Sabiedrības līdzdalība

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumos Nr. 747 "Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
-Mācību priekšmeta “Sports un veselība” īstenošanā praksē konstatēts, ka izglītojamiem, kuriem atbilstoši ģimenes ārsta vai ārsta speciālista ieteikumiem un norādījumiem ir nepieciešama fizisko aktivitāšu pielāgošana mācībām, mācību procesā ir nepieciešama individuāla pieeja pamatizglītības standartā noteikto sasniedzamo rezultātu pielāgošanai un vērtēšanai. Lai sekmētu izglītojamo, kuriem atbilstoši ģimenes ārsta vai ārsta speciālista ieteikumiem un norādījumiem ir nepieciešama fizisko aktivitāšu pielāgošana mācībām, pielāgojot sasniedzamos rezultātus un mācību snieguma vērtēšanu atbilstoši individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem, nepieciešams noteikt, ka minētajiem izglītojamiem izstādājams individuāls izglītības programmas apguves plāns.
-Īstenojot mācību sasniegumu vērtēšanu izglītojamiem ar speciālajām vajadzībām, ir nepieciešams paredzēt, ka izglītības iestāde var noteikt papildus iespējas iegūtā vērtējuma uzlabošanai mācību gada laikā.
-Lai nodrošinātu iespēju izglītības iestādēm pielāgot mācību procesu izglītojamiem, kas atbilstoši Izglītības likuma pārejas noteikumos noteiktajam atteikušies no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves un ar atšķirīgu otrās svešvalodas priekšzināšanu līmeni uzsāks izglītības iestādes dibinātāja sadarbībā ar izglītības iestādi piedāvātās citas otrās svešvalodas apguvi vai arī mācību priekšmeta “Latviešu valoda” apguvi nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu, kā arī izglītojamiem, kuri atrodas ieslodzījuma vietā, nepieciešams precizēt pamatizglītības standartā pieļaujamos gadījumus klašu izglītojamo apvienošanai konkrētu mācību priekšmetu apguvei.
- Lai nostiprinātu praksē izveidojušās situācijas un nodrošinātu iespēju izglītības iestādēm patstāvīgi pielāgot mācību procesu speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, nepieciešams precizēt pamatizglītības standartā ietverto regulējumu par minēto izglītojamo dalīšanu un apvienošanu grupās mācību priekšmetu apguvei.
- Pamatizglītības standartā nepieciešams ietvert individuālā izglītības programmas apguves plāna paraugu izglītojamiem, kuriem jāpielāgo izglītības procesa organizēšana atbilstoši viņa spējām.
- Pamatizglītības standartā ir noteikts minimālais nepieciešamais valsts pārbaudes darbu kopvērtējuma slieksnis. Ņemot vērā monitoringa darba mērķi – iegūt objektīvus datus par mācību satura apguves kvalitāti un to, ka monitoringa darba rezultāts neietekmē izglītojamo mācību sasnieguma rezultātu - monitoringa darbu rezultātiem nav piemērojams pamatizglītības standarta noteiktais minimālais kopvērtējuma slieksnis.
Mērķa apraksts
-Pilnveidot regulējumu mācību priekšmetā “Sports un veselība”, lai varētu pielāgot sasniedzamos rezultātus un vērtēšanu.
-Precizēt vērtējuma ieguves obligātumu.
Pilnveidot vērtējuma uzlabošanas pieeju skolēniem ar speciālajam vajadzībām.
-Noteikt individuālā izglītības plāna paraugu izglītojamiem speciālās izglītības programmās.
-Precizēt normas klašu apvienošanai.
-Izslēgt speciālās izglītības programmu izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām. 
-Precizēt prasības monitoringa darbu vērtējumam.
Politikas jomas
Izglītības un zinātnes politika
Teritorija
Latvija
Norises laiks
10.11.2025. - 24.11.2025.
Informācija
Sabiedrības pārstāvji var līdzdarboties, iesaistoties publiskajā apspriešanā un sniedzot viedokli TAP portālā.
Fiziskās personas
  • Izglītības iestāžu, kuras īsteno pamatizglītības programmas, izglītojamie un pedagogi.
Skaidrojums un ietekme
Tiks pilnveidots mācību process un izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās, kā arī izglītojamiem paredzēta iespēja uzlabot vērtējumus mācību gada laikā.
Izglītojamie speciālajās izglītības programmās varēs mācīties atbilstoši individuālajam izglītības programmas apguves plānam, kas izstrādāts saskaņā ar Pamatizglītības standartā iekļauto individuālo izglītības programmas apguves plāna paraugu.
Izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām izglītības ieguve vispārējās izglītības iestādē tiek nodrošināta atbilstošā vispārējās izglītības programmā, tādējādi izglītojamais iegūtu izglītību atbilstoši savām spējām un veselības stāvoklim.
Juridiskās personas
  • Izglītības iestādes, kuras īsteno pamatizglītības programmas un šo izglītības iestāžu dibinātāji.
Skaidrojums un ietekme
Tiks pilnveidots mācību process veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās. Izglītības iestādes izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteiks, kā izglītojamie var uzlabot sniegumu mācību gada laikā. 
Izglītības iestādes, kuras īsteno speciālās pamatizglītības programmas nodrošinās izglītojamiem individuālo izglītības programmas apguves plānu izstrādi saskaņā ar Pamatizglītības standartā iekļauto individuālo izglītības programmas apguves plāna paraugu.
Izglītības iestādes nodrošinās izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām izglītības ieguvi vispārējās izglītības programmā.
Sagatavoja
Ivars Zemļanskis (VIAA)
Atbildīgā persona
Jānis Paiders (IZM)
Izsludināšanas datums
10.11.2025. 18:20

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts