Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Nodokļu un muitas policijas likums
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Ministru kabinets 2023.gada 6.februāra sēdē, izskatot iesniegto informatīvo ziņojumu “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem”, atbalstīja tajā ietvertos priekšlikumus par Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju, tostarp, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumu nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai, kuras padotību finanšu ministrs īsteno ar Finanšu ministrijas starpniecību (sk.prot. Nr.6, 33.§, 2.1.apakšpunktu).
Likumprojekts ir viens no tiesību aktu projektiem, kas izstrādāts Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācijas nodrošināšanai.
Likumprojekts ir viens no tiesību aktu projektiem, kas izstrādāts Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācijas nodrošināšanai.
Mērķa apraksts
Likumprojekts “Nodokļu un muitas policija” ir izstrādāts, lai izpildītu Ministru kabineta 2023.gada 6.februāra sēdē doto uzdevumu, kas paredz izveidot jaunu valsts pārvaldes iestādi – Nodokļu un muitas policiju – kurai tiks nodotas Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes īstenotās funkcijas un uzdevumi.
Politikas jomas
Noziedzības novēršana un apkarošana
Teritorija
Latvijas Republika
Norises laiks
04.04.2024. - 17.04.2024.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.4. prim apakšpunktam sabiedrības pārstāvji ir aicināti līdzdarboties, rakstiski sniedzot viedokli par likumprojektu tā izstrādes stadijā.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Likumprojekts ietekmēs:
1. Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes nodarbinātos;
2. Ikvienu pārkāpēju valsts ieņēmumu un muitas jomā, kas var būt arī fiziska persona.
1. Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes nodarbinātos;
2. Ikvienu pārkāpēju valsts ieņēmumu un muitas jomā, kas var būt arī fiziska persona.
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Likumprojekts ietekmēs:
1. Jauno tiešās pārvaldes iestādi - Nodokļu un muitas policiju, ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācija paredz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai;
2. Ikvienu pārkāpēju valsts ieņēmumu un muitas jomā, kas var būt arī juridiska persona.
1. Jauno tiešās pārvaldes iestādi - Nodokļu un muitas policiju, ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācija paredz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai;
2. Ikvienu pārkāpēju valsts ieņēmumu un muitas jomā, kas var būt arī juridiska persona.
Sagatavoja
Evita Šēfere (FM)
Atbildīgā persona
Baiba Bāne (FM)
Izsludināšanas datums
03.04.2024. 12:49
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Māris Breidaks - Sabiedrības pārstāvis
Labdien.
No likumprojekta satura nevar nepamanīt, ka nav joprojām risināts jautājums par Nodokļu un muitas policijas ierēdņu izdienas pensijām. Jau Valsts Kontrole tika norādījusi un paši politiķi publiski atzinuši, ka Nodokļu un muitas policijas ierēdņi ilgstoši ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā pret citiem tiesību aizsardzības ierēdņiem. Tas ir Satversmē noteikto principu un normu pārkāpums, kas faktiski netiek novērsts un norāda uz politisku nevēlēšanos darīt Nodokļu un muitas policiju par konkurētspējīgu un spēcīgu iestādi ilgtermiņa perspektīvā. Vai tas ir izdevīgi lielākajai daļai sabiedrības, mūsu valstij vai gluži pretēji, nelabvēlīgiem elementiem un pretvalstiski noskaņotai sabierības daļai ? Neskatoties uz to, ka Nodokļu un muitas policijai ir paredzēta īpaša loma valsts asinsrites (finanšu sistēmas) attīrīšanā no kaitīgiem elementiem, manuprāt tas īsti netiek pienācīgi novērtēts un izprasts politikas veidotāju lokā un vadošajās aprindās. Nodokļu un muitas policija ir patiesībā viena no būtiskākajām iestādēm jeb pat nozīmīgākā iestāde kopējā TAI sistēmā un būtu jāapzinās, ka no šīs iestādes efektīvas darbības tiek nodrošināta visas valsts droša pastāvēšana un tml., kas šajos ģeopolitiskajos apstākļos ir īpaši nozīmīga. Ierosinu nekavējoties papildināt likumprojektu ar to, ka no likuma stāšanās spēkā iestādes ierērdņiem tiek nodrošināta izdienas pensija vai nu uz tiem pašiem noscījumiem kā citās līdzīgās tiesību aizsardzības iestādēs, t .i. no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu. Dievs svētī Latviju!
No likumprojekta satura nevar nepamanīt, ka nav joprojām risināts jautājums par Nodokļu un muitas policijas ierēdņu izdienas pensijām. Jau Valsts Kontrole tika norādījusi un paši politiķi publiski atzinuši, ka Nodokļu un muitas policijas ierēdņi ilgstoši ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā pret citiem tiesību aizsardzības ierēdņiem. Tas ir Satversmē noteikto principu un normu pārkāpums, kas faktiski netiek novērsts un norāda uz politisku nevēlēšanos darīt Nodokļu un muitas policiju par konkurētspējīgu un spēcīgu iestādi ilgtermiņa perspektīvā. Vai tas ir izdevīgi lielākajai daļai sabiedrības, mūsu valstij vai gluži pretēji, nelabvēlīgiem elementiem un pretvalstiski noskaņotai sabierības daļai ? Neskatoties uz to, ka Nodokļu un muitas policijai ir paredzēta īpaša loma valsts asinsrites (finanšu sistēmas) attīrīšanā no kaitīgiem elementiem, manuprāt tas īsti netiek pienācīgi novērtēts un izprasts politikas veidotāju lokā un vadošajās aprindās. Nodokļu un muitas policija ir patiesībā viena no būtiskākajām iestādēm jeb pat nozīmīgākā iestāde kopējā TAI sistēmā un būtu jāapzinās, ka no šīs iestādes efektīvas darbības tiek nodrošināta visas valsts droša pastāvēšana un tml., kas šajos ģeopolitiskajos apstākļos ir īpaši nozīmīga. Ierosinu nekavējoties papildināt likumprojektu ar to, ka no likuma stāšanās spēkā iestādes ierērdņiem tiek nodrošināta izdienas pensija vai nu uz tiem pašiem noscījumiem kā citās līdzīgās tiesību aizsardzības iestādēs, t .i. no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu. Dievs svētī Latviju!
04.04.2024. 08:57
Fiziska persona
Labdien!
Likumprojekta saturā nav norādīts par Nodokļu un muitas policijas ierēdņu izdienas pensijām.
Ilggadīgi, gan iepriekš kā par Finanšu policijas pārvaldes, (šobrīd kā Nodokļu un muitas policijas pārvaldes) ierēdņiem tika celts jautājums par izdienu pensiju piešķiršanu, jo ierēdņi ilgstoši strādā nevienlīdzīgā situācijā pret citiem tiesību aizsardzības iestāžu ierēdņiem.
Tas ir klaji rupjš Satversmē noteikto pamat principu un normu pārkāpums, jo nav vienlīdzīgas attieksmes pret Nodokļu un muitas policijas pārvaldes ierēdņiem, lai arī viņiem, līdzīgi kā Valsts policijas un Valsts robežsardzes, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja ierēdņiem, kuriem ir piešķirtas un izmaksātas izdienas pensijas.
VID Nodokļu un muitas policijas ierēdņu iestāžu darba specifika pēc sava rakstura ir līdzīga Valsts robežsardzes, Valsts policijas ierēdņu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu darba videi, kurām normatīvajos aktos ir noteiktas tiesības saņemt izdienas pensijas.
Jāatzīmē arī tas, ka izdienas pensiju trūkums nopietni apgrūtina profesionālu un pieredzējušu darbinieku piesaistīšanu darbam Nodokļu un muitas policijā no citām iestādēm, kā arī ierobežo amatpersonu motivāciju palikt dienestā.
Jau ilgstoši VID Tiesībaizsardzības iestādes ierēdņiem tika solītas izdienas pensijas.
Lūgums vērst uzmanību, lai tiktu ievērots viens no tiesiskas valsts nodrošināšanas pamatprincipiem – vienlīdzības princips, lai par līdzīgu vai salīdzināmu darbu ir līdzīgas sociālās garantijas.
Ierosinu nekavējoties papildināt likumprojektu ar to, ka no likuma stāšanās spēkā iestādes ierēdņiem tiek nodrošināta izdienas pensija vai nu uz tiem pašiem nosacījumiem kā citās līdzīgās tiesību aizsardzības iestādēs, t .i. no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu.
Likumprojekta saturā nav norādīts par Nodokļu un muitas policijas ierēdņu izdienas pensijām.
Ilggadīgi, gan iepriekš kā par Finanšu policijas pārvaldes, (šobrīd kā Nodokļu un muitas policijas pārvaldes) ierēdņiem tika celts jautājums par izdienu pensiju piešķiršanu, jo ierēdņi ilgstoši strādā nevienlīdzīgā situācijā pret citiem tiesību aizsardzības iestāžu ierēdņiem.
Tas ir klaji rupjš Satversmē noteikto pamat principu un normu pārkāpums, jo nav vienlīdzīgas attieksmes pret Nodokļu un muitas policijas pārvaldes ierēdņiem, lai arī viņiem, līdzīgi kā Valsts policijas un Valsts robežsardzes, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja ierēdņiem, kuriem ir piešķirtas un izmaksātas izdienas pensijas.
VID Nodokļu un muitas policijas ierēdņu iestāžu darba specifika pēc sava rakstura ir līdzīga Valsts robežsardzes, Valsts policijas ierēdņu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu darba videi, kurām normatīvajos aktos ir noteiktas tiesības saņemt izdienas pensijas.
Jāatzīmē arī tas, ka izdienas pensiju trūkums nopietni apgrūtina profesionālu un pieredzējušu darbinieku piesaistīšanu darbam Nodokļu un muitas policijā no citām iestādēm, kā arī ierobežo amatpersonu motivāciju palikt dienestā.
Jau ilgstoši VID Tiesībaizsardzības iestādes ierēdņiem tika solītas izdienas pensijas.
Lūgums vērst uzmanību, lai tiktu ievērots viens no tiesiskas valsts nodrošināšanas pamatprincipiem – vienlīdzības princips, lai par līdzīgu vai salīdzināmu darbu ir līdzīgas sociālās garantijas.
Ierosinu nekavējoties papildināt likumprojektu ar to, ka no likuma stāšanās spēkā iestādes ierēdņiem tiek nodrošināta izdienas pensija vai nu uz tiem pašiem nosacījumiem kā citās līdzīgās tiesību aizsardzības iestādēs, t .i. no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu.
06.04.2024. 20:20
Fiziska persona
Labdien, sakiet lūdzu KĀPĒC netiek ievēroti sociālā taisnīguma pamatprincipi un Nodokļu un muitas policistiem netiek likumā nostiprinātas iespējas saņemt izdienas pensiju ? Kāds piemērs tiek rādīts jaunatnei, kuri ir izvēles priekšā ar vēlmi strādāt tiesībaizsardzības iestādēs un redz, ka nav noregulētas likumiskās darba attiecības dažādās tiesībaizsardzības iestādēs, ka amatpersonām, kuras veic darbu kas saistās ar valsts drošību ir krasi atšķirīgi socialie regulējumi, un piemēram amatpersonām, kuras pašaizliedzīgi cīnās ar noziedzību un ir viens no galvenajiem valsts ekonomiskās suverenitātes balstiem valstī nav paredzēti nekādi vienlīdzīgi nosacījumi darba vidē ar pārējām tiesībaizsaredzības iestādēm.
08.04.2024. 13:05
Fiziska persona
Lūdzu papildināt likumprojektu ar pantu par izdienas pensiju šādā redakcijā:
1) "X. pants. Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensijas
Nodokļu un muitas policijas amatpersonām izdienas pensijas tiek piešķirtas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas kārtību." Pēc analoģijas tiek definēts Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 15. prim pantā.
2) Likumprojekta 11. panta pirmo daļu papildināt ar 20. apakšpunktu šādā redakcijā: "20) pieprasīt un saņemt bez maksas no publiskām personām un privātpersonām informāciju, dokumentus un citus materiālus." Pēc analoģijas tiek definēts likumā Par policiju 12. panta trīsdesmit pirmajā daļā.
3) Likumprojekta 14. panta ceturto daļu grozīt attiecīgajā redakcijā: "Nodokļu un muitas policijas amatpersona ir valsts varas pārstāvis, un likumīgās prasības un rīkojumi, ko tā izvirzījusi vai devusi, pildot amata pienākumus, visām personām ir obligāti. Nodokļu un muitas policijas amatpersonas goda aizskaršana, pretošanās tai, dzīvības vai veselības apdraudējums, kā arī rīcība, kas tai traucē pildīt amata pienākumus, ir sodāma saskaņā ar likumu. Nodokļu un muitas policijas amatpersonām to pilnvaru apliecināšanai izdod dienesta apliecību un speciālu žetonu." Pēc analoģijas tiek definēts likumā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 12. panta pirmajā daļā.
1) "X. pants. Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensijas
Nodokļu un muitas policijas amatpersonām izdienas pensijas tiek piešķirtas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas kārtību." Pēc analoģijas tiek definēts Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 15. prim pantā.
2) Likumprojekta 11. panta pirmo daļu papildināt ar 20. apakšpunktu šādā redakcijā: "20) pieprasīt un saņemt bez maksas no publiskām personām un privātpersonām informāciju, dokumentus un citus materiālus." Pēc analoģijas tiek definēts likumā Par policiju 12. panta trīsdesmit pirmajā daļā.
3) Likumprojekta 14. panta ceturto daļu grozīt attiecīgajā redakcijā: "Nodokļu un muitas policijas amatpersona ir valsts varas pārstāvis, un likumīgās prasības un rīkojumi, ko tā izvirzījusi vai devusi, pildot amata pienākumus, visām personām ir obligāti. Nodokļu un muitas policijas amatpersonas goda aizskaršana, pretošanās tai, dzīvības vai veselības apdraudējums, kā arī rīcība, kas tai traucē pildīt amata pienākumus, ir sodāma saskaņā ar likumu. Nodokļu un muitas policijas amatpersonām to pilnvaru apliecināšanai izdod dienesta apliecību un speciālu žetonu." Pēc analoģijas tiek definēts likumā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 12. panta pirmajā daļā.
