Anotācija

24-TA-2015: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1164 "Ostas valsts kontroles kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos “Ostas valsts kontroles kārtība”” (turpmāk – projekts) ir sagatavots pamatojoties uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 15. panta trešo daļu, kā arī, ņemot vērā nepieciešamību ieviest atsevišķas Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 13. septembra Regulas Nr. 2023/1805 par atjaunīgo un mazoglekļa degvielu izmantošanu jūras transportā un ar ko groza Direktīvu 2009/16/EK (turpmāk – Regula Nr. 2023/1805) normas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz precizēt Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1164 “Ostas valsts kontroles kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr. 1164) ietvertās spēkā esošās tiesību normas par ostas valsts kontroli, kā arī noteikt jaunas tiesību normas, kas nepieciešamas Regulā Nr. 2023/1805 noteikto saistību ieviešanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Projekta 14. un 15. punkts paredz, ka noteikumu XII.3 nodaļa un 6. pielikuma 51. punkts stājās spēkā 2025. gada 1. janvārī (Regulas Nr. 2023/1805 32. pants), bet grozījumi noteikumu 32.1 punktā stājas spēkā līdz ar atbilstošas funkcionalitātes izstrādi Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS), bet ne vēlāk kā 2026. gada 1. jūlijā.
Pārējās projektā ietvertās tiesību normas stājās spēkā vispārējā kārtībā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz tiesību normas par ostas valsts kontroli (ārvalstu kuģu kontrole Latvijas ostās) ir ietvertas Noteikumos Nr. 1164. Regula Nr. 2023/1805 paredz dažādas sankcijas un Regulā Nr. 2023/1805 noteikto saistību izpildes nodrošināšanas procedūras attiecībā uz ārvalstu kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās. Uz ārvalsts karoga kuģa ir jānodrošina FuelEU atbilstības dokumenta pārbaude un, ja ārvalsts kuģis nav izpildījis Regulā Nr. 2023/1805 noteiktās saistības, tas var tikt izraidīts no Latvijas ostas. Ņemot vērā to, ka minētās darbības attiecas uz ārvalstu kuģu kontroli ostās, ir jāveic atbilstoši grozījumi Noteikumos Nr. 1164, nosakot, kas veiks minētās darbības, lai nodrošinātu minēto Regulas Nr. 2023/1805 prasību ieviešanu Latvijā. Kā arī, ir nepieciešams aktualizēt citas Noteikumos Nr. 1164 ietvertās tiesību normas atbilstoši notikušajām institucionālajām izmaiņām, izmaiņām citos normatīvajos aktos, kā arī ņemot vērā šo tiesību normu dažādus praktiskos piemērošanas aspektus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regula Nr. 2023/1805 paredz dažādas sankcijas un izpildes nodrošināšanas procedūras, ar kuru palīdzību tiks nodrošināta Regulā Nr. 2023/1805 noteikto pienākumu izpilde.  Regula Nr. 2023/1805 paredz to, ka ostas valsts kontroles ietvaros tiks pārbaudīta FuelEU atbilstības dokumenta, kas izdots saskaņā ar Regulu Nr. 2023/1805, esamība uz kuģa. Ja divus vai vairākus secīgus ziņošanas laikposmus tiek konstatēts, ka uz kuģa nav FuelEU atbilstības dokuments, piestāšanas ostas dalībvalsts kompetentā iestāde var pieņemt lēmumu par kuģa izraidīšanu. Nacionālie normatīvie akti šobrīd neparedz to, kuras iestādes kompetencē būs FuelEU atbilstības dokumenta pārbaude uz kuģa un lēmuma pieņemšana par kuģa izraidīšanu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Regulā Nr. 2023/1805 noteikto pienākumu izpildi attiecībā uz Latvijas ostās ienākošiem ārvalsts karoga kuģiem, Noteikumos Nr. 1164 ir jānosaka kompetentās iestādes, kas pārbaudīs FuelEU atbilstības dokumenta esamību uz kuģa un pieņems lēmumu par kuģa izraidīšanu gadījumos, kad kuģis ir pārkāpis Regulā Nr. 2023/1805 noteiktās prasības. Ņemot vērā Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas līdzšinējo kompetenci ostas valsts kontroles veikšanā, projekts paredz to, ka FuelEU atbilstības dokumenta esamību uz ārvalsts kuģa kontrolēs Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcija. Ņemot vērā Valsts vides dienesta līdzšinējo kompetenci attiecībā uz jūras transporta oglekļa dioksīda emisiju monitoringu, kas noteikta likuma “Par piesārņojumu” 45.1 pantā un 47.panta ceturtajā daļā, projekts paredz to, ka lēmumu par kuģa izraidīšanu pieņem Valsts vides dienests.
Iestāžu kompetence attiecībā uz FuelEU atbilstības dokumenta pārbaudi uz Latvijas karoga kuģa un lēmumu pieņemšanu par Latvijas kuģa aizturēšanu Latvijas ostās par Regulas Nr. 2023/1805 pārkāpumiem ir nosakāma Ministru kabineta 2011. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 439 “Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu”.
Problēmas apraksts
Praksē ir konstatēts, ka vairāki ārvalsts karoga kuģi – peldošie celtņi, liellaivas, zemessūcēji u.tml. strādā Latvijas ostās vairākus gadus. Daži ir tādi, kas,  lai izvairītos no drošības prasību ievērošanas, aizgājuši no Latvijas karoga un piereģistrējušies zem ārzemju karoga, kas nekādu karoga valsts uzraudzību neveic. Līdz ar to, lai nodrošinātu kuģošanas drošības standartu uzraudzību un ievērošanu uz šiem kuģiem Latvijas ūdeņos, Noteikumos Nr. 1164 ir jāparedz, ka šiem kuģiem tiek veiktas regulāras pārbaudes.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu kuģošanas drošības standartu uzraudzību un ievērošanu uz ārvalsts karoga kuģiem, kuri strādā Latvijas ostās vairākus gadus, projektā tiek paredzēts, ka šiem kuģiem tiek veiktas regulāras pārbaudes.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 1164 XX nodaļa par inspekciju datubāzi ir jāprecizē atbilstoši attiecīgiem grozījumiem Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm” (ziņošana par ienākšanas ostā faktisko laiku un iziešanas no ostas faktisko laiku notiek Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS), kā arī, ziņošanas pienākums par kuģa ienākšanu un iziešanu no ostas attiecas arī uz kuģi, kas atrodas reidā, un nav nepieciešams atsevišķi izdalīt ziņošanas pienākumu kuģim, kas atrodas reidā).
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm” tiek precizēta Noteikumu Nr. 1164 XX nodaļa par inspekciju datubāzi, svītrojot normu, kas paredz ziņošanu par ienākšanas ostā faktisko laiku un iziešanas no ostas faktisko laiku izmantojot automātisko identifikācijas sistēmu, un normu, kas nosaka ziņošanas pienākumu kuģim, kas atrodas reidā.
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz LR Uzņēmuma reģistra 2020. gada 23. decembra lēmumu “Par reorganizācijas ierakstīšanu komercreģistrā” Nr.6-12/128017, nepieciešams precizēt Noteikumu Nr. 1164 minēto firmu no valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija” uz valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Jūras administrācija”.
