Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Informatīvais ziņojums "Veselības aprūpes stacionāro pakalpojumu pārvaldības attīstība un pilnveide"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Informatīvais ziņojums izstrādāts atbilstoši Valdības rīcības plānā iekļautā pasākuma “13.2.Uzlabota veselības aprūpes ekosistēma, attīstot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti” darbības rezultātam “3) Izstrādāts valsts līdzdalības modelis stratēģiski svarīgās reģionālā līmeņa slimnīcās” (Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojums Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai”).
Mērķa apraksts
Nodrošināt vienotu stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, drošību un pieejamību visā valstī.
Politikas jomas
Veselības aprūpe
Teritorija
Latvija
Norises laiks
09.04.2024. - 23.04.2024.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.4.1 apakšpunktam sabiedrībai ir dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par politikas plānošanas dokumenta projektu tā saskaņošanas stadijā.
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Specializētās ārstniecības iestādes un stratēģiski svarīgās IV un V līmeņa stacionārās ārstniecības iestādes.
Sagatavoja
Ieva Kušķe (VM)
Atbildīgā persona
Agnese Vaļuliene (VM)
Izsludināšanas datums
09.04.2024. 14:55
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Kristaps Ločs - SIA Rīgas 2.slimnīca
Esošā redakcija 3.lpp.:
Informatīvais ziņojums ”Veselības aprūpes stacionāro pakalpojumu pārvaldības attīstība un pilnveide (turpmāk - Ziņojums) 8. punkta Attēls Nr.1. Veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kartējums, kur tabulā “Veselības aprūpes pārvaldības vīzija” sadaļā “Vienota klīnisko slimnīcu augstākā vadība, Metodiskie centri un kvalitātes kontrole, Izveidots vienots slimnīcu tīkls un pārvaldība, nodrošinot vienmērīgu pārklājumu un līdzvērtīgu pieejamību pakalpojumiem” Stradiņa slimnīca:
+ 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)
Iebildums.
SIA Rīgas 2. slimnīca (turpmāk- Slimnīca) iebilst pret Ziņojuma 8. punktā Attēls Nr.1. Veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kartējums, sadaļā “Veselības aprūpes pārvaldības vīzija” sadaļā “Vienota klīnisko slimnīcu augstākā vadība, Metodiskie centri un kvalitātes kontrole, izveidots vienots slimnīcu tīkls un pārvaldība, nodrošinot vienmērīgu pārklājumu un līdzvērtīgu pieejamību pakalpojumiem” turpinājumā zem “Stradiņa slimnīca” (turpmāk- Attēls) norādīto:
” + 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)”.
Šajā Attēlā norādītais Slimnīcas darbības sadalījums (traumatoloģija un aprūpes nams) ir Veselības ministrijas ilgtermiņa vīzija un tā būtībā neizriet ne no Ziņojuma teksta, ne no konteksta un nav uzrādīta kā atsevišķa aktivitāte plānotajās darbībās (ārstniecības iestāžu, kas ir valsts kapitālsabiedrības, reorganizācijas un reģionālo slimnīcu pārvaldības izvērtējumi), kuras potenciāli īstermiņā ir īstenojamas Ziņojuma plānošanas periodā.
Tā kā Slimnīca ir 100 % Rīgas valstpilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība, uzskatām, ka Ziņojuma Attēlā norādītā informācija par Slimnīcas darbības maiņu ir konfrontējoša un šāds Slimnīcas darbības sadalīšanas modelis norāda par Slimnīcas reorganizācijas procesu, kas nav izdiskutēts un izvērtēts ne no juridiskā, ne ekonomiskā viedokļa. Šāds nepamatots Slimnīcas darbības sadalījums rada sabiedrībai, tai skaitā traumatoloģijas pacientiem neizpratni un negatīvu rezonansi, līdz ar to no darbības turpināšanas viedokļa, ja Ziņojumā tiks saglabāts šāds teksts, Slimnīcai tiks radīts pamatdarbības nodrošināšanas riska palielinājums, Neto ieņēmumu samazinājuma risks, kā arī darbinieku aizplūšanas risks.
