Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumos Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Kopš Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumu Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem" stāšanās spēkā ir būtiski mainījušās autopārvadājumu nozares vajadzības. Veidojas nepieciešamība pēc autopārvadājumu loka paplašināšanas. Netiek izsniegtas lielgabarīta un smagsvara ilgtermiņa atļaujas pārvadājumu veikšanai pa valsts vietējiem autoceļiem, kaut arī tur atrodas objektu galapunkti. Lielgabarīta un smagsvara atļaujas atsevišķos gadījumos nav saistītas ar ceļa lietošanas nodevas samaksu. 
 
Mērķa apraksts
Izstrādāto grozījumu Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumos Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem" mērķis pilnveidot procesuālo kārtību mūsdienu vajadzībām un paplašināt iespēju piemērošanu.
 
Politikas jomas
Autosatiksmes politika; Transporta politika; Transporta un sakaru politika
Teritorija
Valsts autoceļu tīkls
Norises laiks
07.09.2022. - 23.09.2022.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 7.4.1 apakšpunktam sabiedrībai dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā.
Fiziskās personas
  • pārvadātāji
Skaidrojums un ietekme
Noteikumu projekts paredz atvieglot un uzlabot procesuālo kārtību lielagbarītu un smagsvara atļaujas saņemšanu pārvadātājam.
Juridiskās personas
  • pārvadātāji
Skaidrojums un ietekme
Noteikumu projekts paredz atvieglot un uzlabot procesuālo kārtību lielagbarītu un smagsvara atļaujas saņemšanu pārvadātājam.
Sagatavoja
Valentīna Āmare (SAM)
Atbildīgā persona
Ilonda Stepanova (SAM)
Izsludināšanas datums
09.09.2022. 15:35

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Artūrs Bukonts - Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācija
Lai arī kopumā atbalstām noteikumu projektu, tomēr ir sekojoši jautājumi un priekšlikumi:

1.) Noteikumu projekta 9.4. punkts paredz LSP ar transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa ir 52t. Tomēr tur ir arī minēta atsauce uz 9.3. punktu, kas paredz faktisko masu 46t - lūdzu skaidrot šīs atsauces būtību;
2.) 9.4. punkts ir vienīgais, ar kuru pēc faktiskās masas LSP iekļautos šobrīd Latvijā pielietotā apaļo kokmateriālu pārvadāšanas tehnika - kokvedējs ar piekabi un kopējo garumu 18,75m. Tomēr šajā punktā (9.4.4.) minētas tikai puspiekabes ar kopējo sastāva garumu 17,50m. Lūdzu precizēt redakciju: "garumu: ar piekabi 18,75m vai ar puspiekabi 17,50m".
3.) Atšķirībā no 9.4. punktā aprakstītā LSP transportlīdzekļa, kuram atbilstoši 9 prim un sekojošiem punktiem ir nepieciešams CSDD izsniegts sertifikāts par noteiktu asu skaitu un dubultriteņiem, 9.3. un 9.5. punktos minētiem transportlīdzekļiem šādu papildus prasību nav. Līdz ar to var pieņemt, ka 46t transportlīdzeklis un 60t transportlīdzeklis būs ekonomiski konkurētspējīgāks kokmateriālu pārvadājumiem, vienlaikus radot lielāku iespaidu uz ceļa segumu, kā 52t kokvedējs ar dubultriteņiem un konkrētu asu skaitu.
4.) 13.3. punkts paredz izņēmumus attiecībā uz nepieciešamību saskaņot maršrutu ikdienas pārvadājumos, tomēr 12.4. punktā ir saglabāta prasība visiem bez izņēmuma atļaujas pieteikumā norādīt vēlamo maršrutu - lūdzam koriģēt 12.4. -12.6. punktus, norādot uz 13.3. punktā minētajiem izņēmumiem;
5.) Lūdzam skaidrot vai noteikumu projekta 28.-32 punkti ir attiecināms uz visiem LSP transportlīdzekļiem, tai skaitā šobrīd praksē pielietotajiem kokvedēju sastāviem, jo ievieš jaunas prasības transportlīdzekļa apzīmēšanai.
 
22.09.2022. 16:15
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "AUTTRA"
Labdien,
Vēlos izteikt priekšlikumu, par piemēru ņemot zemāk esošos interneta linkus, par to, kāds varētu būt šis projekts (22-TA-2427).
https://www.volvotrucks.fi/content/dam/volvo/volvo-trucks/markets/finland/trucks/Kokonaispainojuliste_web_2017_VL.pdf
https://www.volvotrucks.fi/content/dam/volvo-trucks/markets/finland/trucks/VETOAUTO_juliste_2019.pdf

ar cieņu,
22.09.2022. 18:21
Pēteris Ziemanis
Lai paaugstinātu Latvijas pārvadātāju spējas konkurencē ar ziemeļvalstu pārvadātājiem, kā arī lai samazinātu izmešus uz pārvadājamo kravas vienību, veicot intermodālos pārvadājumus, Būtu vēlams koriģēt un precizēt ar Eiropas Modulārās sistēmas (EMS) transportlīdzekļu sastāviem (L=25,25 m un faktisko masu līdz 60,0 t).. transportlīdzekļu sastāvu, kurš sastāv no mehāniska transportlīdzekļa, puspiekabes un piekabes (izteikt -kurš sastāv no mehāniska transportlīdzekļa, puspiekabēm vai piekabes), kas pārvadā dalāmu kravu tā asu skaits ir vismaz 8, dzinēja jauda nav mazāka par 350 ZS vai 257 kW un tā parametri nepārsniedz:
9.5.1.
faktisko masu 60,0 t;
9.5.2.
garumu 25,25 m;
9.5.3.
piekabes garumu 7,82m;
9.5.4.
puspiekabes garumu 13,6m;

šāds sastāvs varētu sastāvēt arī no (nepārsniedzot kopējos garumu 25,25m):
1) kravas automašīnas ar kravas nodalījumu, kas velk piekabi
1) kravas automašīnas ar kravas nodalījumu, kas velk sakabes ierīci (tautā saukta angļu valodā Dolly) uz kuras piekabināta puspiekabe
2) Vilcējs ar saīsinātu puspiekabi un sedlu konkstrukciju aimugurē ( tautā sauktu angļu valodā Link), uz kuras piekabināta vēl viena puspiekabe
šādi risinājumi ir ikdienišķi un ļoti populāri ziemeļvalstu tirgos. 
Vizializāciju iespējams apskatīt jau iepriekš pievienotajā komentārā: https://www.volvotrucks.fi/content/dam/volvo/volvo-trucks/markets/finland/trucks/Kokonaispainojuliste_web_2017_VL.pdf
Skatīt 5 rindu automašīnu kombināciju attēlos

ņemot vērā plānotās izmaiņas, ir jāparedz izmaiņas arī Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
(Pielikums MK 06.07.2021. noteikumu Nr. 487 redakcijā)
12.Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas. (šada noslodze izpildās 4x2 kravas vilcējam ar vienu dzenošo tltu pie 40 T sastāva) 
tulkojums no Somijas notekumu redakcijas:Dzenošu asu masa: • Automašīnas masa: min. 25% • Vairāk nekā 68 t no kombinācijas masas: min. 20% • Vairāk par 44 t–68 t no kombinācijas masas: min. 18% Ja transportlīdzekļa savienojumā, kura masa ir lielāka par 44 t, dzenošajai asij vai dzenošo asu kopējā masa ir mazāka par 18 % no transportlīdzekļa savienojuma masas, dzenošajam transportlīdzeklim 16.panta 2.apakšnodaļā minētajā laika posmā jābūt aprīkotam ar ierīci, kas var uzlabot transportlīdzekļa starta spēja uz slidena ceļa seguma

Papildus jautājums vai ir plānotas pilnās massas izmaiņas atkarībā no tā vai piekabes/ puspiekabes ja asis ir ar pārotajiem vai nepārotajiem riteņiem?

Vai būt iespējams iekļaut arī CSN noteikumu papildinājumu kur Latvijā tiktu norādīta arī iespējamā pilnā massa 5 asu automobiļiem.
Vai ir iespējams veikt papildinājumus CSN noteikumos norādot arī 1Trīsasu tilta asu slodzes summu automašinai, šobrīd likumā tas ir norādīts  tikai piekabēm, puspiekabēm 
22.09.2022. 19:18