Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 7 "Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas noteikumi"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Dokumenti
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Valsts informācijas sistēmu drošības politika paredz visās paaugstinātas drošības valsts informācijas sistēmās ieviest lietotāju autentifikāciju tikai ar kvalificētiem autentifikācijas rīkiem. Arī Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) kā elektronisko pakalpojumu sniedzējam, kurš šo pakalpojumu sniegšanai izmanto Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu (turpmāk - EDS), ir jānodrošina nepieciešamie aizsardzības pasākumi, lai novērstu iespējamas prettiesiskas darbības pret autentifikācijas apliecinājumu un jānodrošina drošas lietotāju autentificēšanas prasībām atbilstoši personas elektroniskās identifikācijas līdzekļi. Vienlaikus VID arvien ir jānodrošina iespējas visām EDS lietotāju grupām pieslēgties un saņemt nepieciešamos pakalpojumus.
Mērķa apraksts
Noteikt tiesības autentificēties EDS ar VID izsniegto lietotājvārdu un paroli tikai personām, kurām nav iespēju iegūt un izmantot kvalificētus elektroniskās identifikācijas līdzekļus vai kvalificētus paaugstinātas elektroniskās identifikācijas drošības līdzekļus.
Politikas jomas
Nodokļu politika
Teritorija
Latvija
Norises laiks
04.04.2025. - 18.04.2025.
Informācija
Pēc sabiedriskās apspriešanas noteikumu projektu plānots uzsākt skaņot ar ieinteresētajām institūcijām.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
EDS ar VID izsniegto lietotājvārdu un paroli varēs autentificēties tikai personas, kurām nav iespēju iegūt un izmantot kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus.
Tiesiskais regulējums attiecībā uz izmaiņām EDS lietotāju autentifikācijas kārtībā stāsies spēkā 2025. gada 1. septembrī. Līdz 2025. gada 1. septembrim EDS lietotājiem, kuri autentificējas sistēmā ar lietotājvārdu un paroli, ir iespēja izvēlēties tālāku autentifikācijas veidu - pārejas periodā iegūt kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektronisko identifikācijas līdzekli vai pilnvarot citu EDS lietotāju pilnvarotāja vārdā iesniegt un saņemt dokumentus un informāciju, izmantojot pilnvarotāja EDS lietotāja kontu. Pēc 2025. gada 1. septembra, persona, kura nav ieguvusi kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektronisko identifikācijas līdzekli, VID klientu apkalpošanas centros klātienē varēs pilnvarot citu EDS lietotāju pilnvarotāja vārdā iesniegt un saņemt dokumentus un informāciju, izmantojot pilnvarotāja EDS lietotāja kontu. Saeima otrajā lasījumā ir atbalstījusi likumprojektu “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”” (816/Lp14), kurā šāda pilnvarošanas tiesiskā iespēja tiks paredzēta.
Tiesiskais regulējums attiecībā uz izmaiņām EDS lietotāju autentifikācijas kārtībā stāsies spēkā 2025. gada 1. septembrī. Līdz 2025. gada 1. septembrim EDS lietotājiem, kuri autentificējas sistēmā ar lietotājvārdu un paroli, ir iespēja izvēlēties tālāku autentifikācijas veidu - pārejas periodā iegūt kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektronisko identifikācijas līdzekli vai pilnvarot citu EDS lietotāju pilnvarotāja vārdā iesniegt un saņemt dokumentus un informāciju, izmantojot pilnvarotāja EDS lietotāja kontu. Pēc 2025. gada 1. septembra, persona, kura nav ieguvusi kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektronisko identifikācijas līdzekli, VID klientu apkalpošanas centros klātienē varēs pilnvarot citu EDS lietotāju pilnvarotāja vārdā iesniegt un saņemt dokumentus un informāciju, izmantojot pilnvarotāja EDS lietotāja kontu. Saeima otrajā lasījumā ir atbalstījusi likumprojektu “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”” (816/Lp14), kurā šāda pilnvarošanas tiesiskā iespēja tiks paredzēta.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Skaidrojums un ietekme
EDS ar VID izsniegto lietotājvārdu un paroli varēs autentificēties tikai personas, kurām nav iespēju iegūt un izmantot kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus, t.i. ārvalstu juridiskās personas un Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas (EMDAS) lietotāji muitas deklarāciju iesniegšanai, izmantojot lietojumprogrammu saskarni Application Programming Interface (API).
Sagatavoja
Anita Konošonoka (VID)
Atbildīgā persona
Baiba Bāne (FM)
Izsludināšanas datums
04.04.2025. 15:47
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Armands Onzuls - Latvijas Finanšu nozares asociācija
Latvijas Finanšu nozares asociācija (turpmāk - Asociācija) ir izvērtējusi sagatavoto noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 7 "Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts). Ņemot vērā šī brīža Noteikumu projekta redakciju Asociācija vērš uzmanību uz sekojošo.
1. Asociācija uzskata, ka starp Noteikumu projekta šī brīža redakciju un Noteikuma projekta anotācijas skaidrojumu rodas pretruna attiecībā uz sasniedzamo mērķi. Proti, kā ir norādīts Noteikuma projekta anotācijā - Valsts informācijas sistēmu drošības politika paredz visās paaugstinātas drošības valsts informācijas sistēmās ieviest lietotāju autentifikāciju tikai ar kvalificētiem autentifikācijas rīkiem. Turpretim Noteikumu projekts paredz, ka persona sistēmā var autentificēties, izmantojot maksājumu pakalpojumu sniedzēju izsniegtus, uzturētus vai akceptētus drošās autentificēšanas līdzekļus. Šādam autentifikācijas veidam tiek paredzēts nenoteikts termiņš, kas ir pretrunā ar valsts politikas mērķi.
Asociācija pozitīvi vērtē valsts politikā iekļauto principu lietotāju elektroniskajā identifikācijā pakāpeniskai pārejai uz kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļu izmantošanu. Asociācija jau vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību uzsākt vispusīgu pāreju šo identifikācijas līdzekļu izmantošanā, vienlaikus samazinot kredītiestāžu piedāvāto identifikācijas risinājumu izmantošanu, kas pēc būtības nav saistāmi ar kredītiestāžu pamatdarbības jautājumiem, proti, finanšu pakalpojumu nodrošināšanu un tika nodrošināti kā pagaidu risinājums līdz brīdim, kad tiks izstrādāti un padarīti pieejami valsts elektroniskās identifikācijas rīki (eParaksts Mobile, eID karte).
Asociācija norāda, ka ar Aizsardzības ministrijas Digitālās drošības uzraudzības komitejas 2023. gada 18. maija lēmumu “SK ID Solutions AS” filiāles Latvijā izstrādātais rīks “Smart-ID” ir iekļauts kvalificētu un kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas pakalpojumu reģistrā[1]. Vienlaikus “SK ID Solutions AS” filiāle Latvijā aktīvi sadarbojoties ar Valsts digitālās attīstības aģentūru, padarījusi elektroniskās identifikācijas rīku “Smart-ID” pieejamu Aģentūras uzturētajā Vienotajā pieteikšanās modulī, kas vēl vairāk veicina sabiedrībai elektroniskās identifikācijas pakalpojumu pieejamību[2].
Ņemot vērā iepriekšminēto, Asociācija uzskata, ka Noteikumu projektā būtu jāparedz pārejas periods no kura piekļuve Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmai būtu iespējama izmantojot tikai kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus. Analoģiska pieeja ir īstenota arī tādās valsts informācijas sistēmās kā e-veselība, e-lietas, e-adrese, TAP slēgtajai videi un www.latvija.lv pieejamajiem e-pakalpojumiem. Vienlaikus šādam pārejas periodam ir jābūt samērīgam, lai savlaicīgi varētu informēt sabiedrību par plānotajām izmaiņām. Asociācija uzskata, ka Noteikumu projektā būtu jāparedz, ka no 2027.gada 1.janvāra piekļuve Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmai būtu iespējama izmantojot tikai kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus.
2. Ar mērķi piemērot konsekventu terminoloģiju starp dažādiem tiesību aktiem (skatīt Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla noteikumus), aicinām izvērtēt iespēju un Noteikuma projekta 1.punktu izteikt šādā redakcijā:
"1. Izteikt 11.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.1. kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus, vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. novembra Direktīvā (ES) 2015/2366 par maksājumu pakalpojumiem iekšējā tirgū, ar ko groza Direktīvas 2002/65/EK, 2009/110/EK un 2013/36/ES un Regulu (ES) Nr. 1093/2010 un atceļ Direktīvu 2007/64/EK, norādītajām drošas lietotāju autentificēšanas prasībām atbilstošus personas elektroniskās identifikācijas līdzekļus;"."