Lai nodrošinātu Veselības ministrijas Ziņojuma mērķi, kas ir nodrošināt vienotu pakalpojumu kvalitāti, drošību un pieejamību visā valstī, uzskatām, ka Ziņojumā Attēlā nevar iekļaut vīziju, kas:
1) neizriet no Ziņojuma teksta;
2) ir bez konteksta ar Latvijas Nacionālā attīstības plānā 2021. – 2027. gadam noteikto un pašreiz nenosegto Rīgā pieejamo esošo infrastruktūras un materiāltehnisko nodrošinājumu;
3.) un ir pretrunā ar Informatīvā ziņojuma ”Par slimnīcu tīkla attīstību” Ievadā rakstīto: Lai gan iedzīvotāju skaits Latvijā 2023.gada sākumā ir palielinājies par 7,3 tūkst. imigrācijas dēļ, tomēr iedzīvotāju skaita prognozes 2028.gadam liecina, ka iedzīvotāju skaits turpinās samazināties visās veselības aprūpes pakalpojumu plānošanas teritorijās, izņemot Rīgas plānošanas teritorijā, kur iedzīvotāju skaits pakāpeniski palielinās. Uzskatām, ka visa veida secinājumi ir jāpamato ar faktiskajiem datiem un balstoties uz secinājumiem ir jānosaka plānotās darbības. SPKC apkopotie Statistikas dati būtībā liecina tieši pretējo, ka valstī kopumā traumatoloģijas profilā ir liels pacientu skaita pieaugums, īpaši ņemot vērā sezonalitāti ziemas un vasaras mēnešos. Par to liecina arī Slimnīcas sniegto stacionāro un ambulatoro Veselības aprūpes pakalpojumu dati par traumu skaita pieaugumu Rīgā un Pierīgā. Līdz ar to ir nepamatoti noteikt, ka būtu jāslēdz Rīgas 2. Slimnīca, tai skaitā Traumpunkts un jāatstāj to kā aprūpes slimnīcu. Tieši pretēji, ņemot iedzīvotāju skaita pieaugumu, kā arī potenciālo civilmilitāro risku vadību, būtu jāvērtē traumatoloģijas profila palielināšana, paplašinot Traumatoloģijas punktu skaitu Rīgā, tai skaitā Daugavas kreisā krastā.
Priekšlikums.
Tā kā Ziņojuma aprakstošā teksta daļa nesniedz pamatotu informāciju par Slimnīcas traumatoloģijas profila nodošanu Paula Stradiņa klīniskajai universitates slimnīcai un pārveidošanu par aprūpes iestādi, ņemot vērā iepriekš teikto, prasām izslēgt šo tekstu ”
”+ 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)”
no sagatavotā Ziņojuma
Informatīvais ziņojums ”Veselības aprūpes stacionāro pakalpojumu pārvaldības attīstība un pilnveide (turpmāk - Ziņojums) 8. punkta Attēls Nr.1. Veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kartējums, kur tabulā “Veselības aprūpes pārvaldības vīzija” sadaļā “Vienota klīnisko slimnīcu augstākā vadība, Metodiskie centri un kvalitātes kontrole, Izveidots vienots slimnīcu tīkls un pārvaldība, nodrošinot vienmērīgu pārklājumu un līdzvērtīgu pieejamību pakalpojumiem” Stradiņa slimnīca:
+ 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)
Iebildums.
SIA Rīgas 2. slimnīca (turpmāk- Slimnīca) iebilst pret Ziņojuma 8. punktā Attēls Nr.1. Veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kartējums, sadaļā “Veselības aprūpes pārvaldības vīzija” sadaļā “Vienota klīnisko slimnīcu augstākā vadība, Metodiskie centri un kvalitātes kontrole, izveidots vienots slimnīcu tīkls un pārvaldība, nodrošinot vienmērīgu pārklājumu un līdzvērtīgu pieejamību pakalpojumiem” turpinājumā zem “Stradiņa slimnīca” (turpmāk- Attēls) norādīto:
” + 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)”.
Šajā Attēlā norādītais Slimnīcas darbības sadalījums (traumatoloģija un aprūpes nams) ir Veselības ministrijas ilgtermiņa vīzija un tā būtībā neizriet ne no Ziņojuma teksta, ne no konteksta un nav uzrādīta kā atsevišķa aktivitāte plānotajās darbībās (ārstniecības iestāžu, kas ir valsts kapitālsabiedrības, reorganizācijas un reģionālo slimnīcu pārvaldības izvērtējumi), kuras potenciāli īstermiņā ir īstenojamas Ziņojuma plānošanas periodā.
Tā kā Slimnīca ir 100 % Rīgas valstpilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība, uzskatām, ka Ziņojuma Attēlā norādītā informācija par Slimnīcas darbības maiņu ir konfrontējoša un šāds Slimnīcas darbības sadalīšanas modelis norāda par Slimnīcas reorganizācijas procesu, kas nav izdiskutēts un izvērtēts ne no juridiskā, ne ekonomiskā viedokļa. Šāds nepamatots Slimnīcas darbības sadalījums rada sabiedrībai, tai skaitā traumatoloģijas pacientiem neizpratni un negatīvu rezonansi, līdz ar to no darbības turpināšanas viedokļa, ja Ziņojumā tiks saglabāts šāds teksts, Slimnīcai tiks radīts pamatdarbības nodrošināšanas riska palielinājums, Neto ieņēmumu samazinājuma risks, kā arī darbinieku aizplūšanas risks.
Lai nodrošinātu Veselības ministrijas Ziņojuma mērķi, kas ir nodrošināt vienotu pakalpojumu kvalitāti, drošību un pieejamību visā valstī, uzskatām, ka Ziņojumā Attēlā nevar iekļaut vīziju, kas:
1) neizriet no Ziņojuma teksta;
2) ir bez konteksta ar Latvijas Nacionālā attīstības plānā 2021. – 2027. gadam noteikto un pašreiz nenosegto Rīgā pieejamo esošo infrastruktūras un materiāltehnisko nodrošinājumu;
3.) un ir pretrunā ar Informatīvā ziņojuma ”Par slimnīcu tīkla attīstību” Ievadā rakstīto: Lai gan iedzīvotāju skaits Latvijā 2023.gada sākumā ir palielinājies par 7,3 tūkst. imigrācijas dēļ, tomēr iedzīvotāju skaita prognozes 2028.gadam liecina, ka iedzīvotāju skaits turpinās samazināties visās veselības aprūpes pakalpojumu plānošanas teritorijās, izņemot Rīgas plānošanas teritorijā, kur iedzīvotāju skaits pakāpeniski palielinās. Uzskatām, ka visa veida secinājumi ir jāpamato ar faktiskajiem datiem un balstoties uz secinājumiem ir jānosaka plānotās darbības. SPKC apkopotie Statistikas dati būtībā liecina tieši pretējo, ka valstī kopumā traumatoloģijas profilā ir liels pacientu skaita pieaugums, īpaši ņemot vērā sezonalitāti ziemas un vasaras mēnešos. Par to liecina arī Slimnīcas sniegto stacionāro un ambulatoro Veselības aprūpes pakalpojumu dati par traumu skaita pieaugumu Rīgā un Pierīgā. Līdz ar to ir nepamatoti noteikt, ka būtu jāslēdz Rīgas 2. Slimnīca, tai skaitā Traumpunkts un jāatstāj to kā aprūpes slimnīcu. Tieši pretēji, ņemot iedzīvotāju skaita pieaugumu, kā arī potenciālo civilmilitāro risku vadību, būtu jāvērtē traumatoloģijas profila palielināšana, paplašinot Traumatoloģijas punktu skaitu Rīgā, tai skaitā Daugavas kreisā krastā.
Priekšlikums.
Tā kā Ziņojuma aprakstošā teksta daļa nesniedz pamatotu informāciju par Slimnīcas traumatoloģijas profila nodošanu Paula Stradiņa klīniskajai universitates slimnīcai un pārveidošanu par aprūpes iestādi, ņemot vērā iepriekš teikto, prasām izslēgt šo tekstu ”
”+ 2. slimnīcas traumatoloģija;
Aprūpes nams/ Hospiss (2. slimn. vietā)”
no sagatavotā Ziņojuma
23.04.2024. 14:37