24-TA-1809: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumos Nr. 663 "Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu, kas nosaka, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu un atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumu Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.333) 18.punktam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir veikt grozījumus Ministru kabineta 2019.gada 17.decembra noteikumos Nr.663 “Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – MK noteikumi Nr.663), lai nodrošinātu pakalpojumu un to cenu aktualizāciju, precizētu atsevišķu izglītības iestāžu maksas pakalpojumu nosaukumus, papildinātu cenrādi ar jauniem pakalpojumiem un svītrotu neaktuālos pakalpojumus.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2024.
Pamatojums
Projekts paredz, ka grozījumi MK noteikumos Nr.663 stājas spēkā 2024.gada 1.septembrī, lai izglītības iestādes, uzsākot jauno mācību gadu, nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu atbilstoši aktualizētajam cenrādim.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devītā daļa paredz, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. MK noteikumu Nr.333 16.punkts nosaka, ka iestāde sagatavo noteikumu projektu par maksas pakalpojumu cenrādi un atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Ministru kabinetā izskatāmo dokumentu iesniegšanas, saskaņošanas un virzības kārtību, virza to apstiprināšanai Ministru kabinetā. Savukārt MK noteikumu Nr.333 18.1. un 18.2.apakšpunkts paredz, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir izdarīti grozījumi normatīvajos aktos vai mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes vai valsts aģentūras sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, kā arī, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Pašreiz spēkā esošais cenrādis ir apstiprināts ar MK noteikumiem Nr.663. Iepriekšējie grozījumi MK noteikumos Nr.663, ar kuriem tika aktualizētas izglītības iestāžu pakalpojumu cenas, tika veikti 2023.gada 8.augustā, kad tika pārskatīts cenrādis sakarā ar divu izglītības iestāžu reorganizāciju, izveidojot Mākslu izglītības kompetences centru “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, taču attiecībā uz pārējām izglītības iestādēm izmaiņas cenrādī iepriekš veiktas 2022.gada 20.decembrī, un ir pagājuši divi gadi un izglītības iestādes ir norādījušas uz nepieciešamību veikt cenrāža aktualizāciju.
Pašreiz spēkā esošais cenrādis ir apstiprināts ar MK noteikumiem Nr.663. Iepriekšējie grozījumi MK noteikumos Nr.663, ar kuriem tika aktualizētas izglītības iestāžu pakalpojumu cenas, tika veikti 2023.gada 8.augustā, kad tika pārskatīts cenrādis sakarā ar divu izglītības iestāžu reorganizāciju, izveidojot Mākslu izglītības kompetences centru “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, taču attiecībā uz pārējām izglītības iestādēm izmaiņas cenrādī iepriekš veiktas 2022.gada 20.decembrī, un ir pagājuši divi gadi un izglītības iestādes ir norādījušas uz nepieciešamību veikt cenrāža aktualizāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kultūras ministrijas padotībā ir deviņas profesionālās vidējās izglītības iestādes, piecām no tām šobrīd ir piešķirts mākslu izglītības kompetences centra statuss. Pašreiz spēkā esošais cenrādis ir apstiprināts ar MK noteikumiem Nr.663. Iepriekšējie grozījumi MK noteikumos Nr.663, ar kuriem tika aktualizētas izglītības iestāžu pakalpojumu cenas, tika veikti 2023.gada 8.augustā, kad tika pārskatīts cenrādis sakarā ar divu izglītības iestāžu reorganizāciju, izveidojot Mākslu izglītības kompetences centru “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, taču attiecībā uz pārējām izglītības iestādēm izmaiņas cenrādī iepriekš veiktas 2022.gada 20.decembrī, un ir pagājuši divi gadi un izglītības iestādes ir norādījušas uz nepieciešamību veikt MK noteikumos Nr.663 ietvertā cenrāža aktualizāciju. Izglītības iestādes ir konstatējušas, ka ir nepieciešams precizēt atsevišķu pakalpojumu nosaukumus, svītrot no cenrāža atsevišķus pakalpojumus, kurus tās vairs nesniedz, aktualizēt atsevišķu pakalpojumu nosaukumus un cenas, ņemot vērā pakalpojumu faktiskās izmaksas, kas salīdzinot ar pašlaik spēkā esošo cenrādi, ir vairumā gadījumu augušas, nepieciešams atsevišķiem pakalpojumiem mainīt cenas noteikšanas principus, kā arī papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem. Izmaiņas ir pamatotas arī ar to, ka ir pieauguši izglītības iestāžu faktiskie ar pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, tajā skaitā ir bijis būtisks cenu pieaugums elektroenerģijai, degvielai un citiem ar pakalpojumu sniegšanu saistītajiem izdevumiem, kā arī periodā kopš spēkā esošā cenrāža spēkā stāšanās ir būtiski pieaugušas gan pedagogu, gan pārējo darbinieku atlīdzības izmaksas.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu pakalpojumu cenu izmaiņas, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumu Nr.663 pielikumā. Izglītības iestādes ir izvērtējušas to sniegtos pakalpojumus, un ir konstatēts, ka atsevišķus pakalpojumus izglītības iestādes vairs nesniedz un tādējādi tos nepieciešams svītrot.
Mākslu izglītības kompetences centrs “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” vairs neīsteno profesionālās ievirzes mākslas izglītības programmas (30V) apguvi, līdz ar to tiek svītrots MK noteikumu Nr.663 pielikuma 9.2.apakšpunktā norādītais pakalpojums, vienlaikus tiek precizēta 9.3. un 9.4.apakšpunktu numerācija.
Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Ventspils Mūzikas vidusskola” ir izvērtējis MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.8.1., 5.8.2. un 5.8.3.apakšpunktā norādītos pakalpojumus par dienesta viesnīcas pakalpojumu izmantošanu ārpus mācību laika pārējām personām, un secinājis, ka šāda pakalpojumu sadrumstalotība nav pamatota, kā arī izglītības iestāde dienesta viesnīcas ierobežoto vietu skaita dēļ faktiski nevar nodrošināt 5.8.1. un 5.8.2.apakšpunktā paredzētos pakalpojumus mēnesi vai nedēļu, un tādējādi tiek svītroti 5.8.1. un 5.8.2.apakšpunktā norādītie pakalpojumi un izveidots vienots Projekta pielikuma 5.8.apakšpunkts, kurā tiek saglabāts iepriekš 5.8.3.apakšpunktā noteiktais pakalpojums dienesta viesnīcas pakalpojumu izmantošanai ārpus mācību laika pārējām personām uz vienu dienu.
Tāpat arī konstatēts, ka nepieciešama atsevišķu pakalpojumu nosaukumu precizēšana, lai nodrošinātu nosaukumu atbilstību sniedzamā pakalpojuma būtībai. Tāpēc Projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.14. un 8.23.apskšpunktā norādīto pakalpojumu nosaukumus. Attiecībā uz Mākslu izglītības kompetences centru “Ventspils Mūzikas vidusskola” nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.13.1., 5.13.2., 5.13.3. un 5.14.apakšpunktā norādīto pakalpojumu nosaukumus, svītrojot no 5.13.1.-5.13.3.apakšpunktā iekavas ar telpu kvadratūru, savukārt 5.14.apakšpunkts tiek papildināts ar skaidrojumu iekavās, ka mūzikas ierakstu studijas noma neietver ieraksta apstrādi, vienlaikus pārskatot pakalpojuma cenu un palielinot to, jo ir pieaugušas ar minētā pakalpojuma sniegšanu saistītās faktiskās izmaksas. Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola” ir konstatējis, ka 8.23.apakšpunktā ietvertajam pakalpojumam par tirdzniecības vietas nomu automātu izvietošanai nepieciešams precizēt, ka papildu nomas maksai, nomnieks saskaņā ar noslēgto līgumu veic samaksu par komunālajiem pakalpojumiem (patērēto elektrību), tādēļ cenrāža 8.23.apakšpunkts papildināts ar cenrāža pielikumā esošo septīto atsauci.
Projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.663 arī ar jauniem pakalpojumiem. Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola” un Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola ir norādījušas uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem, kas saistīti uz biļešu tirdzniecību par izglītības iestāžu rīkotajiem pasākumiem (koncertiem, teātra izrādēm un mūzikliem). Ņemot vērā minēto, cenrādis tiek papildināts ar Projekta pielikuma 2.13., 2.14. un 8.30.apakšpunktu. Ņemot vērā to, ka pasākumu izmaksas var atšķirties atkarībā no piesaistīto mākslinieku un dalībnieku izmaksām, kā arī tām var būt mainīgas izmaksas, kas atkarīgas no pasākuma rīkošanas vietas un citu pasākuma rīkošanai nepieciešamo resursu izmaksām, pakalpojumiem cena tiks noteikta ar tāmi. Minētajiem jaunajiem pakalpojumiem tika izvērtēta arī pievienotās vērtības nodokļa piemērošana, ņemot vērā sniegto pakalpojumu ekonomisko būtību. Cenrāža 2.13.pakalpojumam, kas pēc savas būtības tiek sniegts mācību procesa ietvaros, pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu. Savukārt cenrāža 2.14. un 8.30.apakšpunktā ietvertie pakalpojumi var tikt sniegti netiešā sasaistē ar mācību procesu, bet abas minētās izglītības iestādes nav sasniegušas ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu slieksni un līdz ar to minētajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Tāpat cenrādis tiek papildināts ar jauniem pakalpojumiem attiecībā uz telpu nomu. Mākslu izglītības kompetences centrs “Ventspils Mūzikas vidusskola” ir norādījis uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jaunu 5.15.apakšpunktu ar pakalpojumu par komerctelpu, lielās zāles, mazās zāles, pasākumu telpas (greenroom) nomu, jo citas iestādes ir izrādījušas interesi nomāt šīs telpas semināriem, konferencēm, kas nodrošinātu izglītības iestādes pašu ieņēmumu pieaugumu. Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola” ir norādījusi uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jaunu 4.11.apakšpunktu, kas paredz maksu par telpu nomu ēdināšanas pakalpojuma sniedzējam Atbrīvošanas alejā 56, Rēzeknē. Gan 5.15.apakšpunktā, gan 4.11.apakšpunktā noteiktā pakalpojuma cena tiks noteikta saskaņā ar tāmi, nodrošinot iespēju noteikt telpu nomas maksu atbilstoši ēkas uzturēšanas faktiskajiem izdevumiem, elastīgi reaģējot uz pakalpojuma cenu veidojošo izmaksu, tajā skaitā komunālo maksājumu, izmaiņām. Papildu tam Mākslu izglītības kompetences centrs “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” ir norādījis uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem 9.17.5.apakšpunktā par izstāžu zāles nomu un 9.18.apakšpunktā par izstāžu izvietošanu izstāžu zālē. Cenrāža 4.11., 5.15., 9.17.5. un 9.18.apakšpunktā ietvertajiem jaunajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Cenrādis tiek papildināts arī ar jaunu 9.4.apakšpunktā paredzētu pakalpojumu, kas paredz Mākslu izglītības kompetences centrā “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” noteikt maksu par interešu izglītības programmas apguvi (1 stunda). Līdz šim cenrādī bija noteikta maksa par interešu izglītības programmas apguvi mēnesī, taču interešu izglītības programmas apguve, nosakot maksu par 1 stundu saskaņā ar tāmi, nodrošinās iespēju izglītojamam papildus apmeklēt izvēlētā mūzikas instrumenta nodarbības pie pedagoga, lai sagatavotos profesionālās ievirzes mūzikas izglītības programmas 1.klasei. Tā kā šis pakalpojums ir saistīts ar izglītības procesa nodrošināšanu izglītības iestādē, cenrāža 9.4.apakšpunktā minētajam pakalpojumam pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu.
Cenrādī atbilstoši izglītības iestāžu veiktajiem aprēķiniem, nepieciešamas pārskatīt atsevišķu pakalpojumu cenas un to noteikšanas principus. Ņemot vērā to, ka pašreizējos apstākļos ir ļoti mainīgas pakalpojumu un materiālu izmaksas, kuru vērtību ir grūti paredzēt ilgāku laika periodu uz priekšu, kā arī to, ka ir mainīga pakalpojuma sniegšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības sadaļa, secināts, ka atsevišķiem pakalpojumiem būtu lietderīgi mainīt MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteiktās fiksētās cenas uz to, ka šiem pakalpojumiem cenas tiek noteiktas, pamatojoties uz tāmi. Galvenokārt šie pakalpojumi ir saistīti ar pakalpojumiem par telpu nomu, dienesta viesnīcas pakalpojumu sniegšanu.
Mākslu izglītības kompetences centrā “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, kā arī Mākslu izglītības kompetences centrā “Nacionālā Mākslu vidusskola” ir paredzēti ievērojamo remontdarbi. Tādējādi, lai minētās izglītības iestādes varētu elastīgāk reaģēt uz cenu izmaiņām un nodrošināt racionālu līdzekļu izmantošanu, nodrošinot, ka maksa par pakalpojumu tiek noteikta atbilstoši faktiskajām izmaksām, nepieciešams mainīt Mākslu izglītības kompetences centra “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola” 4.8. un 4.10.apakšpunktā ietvertajiem nomas pakalpojumiem un Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” 8.16., 8.17. un 8.18.apakšpunktā noteiktajiem dienesta viesnīcas izmantošanas pakalpojumu cenas uz “tāme”.
Lai nodrošinātu vienotu cenu aprēķināšanas metodiku Projektā iekļautajiem jaunajiem pakalpojumiem, tāpat kā līdz šim MK noteikumos Nr.663 apstiprinātajiem pakalpojumiem, gadījumos, kad cenrāža pozīcijai tiek piemērota tāme, sastādot izmaksu tāmi, izglītības iestādes izmantos MK noteikumos Nr.333 noteiktos principus, aizpildot un apstiprinot katram pakalpojumam maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķinu atbilstoši MK noteikumu Nr.333 1.pielikumam, kurā tiks iekļautas konkrētā maksas pakalpojuma tiešās un netiešās izmaksas un cena noteikta, paredzot plānoto pakalpojumu vienību skaitu.
Ņemot vērā aktualizētos maksas pakalpojumu izmaksu aprēķinus, kuros tiek ņemtas vērā izglītības iestāžu faktiskās tiešās un netiešās izmaksas, kas saistītas ar pakalpojumu sniegšanu, MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteikto cenu palielinājums ir veikts 1.1., 1.7., 2.6., 2.8.3., 2.9., 5.1., 5.11., 5.12., 5.13., 5.7., 6.1., 6.2., 6.3., 7.1., 7.2., 7.3., 7.4., 7.5., 7.6., 9.1., 9.13., 9.14., 9.15., 9.17.1., 9.17.2., 9.17.3. un 9.17.4.apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem.
Lai gan kopumā vairāku maksas pakalpojumu cenas pieaug, salīdzinot ar pašlaik spēkā esošo cenrādi, minētais cenu pieaugums ir pamatots ar faktisko izmaksu pieaugumu un tas ir samērojams ir citu izglītības iestāžu noteiktajā cenām, un tas neietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu pieejamību.
Papildus minētajam, MK noteikumu Nr.663 pielikumā veiktas izmaiņas cenrāža 5.8., 5.9., 5.10., 5.12., 5.13. un 5.14.apakšpunktā attiecībā uz pievienotās vērtības nodokli Mākslu izglītības kompetences centra “Ventspils Mūzikas vidusskola” sniegtajiem pakalpojumiem, jo minētā izglītības iestāde vairs nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs un minētajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu. Vienlaikus MK noteikumu Nr.663 pielikumā un anotācijas pielikumā tiek svītrota 9.piezīme par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.8.apakšpunktā noteiktajam dienesta viesnīcas pakalpojumam, jo minētajam pakalpojumam pievienotās vērtības nodoklis netiek piemērots saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Vienlaikus Projekta pielikumā ir precizēta informācija par Projekta pielikuma 2.8.1., 4.4., 5.7., 6.2., 6.3., 8.16., 8.17. un 9.14.apakšpunktā norādīto piezīmi par pievienotās vērtības nodokļa nepiemērošanu dienesta viesnīcas pakalpojumiem attiecībā uz attiecīgās izglītības iestādes izglītojamiem, pedagogiem vai reflektantiem, kā arī citas izglītības iestādes izglītojamiem, papildinot Projekta pielikumu ar jaunu 6.piezīmi par Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 25.punkta "a" apakšpunkta piemērošanu, attiecīgi precizējot Projekta pielikumā piezīmju numerāciju.
Savukārt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 3.6.apakšpunktā, atbilstoši Finanšu ministrijas iepriekš izteiktajiem priekšlikumiem, attiecībā uz pakalpojumam piemērojamo PVN aizstāts “PVN 21%” ar “PVN standartlikme“.
Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
Pēc Projektā noteiktā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās tiek plānots pašu ieņēmumu apjoma pieaugums Staņislava Broka Daugavpils mūzikas vidusskolai, Mākslu izglītības kompetences centram “Ventspils Mūzikas vidusskola”, Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolai, Mākslu izglītības kompetences centram “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”, Mākslu izglītības kompetences centram “Nacionālā Mākslu vidusskola”, Mākslu izglītības kompetences centram “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” provizoriski kopā gadā par 40 000 euro. Izglītības iestāžu pašu ieņēmumu palielinājums tiks novirzīts ar pakalpojumu sniegšanu saistīto tiešo un netiešo izmaksu segšanai.
Sniedzot maksas pakalpojumus, izglītības iestādes vienlaikus nodrošinās, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaros īstenoto Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros iegūtās materiālās vērtības tiek saglabātas un izmantotas atbilstoši šo projektu mērķiem un izcenojums maksas pakalpojumiem tiek noteikts ievērojot Eiropas Savienības fondu regulējuma prasības.
Mākslu izglītības kompetences centrs “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” vairs neīsteno profesionālās ievirzes mākslas izglītības programmas (30V) apguvi, līdz ar to tiek svītrots MK noteikumu Nr.663 pielikuma 9.2.apakšpunktā norādītais pakalpojums, vienlaikus tiek precizēta 9.3. un 9.4.apakšpunktu numerācija.
Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Ventspils Mūzikas vidusskola” ir izvērtējis MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.8.1., 5.8.2. un 5.8.3.apakšpunktā norādītos pakalpojumus par dienesta viesnīcas pakalpojumu izmantošanu ārpus mācību laika pārējām personām, un secinājis, ka šāda pakalpojumu sadrumstalotība nav pamatota, kā arī izglītības iestāde dienesta viesnīcas ierobežoto vietu skaita dēļ faktiski nevar nodrošināt 5.8.1. un 5.8.2.apakšpunktā paredzētos pakalpojumus mēnesi vai nedēļu, un tādējādi tiek svītroti 5.8.1. un 5.8.2.apakšpunktā norādītie pakalpojumi un izveidots vienots Projekta pielikuma 5.8.apakšpunkts, kurā tiek saglabāts iepriekš 5.8.3.apakšpunktā noteiktais pakalpojums dienesta viesnīcas pakalpojumu izmantošanai ārpus mācību laika pārējām personām uz vienu dienu.
Tāpat arī konstatēts, ka nepieciešama atsevišķu pakalpojumu nosaukumu precizēšana, lai nodrošinātu nosaukumu atbilstību sniedzamā pakalpojuma būtībai. Tāpēc Projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.14. un 8.23.apskšpunktā norādīto pakalpojumu nosaukumus. Attiecībā uz Mākslu izglītības kompetences centru “Ventspils Mūzikas vidusskola” nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.13.1., 5.13.2., 5.13.3. un 5.14.apakšpunktā norādīto pakalpojumu nosaukumus, svītrojot no 5.13.1.-5.13.3.apakšpunktā iekavas ar telpu kvadratūru, savukārt 5.14.apakšpunkts tiek papildināts ar skaidrojumu iekavās, ka mūzikas ierakstu studijas noma neietver ieraksta apstrādi, vienlaikus pārskatot pakalpojuma cenu un palielinot to, jo ir pieaugušas ar minētā pakalpojuma sniegšanu saistītās faktiskās izmaksas. Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola” ir konstatējis, ka 8.23.apakšpunktā ietvertajam pakalpojumam par tirdzniecības vietas nomu automātu izvietošanai nepieciešams precizēt, ka papildu nomas maksai, nomnieks saskaņā ar noslēgto līgumu veic samaksu par komunālajiem pakalpojumiem (patērēto elektrību), tādēļ cenrāža 8.23.apakšpunkts papildināts ar cenrāža pielikumā esošo septīto atsauci.
Projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.663 arī ar jauniem pakalpojumiem. Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola” un Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola ir norādījušas uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem, kas saistīti uz biļešu tirdzniecību par izglītības iestāžu rīkotajiem pasākumiem (koncertiem, teātra izrādēm un mūzikliem). Ņemot vērā minēto, cenrādis tiek papildināts ar Projekta pielikuma 2.13., 2.14. un 8.30.apakšpunktu. Ņemot vērā to, ka pasākumu izmaksas var atšķirties atkarībā no piesaistīto mākslinieku un dalībnieku izmaksām, kā arī tām var būt mainīgas izmaksas, kas atkarīgas no pasākuma rīkošanas vietas un citu pasākuma rīkošanai nepieciešamo resursu izmaksām, pakalpojumiem cena tiks noteikta ar tāmi. Minētajiem jaunajiem pakalpojumiem tika izvērtēta arī pievienotās vērtības nodokļa piemērošana, ņemot vērā sniegto pakalpojumu ekonomisko būtību. Cenrāža 2.13.pakalpojumam, kas pēc savas būtības tiek sniegts mācību procesa ietvaros, pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu. Savukārt cenrāža 2.14. un 8.30.apakšpunktā ietvertie pakalpojumi var tikt sniegti netiešā sasaistē ar mācību procesu, bet abas minētās izglītības iestādes nav sasniegušas ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu slieksni un līdz ar to minētajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Tāpat cenrādis tiek papildināts ar jauniem pakalpojumiem attiecībā uz telpu nomu. Mākslu izglītības kompetences centrs “Ventspils Mūzikas vidusskola” ir norādījis uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jaunu 5.15.apakšpunktu ar pakalpojumu par komerctelpu, lielās zāles, mazās zāles, pasākumu telpas (greenroom) nomu, jo citas iestādes ir izrādījušas interesi nomāt šīs telpas semināriem, konferencēm, kas nodrošinātu izglītības iestādes pašu ieņēmumu pieaugumu. Savukārt Mākslu izglītības kompetences centrs “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola” ir norādījusi uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jaunu 4.11.apakšpunktu, kas paredz maksu par telpu nomu ēdināšanas pakalpojuma sniedzējam Atbrīvošanas alejā 56, Rēzeknē. Gan 5.15.apakšpunktā, gan 4.11.apakšpunktā noteiktā pakalpojuma cena tiks noteikta saskaņā ar tāmi, nodrošinot iespēju noteikt telpu nomas maksu atbilstoši ēkas uzturēšanas faktiskajiem izdevumiem, elastīgi reaģējot uz pakalpojuma cenu veidojošo izmaksu, tajā skaitā komunālo maksājumu, izmaiņām. Papildu tam Mākslu izglītības kompetences centrs “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” ir norādījis uz nepieciešamību papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem 9.17.5.apakšpunktā par izstāžu zāles nomu un 9.18.apakšpunktā par izstāžu izvietošanu izstāžu zālē. Cenrāža 4.11., 5.15., 9.17.5. un 9.18.apakšpunktā ietvertajiem jaunajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Cenrādis tiek papildināts arī ar jaunu 9.4.apakšpunktā paredzētu pakalpojumu, kas paredz Mākslu izglītības kompetences centrā “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” noteikt maksu par interešu izglītības programmas apguvi (1 stunda). Līdz šim cenrādī bija noteikta maksa par interešu izglītības programmas apguvi mēnesī, taču interešu izglītības programmas apguve, nosakot maksu par 1 stundu saskaņā ar tāmi, nodrošinās iespēju izglītojamam papildus apmeklēt izvēlētā mūzikas instrumenta nodarbības pie pedagoga, lai sagatavotos profesionālās ievirzes mūzikas izglītības programmas 1.klasei. Tā kā šis pakalpojums ir saistīts ar izglītības procesa nodrošināšanu izglītības iestādē, cenrāža 9.4.apakšpunktā minētajam pakalpojumam pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu.
Cenrādī atbilstoši izglītības iestāžu veiktajiem aprēķiniem, nepieciešamas pārskatīt atsevišķu pakalpojumu cenas un to noteikšanas principus. Ņemot vērā to, ka pašreizējos apstākļos ir ļoti mainīgas pakalpojumu un materiālu izmaksas, kuru vērtību ir grūti paredzēt ilgāku laika periodu uz priekšu, kā arī to, ka ir mainīga pakalpojuma sniegšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības sadaļa, secināts, ka atsevišķiem pakalpojumiem būtu lietderīgi mainīt MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteiktās fiksētās cenas uz to, ka šiem pakalpojumiem cenas tiek noteiktas, pamatojoties uz tāmi. Galvenokārt šie pakalpojumi ir saistīti ar pakalpojumiem par telpu nomu, dienesta viesnīcas pakalpojumu sniegšanu.
Mākslu izglītības kompetences centrā “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, kā arī Mākslu izglītības kompetences centrā “Nacionālā Mākslu vidusskola” ir paredzēti ievērojamo remontdarbi. Tādējādi, lai minētās izglītības iestādes varētu elastīgāk reaģēt uz cenu izmaiņām un nodrošināt racionālu līdzekļu izmantošanu, nodrošinot, ka maksa par pakalpojumu tiek noteikta atbilstoši faktiskajām izmaksām, nepieciešams mainīt Mākslu izglītības kompetences centra “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola” 4.8. un 4.10.apakšpunktā ietvertajiem nomas pakalpojumiem un Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” 8.16., 8.17. un 8.18.apakšpunktā noteiktajiem dienesta viesnīcas izmantošanas pakalpojumu cenas uz “tāme”.
Lai nodrošinātu vienotu cenu aprēķināšanas metodiku Projektā iekļautajiem jaunajiem pakalpojumiem, tāpat kā līdz šim MK noteikumos Nr.663 apstiprinātajiem pakalpojumiem, gadījumos, kad cenrāža pozīcijai tiek piemērota tāme, sastādot izmaksu tāmi, izglītības iestādes izmantos MK noteikumos Nr.333 noteiktos principus, aizpildot un apstiprinot katram pakalpojumam maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķinu atbilstoši MK noteikumu Nr.333 1.pielikumam, kurā tiks iekļautas konkrētā maksas pakalpojuma tiešās un netiešās izmaksas un cena noteikta, paredzot plānoto pakalpojumu vienību skaitu.
Ņemot vērā aktualizētos maksas pakalpojumu izmaksu aprēķinus, kuros tiek ņemtas vērā izglītības iestāžu faktiskās tiešās un netiešās izmaksas, kas saistītas ar pakalpojumu sniegšanu, MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteikto cenu palielinājums ir veikts 1.1., 1.7., 2.6., 2.8.3., 2.9., 5.1., 5.11., 5.12., 5.13., 5.7., 6.1., 6.2., 6.3., 7.1., 7.2., 7.3., 7.4., 7.5., 7.6., 9.1., 9.13., 9.14., 9.15., 9.17.1., 9.17.2., 9.17.3. un 9.17.4.apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem.
Lai gan kopumā vairāku maksas pakalpojumu cenas pieaug, salīdzinot ar pašlaik spēkā esošo cenrādi, minētais cenu pieaugums ir pamatots ar faktisko izmaksu pieaugumu un tas ir samērojams ir citu izglītības iestāžu noteiktajā cenām, un tas neietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu pieejamību.
Papildus minētajam, MK noteikumu Nr.663 pielikumā veiktas izmaiņas cenrāža 5.8., 5.9., 5.10., 5.12., 5.13. un 5.14.apakšpunktā attiecībā uz pievienotās vērtības nodokli Mākslu izglītības kompetences centra “Ventspils Mūzikas vidusskola” sniegtajiem pakalpojumiem, jo minētā izglītības iestāde vairs nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs un minētajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu. Vienlaikus MK noteikumu Nr.663 pielikumā un anotācijas pielikumā tiek svītrota 9.piezīme par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu MK noteikumu Nr.663 pielikuma 5.8.apakšpunktā noteiktajam dienesta viesnīcas pakalpojumam, jo minētajam pakalpojumam pievienotās vērtības nodoklis netiek piemērots saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.
Vienlaikus Projekta pielikumā ir precizēta informācija par Projekta pielikuma 2.8.1., 4.4., 5.7., 6.2., 6.3., 8.16., 8.17. un 9.14.apakšpunktā norādīto piezīmi par pievienotās vērtības nodokļa nepiemērošanu dienesta viesnīcas pakalpojumiem attiecībā uz attiecīgās izglītības iestādes izglītojamiem, pedagogiem vai reflektantiem, kā arī citas izglītības iestādes izglītojamiem, papildinot Projekta pielikumu ar jaunu 6.piezīmi par Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 25.punkta "a" apakšpunkta piemērošanu, attiecīgi precizējot Projekta pielikumā piezīmju numerāciju.
Savukārt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 3.6.apakšpunktā, atbilstoši Finanšu ministrijas iepriekš izteiktajiem priekšlikumiem, attiecībā uz pakalpojumam piemērojamo PVN aizstāts “PVN 21%” ar “PVN standartlikme“.
Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
Pēc Projektā noteiktā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās tiek plānots pašu ieņēmumu apjoma pieaugums Staņislava Broka Daugavpils mūzikas vidusskolai, Mākslu izglītības kompetences centram “Ventspils Mūzikas vidusskola”, Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolai, Mākslu izglītības kompetences centram “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”, Mākslu izglītības kompetences centram “Nacionālā Mākslu vidusskola”, Mākslu izglītības kompetences centram “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” provizoriski kopā gadā par 40 000 euro. Izglītības iestāžu pašu ieņēmumu palielinājums tiks novirzīts ar pakalpojumu sniegšanu saistīto tiešo un netiešo izmaksu segšanai.
Sniedzot maksas pakalpojumus, izglītības iestādes vienlaikus nodrošinās, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaros īstenoto Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros iegūtās materiālās vērtības tiek saglabātas un izmantotas atbilstoši šo projektu mērķiem un izcenojums maksas pakalpojumiem tiek noteikts ievērojot Eiropas Savienības fondu regulējuma prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
- vecāki
- citi izglītības iestāžu pakalpojumu saņēmēji
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu saņēmējus – izglītojamos un to vecākus, kā arī citus pakalpojumu saņēmējus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Projekts ietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu saņēmējus, piemēram, personas, kas veic maksājumus par telpu un aprīkojuma nomu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
644 398
10 000
644 398
40 000
644 398
40 000
40 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
644 398
10 000
644 398
40 000
644 398
40 000
40 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
644 398
10 000
644 398
40 000
644 398
40 000
40 000
2.1. valsts pamatbudžets
644 398
10 000
644 398
40 000
644 398
40 000
40 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Izglītības iestādes cenas par publiskajiem maksas pakalpojumiem nosaka saskaņā ar MK noteikumos Nr.333 noteikto maksas pakalpojumu izmaksu aprēķinu metodiku, ņemot vērā faktiskās ar izglītības iestāžu publisko maksas pakalpojumu sniegšanu saistītās tiešās un netiešās izmaksas.
Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
Kalkulācijā iekļautas uz katru attiecīgu pakalpojumu attiecināmas izmaksas – atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (atalgojums pedagogiem, kas iesaistīti pakalpojumu sniegšanā, noteikts ne mazāks kā normatīvajos aktos noteiktā zemākā darba samaksa par likmi 2024.gadam, un tiek ņemts vērā paredzamais pedagogu darba samaksas pieaugums no 2025.gada 1.janvāra; izglītības iestāžu nepedagoģiskajiem darbiniekiem, kas tieši iesaistīti pakalpojumu sniegšanā, un darbiniekiem, kas ietverti administratīvo izmaksu aprēķinā, atalgojums ir noteikts atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3.pielikumā attiecīgajai mēnešalgu grupai 2024.gadam, nodrošinot, ka darbinieku atlīdzība 2024.gadā nav zemāka kā 71,23% no skalas viduspunkta, 2025.gadā – 70,19% no skalas viduspunkta, bet 2026.gadā – 69,57% no skalas viduspunkta), ārpakalpojumu un materiālu izmaksas, pamatlīdzekļu nolietojums, administratīvās, jeb netiešas ar pakalpojumu sniegšanu saistītas izmaksas; telpu izmaksas un citas ar pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas ietvertas atbilstoši veiktajiem pakalpojumu izmaksu aprēķiniem.
Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
Kalkulācijā iekļautas uz katru attiecīgu pakalpojumu attiecināmas izmaksas – atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (atalgojums pedagogiem, kas iesaistīti pakalpojumu sniegšanā, noteikts ne mazāks kā normatīvajos aktos noteiktā zemākā darba samaksa par likmi 2024.gadam, un tiek ņemts vērā paredzamais pedagogu darba samaksas pieaugums no 2025.gada 1.janvāra; izglītības iestāžu nepedagoģiskajiem darbiniekiem, kas tieši iesaistīti pakalpojumu sniegšanā, un darbiniekiem, kas ietverti administratīvo izmaksu aprēķinā, atalgojums ir noteikts atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3.pielikumā attiecīgajai mēnešalgu grupai 2024.gadam, nodrošinot, ka darbinieku atlīdzība 2024.gadā nav zemāka kā 71,23% no skalas viduspunkta, 2025.gadā – 70,19% no skalas viduspunkta, bet 2026.gadā – 69,57% no skalas viduspunkta), ārpakalpojumu un materiālu izmaksas, pamatlīdzekļu nolietojums, administratīvās, jeb netiešas ar pakalpojumu sniegšanu saistītas izmaksas; telpu izmaksas un citas ar pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas ietvertas atbilstoši veiktajiem pakalpojumu izmaksu aprēķiniem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2024.gadā un turpmākajos gados kopējie plānotie izglītības iestāžu pašu ieņēmumi ir 644 392 euro.
Ņemot vērā atsevišķu maksas pakalpojumu cenu paaugstinājumu un cenrādī iekļautos jaunos pakalpojumus, provizoriski tiek plānots pašu ieņēmumu pieaugums 2024.gadā par 10 000 euro, savukārt 2025.gadā un turpmākajos gados katru gadu par 40 000 euro.
Pašu ieņēmumu plānotais palielinājums tiks novirzīts ar pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai, tajā skaitā, uzturēšanas izmaksu sadārdzinājuma segšanai, komunālo maksājumu segšanai, citu ar pakalpojumu segšanu saistīto izmaksu segšanai un pakalpojumu sniegšanā iesaistīto darbinieku darba samaksai.
Ņemot vērā atsevišķu maksas pakalpojumu cenu paaugstinājumu un cenrādī iekļautos jaunos pakalpojumus, provizoriski tiek plānots pašu ieņēmumu pieaugums 2024.gadā par 10 000 euro, savukārt 2025.gadā un turpmākajos gados katru gadu par 40 000 euro.
Pašu ieņēmumu plānotais palielinājums tiks novirzīts ar pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai, tajā skaitā, uzturēšanas izmaksu sadārdzinājuma segšanai, komunālo maksājumu segšanai, citu ar pakalpojumu segšanu saistīto izmaksu segšanai un pakalpojumu sniegšanā iesaistīto darbinieku darba samaksai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Alfrēda Kalniņa Cēsu mūzikas vidusskola, Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola, Jelgavas Mūzikas vidusskola, Mākslu izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola", Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskola, Mākslu izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir nodrošināt cenrādī paredzēto pakalpojumu un to cenu aktualizāciju, precizēt atsevišķu izglītības iestāžu maksas pakalpojumu nosaukumus, papildināt cenrādi ar jauniem pakalpojumiem un svītrot neaktuālos pakalpojumus, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Alfrēda Kalniņa Cēsu mūzikas vidusskola, Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola, Jelgavas Mūzikas vidusskola, Mākslu izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola", Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskola, Mākslu izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola", Mākslu izglītības kompetences centrs "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts nodrošina pakalpojumu aktualizāciju atbilstoši faktiskajām iestāžu vajadzībām, tajā skaitā cenrādis papildināts ar jauniem pakalpojumiem. Atsevišķiem pakalpojumiem cenas noteikšana padarīta elastīgāka, kas mainīgajos ekonomiskajos apstākļos mazinās nepieciešamību grozīt MK noteikumus Nr.663.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