[1] Aizsardzības ministrija: Kvalificētu un kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas pakalpojumu sniedzēju reģistrs. Pieejams: https://www.mod.gov.lv/sites/mod/files/document/Kvalific%C4%93tu%20un%20kvalific%C4%93tu%20paaugstin%C4%81tas%20dro%C5%A1%C4%ABbas%20elektronisk%C4%81s%20identifik%C4%81cijas%20pakalpojumu%20sniedz%C4%93ju%20re%C4%A3istrs.pdf
[2] Piezīme: Smart-ID lietotāju skaits Latvijā ir apmēram 1.14 miljoni klienti.
1. Asociācija uzskata, ka starp Noteikumu projekta šī brīža redakciju un Noteikuma projekta anotācijas skaidrojumu rodas pretruna attiecībā uz sasniedzamo mērķi. Proti, kā ir norādīts Noteikuma projekta anotācijā - Valsts informācijas sistēmu drošības politika paredz visās paaugstinātas drošības valsts informācijas sistēmās ieviest lietotāju autentifikāciju tikai ar kvalificētiem autentifikācijas rīkiem. Turpretim Noteikumu projekts paredz, ka persona sistēmā var autentificēties, izmantojot maksājumu pakalpojumu sniedzēju izsniegtus, uzturētus vai akceptētus drošās autentificēšanas līdzekļus. Šādam autentifikācijas veidam tiek paredzēts nenoteikts termiņš, kas ir pretrunā ar valsts politikas mērķi.
Asociācija pozitīvi vērtē valsts politikā iekļauto principu lietotāju elektroniskajā identifikācijā pakāpeniskai pārejai uz kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļu izmantošanu. Asociācija jau vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību uzsākt vispusīgu pāreju šo identifikācijas līdzekļu izmantošanā, vienlaikus samazinot kredītiestāžu piedāvāto identifikācijas risinājumu izmantošanu, kas pēc būtības nav saistāmi ar kredītiestāžu pamatdarbības jautājumiem, proti, finanšu pakalpojumu nodrošināšanu un tika nodrošināti kā pagaidu risinājums līdz brīdim, kad tiks izstrādāti un padarīti pieejami valsts elektroniskās identifikācijas rīki (eParaksts Mobile, eID karte).
Asociācija norāda, ka ar Aizsardzības ministrijas Digitālās drošības uzraudzības komitejas 2023. gada 18. maija lēmumu “SK ID Solutions AS” filiāles Latvijā izstrādātais rīks “Smart-ID” ir iekļauts kvalificētu un kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas pakalpojumu reģistrā[1]. Vienlaikus “SK ID Solutions AS” filiāle Latvijā aktīvi sadarbojoties ar Valsts digitālās attīstības aģentūru, padarījusi elektroniskās identifikācijas rīku “Smart-ID” pieejamu Aģentūras uzturētajā Vienotajā pieteikšanās modulī, kas vēl vairāk veicina sabiedrībai elektroniskās identifikācijas pakalpojumu pieejamību[2].
Ņemot vērā iepriekšminēto, Asociācija uzskata, ka Noteikumu projektā būtu jāparedz pārejas periods no kura piekļuve Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmai būtu iespējama izmantojot tikai kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus. Analoģiska pieeja ir īstenota arī tādās valsts informācijas sistēmās kā e-veselība, e-lietas, e-adrese, TAP slēgtajai videi un www.latvija.lv pieejamajiem e-pakalpojumiem. Vienlaikus šādam pārejas periodam ir jābūt samērīgam, lai savlaicīgi varētu informēt sabiedrību par plānotajām izmaiņām. Asociācija uzskata, ka Noteikumu projektā būtu jāparedz, ka no 2027.gada 1.janvāra piekļuve Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmai būtu iespējama izmantojot tikai kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus.
2. Ar mērķi piemērot konsekventu terminoloģiju starp dažādiem tiesību aktiem (skatīt Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla noteikumus), aicinām izvērtēt iespēju un Noteikuma projekta 1.punktu izteikt šādā redakcijā:
"1. Izteikt 11.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.1. kvalificētus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus, vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. novembra Direktīvā (ES) 2015/2366 par maksājumu pakalpojumiem iekšējā tirgū, ar ko groza Direktīvas 2002/65/EK, 2009/110/EK un 2013/36/ES un Regulu (ES) Nr. 1093/2010 un atceļ Direktīvu 2007/64/EK, norādītajām drošas lietotāju autentificēšanas prasībām atbilstošus personas elektroniskās identifikācijas līdzekļus;"."
[1] Aizsardzības ministrija: Kvalificētu un kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas pakalpojumu sniedzēju reģistrs. Pieejams: https://www.mod.gov.lv/sites/mod/files/document/Kvalific%C4%93tu%20un%20kvalific%C4%93tu%20paaugstin%C4%81tas%20dro%C5%A1%C4%ABbas%20elektronisk%C4%81s%20identifik%C4%81cijas%20pakalpojumu%20sniedz%C4%93ju%20re%C4%A3istrs.pdf
[2] Piezīme: Smart-ID lietotāju skaits Latvijā ir apmēram 1.14 miljoni klienti.
10.04.2025. 13:50
"Latvijas nodokļu maksātāju tiesību asociācija"
Latvijas nodokļu maksātāju tiesību asociācija (turpmāk - NMTA) ir iepazinusies ar sagatavoto noteikumu projektu 24-TA-975 "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 7 "Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas noteikumi"" (turpmāk – Projekts) un norāda uz sekojošo.
Projekta anotācijā kā problēma ir norādīts tas, ka Ministru kabineta 2024.gada 9.janvāra noteikumos Nr.7 “Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi) ir paredzēta iespēja autentificēties Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (turpmāk – EDS), arī izmantojot lietotājvārdu un paroli. Savukārt pašreizējās situācijas aprakstā minēts, ka Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) kā elektronisko pakalpojumu sniedzējam, kurš šo pakalpojumu sniegšanai izmanto EDS, ir jānodrošina nepieciešamie aizsardzības pasākumi, lai novērstu iespējamas prettiesiskas darbības pret autentifikācijas apliecinājumu; drošas lietotāju autentificēšanas prasībām atbilstoši personas elektroniskās identifikācijas līdzekļi. NMTA piekrīt Projekta anotācijā norādītajam, ka būtu veicināma (nevis – uzspiežama bez būtiskas nepieciešamības) kvalificētu e-identifikācijas līdzekļu izmantošana autentifikācijai valsts pārvaldes e-pakalpojumiem. Vienlaikus ir jāapzinās, ka autentificēšanās EDS, izmantojot lietotājvārdu un paroli, ir lietotājam ļoti ērts veids, kas neprasa papildus tehnisko līdzekļu izmantošanu (karšu lasītāji, mobilais tālrunis), kura atsevišķās situācijās (piemēram, esot ārvalstīs) var būt apgrūtināta arī personām, kurām teorētiski Noteikumu 11.1., 11.2. vai 11.3. apakšpunktā minētie autentifikācijas līdzekļi ir pieejami.
Līdz ar to ne mazāk svarīgi par drošības apsvērumiem ir domāt arī par EDS lietotāju ērtībām, samērojot ieguvumus lietotājiem no iespējas izmantot vēl vienu, praksē pārbaudītu autentifikācijas līdzekli ar iespējamo risku apjomu prettiesisku darbību īstenošanai, autentificējoties ar lietotāja vārdu un paroli. Tā kā iespēja autentificēties, izmantojot lietotāja vārdu un paroli, EDS tiek saglabāta, tad NMTA pagaidām no Projekta anotācijā norādītā neredz pamatotu iemeslu, kāpēc EDS lietotājiem, kuri to vēlas un apzinās iespējamos riskus, strikti aizliegt izmantot šo autentifikācijas līdzekli jau no 2025.gada 1.septembra.
Ievērojot minēto, NMTA iesaka:
1) Projekta anotācijā papildināt esošās situācijas aprakstu ar statistiku (datiem) par pašreizējiem EDS lietotāju ieradumiem, proti, kādus autentifikācijas līdzekļus EDS lietotāji izmantojuši pēdējos gados (pieslēgšanās reizes ar konkrēto autentifikācijas līdzekli). Tāpat Projekta anotācijā būtu jānorāda arī dati par pēdējos gados fiksētajiem prettiesisku darbību gadījumiem, autentificējoties EDS ar lietotāja vārdu un paroli (pret kopējo autentifikācijas reižu skaitu ar šo autentifikācijas līdzekli);
2) lai nodrošinātu visiem EDS lietotājiem vienlīdzīgas izvēles iespējas turpināt autentifikācijai izmantot arī lietotāja vārdu un paroli, Noteikumu 11.1 punktu (Projekta 2.punkts) papildināt ar vārdiem “vai kura, autentificējoties ar kādu no šo noteikumu 11.1., 11.2. vai 11.3. apakšpunktā minētajiem autentifikācijas līdzekļiem, ir apstiprinājusi savu izvēli autentificēties sistēmā arī ar Valsts ieņēmumu dienesta izsniegto lietotājvārdu un paroli”;
3) izvērtēt, vai Noteikumu 27. punktā nav jānosaka garāks 11.1 punkta spēkā stāšanās termiņš.