09.04.2024. 09:15
Vjačeslavs Vasiļjevs - sabiedrības pārstāvis
Labdien!
Likumprojekts joprojām nesatur risinājumu par manuprāt svarīgāko sociālo garantiju elementu, proti, Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensijām. Nav noslēpums, ka Nodokļu un muitas policijas amatpersonu sastāvu pārliecinošā vairākumā sastāda izmeklētāji, operatīvie darbinieki un taktiskās daļas vienību darbinieki, kuri ikdienā pilda dienesta pienākumus (veic izmeklēšanu apjomīgos kriminālprocesos, veic procesuālās darbības kuru ilgums nereti pārsniedz normālo darba laiku, veic ļoti apjomīgus operatīvas darbības procesus utt.) nerēķinoties ne ar ilgstošām prombūtnēm no savām ģimenēm, ne ar savas veselības ziedošanas valsts labā (darba specifika diemžēl neatceļ darbu ārpus normālā darba laika un darbu naktīs). No likumprojekta satura secināms, ka to autori noteikti balstoties uz sava iespējamā bagātā darba pieredzes pamata, ir pilnīgi pārliecināti par Nodokļu un muitas policijas amatpersonu pārcilvēciskām spējām staties priekšā (pat 60 gadu vecumā) nopietniem riskiem un izaicinājumiem apkarojot noziedzību valsts ieņēmumu un muitas lietu jomās (kriminālais kontingents šajās jomās jau sen sastāv ne tikai no “balto apkaklīšu” pārstāvjiem, bet arī no rūdītiem noziedzības pasaules pārstāvjiem ar attiecīgām savas darbības metodēm). Kaut gan visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu darbības pieredze un mehānisms attiecībā uz tādu pašu darbinieku dienesta pienākumu pildīšanas vecumu norāda uz pretējo (visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu identisku darbinieku dienesta pildīšanas vecums tiek ierobežots un ir daudz zemāks par valstī noteikto pensionēšanas vecumu), likumprojekta autori neuzskata to par vērā ņemamu faktoru. Bez tam, likumprojekta autori deleģējuši Nodokļu un muitas policijas (kā valsts spēku struktūrai) amatpersonām tiesības un ievērojamās iespējas gan šaujamieroču izmantošanā un pielietošanā, gan fiziskā spēka un dažādu speciālo līdzekļu pielietošanā pildot dienesta pienākumus, jā, tas ir pareizi un atbilstoši veicamajiem dienesta pienākumiem. Nodokļu un muitas policijas amatpersonu, galvenokārt operatīvo darbinieku un taktiskās daļas vienību darbinieku, darbs ir cieši saistīts gan ar attiecīgo noziedzīgas pasaules pārstāvju reālām aizturēšanām (citreiz savienojot ar pakaļdzīšanos un dažādu šķēršļu pārvarēšanu), gan ar dažāda apjoma un veidu kratīšanu vai apskates veikšanu, gan ar vairāku simtu kilometru pārvietošanās ar dienesta auto bez atpūtas (reālā fizisko spēju faktors). Arī šajā aspektā, likumprojekta autori balstoties uz sava iespējamā bagātā darba pieredzes pamata, ir pilnīgi pārliecināti par Nodokļu un muitas policijas amatpersonu pārcilvēciskām spējām pildīt dienesta pienākumus augstajā profesionālajā līmenī pat 60 un vairāk gadu vecumā, kaut gan atkārtošos, visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu darbības pieredze un tiesiskais regulējums neuzskata to par iespējamu, jo nosaka attiecīgo darbinieku izdienas vecumu. Šajā gadījuma rodas loģisks jautājums, proti, kas sagaida Nodokļu un muitas policijas amatpersonas brīdī (teiksim sasniedzot skaisto dzīves posmu 60 un vairāk gadu vecumā), kad tie pakļaujoties dabas likumiem vairs nevar pildīt dienesta pienākumus nepieciešamajā profesionālajā līmenī, kaut gan ziedoja labākus gadus un savus spēkus kalpojot valstij un aizstāvot visas sabiedrības intereses.
Piekrītu iepriekš publicētiem sabiedrības pārstāvju un fizisko personu priekšlikumiem, un ierosinu papildināt likumprojektu ar to, ka Nodokļu un muitas policijas amatpersonām tiek nodrošināta izdienas pensija no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu.
Paldies par doto iespēju izteikt priekšlikumu, un vēlos pateikties visiem tiem, kuri nepalika stāvot malā un tomēr izteica priekšlikumus, tai skaitā par tik svarīgu jautājumu kā sociālās garantijas Nodokļu un muitas policijas amatpersonām!
Likumprojekts joprojām nesatur risinājumu par manuprāt svarīgāko sociālo garantiju elementu, proti, Nodokļu un muitas policijas amatpersonu izdienas pensijām. Nav noslēpums, ka Nodokļu un muitas policijas amatpersonu sastāvu pārliecinošā vairākumā sastāda izmeklētāji, operatīvie darbinieki un taktiskās daļas vienību darbinieki, kuri ikdienā pilda dienesta pienākumus (veic izmeklēšanu apjomīgos kriminālprocesos, veic procesuālās darbības kuru ilgums nereti pārsniedz normālo darba laiku, veic ļoti apjomīgus operatīvas darbības procesus utt.) nerēķinoties ne ar ilgstošām prombūtnēm no savām ģimenēm, ne ar savas veselības ziedošanas valsts labā (darba specifika diemžēl neatceļ darbu ārpus normālā darba laika un darbu naktīs). No likumprojekta satura secināms, ka to autori noteikti balstoties uz sava iespējamā bagātā darba pieredzes pamata, ir pilnīgi pārliecināti par Nodokļu un muitas policijas amatpersonu pārcilvēciskām spējām staties priekšā (pat 60 gadu vecumā) nopietniem riskiem un izaicinājumiem apkarojot noziedzību valsts ieņēmumu un muitas lietu jomās (kriminālais kontingents šajās jomās jau sen sastāv ne tikai no “balto apkaklīšu” pārstāvjiem, bet arī no rūdītiem noziedzības pasaules pārstāvjiem ar attiecīgām savas darbības metodēm). Kaut gan visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu darbības pieredze un mehānisms attiecībā uz tādu pašu darbinieku dienesta pienākumu pildīšanas vecumu norāda uz pretējo (visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu identisku darbinieku dienesta pildīšanas vecums tiek ierobežots un ir daudz zemāks par valstī noteikto pensionēšanas vecumu), likumprojekta autori neuzskata to par vērā ņemamu faktoru. Bez tam, likumprojekta autori deleģējuši Nodokļu un muitas policijas (kā valsts spēku struktūrai) amatpersonām tiesības un ievērojamās iespējas gan šaujamieroču izmantošanā un pielietošanā, gan fiziskā spēka un dažādu speciālo līdzekļu pielietošanā pildot dienesta pienākumus, jā, tas ir pareizi un atbilstoši veicamajiem dienesta pienākumiem. Nodokļu un muitas policijas amatpersonu, galvenokārt operatīvo darbinieku un taktiskās daļas vienību darbinieku, darbs ir cieši saistīts gan ar attiecīgo noziedzīgas pasaules pārstāvju reālām aizturēšanām (citreiz savienojot ar pakaļdzīšanos un dažādu šķēršļu pārvarēšanu), gan ar dažāda apjoma un veidu kratīšanu vai apskates veikšanu, gan ar vairāku simtu kilometru pārvietošanās ar dienesta auto bez atpūtas (reālā fizisko spēju faktors). Arī šajā aspektā, likumprojekta autori balstoties uz sava iespējamā bagātā darba pieredzes pamata, ir pilnīgi pārliecināti par Nodokļu un muitas policijas amatpersonu pārcilvēciskām spējām pildīt dienesta pienākumus augstajā profesionālajā līmenī pat 60 un vairāk gadu vecumā, kaut gan atkārtošos, visu citu Latvijas Republikas tiesībsargājošu iestāžu darbības pieredze un tiesiskais regulējums neuzskata to par iespējamu, jo nosaka attiecīgo darbinieku izdienas vecumu. Šajā gadījuma rodas loģisks jautājums, proti, kas sagaida Nodokļu un muitas policijas amatpersonas brīdī (teiksim sasniedzot skaisto dzīves posmu 60 un vairāk gadu vecumā), kad tie pakļaujoties dabas likumiem vairs nevar pildīt dienesta pienākumus nepieciešamajā profesionālajā līmenī, kaut gan ziedoja labākus gadus un savus spēkus kalpojot valstij un aizstāvot visas sabiedrības intereses.
Piekrītu iepriekš publicētiem sabiedrības pārstāvju un fizisko personu priekšlikumiem, un ierosinu papildināt likumprojektu ar to, ka Nodokļu un muitas policijas amatpersonām tiek nodrošināta izdienas pensija no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu.
Paldies par doto iespēju izteikt priekšlikumu, un vēlos pateikties visiem tiem, kuri nepalika stāvot malā un tomēr izteica priekšlikumus, tai skaitā par tik svarīgu jautājumu kā sociālās garantijas Nodokļu un muitas policijas amatpersonām!
09.04.2024. 22:09
sabiedrības grupa / Jānis Puriņš
Daiļrunīgāk par iepriekšējo priekšlikumu autoriem izskaidrot izdienas pensiju nepieciešamību, manuprāt, nav iespējams. Es piekrītu izdienas pensiju regulējumam likumdošanā, nosakot nodokļu un muitas policijas amatpersonām izdienas pensiju no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu, nodrošinot arī citas sociālās garantijas. Šis jautājums ir aktuāls ne tikai NMP amatpersonām. Šis jautājums ir valstiski svarīgs.
10.04.2024. 09:06
Fiziska persona
Pensiju jautājumā netiek ievērota "Vienlīdzības prezumcija". Jāraksta sūdzība uz eiropas iestādēm.
10.04.2024. 15:17
Fiziska persona
Labdien!
Iepazīstoties ar likumprojektu var redzēt, ka ir ieguldīts nozīmīgs darbs tā sagatavošanā ar mērķi izveidot spēcīgu un profesionālu tiesībaizsardzības iestādi Finanšu ministrijas pakļautībā. iestādi, kas spētu nodrošināt likumpārkāpumu nodokū un muitas lietu jomā atklāšanā, izmeklēšanā un novēršanā. tomēr joprojām nav domāts par ierēdņiem, kas šos uzdevumus veic un veiks. Nodokļu un muitas policijas ierēdņu veicami amata pienākumi ir līdzvērtīgi gan Valsts policijas, Valsts robežssardzes gan korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieku veicamajiem amata pienākumiem likumpārkāpumu atklāšanā, kas ietver gan noziedzīgu nodarījumu atklāšanu, novēršanu, izmeklēšanu kā arī noziedzīgu nodarījumu izdarījušu personu aizturēšanu, protams katras iestādes darbības jomā. savukārt atbilstošas un vienlīdzīgas sociālās garantijas nav piešķirtas tika Nodokļu un muitas policijas ierēdņiem. Nenodrošinot atbilstošas sociālās garantijas - izdienas pensijas ir apdraudēta jaunizveidojamās iestādes darbība jau tuvākajā nākotnē, jo iestāde nebūs konkurētspējīga jaunu darbinieku piesaistē, savukārt esošie darbinieki kuri sasnieguši un pārsnieguši 50 gadu vesuma slieksni, lai kā censtos ilgstoši nespēs nodrošināt specifisku uzdevumu izpildi, kas saistīti ar augstām fiziskām un psihoemocionālām slodzēm. pamatojoties uz iepriekš minēto lūdzu atkārtoti izvērtēt un vienlaicīgi ar likumprojektu lemt jautājumu par izdienas pensiju piešķiršanu Nodokļu un muitas policijas ierē'dniem no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu
Iepazīstoties ar likumprojektu var redzēt, ka ir ieguldīts nozīmīgs darbs tā sagatavošanā ar mērķi izveidot spēcīgu un profesionālu tiesībaizsardzības iestādi Finanšu ministrijas pakļautībā. iestādi, kas spētu nodrošināt likumpārkāpumu nodokū un muitas lietu jomā atklāšanā, izmeklēšanā un novēršanā. tomēr joprojām nav domāts par ierēdņiem, kas šos uzdevumus veic un veiks. Nodokļu un muitas policijas ierēdņu veicami amata pienākumi ir līdzvērtīgi gan Valsts policijas, Valsts robežssardzes gan korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieku veicamajiem amata pienākumiem likumpārkāpumu atklāšanā, kas ietver gan noziedzīgu nodarījumu atklāšanu, novēršanu, izmeklēšanu kā arī noziedzīgu nodarījumu izdarījušu personu aizturēšanu, protams katras iestādes darbības jomā. savukārt atbilstošas un vienlīdzīgas sociālās garantijas nav piešķirtas tika Nodokļu un muitas policijas ierēdņiem. Nenodrošinot atbilstošas sociālās garantijas - izdienas pensijas ir apdraudēta jaunizveidojamās iestādes darbība jau tuvākajā nākotnē, jo iestāde nebūs konkurētspējīga jaunu darbinieku piesaistē, savukārt esošie darbinieki kuri sasnieguši un pārsnieguši 50 gadu vesuma slieksni, lai kā censtos ilgstoši nespēs nodrošināt specifisku uzdevumu izpildi, kas saistīti ar augstām fiziskām un psihoemocionālām slodzēm. pamatojoties uz iepriekš minēto lūdzu atkārtoti izvērtēt un vienlaicīgi ar likumprojektu lemt jautājumu par izdienas pensiju piešķiršanu Nodokļu un muitas policijas ierē'dniem no 50 gadu vecuma, bet ne vēlāk kā sasniedzot 55 gadu vecumu
10.04.2024. 15:55
Aigars Grantiņš - Aigars Grantiņš
Labdien!
Varu tikai pievienoties augstāk minētajiem autoriem par izdienu pensiju nepieciešamību Nodokļu un muitas policijas amatpersonām.
Saistībā ar to, ka izveidotā struktūrvienība nodarbosies ar kriminālprocesu izmeklēšanu un veiks darbības, kas atrunātas Operatīvās darbības likumā, nepieciešams likumprojektā iekļaut sekojošas lietas:
Nodokļu un muitas policijas amatpersonām (darbiniekiem), kuri ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli atbilstoši Valsts drošības iestāžu amatpersonu izdienas pensiju likumam piešķirt izdienas pensijas.
Valsts institūcija apdrošina Nodokļu un muitas policijas amatpersonu (darbinieku) veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli;
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums
37.pants. Veselības apdrošināšana un apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem. Valsts institūcija apdrošina to Valsts ieņēmumu dienesta Muitas kriminālpārvaldes, Muitas pārvaldes un Finanšu policijas pārvaldes amatpersonu (darbinieku) veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli.
Uz doto momentu nav ievēroti Eiropas savienības vienlīdzības principi. Par vienādu darbu saņemt vienādās sociālās garantijas/atlīdzību.
Varu tikai pievienoties augstāk minētajiem autoriem par izdienu pensiju nepieciešamību Nodokļu un muitas policijas amatpersonām.
Saistībā ar to, ka izveidotā struktūrvienība nodarbosies ar kriminālprocesu izmeklēšanu un veiks darbības, kas atrunātas Operatīvās darbības likumā, nepieciešams likumprojektā iekļaut sekojošas lietas:
Nodokļu un muitas policijas amatpersonām (darbiniekiem), kuri ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli atbilstoši Valsts drošības iestāžu amatpersonu izdienas pensiju likumam piešķirt izdienas pensijas.
Valsts institūcija apdrošina Nodokļu un muitas policijas amatpersonu (darbinieku) veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli;
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums
37.pants. Veselības apdrošināšana un apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem. Valsts institūcija apdrošina to Valsts ieņēmumu dienesta Muitas kriminālpārvaldes, Muitas pārvaldes un Finanšu policijas pārvaldes amatpersonu (darbinieku) veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli.
Uz doto momentu nav ievēroti Eiropas savienības vienlīdzības principi. Par vienādu darbu saņemt vienādās sociālās garantijas/atlīdzību.
10.04.2024. 17:32
Vita Sirmā
Ņemot vērā nodokļu un muitas policijas darba specifiku, veicamos amata pienākumus, būtu nepieciešams rast iespēju izvērtēt izdienas pensiju piešķiršanu kā tas ir IeM sistēmā dienējošām amatpersonām.
11.04.2024. 18:32
Raitis Līviņš
Labdien!
2022.gada 20.janvāra balsošanas rezultātā par Valsts ieņēmumu dienesta izdienas pensiju likuma (91292/Lp13), nodošanu komisijām vienīgais deputāts no "pozīcijas", kurš nobalsoja "par" bija Atis Lejiņš (JV). Likumprojekts bija publicēts Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē. Saeima šo likumprojektu noraidīja, jo to tika iesnieguši pieci "opozīcijas" deputāti. Kāpēc šo likumprojektu uz Saeimu nevirzīja Finanšu ministrs Jānis Reirs (JV)? Atim Lejiņam (JV) 2022.gada 17.februārī uzdevu jautājumu: Vai šim iepriekš minētajam likumprojektam ir iespējama tālāka virzība? Atis Lejiņš (JV) 2022.gada 7.martā atbildēja: Ir pēdējais laiks pārskatīt izdienas pensijas, bet šī Saeima to vairs nespēs. Tas ir nākamās Saeimas uzdevums. JV problēmu apzinās. Mans jautājums: Vai tiešām Finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) apzinās problēmu?
2022.gada 20.janvāra balsošanas rezultātā par Valsts ieņēmumu dienesta izdienas pensiju likuma (91292/Lp13), nodošanu komisijām vienīgais deputāts no "pozīcijas", kurš nobalsoja "par" bija Atis Lejiņš (JV). Likumprojekts bija publicēts Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē. Saeima šo likumprojektu noraidīja, jo to tika iesnieguši pieci "opozīcijas" deputāti. Kāpēc šo likumprojektu uz Saeimu nevirzīja Finanšu ministrs Jānis Reirs (JV)? Atim Lejiņam (JV) 2022.gada 17.februārī uzdevu jautājumu: Vai šim iepriekš minētajam likumprojektam ir iespējama tālāka virzība? Atis Lejiņš (JV) 2022.gada 7.martā atbildēja: Ir pēdējais laiks pārskatīt izdienas pensijas, bet šī Saeima to vairs nespēs. Tas ir nākamās Saeimas uzdevums. JV problēmu apzinās. Mans jautājums: Vai tiešām Finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) apzinās problēmu?
13.04.2024. 19:14
Fiziska persona
Tiek veidota jauna iestāde, tātad tās pamatam būtu jābūt kārtīgi pārdomātam un funkcionāli, strukturāli un personāla
ziņā sakārtotam. Kā zināms valstī ir ap 30% ēnu ekonomikas, ir aizdomas par darbinieku negodprātību, par iespējamu
politisko iejaukšanos lēmumu pieņemšanas procesos. Šajos apstākļos ir bezatbildīgi virzīt likumu Par nodokļu un muitas
policijas izveidi, neparedzot darbinieku sociālās garantijas. Likumam ir jānodrošina darbiniekiem pārliecība, ka tas
viņus aizstāv un pasargā arī gadījumos, kad vecuma dēļ mazinās darba spējas un darbs policijā ir jāpamet. Darbiniekiem
ir jābūt nodrošinātai izdienas pensijai, jo kā zināms tieši VID bijušos darbiniekus uzņēmumi nelabprāt pieņem darbā.
Veidosim jauno iestādi labāku par esošo!
ziņā sakārtotam. Kā zināms valstī ir ap 30% ēnu ekonomikas, ir aizdomas par darbinieku negodprātību, par iespējamu
politisko iejaukšanos lēmumu pieņemšanas procesos. Šajos apstākļos ir bezatbildīgi virzīt likumu Par nodokļu un muitas
policijas izveidi, neparedzot darbinieku sociālās garantijas. Likumam ir jānodrošina darbiniekiem pārliecība, ka tas
viņus aizstāv un pasargā arī gadījumos, kad vecuma dēļ mazinās darba spējas un darbs policijā ir jāpamet. Darbiniekiem
ir jābūt nodrošinātai izdienas pensijai, jo kā zināms tieši VID bijušos darbiniekus uzņēmumi nelabprāt pieņem darbā.
Veidosim jauno iestādi labāku par esošo!
14.04.2024. 10:47
Fiziska persona
Diemžēl likumprojektā nav paredzētas Nodokļu un muitas policijas ierēdņu ar dienesta pakāpēm tiesības uz izdienas pensiju, kā rezultātā valstī netiek piemērots vienlīdzības princips attiecībā uz sociālo garantiju saņemšanu līdzīgu uzdevumu/pienākumu veicošajām iestādēm.
NMPP ierēdņu darba vide, apstākļi un specifika atbilst to iestāžu darba specifikai, kuri veic pirmstiesas izmeklēšanu un operatīvo darbību un kuriem saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir tiesības uz izdienas pensiju. Piemēram NMPP amatpersonu pienākumi neatšķiras no Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu, prokuratūras un Korupcijas un novēršanas apkarošanas biroja darbinieku pamatpienākumiem, kuri ir izdienas pensijas saņēmēji.
NMPP amatpersonu fiziskā novecošanās un ar gadiem progresējošie fizisko spēju zudumi rada risku, ka netiks nodrošināta kvalificēta NMPP uzdevumu izpilde.
Ņemot vērā minēto, gadījumā, ja persona pārnāk uz NMPP darbā no citām institūcijām, kurām tiek noteiktas tiesības saņemt izdienas pensijas, nepieciešams būtu arī saglabāt tiesības saņemt izdienas pensiju. Jo izdienas pensijas neesamība var būt kā kavējošais faktors profesionālu darbinieku pāriešanā no citām tiesībaizsardzības iestādēm uz NMPP.
NMPP amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm jau ilglaicīgi atrodas nevienlīdzīgā situācijā salīdzinājumā ar citiem izdienas pensijas saņēmējiem un turpmāka ilglaicīga VID amatpersonu atrašanās nevienlīdzīgā situācijā nav tiesiski pieļaujama un nevienlīdzīgā situācija var radīt tiesvedības riskus.
NMPP ierēdņu darba vide, apstākļi un specifika atbilst to iestāžu darba specifikai, kuri veic pirmstiesas izmeklēšanu un operatīvo darbību un kuriem saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir tiesības uz izdienas pensiju. Piemēram NMPP amatpersonu pienākumi neatšķiras no Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu, prokuratūras un Korupcijas un novēršanas apkarošanas biroja darbinieku pamatpienākumiem, kuri ir izdienas pensijas saņēmēji.
NMPP amatpersonu fiziskā novecošanās un ar gadiem progresējošie fizisko spēju zudumi rada risku, ka netiks nodrošināta kvalificēta NMPP uzdevumu izpilde.
Ņemot vērā minēto, gadījumā, ja persona pārnāk uz NMPP darbā no citām institūcijām, kurām tiek noteiktas tiesības saņemt izdienas pensijas, nepieciešams būtu arī saglabāt tiesības saņemt izdienas pensiju. Jo izdienas pensijas neesamība var būt kā kavējošais faktors profesionālu darbinieku pāriešanā no citām tiesībaizsardzības iestādēm uz NMPP.
NMPP amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm jau ilglaicīgi atrodas nevienlīdzīgā situācijā salīdzinājumā ar citiem izdienas pensijas saņēmējiem un turpmāka ilglaicīga VID amatpersonu atrašanās nevienlīdzīgā situācijā nav tiesiski pieļaujama un nevienlīdzīgā situācija var radīt tiesvedības riskus.
15.04.2024. 13:09
Zigmunds Dundurs - privātpersona
No likumprojekta un tā anotācijas izriet, ka Nodokļu un muitas policijas (NMPP) amatpersonām netiek paredzētas izdienas pensijas, tāpat kā tās ir paredzētas visām pārējām Latvijas tiesību aizsardzības iestāžu amatpersonām (Valsts policijas, KNAB, Valsts drošības dienests u.c.). Tāpat likumproejktā netiek paredzētas nekādas citas izdienas pensiju neesamību kompensējošas sociālās garantijas. Līdz ar to NMPP amatpersonas par vienāda darba darīšanu tiks nostādītas sliktākā stāvoklī pret pārējām valstī esošajām tiesību aizsardzības iestāžu amatpersonām.
Šobrīd nav pieņemts neviens likums (tā plašā nozīmē), kurš paredzētu tuvākā vai tālākā nāktonē atteikties no izdienu pensijas sistēmas valstī, lai būtu tiesiks pamats NMPP kā pirmajām amatpersonām neparedzēt tiesības paļauties uz izdienas pensijām.
Latvijas Republikas Satversmes 91.pants noteic, ka "Visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā. Cilvēka tiesības tiek īstenotas bez jebkādas diskriminācijas.", savukārt 109.pants noteic, ka "Ikvienam ir tiesības uz sociālo nodrošinājumu vecuma, darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos gadījumos."
Latvijas Repubikas Satversmes tiesa lietā Nr. 2012-09-01 ir atzinusi, ka "Kaut arī no Satversmes 109. panta neizriet valsts pienākums noteiktai personu grupai sniegt konkrēta apjoma sociālos pakalpojumus, saskaņā ar tiesiskās vienlīdzības principu šāds pienākums var izrietēt no fakta, ka attiecīgs sociālais pakalpojums paredzēts kādai citai vienādos un pēc noteiktiem kritērijiem salīdzināmos apstākļos esošai personu grupai, ja vien nav pamata pret salīdzināmajām personu grupām izturēties atšķirīgi."
Nedz no likumprojekta, nedz likumprojekta anotācijas, nedz MK sēdes protokollēmuma nav redzams skaidrojums, kāpēc pret NMPP amatpersonām, atrodoties tām identiskos apstākļos ar citām Latvijas tiesību aizsardzības ieestāžu amatpersonām, netiek paredzētas līdzvertīgas sociālās garantijas izdienas pensijas veidā vai līdzvērtīgā izdienas pensiju sistēmu kompensējoša mehānisma veidā.
Ievērojot minēto, izsaku iebildumu par likumprojektu.
Uzskatu, ka likumprojektā jāparedz NMPP amatpersonām izdienas pensijas, tāpat kā pārējām līdzīgām Latvijas tiesību aizsardzības iestāžu amatpersonām vai arī jāparedz cits līdzvērtīgs izdienas pensijas kompensējošs mehānisms.
Neparedzot izdienas pensijas vai citu līdzvērtīgu sociālo garantiju, tiks pārkāptas NMPP amatpersonu Latvijas Republikas Satversmē 91. un 109. pantā noteiktās cilvēka pamattiesības, tostarp tiesiskās vienlīdzības princips. Izdienas pensiju neesamība vai līdzvērtīgu kompensējošu sociālo garantiju neesamība būs pamats NMPP amatpersonām vērsties Latvijas Republikas Satversmes tiesā ar pieteikumu par tiesiskās vienlīdzības principa pārkāpumu, un pastāv liela varbūtība, ka Latvijas valsts zaudēs tiesvedību.
Situācija, kurā acīmredzamos vienādos apstākļos NMPP amatepersonas nostādītas sliktākā stāvoklī pret citām tiesību izsardzības iestāžu amatpersonām, grauj Latvijas kā tiesiskas valsts tēlu.
Šobrīd nav pieņemts neviens likums (tā plašā nozīmē), kurš paredzētu tuvākā vai tālākā nāktonē atteikties no izdienu pensijas sistēmas valstī, lai būtu tiesiks pamats NMPP kā pirmajām amatpersonām neparedzēt tiesības paļauties uz izdienas pensijām.
Latvijas Republikas Satversmes 91.pants noteic, ka "Visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā. Cilvēka tiesības tiek īstenotas bez jebkādas diskriminācijas.", savukārt 109.pants noteic, ka "Ikvienam ir tiesības uz sociālo nodrošinājumu vecuma, darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos gadījumos."
Latvijas Repubikas Satversmes tiesa lietā Nr. 2012-09-01 ir atzinusi, ka "Kaut arī no Satversmes 109. panta neizriet valsts pienākums noteiktai personu grupai sniegt konkrēta apjoma sociālos pakalpojumus, saskaņā ar tiesiskās vienlīdzības principu šāds pienākums var izrietēt no fakta, ka attiecīgs sociālais pakalpojums paredzēts kādai citai vienādos un pēc noteiktiem kritērijiem salīdzināmos apstākļos esošai personu grupai, ja vien nav pamata pret salīdzināmajām personu grupām izturēties atšķirīgi."
Nedz no likumprojekta, nedz likumprojekta anotācijas, nedz MK sēdes protokollēmuma nav redzams skaidrojums, kāpēc pret NMPP amatpersonām, atrodoties tām identiskos apstākļos ar citām Latvijas tiesību aizsardzības ieestāžu amatpersonām, netiek paredzētas līdzvertīgas sociālās garantijas izdienas pensijas veidā vai līdzvērtīgā izdienas pensiju sistēmu kompensējoša mehānisma veidā.
Ievērojot minēto, izsaku iebildumu par likumprojektu.
Uzskatu, ka likumprojektā jāparedz NMPP amatpersonām izdienas pensijas, tāpat kā pārējām līdzīgām Latvijas tiesību aizsardzības iestāžu amatpersonām vai arī jāparedz cits līdzvērtīgs izdienas pensijas kompensējošs mehānisms.
Neparedzot izdienas pensijas vai citu līdzvērtīgu sociālo garantiju, tiks pārkāptas NMPP amatpersonu Latvijas Republikas Satversmē 91. un 109. pantā noteiktās cilvēka pamattiesības, tostarp tiesiskās vienlīdzības princips. Izdienas pensiju neesamība vai līdzvērtīgu kompensējošu sociālo garantiju neesamība būs pamats NMPP amatpersonām vērsties Latvijas Republikas Satversmes tiesā ar pieteikumu par tiesiskās vienlīdzības principa pārkāpumu, un pastāv liela varbūtība, ka Latvijas valsts zaudēs tiesvedību.
Situācija, kurā acīmredzamos vienādos apstākļos NMPP amatepersonas nostādītas sliktākā stāvoklī pret citām tiesību izsardzības iestāžu amatpersonām, grauj Latvijas kā tiesiskas valsts tēlu.
15.04.2024. 13:49
Fiziska persona
Priekšlikums.
Ir jāsaprot, ka Nodokļu un muitas policija ir tiesībaizsardzības iestāde, tāpat kā Valsts policija un citas. Iestādes darbinieki cīnās ar nodokļu krāpniekiem, naudas atmazgātājiem un kontrabandistiem. Ir skaidri zināms, ka šo jomu noziedznieki, izpildītāji un citas saistītās personas tikai atsevišķos gadījumos ir "baltās apkaklītes". Vairākkārt ziņās ir redzēts, ka pie kontrabandistiem tiek atrasti nereģistrētie un citādi nelegālie šaujamieroči, kas parāda to faktisko bīstamību.
Papildus, šīs iestādes darbinieki pildot dienesta pienākumus nēsā speciālo formu, pēc kuras jebkurš var atpazīt, ka tas ir policijas darbinieks. Reti kurš iedzīvotājs atzīs, bet vairums uzskata un sagaida, ka darbinieks formā ziedos savu veselību un dzīvību, lai viņu aizsargātu apdraudējuma gadījumā. Neapšaubāms ir fakts, ka Nodokļu un muitas policijas darbinieks stāsies veselības un dzīvības bīstamajā situācijā, lai aizsargātu JEBKURU cilvēku.
Šiem darbiniekiem ir jābūt pienācīgi atalgotiem, kā algas ziņā, tā arī ar sociālām garantijām - viena no kurām ir izdienas pensija. Mēs nevaram attiekties pret to, kā par to izteicās eks-premjerministrs. Ja cilvēks ir nostrādājis šajos veselības un dzīvībai bistāmos apstākļos, un negulēto nakts dēļ ir pasliktinājies vispārējais fiziskais stāvoklis, tad ir jāatalgo šie darbinieki ar izdienas pensijām - jābūt pienācīgai pateicībai par viņu ieguldījumu un ziedošanos.
Priekšlikums - jau likumā iekļaurt, ka Nodokļu un muitas policijas darbiniekiem tiek nodrošināta izdienas pensija.
Ir jāsaprot, ka Nodokļu un muitas policija ir tiesībaizsardzības iestāde, tāpat kā Valsts policija un citas. Iestādes darbinieki cīnās ar nodokļu krāpniekiem, naudas atmazgātājiem un kontrabandistiem. Ir skaidri zināms, ka šo jomu noziedznieki, izpildītāji un citas saistītās personas tikai atsevišķos gadījumos ir "baltās apkaklītes". Vairākkārt ziņās ir redzēts, ka pie kontrabandistiem tiek atrasti nereģistrētie un citādi nelegālie šaujamieroči, kas parāda to faktisko bīstamību.
Papildus, šīs iestādes darbinieki pildot dienesta pienākumus nēsā speciālo formu, pēc kuras jebkurš var atpazīt, ka tas ir policijas darbinieks. Reti kurš iedzīvotājs atzīs, bet vairums uzskata un sagaida, ka darbinieks formā ziedos savu veselību un dzīvību, lai viņu aizsargātu apdraudējuma gadījumā. Neapšaubāms ir fakts, ka Nodokļu un muitas policijas darbinieks stāsies veselības un dzīvības bīstamajā situācijā, lai aizsargātu JEBKURU cilvēku.
Šiem darbiniekiem ir jābūt pienācīgi atalgotiem, kā algas ziņā, tā arī ar sociālām garantijām - viena no kurām ir izdienas pensija. Mēs nevaram attiekties pret to, kā par to izteicās eks-premjerministrs. Ja cilvēks ir nostrādājis šajos veselības un dzīvībai bistāmos apstākļos, un negulēto nakts dēļ ir pasliktinājies vispārējais fiziskais stāvoklis, tad ir jāatalgo šie darbinieki ar izdienas pensijām - jābūt pienācīgai pateicībai par viņu ieguldījumu un ziedošanos.
Priekšlikums - jau likumā iekļaurt, ka Nodokļu un muitas policijas darbiniekiem tiek nodrošināta izdienas pensija.
16.04.2024. 14:16
Fiziska persona
Labdien!
Izasot likumprojektu, piekrītu komentāru autoriem. Tiesības un pienākumi potenciālajiem amatu pildītājiem ir norādītas, kā jebkuras drošības iestādes darbiniekiem. Tātad atbilstoši sociālajām garantijām arī jābūt vienlīdzīgām. Procesu par šo garantiju iekļaušanu likumā no malas iespaidot ir praktiski neiespējami. Jāpaļaujas uz to amatpersonu, kas lems šī likumprojekta tālāku virzību, saprātu un saikni ar realitāti.
Lai izdodas!
Izasot likumprojektu, piekrītu komentāru autoriem. Tiesības un pienākumi potenciālajiem amatu pildītājiem ir norādītas, kā jebkuras drošības iestādes darbiniekiem. Tātad atbilstoši sociālajām garantijām arī jābūt vienlīdzīgām. Procesu par šo garantiju iekļaušanu likumā no malas iespaidot ir praktiski neiespējami. Jāpaļaujas uz to amatpersonu, kas lems šī likumprojekta tālāku virzību, saprātu un saikni ar realitāti.
Lai izdodas!
17.04.2024. 00:21
Fiziska persona
Saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmes 109.pantu, kur ir noteikts, ka "Ikvienam ir tiesības uz sociālo nodrošinājumu vecuma, darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos gadījumos." Lūdzu ņemt to vērā un piešķirt amatpersonām izdienas pensijas analoģiski kādas tās ir citās tiesībaizsardzības iestādēs un analoģiska amata pienākumu veicējiem.
17.04.2024. 09:59
Fiziska persona
Likuma ieviešanu neatbalstu, nav pārdomātas policijas darbinieku sociālās garantijas. Nodokļu un muitas policijas darbiniekiem jābūt izdienas pensijām.
17.04.2024. 10:12
Fiziska persona
Ja tiek veidots jauns likumprojekts, tad nepieciešams būtu novērst visas iepriekšējās kļūdas un atbilstoši Latvijas Republikas Satversmei 91.pants ievērot “tiesiskās vienlīdzības principu”, kur modernas demokrātiskas valsts un sabiedrības iekārtas ietvaros pamatā ir tai raksturīgas vērtības. Vienlīdzības principa subjekts var prasīt no tā tiesību subjekta, kam vienlīdzības princips ir saistošs, lai tas pret viņu izturas tāpat kā pret attiecīgās citas tiesību normas objektu un tiktu novērsta sociālā nevienlīdzība attiecībā pret citām tiesībaizsardzības iestādēm. Tās ir viena no pašām fundamentālākajām cilvēktiesībām. Tās izriet tieši no vispārējā taisnīguma principa, kas Rietumu kultūrā ir viens no galvenajiem tiesību idejas avotiem, tātad, tiesības uz taisnīgu attieksmi. Vai tiešām mūsu modernajā Rietumu kultūrā Valsts amatpersonām, kuras stāv valsts demokrātiskas iekārtas un pamatprincipu sardzē būtu pašām jācīnās par savām tiesībām uz vienlīdzīgu attieksmi un sociālajām garantijām, kas ir izdienas pensijas ? Vai tiešām likumdevējam nebūtu automātiski jānovērš sociālais netaisnīgums ?
17.04.2024. 10:47
Villiams Kursītis-Vrobļevskis - Fiziska persona
No likumprojekta un tā paskaidrojuma var secināt, ka Nodokļu un muitas policijas (NMPP) darbiniekiem nav paredzētas izdienas pensijas, kas ir pieejamas citām Latvijas tiesību aizsardzības iestāžu darbiniekiem, piemēram, Valsts policijai, KNAB, Valsts drošības dienestam utt. Arī likumprojektā nav ietverti citi mehānismi, kas kompensētu izdienas pensiju trūkumu. Tādējādi NMPP darbinieki, veicot līdzvērtīgu darbu, ir sliktākā situācijā salīdzinājumā ar citu Latvijā esošo tiesību aizsardzības iestāžu darbiniekiem. Pašlaik nav pieņemti likumi, kas paredzētu atsacīties no izdienas pensiju sistēmas, un tāpēc NMPP darbiniekiem nav tiesisku pamatu cerēt uz šādām pensijām.
Latvijas Republikas Satversme nosaka, ka visi cilvēki ir vienlīdzīgi likuma priekšā un diskriminācija ir aizliegta. Turklāt ir paredzētas tiesības uz sociālo nodrošinājumu dažādās situācijās. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka lai gan konkrētu sociālo pakalpojumu apjoms nav jānosaka katram individuāli, tiesiskās vienlīdzības princips var prasīt, ka līdzvērtīgiem apstākļiem jānodrošina līdzvērtīgi sociālie pakalpojumi, ja nav pamata rīkoties pretēji.
Nav skaidrojumu, kāpēc NMPP darbiniekiem netiek nodrošinātas līdzvērtīgas sociālās garantijas kā citiem līdzīgā situācijā esošiem darbiniekiem. Tādēļ esmu pret šo likumprojektu un uzskatu, ka ir jāparedz NMPP darbiniekiem izdienas pensijas vai citi līdzvērtīgi mehānismi, lai nodrošinātu tiesisku vienlīdzību. Neieviešot šādas pensijas vai citas garantijas, tiek pārkāptas pamattiesības un tiesiskās vienlīdzības princips, kas var novest pie Satversmes tiesas prāvas un iespējamas valsts zaudēšanas tiesā. Tas arī kaitē Latvijas tēlam kā tiesiskai valstij.
Latvijas Republikas Satversme nosaka, ka visi cilvēki ir vienlīdzīgi likuma priekšā un diskriminācija ir aizliegta. Turklāt ir paredzētas tiesības uz sociālo nodrošinājumu dažādās situācijās. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka lai gan konkrētu sociālo pakalpojumu apjoms nav jānosaka katram individuāli, tiesiskās vienlīdzības princips var prasīt, ka līdzvērtīgiem apstākļiem jānodrošina līdzvērtīgi sociālie pakalpojumi, ja nav pamata rīkoties pretēji.
Nav skaidrojumu, kāpēc NMPP darbiniekiem netiek nodrošinātas līdzvērtīgas sociālās garantijas kā citiem līdzīgā situācijā esošiem darbiniekiem. Tādēļ esmu pret šo likumprojektu un uzskatu, ka ir jāparedz NMPP darbiniekiem izdienas pensijas vai citi līdzvērtīgi mehānismi, lai nodrošinātu tiesisku vienlīdzību. Neieviešot šādas pensijas vai citas garantijas, tiek pārkāptas pamattiesības un tiesiskās vienlīdzības princips, kas var novest pie Satversmes tiesas prāvas un iespējamas valsts zaudēšanas tiesā. Tas arī kaitē Latvijas tēlam kā tiesiskai valstij.
17.04.2024. 14:31