidisciplināru un starpnozaru sadarbībā balstītu pakalpojumu attīstīšana ambulatorajā, stacionārajā un ilgtermiņa aprūpē pacientiem ar hroniskām slimībām, jo īpaši psihiskām slimībām, atkarībām, infekcijas slimībām, geriatrijas un nedziedināmi slimiem pacientiem, arī bērniem, tai skaitā uzlabojot psiholoģiskā un sociālā atbalsta pieejamību pacientiem un viņu ģimenes locekļiem smagu slimību un citos psihoemocionāli sarežģītos gadījumos.
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Teritorijas attīstība tiks veicināta, būvējot ēkas ĢVPP infrastruktūrai un labiekārtojot teritoriju.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
3.1.2.3.i. investīcijas projektu ietvaros infrastruktūra tiks veidota, iespēju robežās radot neitrālu ietekmi uz vidi.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
3.1.2.3.i. investīcijas projektu ietvaros infrastruktūra tiks veidota, ievērojot “Nenodarīt būtisku kaitējumu” principu, lai pielāgotos klimata izmaiņām un vienlaikus mazinātu ietekmi uz klimatu.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
3.1.2.3.i. investīcijas projektu ietvaros izveidotā ģimeniskai videi pietuvinātā infrastruktūra nodrošinās sociālo aprūpi mērķa grupas personām, vienlaikus sniedzot sociālo atbalstu minēto personu tuviniekiem.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
3.1.2.3. investīcijas projektu ietvaros tiks izveidota ģimeniskai videi pietuvināta infrastruktūra, kas tiks balstīta uz cilvēktiesiskām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību.
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