NMTA arī piekrīt Latvijas Finanšu nozares asociācijas izteiktajam priekšlikumam attiecībā uz Noteikumu 11.1. apakšpunkta precizēšanu.
Projekta anotācijā kā problēma ir norādīts tas, ka Ministru kabineta 2024.gada 9.janvāra noteikumos Nr.7 “Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi) ir paredzēta iespēja autentificēties Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (turpmāk – EDS), arī izmantojot lietotājvārdu un paroli. Savukārt pašreizējās situācijas aprakstā minēts, ka Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) kā elektronisko pakalpojumu sniedzējam, kurš šo pakalpojumu sniegšanai izmanto EDS, ir jānodrošina nepieciešamie aizsardzības pasākumi, lai novērstu iespējamas prettiesiskas darbības pret autentifikācijas apliecinājumu; drošas lietotāju autentificēšanas prasībām atbilstoši personas elektroniskās identifikācijas līdzekļi. NMTA piekrīt Projekta anotācijā norādītajam, ka būtu veicināma (nevis – uzspiežama bez būtiskas nepieciešamības) kvalificētu e-identifikācijas līdzekļu izmantošana autentifikācijai valsts pārvaldes e-pakalpojumiem. Vienlaikus ir jāapzinās, ka autentificēšanās EDS, izmantojot lietotājvārdu un paroli, ir lietotājam ļoti ērts veids, kas neprasa papildus tehnisko līdzekļu izmantošanu (karšu lasītāji, mobilais tālrunis), kura atsevišķās situācijās (piemēram, esot ārvalstīs) var būt apgrūtināta arī personām, kurām teorētiski Noteikumu 11.1., 11.2. vai 11.3. apakšpunktā minētie autentifikācijas līdzekļi ir pieejami.
Līdz ar to ne mazāk svarīgi par drošības apsvērumiem ir domāt arī par EDS lietotāju ērtībām, samērojot ieguvumus lietotājiem no iespējas izmantot vēl vienu, praksē pārbaudītu autentifikācijas līdzekli ar iespējamo risku apjomu prettiesisku darbību īstenošanai, autentificējoties ar lietotāja vārdu un paroli. Tā kā iespēja autentificēties, izmantojot lietotāja vārdu un paroli, EDS tiek saglabāta, tad NMTA pagaidām no Projekta anotācijā norādītā neredz pamatotu iemeslu, kāpēc EDS lietotājiem, kuri to vēlas un apzinās iespējamos riskus, strikti aizliegt izmantot šo autentifikācijas līdzekli jau no 2025.gada 1.septembra.
Ievērojot minēto, NMTA iesaka:
1) Projekta anotācijā papildināt esošās situācijas aprakstu ar statistiku (datiem) par pašreizējiem EDS lietotāju ieradumiem, proti, kādus autentifikācijas līdzekļus EDS lietotāji izmantojuši pēdējos gados (pieslēgšanās reizes ar konkrēto autentifikācijas līdzekli). Tāpat Projekta anotācijā būtu jānorāda arī dati par pēdējos gados fiksētajiem prettiesisku darbību gadījumiem, autentificējoties EDS ar lietotāja vārdu un paroli (pret kopējo autentifikācijas reižu skaitu ar šo autentifikācijas līdzekli);
2) lai nodrošinātu visiem EDS lietotājiem vienlīdzīgas izvēles iespējas turpināt autentifikācijai izmantot arī lietotāja vārdu un paroli, Noteikumu 11.1 punktu (Projekta 2.punkts) papildināt ar vārdiem “vai kura, autentificējoties ar kādu no šo noteikumu 11.1., 11.2. vai 11.3. apakšpunktā minētajiem autentifikācijas līdzekļiem, ir apstiprinājusi savu izvēli autentificēties sistēmā arī ar Valsts ieņēmumu dienesta izsniegto lietotājvārdu un paroli”;
3) izvērtēt, vai Noteikumu 27. punktā nav jānosaka garāks 11.1 punkta spēkā stāšanās termiņš.
NMTA arī piekrīt Latvijas Finanšu nozares asociācijas izteiktajam priekšlikumam attiecībā uz Noteikumu 11.1. apakšpunkta precizēšanu.
16.04.2025. 10:27
Atlasīti 2 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25