22-TA-3638: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” 5.1 punktu, Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra protokollēmuma Nr.5 26.paragrāfa 5. un 6.punktu, Ministru kabineta 2022.gada 10.maija protokollēmuma Nr.26 37.paragrāfa 6. un 7.punktu un Ministru kabineta 2022.gada 9.augusta protokollēmuma Nr.39 87.paragrāfa 4. un 5.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
-
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2021.gada 10.augusta rīkojuma Nr.518 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” (turpmāk - MK rīkojums Nr.518) 5.1 punkts nosaka tiesisko regulējumu par medicīniskās palīdzības organizēšanu un sniegšanu, kas būtu attiecināms uz MK rīkojuma Nr.518 4. un 5. punktā minētajām personām.
MK rīkojuma Nr.518 4.punkts paredz Valsts robežsardzei, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts policijai, konstatējot, ka persona mēģina nelikumīgi šķērsot Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežu vai ir nelikumīgi šķērsojusi to, dot rīkojumu personai nekavējoties pārtraukt mēģinājumu nelikumīgi šķērsot Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežu vai rīkojumu nekavējoties atgriezties valstī, no kuras persona šķērsoja robežu, un veikt nepieciešamos pasākumus, lai pārliecinātos, ka attiecīgā persona izpilda šo rīkojumu.
MK rīkojuma Nr.518 5.punkts paredz Valsts robežsardzei, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts policijai, konstatējot, ka persona nepilda MK rīkojuma Nr.518 4.punktā minēto rīkojumu, ir tiesības galējās nepieciešamības situācijā pielietot fizisku spēku un speciālos līdzekļus, lai nodrošinātu tā izpildi.
Attiecīgi paredzot, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests un valsts un pašvaldību stacionārās ārstniecības iestādes pēc Valsts robežsardzes lūguma nodrošina nepieciešamo medicīnisko palīdzību MK rīkojuma Nr.518 4. un 5. punktā minētajām personām. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam ir tiesības veidot un aprīkot papildu brigādes, lai nodrošinātu nepieciešamo medicīnisko palīdzību, tai skaitā lai novērtētu minēto personu veselības stāvokli.
Kā arī Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra protokollēmuma Nr.5 26.paragrāfa 5.punkts paredz, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta un valsts un pašvaldības stacionāro ārstniecības iestāžu izdevumus, kas saistīti ar rīkojuma izpildei nepieciešamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanu, tajā skaitā virsstundu darba apmaksu, ir sedzami no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un 6.punkts paredz Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši šī protokollēmuma 5.punktam un faktiski nepieciešamajam līdzekļu apmēram, aatiecīgi to pašu paredz arī Ministru kabineta 2022.gada 10.maija protokollēmuma Nr.26 37.paragrāfa 6. un 7.punkti un Ministru kabineta 2022.gada 9.augusta protokollēmuma Nr.39 87.paragrāfa 4. un 5.punkti.
MK rīkojuma Nr.518 4.punkts paredz Valsts robežsardzei, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts policijai, konstatējot, ka persona mēģina nelikumīgi šķērsot Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežu vai ir nelikumīgi šķērsojusi to, dot rīkojumu personai nekavējoties pārtraukt mēģinājumu nelikumīgi šķērsot Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežu vai rīkojumu nekavējoties atgriezties valstī, no kuras persona šķērsoja robežu, un veikt nepieciešamos pasākumus, lai pārliecinātos, ka attiecīgā persona izpilda šo rīkojumu.
MK rīkojuma Nr.518 5.punkts paredz Valsts robežsardzei, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts policijai, konstatējot, ka persona nepilda MK rīkojuma Nr.518 4.punktā minēto rīkojumu, ir tiesības galējās nepieciešamības situācijā pielietot fizisku spēku un speciālos līdzekļus, lai nodrošinātu tā izpildi.
Attiecīgi paredzot, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests un valsts un pašvaldību stacionārās ārstniecības iestādes pēc Valsts robežsardzes lūguma nodrošina nepieciešamo medicīnisko palīdzību MK rīkojuma Nr.518 4. un 5. punktā minētajām personām. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam ir tiesības veidot un aprīkot papildu brigādes, lai nodrošinātu nepieciešamo medicīnisko palīdzību, tai skaitā lai novērtētu minēto personu veselības stāvokli.
Kā arī Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra protokollēmuma Nr.5 26.paragrāfa 5.punkts paredz, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta un valsts un pašvaldības stacionāro ārstniecības iestāžu izdevumus, kas saistīti ar rīkojuma izpildei nepieciešamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanu, tajā skaitā virsstundu darba apmaksu, ir sedzami no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un 6.punkts paredz Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši šī protokollēmuma 5.punktam un faktiski nepieciešamajam līdzekļu apmēram, aatiecīgi to pašu paredz arī Ministru kabineta 2022.gada 10.maija protokollēmuma Nr.26 37.paragrāfa 6. un 7.punkti un Ministru kabineta 2022.gada 9.augusta protokollēmuma Nr.39 87.paragrāfa 4. un 5.punkti.
Risinājuma apraksts
Attiecīgi rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 7 933 euro apmērā, no tiem:
1. 4 413 euro Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
1.1. 1 930 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs;
1.2. 2 483 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs;
2. 3 520 euro Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 10. novembrim, tai skaitā izmaksu korekcijai no 2022. gada 1. februāra līdz 2022. gada 28. februārim, saistībā ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta izsaukumiem, sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām.
1. 4 413 euro Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
1.1. 1 930 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs;
1.2. 2 483 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs;
2. 3 520 euro Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 10. novembrim, tai skaitā izmaksu korekcijai no 2022. gada 1. februāra līdz 2022. gada 28. februārim, saistībā ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta izsaukumiem, sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
7 933
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
7 933
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 933
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 933
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 933
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai pēc Valsts robežsardzes lūguma nodrošinātu nepieciešamo medicīnisko palīdzību Ministru kabineta 2021.gada 10.augusta rīkojuma Nr.518 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” 4. un 5. punktā minētajām personām,
nepieciešams papildus finansējums 7 933 euro apmērā, no tiem:
1. 4 413 euro Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
1.1. 1 930 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs (EKK 3000 subsīdijas un dotācijas);
1.2. 2 483 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs (EKK 3000 subsīdijas un dotācijas);
2. 3 520 euro Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 10. novembrim, tai skaitā izmaksu korekcijai no 2022. gada 1. februāra līdz 2022. gada 28. februārim, saistībā ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta izsaukumiem, sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām (EKK 2000 preces un pakalpojumi).
Detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumos.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
nepieciešams papildus finansējums 7 933 euro apmērā, no tiem:
1. 4 413 euro Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
1.1. 1 930 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs (EKK 3000 subsīdijas un dotācijas);
1.2. 2 483 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām sniegtajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs (EKK 3000 subsīdijas un dotācijas);
2. 3 520 euro Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 10. novembrim, tai skaitā izmaksu korekcijai no 2022. gada 1. februāra līdz 2022. gada 28. februārim, saistībā ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta izsaukumiem, sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta rīkojuma Nr. 518 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 5.¹ punktā minētajām personām (EKK 2000 preces un pakalpojumi).
Detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumos.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
MK rīkojuma projekta “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi