Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Dzelzceļa ekspluatācijas noteikumi
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
2022. gada 1. novembrī stājās spēkā Dzelzceļa likuma grozījumi, kas paredz izmaiņas attiecībā uz dzelzceļa drošības nodrošināšanas regulējumu. Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 62. punkts nosaka, ka līdz šā likuma 36. panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim piemērojami Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumi Nr. 724 ,,Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Ministru kabineta noteikumu projekts ,,Dzelzceļa ekspluatācijas noteikumi” (turpmāk-Projekts) ir izstrādāts, lai noteiktu nacionālās prasības attiecībā uz kritiskajiem parametriem dzelzceļa infrastruktūras tehniskajai ekspluatācijai, B klases signalizācijas sistēmas darbības pamatprincipiem, kritiskajiem parametriem ritekļu tehniskajai ekspluatācijai, satiksmes organizācijas principiem manevru kustībā un ārkārtas situācijās, prasības nestandarta pārvadājumiem un prasības sliežu ceļa mašīnām un mehānismiem.
Projekts paredzēts, lai novērstu prasību dublēšanu ar tieši piemērojamo Eiropas Savienības tiesību aktu prasībām.
Mērķa apraksts
Projekta mērķis saskaņā ar Dzelzceļa likuma 36. panta otro daļu ir noteikt nacionālās prasības attiecībā uz kritiskajiem parametriem dzelzceļa infrastruktūras tehniskajai ekspluatācijai, B klases signalizācijas sistēmas darbības pamatprincipiem, kritiskajiem parametriem ritekļu tehniskajai ekspluatācijai, satiksmes organizācijas principiem manevru kustībā un ārkārtas situācijās, prasības nestandarta pārvadājumiem un prasības sliežu ceļa mašīnām un mehānismiem.
Politikas jomas
Dzelzceļa politika; Transporta politika
Teritorija
-
Norises laiks
03.07.2023. - 14.07.2023.
Informācija
 2022. gada 1. novembrī stājās spēkā Dzelzceļa likuma grozījumi, kas paredz izmaiņas attiecībā uz dzelzceļa drošības nodrošināšanas regulējumu. Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 62. punkts nosaka, ka līdz šā likuma 36. panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim, piemērojami Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumi Nr. 724 ,,Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Atbilstoši Dzelzceļa likumā dotajam deleģējumam, izstrādāts šis Projekts.
Fiziskās personas
  • Dzelzceļa sistēmas dalībnieki (pārvadātāji, manevru darbu veicēji, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāji, citi komersanti).
Skaidrojums un ietekme
Tiek novērsta kolīzija starp nacionālām prasībām un tieši piemērojamiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Dzelzceļa sistēmas dalībnieki (pārvadātāji, manevru darbu veicēji, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāji, citi komersanti).
Skaidrojums un ietekme
Tiek novērsta kolīzija starp nacionālām prasībām un tieši piemērojamiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Nozare
Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Tiek novērsta kolīzija starp nacionālām prasībām un tieši piemērojamiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Sagatavoja
Santa Balaša (SAM)
Atbildīgā persona
Dins Merirands (SAM)
Izsludināšanas datums
03.07.2023. 13:09

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Latvijas Darba devēju konfederācija
Par sabiedriskajā apspriešanā izsludināto MK noteikumu projektu  “Dzelzceļa ekspluatācijas noteikumi” (23-TA-1656)

Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk – LDDK) ir iepazinusies ar sabiedriskajā apspriešanā izsludināto MK noteikumu projektu  “Dzelzceļa ekspluatācijas noteikumi” (23-TA-1656) un lūdz rast iespēju izskatīt priekšlikumu veikt grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr. 724 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi), un papildināt tos, lai uzlabotu dzelzceļa infrastruktūras efektivitāti, ātrāku un ērtāku pakalpojumu sniegšanu.
Pamatojums:
MK noteikumu papildinājumi ļautu nodrošināt modernāku vilces lokomotīvju darbību manevru darbiem, kas ļautu ievērojami uzlabot pakalpojumu ātrumu, efektivitāti, samazinātu izmaksas un ievērojami samazināt drošības riskus, jo būtu mazāks cilvēka kļūdas faktors (šobrīd saziņa starp operatoru un mašīnistu notiek parastā saziņas veidā). Attālinātā vadība un kontrole nodrošinātu standartizāciju un samazinātu jebkādu iespējamo risku. Tai skaitā šāda veida funkcijas tiek atļautas visā Eiropas Savienībā un, izpētot citu valstu pieredzi, manevru darbu efektivitāte ir uzlabojusies vismaz par 35-45%. Šāda veida regulējums ļautu efektīvāk arī apkalpot vietējās nozīmes kravas, kas nav tik lielos apjomos un tieši manevru darbi ir viens no šobrīd dārgākajiem pakalpojumiem visā loģistikas ķēdē, analizējot iekšzemes kravu apkalpošanas izmaksas.
Priekšlikums:
Papildināt sadaļu 8.15. Manevri:
855. Bez manevru vadītāja drīkst veikt šādus manevrus:
855.1. Paliek esošs
855.2. Paliek esošs
855.3. Paliek esošs
855.4. veikt manevrus privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrā ar manevru vilces līdzekli, kas ir aprīkots ar tālvadības pulti.
 
14.07.2023. 18:11