Risinājuma apraksts
Ar Projektu tiek precizēts Jūras administrācijas nosaukums atbilstoši notikušajām izmaiņām.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 1164 ir ietvertas atsauces uz Starptautiskās Jūras organizācijas (IMO) rezolūcijām par IMO dalībvalstu audita struktūru un procedūrām un  par uzlaboto inspekciju programmu beramkuģu un naftas tankkuģu inspekciju laikā. Ņemot vērā to, ka konkrētās rezolūcijas ir aizstātas ar jaunākām rezolūcijām, Noteikumos Nr. 1164 ir jāprecizē atsauces uz spēkā esošajām IMO rezolūcijām.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 1164 ietvertās atsauces uz IMO rezolūcijām par IMO dalībvalstu audita struktūru un procedūrām un  par uzlaboto inspekciju programmu beramkuģu un naftas tankkuģu inspekciju laikā tiek precizētas atbilstoši to jaunākajai redakcijai -   IMO Asamblejas 2013. gada 14. decembra rezolūcija A.1067(28) “IMO dalībvalstu audita struktūra un procedūras” un 2011. gada 30. novembra Rezolūcija A.1049(27) “Starptautiskais kodekss par uzlaboto inspekciju programmu beramkuģu un naftas tankkuģu inspekciju laikā 2011 (2011 ESP CODE)”.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 1164 32.1 punkts šobrīd nosaka inspekcijas atlikšanas kārtību gadījumos, ja kuģis, kas ir izvēlēts inspekcijai, nav gatavs uzņemt ostas valsts kontroles inspektorus (piemēram, uz kuģa notiek remonts, kuģis ir dīkstāvē, kuģa operācijas ievērojami ierobežo inspekcijas veikšanas iespēju), kā arī iesaistīto pušu informēšanu, izmantojot Starptautisko kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmu (SKLOIS). Ņemot vērā esošo Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmu (SKLOIS) funkcionalitāti, ostas valsts kontroles inspektori iesaistīto pušu informēšanu var realizēt tikai ar Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzes dienesta starpniecību, to rakstiski informējot. Šāda kārtība prioritātes kuģu inspekcijas procesu padara laikietilpīgu un neefektīvu. Ņemot vērā plānotās izmaiņas Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS), kas saistītas ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija regulas (ES) Nr. 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ Direktīvu 2010/65/ES (turpmāk – regula Nr. 2019/1239), ieviešanu, rodas iespēja izveidot funkcionalitāti, kura nodrošinātu ostas valsts kontroles inspektoriem iespēju par saviem lēmumiem informāciju ievietot Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS) tieši. Pārejas noteikumos tiek paredzēta spēkā stāšanās kārtība līdz ar atbilstošas Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) funkcionalitātes izstrādi.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā plānotās izmaiņas Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) funkcionalitātē, ir jāprecizē Noteikumu Nr. 1164 32.1 punkts, nosakot Kuģošanas drošības inspekcijas kompetenci pieņemtos lēmumus paziņot tieši Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS). Projekts paredz pārejas noteikumos to, ka grozījumi Noteikumu Nr. 1164 32.1  punktā stājas spēkā līdz ar atbilstošas funkcionalitātes izstrādi Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS), bet ne vēlāk kā 2026. gada 1. jūlijā . Līdz tam ir piemērojama pašreizējā kārtība, kas paredzēta Noteikumu Nr. 32.1 punktā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.1 panta pirmās daļas 10.punktu viena no ostu formalitātēm ir ziņošana par nepieciešamību veikt paplašinātu inspekciju ostas valsts kontroles ietvaros. Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.1 panta trešā daļa ietver pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā notiek ostu formalitāšu kārtošana. Minētā kārtība ir paredzēta Ministru kabineta 2012.gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm”, izņemot ziņošanu par nepieciešamību veikt paplašinātu inspekciju ostas valsts kontroles ietvaros, kas ir paredzēta Noteikumos Nr. 1164 (noteikumu Nr. 1164 V. nodaļa). Līdz ar to ir nepieciešams Noteikumu Nr. 1164 izdošanas pamatu papildināt ar atsauci arī uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.1 panta trešo daļu.
Risinājuma apraksts
Ar Projektu Noteikumu Nr. 1164 izdošanas pamats tiek papildināts ar atsauci arī uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.1 panta trešo daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Projekta tiesiskais regulējums attiecas uz starptautiskajā kuģošanā iesaistītiem kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, to īpašniekiem.
Ietekmes apraksts
Skat. anotācijas 1.3.sadaļu.
Juridiskās personas
  • Projekta tiesiskais regulējums attiecas uz starptautiskajā kuģošanā iesaistītiem kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, to īpašniekiem.
Ietekmes apraksts
Skat. anotācijas 1.3.sadaļu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projektam nav tiešas ietekmes uz valsts budžetu.
