Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Konkursa ietvaros atbalsts ir sniegts jaunu elektromobiļu iegādei, kas sastāda aptuveni 78% no kopējā atbalstīto transportlīdzekļu skaita šī konkursa ietvaros. Līdz ar to virzībā uz konkursa mērķa sasniegšanu un finansējuma izmantošanu noteiktajā termiņā ir nepieciešams pilnveidot nosacījumus attiecībā uz lietotu elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādi, kā arī esošo transportlīdzekļu norakstīšanu nododot tos apstrādes uzņēmumiem.
Sabiedrības integrācijas fonds 2023.gada vasarā veica aptauju daudzbērnu ģimeņu mērķgrupas ietvaros par interesi iegādāties elektromobiļus/ārēji lādējamus hibrīdauto. 54% respondentu atzīmēja, ka iegādātos elektromobili/ārēji lādējamu hibrīdauto, ja būtu specifisks (papildus) atbalsts. Vienlaikus 63% respondentu atbildēja, ka viņus interesētu transportlīdzeklis ar vismaz septiņām sēdvietām.
MK noteikumos būtu veicami grozījumi, lai noteiktu papildus prasības, kas veicinātu mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādi.
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir konkursa ietvaros veicināt aktīvāku mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādi.
Politikas jomas
Klimata pārmaiņas
Teritorija
Visa Latvija
Norises laiks
21.03.2024. - 04.04.2024.
Informācija
MK noteikumu projekta mērķis ir konkursa ietvaros veicināt aktīvāku mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādi.
Fiziskās personas
Skaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Raimonds Kašs (KEM)
Atbildīgā persona
Līga Rozentāle (KEM)
Izsludināšanas datums
21.03.2024. 07:37

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Maksis Apinis - "Zaļā brīvība"
Biedrība "Zaļā brīvība" iebilst pret publiskā finansējuma atvēlēšanu zemu emisiju līmeņa transportlīdzekļu jeb, šajā gadījumā, hibrīdauto iegādei, jo praksē ir pierādījies, ka hibrīda auto nesniedz iecerēto emisiju ietaupījumu saistībā ar to, ka vairums lietotāju hibrīda auto neuzlādē, bet lieto pamatā kā iekšdedzes dzinēja auto, kas savukārt rada vēl lielākas emisijas, nekā parasta iekšdedzes auto gadījumā, jo ir papildu svars no akumulatora (avoti: https://themilesconsultancy.com/3722/; https://uzladets.lv/hibridu-lielaka-problema/; https://www.emissionsanalytics.com/news/2020/1/8/plug-in-hybrids-without-behavioural-compliance-risk-failure). 
 
Publiskajām investīcijām būtu jādod tirgum un sabiedrībai skaidrs signāls, ka autotransporta nozarei jāvirzās uz pilnīgu dekarbonizāciju. Šobrīd esošā situācija ar elektroauto tehnoloģisko attīstību, t.sk. bateriju ietilpību, un elektroauto uzlādes tīkla pārklājumu Latvijā ir pietiekami laba (un turpina uzlaboties), lai iedzīvotāji varētu izvēlēties tieši bezemisiju individuālo autotransportu. Hibrīdauto kā izvēle tirgū pastāv patērētājiem, kas kāda iemesla dēļ vēl nevēlas izvēlēties elektroauto, taču šādu izvēli nekādā gadījumā nevajadzētu atbalstīt un veicināt, izmantojot publisko finansējumu, kas pie esošajiem lielajiem emisiju samazināšanas izaicinājumiem transporta nozarē ir jālieto mērķtiecīgi tur, kur paredzams lielākais emisiju ietaupījums vienlaikus ar lielāko ieguvumu sociālās nevienlīdzības mazināšanā.  
 
Neatbalstām nekāda veida atbalstu no publiskajiem līdzekļiem hibrīdauto iegādei, tomēr kā kompromiss šīs programmas ietvaros varētu būt zemākas atbalsta intensitātes jeb granta apmēra (vismaz uz pusi) noteikšana hibrīdauto iegādei. 
22.03.2024. 10:36
Aigars Šveicars
Kopumā jaunie priekšlikumi par atbalstu tieši daudzbērnu ģimenēm, nosakot lielāku - 9'000EUR un 4'500EUR atbalstu iegādājoties elektrisko automašīnu vai uzlādējamās hibrīda ("plug-in") automašīnas, ir ļoti atbalstāmi un apsveicami. 
Tomēr nosacījums, ka obligāti tai jābūt ar 7 sēdvietām ir gandrīz neizpildāms, jo fiziski Latvijas tirgū 7-vietīgas elektriskās automašīnas ir ļoti maz, varbūt 2-3 modeļi, pārējie ir pārveidoti komerctranspota līdzekļi ar 7-9 vietāms ar krietni mazāku nobraukuma attālumu un zemāku drošības aprīkojumu, kas nevar pilvērtīgi aizstāt iekšdedzes dzinēja auto. Savukārt pieejamo nepārveidoto 7-vietīgo elektrisko auto cenas ir augstas un 19.1. punktā minētā robežas summa vēl vairāk samazina iespēju iegādāteis 7-vietīgu elektrisko automašīnu, kā arī vidējai Latvijas daudzbērnu ģimenei būs grūti atļauties auto par 75'000EUR pat ar 9'000EUR atbalstu (šādai automašīnai operatīvais līzinga maksājums būs ap 1'000EUR/m, savukārt vidējā darba alga Latvijā ir nedaudz virs 1500EUR/m, maksājums/ienākumi nav samērīgi).  

Līdz ar to ir lūgums pārskatīt nosacījumus par elektrisko automašīnu sēdvietu skaitu, grozot punktus 7.1. un 7.2. un izslēdzot no tiem nosacījumu par 7 sēdvietām, bet atstāt papildus atbalstu daudzbērnu ģimenēm (9'000EUR un 4'500EUR apmērā), jo plaši 5-vietīgi auto (SUV un universāli) ļoti labi der 2+3 ģimenēm un bieži nemaz nav nepieciešamība pēc 7-vietīga auto. Izslēdzot obligāto vietu skaitu, tiks paplašināts atbalsta saņēmēju loks, atbalsts sasniegs savus nospraustos mērķus un daudzbērnu ģimenēm tiks dots reāls atbalsts iegādāties jaunas bezizmešu vai zemu izmešu videi draudzīgus auto.    
28.03.2024. 11:19
Jānis Vanags
Aicinu daudzbērnu ģimnēm paredzēt atbalstu arī 5 vietīgu elektro auto vai PHEV auto iegādei, jo 7 vietīgu elektroauto vai PHEV auto dēļ šo auto augstās  cenas varēs iegādāties tikai retā daudzbērnu ģimene. 7 vietīgu PHEV/plug-in hibrīdu tirgū ir maz un tie maksā ļoti dārgi, kas tipiskai daudzbērnu ģimenei nav samērīgi, savukārt tās daudzbērnu ģimenes, kuras ar atbalsta palīdzību varēs iegādāties 7 vietīgu elektroauto vai plug-in hibrīdu, to visdrīzāk varētu izdarīt arī bez atbalsta, līdz ar to atbalsts nesasniegs savu mērķi.

Aicinu atbalsta pakotnē iekļaut vienu no diviem piedāvātajiem atbalsta variantiem daudzbērnu ģimenēm, kurš veicinātu pāreju uz videi draudzīgāku transportu:
1) Ja tomēr plānots sagalabāt uzstādījumu par 7 sēdvietām, tad paredzēt iespēju saņemt atbalstu full hybrid auto iegādei, kuras tirgū ir plašākā sortimentā un cenu ziņā pieejamākas par plug-in hibrīdauto, līdz ar to plašāks skaits daudzbērnu ģimeņu pārietu uz videi draudzīgāku transportu.
2) Ja iepriekšējo nevar/nevēlas īstenot, tad ļaut daudzbērnu ģimenēm saņemt 9000 eiro atbalstu arī 5 vietīga plug-in (PHEV) elektroauto iegādei, jo šādi auto ir cenu ziņā pieejamāki un ģimenes ar 3 bērniem, kuras nevar atļauties 7 vietīgu plug-in, varētu atļauties 5 vietīgu auto.
02.04.2024. 13:17
Elīna Treija - "LATVIJAS DAUDZBĒRNU ĢIMEŅU APVIENĪBA"
17.1 un 17.2 punktos iekļautie nosacījumi par atbalstu daudzbērnu ģimenēm tikai 7-vietīgu elektro vai PHEV hibrīdauto iegādei nesasniegs atbalsta mērķi ierobežotā piedāvājuma un augsto cenu dēļ. Šādu automašīnu cenas par vairāk nekā 20% pārsniedz līdz šim EKII ietvaros reģistrēto a/m iegādes cenas.
Vairāk argumentācijas iekļauts KEM nosūtītajā Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienības 2024.gada 2.aprīļa vēstulē.
02.04.2024. 22:35
Andrejs Apaņuks
1. iebildums. Noteikumu projekta aprakstā un anotācijā ir iekļauta atsauce uz Sabiedrības integrācijas fonda 2023. gadā veikto daudzbērnu ģimeņu aptauju, minot, ka 54% aptaujāto iegādātos elektromobili/ārēji lādējamu hibrīdauto, ja būtu papildus atbalsts. Saskaņā ar to 63% respondentu interesētu transportlīdzeklis ar vismaz 7 sēdvietām, bet 31% respondentu transporlīdzeklis ar vismaz 5 sēdvietām. Tomēr ne aprakstā, ne anotācijā nav datu par to, cik daudz daudzbērnu ģimeņu tika aptaujāts un kādu % no daudzbērnu ģimenēm Latvijā tas veido. Ja šī aptauja tiek izmantota kā pamats normatīvā akta projekta izstrādei, tad šādi dati būtu atbilstoši norādāmi, lai gan sabiedrībai un gan lēmuma pieņēmējiem būtu saprotams, cik lielas noteiktas sabiedrības grupas viedoklis un kādā veidā no politikas veidotāju puses tiek interpretēts un izmantots par pamatu konkrētā normatīvā akta izstrādei.

2. iebildums. Noteikumu projekta anotācijā ir norādīts, cik transportlīdzekļu iegādei līdz šim atbalsts ir sniegts u.tml., cita starpā iekļaujot datus par atbilstošu transportlīdzekļu vidējo cenu (bez EKII atbalsta). Tomēr no anotācijā iekļautiem datiem nav saprotams, kādu kategoriju automobiļu vidējās cenas, kādā tirgū (Latvijas vai Eiropas Savienības, vai varbūt domātas ir to automobiļu vidējās cenas, kuru iegādei atbalsta programmas ietvaros atbalsts ir sniegts) un par kādu laika periodu anotācijā ir aplūkotas.

3. iebildums. Noteikumu projekta anotācijā nav arī izdalīti dati par vismaz 7 vietīgu transportlīdzekļu cenām un to atšķirībām salīdzinājumā ar 5 vietīgu transportlīdzekļu cenām. Noteikumu projekta anotācijā ir iekļauti dati par elektroautomobiļu ražotājiem, kas ražo automobiļus ar 7 sēdvietām, bet nav norādīts, vai un par kādu cenu minētie automobiļi ir pieejami Latvijas vai kaut vai Eiropas Savienības tirgū.

4. iebildums. No anotācijas nav saprotami apsvērumi un pamatojums tam, kāpēc īpašs atbalsts daudzbērnu ģimenēm būtu piešķirams tikai tādu "atbalstāmu automobiļu" iegādei, kam ir vismaz 7 sēdvietas, jo šādas pieejas izmantošana attiecībā uz atbalstu daudzbērnu ģimenēm nav ne visaptveroša ne atbilstoša daudzbērnu ģimenes jēdzienam. Atbalsta programmai būtu jāveicina "atbalstāmu automobiļu" pieejamība visām daudzbērnu ģimenēm (gan 2+3, gan 2+5 u.tml.), ņemot vērā daudzbērnu ģimenes faktiskās vajadzības pēc noteikta lieluma automašīnas, jo daudzbērnu ģimenei ar 3 bērniem ikdienā nav nepieciešams 7 vietīgs automobilis, kāds, piemēram, var būt nepieciešams ģimenei ar 5 bērniem, nevis ierobežojot to ar minimālo sēdvietu skaitu automobilī.
Turklāt, būtu jāņem vērā, ka gan "Goda ģimenes", gan citās atbalsta programmās ar daudzbērnu ģimeni tiek saprasta ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni vecumā līdz astoņpadsmit gadiem, kā arī pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību (šis princips ir arī ierakstīts noteikumu projektā). Tādējādi praksē var būt arī situācijas, ka ikdienas lietošanai, piemēram, daudzbērnu ģimenēs ar 3-5 un vairāk bērniem nav nepieciešams 7 vietīgs automobilis, jo viens vai vairāki vecākie bērni, kas ir, piemēram, 19-23 gadu veci un turpina mācības, piemēram, augstākās izglītības iestādē, ikdienā šī iemesla dēļ uzturas citā pilsētā u.tml.

5. iebildums. Noteikumu projekta anotācijā cita starpā ir minēti aptaujas respondentu izteiktie priekšlikumi vēlamā atbalsta apmēram daudzbērnu ģimenēm, kas variē no 6000-10000 euro un līdz pat 50% no transportlīdzekļa cenas. Tomēr no noteikumu projekta anotācijas nav saprotams tas, kāpēc ir izvēlēts līdz šim pieejamo atbalstu attiecībā uz daudzbērnu ģimenēm vienkārši dubultot, nevis, piemēram, piešķirt 50% atbalstu atbilstoša automobiļa iegādei.
Kontekstā ar iepriekš minēto tā vietā, lai ierobežotu īpašu atbalstu daudzbērnu ģimenēm "atbalstāmu automobiļu" iegādei ar automobiļiem ar vismaz 7 sēdvietām, lai patiešām atbalstītu daudzbērnu ģimenes pārejā uz bezemisiju transportlīdzekļiem, būtu jāapsver iespēja atbalsta sniegšanā izmantot līdzīgu pieeju kā, piemēram, Altum īstenotās mājokļa iegādes subsīdijas "Balsts" ietvaros, kur atbalsta apmērs bankas aizdevuma pirmās iemaksas samazināšanai ir atkarīgs no bērnu skaita – ja ģimenē ir 3 bērni – 8000 euro, bet ja 4 un vairāk bērni – 10000 euro. Turklāt šajā gadījumā subsīdiju palielina par 2000 euro, ja mājoklis ir gandrīz nulles enerģijas patēriņa ēka, saskaņā ar energoefektivitātes normatīviem.
Pēc līdzības šajā atbalsta programmā atbalsta apmērs "atbalstāma automobiļa" iegādei daudzbērnu ģimenei ar 3 bērniem varētu būt, piemēram, 5000 euro lietota automobiļa gadījumā vai 10000 euro jauna automobiļa gadījumā, savukārt daudzbērnu ģimenēm ar 4 un vairāk bērniem, piemēram, 6000 euro lietota automobiļa gadījumā vai 12000 euro jauna automobiļa gadījumā.
Līdztekus tam, iespējams, veicot zināmu izvērtējumu, t.sk. ņemot vērā augstāk šajos iebildumos pausto, pie noteiktiem kritērijiem būtu atbilstoši atbalsta apmēru daudzbērnu ģimenēm sniegt tādā veidā, lai 7 vietīga "atbalstāma automobiļa" iegāde ģimenei (piemēram, ar 4 bērniem) izmaksu ziņā līdzinātos 5 vietīga "atbalstāma automobiļa" iegādei ģimenei (piemēram, ar 3 bērniem) gadījumos, ja ar 5 vietīgu automobili ir par maz. Šādu analīzi iespējams veikt, aplūkojot datus par vietējā tirgū pieejamu 5 vietīgu un 7 "atbalstāmu automobiļu" cenām un pieejamību vietējā tirgū, kas līdzšinējā noteikumu projekta anotācijas redakcijā iztrūkst.

6. iebildums. "Goda ģimenes" atbalsta programma, kā arī subsīdija "Balsts" īpašu atbalstu sniedz ne vien daudzbērnu ģimenēm, bet arī ģimenēm, kuras aprūpē bērnu ar invaliditāti vai pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte. Līdz ar to saprātīgi būtu šādu pieeju īstenot arī šīs atbalsta programmas ietvaros, atbalstu "atbalstāma automobiļa" iegādei ģimenēm, kas aprūpē bērnu ar invaliditāti pielīdzinot, piemēram, atbalstam daudzbērnu ģimenēm, kas aprūpē 3 bērnus.

7. iebildums. Noteikumu projekta anotācijā būtu iekļaujami ne vien dati par atbalsta programmas ietvaros līdz šim pārdotiem "atbalstāmiem automobiļiem", bet arī par to radīto emisiju samazinājumu, enerģijas ietaupījumu vai efektivitāti u.tml. pretējā gadījumā nav skaidrs konkrētās atbalsta programmas ieguldījums virzībā uz klimata mērķiem u.tml.

8. iebildums. Noteikumu projekta anotācijā būtu iekļaujama datu prognoze par to kā atbalsta programmas aktualizēšana ietekmēs automobiļu iegādes dinamiku un kopējo skaitu šīs atbalsta programmas ietvaros (un kopumā), kā arī emisiju samazinājumu un enerģijas ietaupījumu vai efektivitāti, lai varētu prognozēt šo izmaiņu lietderību no klimata mērķu perspektīvas u.tml.

9. iebildums. Ar noteikumu projektu cita starpā paredzēts par 50% (līdz 15 milj. euro) palielināt konkursa ietvaros pieejamo finansējumu. Ne no paša projekta, ne arī no tā anotācijā iekļautiem datiem nav saprotama šādas rīcības argumentācija, jo materiālā iztrūkst skaidrojums par šādas rīcības aktualitāti un sagaidāmajiem ieguvumiem.

10. iebildums. Lai varētu spriest par konkrētās atbalsta programmas lietderību un efektivitāti, līdztekus iepriekš minētajam noteikumu projekta anotācijā būtu iekļaujami arī dati, piemēram, par to, cik lielu īpatsvaru no CSDD reģistrētiem bezemisiju un mazemisiju automobiļiem (piemēram, fiziskām personām) kopš konkursa uzsākšanas veido tā ietvaros iegādātie automobiļi.
04.04.2024. 08:41
Kārlis Mendziņš - Latvijas Elektroauto biedrība
Latvijas Elektroauto biedrība konceptuāli atbalsta Klimata un Enerģētikas ministrijas sagatavotos grozījumus MK noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums".
 
Latvijas Elektroauto biedrībai ir vairāki ierosinājumi:
 
 
1. Izņemt no MK noteikumiem 8.3.punktu par ārēji lādējamu hibrīdauto iekļaušanu atbalstāmo transportlīdzekļu sarakstā. Daudzu valstu praksē ir pierādījies, ka šāds atbalsts nesniedz plānoto pienesumu Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanā, jo daudzi šādu transportlīdzekļu lietotāji nemaz neuzlādē tos, bet braukšanai izmanto iekšdedzes dzinēju. Faktiski šādi transportlīdzekļi tiek iegādāti, lai saņemtu atbalstu. Valsts atbalsts būtu jāpiešķir tikai 100% bateriju elektromobiļiem, tādā veidā pilnīgāk veicinot Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanu.
 
2. Ja tomēr Latvijas elektroauto biedrības 1. ierosinājums netiek atbalstīts, tad piedāvājam ārēji lādējamiem hibrīdauto uz pusi samazināt atbalstu, kuru tiek piedāvāts iekļaut MK noteikumu 17.1.punktā.

3. Latvijas elektroauto biedrība ļoti atbalsta piedāvājumu MK noteikumos grozīt 17.punktu, palielinot atbalsta apmēru gadījumos, ja atbalsta saņēmējs ir persona, kuras aprūpē ir trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību un personai ir piešķirta “Latvijas Goda ģimenes apliecība”! Taču izsakām vērtējumu, ka nosacījums "un tiek iegādāts transportlīdzeklis ar vismaz septiņām sēdvietām" nesasniegs plānoto mērķi, jo šādi septiņvietīgi bezemisiju transportlīdzekļi šobrīd ir pieejami ļoti ierobežotā modeļu skaitā un to iegādes cena šobrīd ir ļoti augsta. Piedāvājam atbalstīt šādus atbalsta saņēmējus, iegādājoties transportlīdzekļus ar vismaz piecām sēdvietām! Šādā gadījumā labāk tiks sasniegts mērķis atbalstīt personas, kuru aprūpē ir trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību un personai ir piešķirta “Latvijas Goda ģimenes apliecība”! Tāpat šādas personas ikdienā lieto iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļus un rada siltumnīcefekta gāzu emisijas lielākā apmērā, nekā iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu lietotāji, kuri ikdienā pārvadā mazāku cilvēku skaitu.
04.04.2024. 18:59
LEAB
1. Atbalstu piedāvājumu MK noteikumos grozīt 17.punktu, palielinot atbalsta apmēru gadījumos, ja atbalsta saņēmējs ir persona, kuras aprūpē ir trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību un personai ir piešķirta “Latvijas Goda ģimenes apliecība”!
Taču nosacījums "un tiek iegādāts transportlīdzeklis ar vismaz septiņām sēdvietām" nesasniegs plānoto mērķi, jo šādi septiņvietīgi bezemisiju transportlīdzekļi šobrīd ir pieejami ļoti ierobežotā modeļu skaitā un to iegādes cena šobrīd ir ļoti augsta. Piedāvāju atbalstīt šādus atbalsta saņēmējus, iegādājoties transportlīdzekļus ar vismaz piecām sēdvietām! Šādā gadījumā labāk tiks sasniegts mērķis atbalstīt personas, kuru aprūpē ir trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību un personai ir piešķirta “Latvijas Goda ģimenes apliecība”!

2. Lūdzu mainīt prasību, ka atbalsts lietota elektroauto iegādei pieejams tikai pērkot auto no automobīļu tirdzniecības vietām (starpniekiem). Pašreizējais atbalsts lietota elektroauto iegādei būtiski ierobežo iespējas izvēlēties lietotu elektroauto, kā arī nevajadzīgi sadārdzina to iegādi, tādejādi vēl vairāk samazinot jau tā nelielo atbalstu. Lūdzu mainīt atbalsta politiku, lai atbalsts lietota elektroauto iegādei būtu pieejams jebkura elektroauto iegādei (ja vien tas jau nav saņēmis šādu atbalstu iepriekš), neskatoties vai privātpersona to iegādājas pati vai caur starpnieku – auto tirdzniecības uzņēmumu.
Līdzšinējā statistika (jauni pret lietoti) liecina, ka līdz šim atbalsts lielākoties izmantots jaunu elektroauto iegādei (1237 pret 233), kas ir tieši šo ierobežojumu dēļ. Atvieglojot atbalsta saņemšanu lietota elektroauto iegādei varētu daudz efektīvāk izlietot pieejamo finansējumu, jo tas praktiski dubultotu potenciāli iegādājamo elektroauto skaitu.
 
04.04.2024. 23:33