VSIA “Latvijas Jūras administrācija” Kuģošanas drošības inspekcijas pieņemto lēmumu paziņošanas funkcionalitāti Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā (SKLOIS) plānots izstrādāt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1.SAM finansēta projekta ietvaros. Konkrētā projekta īstenošanas kārtību un pieejamo finansējumu regulē Ministru kabineta 2024. gada 4. jūnija noteikumi Nr. 338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi".
VSIA “Latvijas Jūras administrācija” un Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzes dienests nodrošinās noteikumu projektā noteiktā izpildi (tai skaitā, pienākumus un tiesības) esošo budžeta līdzekļu ietvaros.
Likumprojektā “Klimata likums” anotācijā nosakāms, ka kompetentās iestādes funkcijas, kas ir noteiktas Regulas Nr. 2023/1805 17., 20.4, 22.2., 22.5, 23.2., 23.3, 23.5. un 25.3. pantos, tiks finansētas no ETS un ETS2 ieviešanai noteiktā finansējuma Valsts vides dienestam.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 7. jūnija noteikumos Nr.439 “Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu”

Pamatojums un apraksts
Iestāžu kompetence attiecībā uz FuelEU atbilstības dokumenta pārbaudi uz Latvijas karoga kuģa un lēmumu pieņemšanu par Latvijas kuģa aizturēšanu Latvijas ostās par Regulas Nr. 2023/1805 pārkāpumiem ir nosakāma Ministru kabineta 2011. gada 7. jūnija noteikumos Nr.439 “Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu”.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.2. Likumprojekta “Klimata likums”, 21-TA-62.

Pamatojums un apraksts
Likumprojektā “Klimata likums” anotācijā nosakāms, ka kompetentās iestādes funkcijas, kas ir noteiktas Regulas Nr. 2023/1805 17., 20.4, 22.2., 22.5, 23.2., 23.3, 23.5. un 25.3. pantos, tiks finansētas no ETS un ETS2 ieviešanai noteiktā finansējuma Valsts vides dienestam.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32004R0725
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 13. septembra Regula Nr. 2023/1805 par atjaunīgo un mazoglekļa degvielu izmantošanu jūras transportā un ar ko groza Direktīvu 2009/16/EK (turpmāk – Regula Nr. 2023/1805) (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 234, 22.09.2023.).
Apraksts
Regulas Nr. 2023/1805 mērķis ir palielināt atjaunīgo un mazoglekļa degvielu un aizstājējenergoresursu konsekventu izmantošanu jūras transportā visā Savienībā, kas ir saskaņā ar Savienības mērķi vēlākais līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti, vienlaikus nodrošinot raitu jūras transporta darbību, radot regulatīvo noteiktību atjaunīgo un mazoglekļa degvielu un ilgtspējīgu tehnoloģiju ieviešanai un novēršot iekšējā tirgus izkropļojumus.
Regula paredz noteikumus, ar ko nosaka:
a)siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas intensitātes robežvērtību enerģijai, kas patērēta uz kuģa, kurš ienāk dalībvalsts jurisdikcijā esošās ostās, stāv tajās vai iziet no tām; un
b)pienākumu izmantot krasta energoapgādi (OPS) vai bezemisiju tehnoloģiju dalībvalsts jurisdikcijā esošās ostās.
 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 13. septembra Regula Nr. 2023/1805 par atjaunīgo un mazoglekļa degvielu izmantošanu jūras transportā un ar ko groza Direktīvu 2009/16/EK (turpmāk – Regula Nr. 2023/1805) (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 234, 22.09.2023.).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
25.panta 2.punkts
Projekta 8.punkts (Noteikumu Nr.1164 nākotnes redakcijas 5511.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
25.panta 3.punkts un 4.punkts
Projekta 8.punkts (Noteikumu Nr.1164 nākotnes redakcijas 5512 punkts, 5513 punkts un  5514punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
31.pants
Projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts vides dienests
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
  • Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzes dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašinās Valsts vides dienesta un VSIA “Latvijas Jūras administrācijas” un  Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzes dienesta funkcijas un uzdevumi.
 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar projektu tiek pārņemtas atsevišķas Regulas Nr. 2023/1805 normas. Regulas mērķis attiecībā uz klimatneitralitāti, ir norādīts anotācijas 5.1.punktā.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi