Sabiedrības līdzdalība

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās" 2.3.1.2. pasākuma "Multimodāls sabiedriskā transporta tīkls" īstenošanas noteikumi
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
2022.gada 25.novembrī Eiropas Komisija apstiprināja programmu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam” (turpmāk – programma). Programmas 2.3. prioritātes “Ilgtspējīga mobilitāte” 2.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās” 2.3.1.2. pasākuma “Multimodāls sabiedriskā transporta tīkls” ietvaros paredzēta multimodāla sabiedriskā transporta tīkla attīstība ar dzelzceļu kā sabiedriskā transporta sistēmas “mugurkaulu”, izbūvējot sabiedriskā transporta savienojumu punktus pie dzelzceļa stacijām, tādējādi veicinot iedzīvotāju pārvietošanos paradumu maiņu, prioritāti izvēloties sabiedrisko transportu privātā autotransporta vietā.  
Pasākuma mērķis ir veicināt pārvietošanās paradumu maiņu iedzīvotāju vidū, veidojot konkurētspējīgu sabiedriskā transporta piedāvājumu attiecībā pret privāto transportu, tostarp sasaistē ar mikromobilitāti, tādējādi sekmējot transporta negatīvās ietekmes uz vidi samazinājumu.
Transports rada ceturtdaļu ES SEG emisiju, un to apjoms aizvien palielinās. Saskaņā ar Zaļo kursu, līdz 2050.gadam transporta radītās emisijas jāsamazina par 90% salīdzinājumā ar 1990.gada līmeni. Transporta infrastruktūras attīstība ir neatraujami saistīta arī ar trokšņa piesārņojumu, kuru Pasaules Veselības organizācija uzskata par otro nozīmīgāko vides faktoru, kas ietekmē sabiedrības veselību Eiropā. Savukārt Eiropas Vides aģentūra ir konstatējusi, ka nozīmīgākais trokšņa avots ir autotransports, kur dominējošu lomu ieņem privātais autotransports.
Lai veicinātu ES klimatneitralitātes mērķu sasniegšanu, plānots izbūvēt sabiedriskā transporta savienojumu punktus (Stacija 2.0) prioritāri pie dzelzceļa stacijām, veicinot alternatīvo degvielu transportlīdzekļu īpatsvara, sabiedriskā transporta lietotāju, kā arī mikromobilitātes rīku (velosipēdi, skrejriteņi, līdzsvara un balansa riteņi u.c. rīki, pārvietošanās ar kājām) lietotāju pieaugumu.
Sabiedriskā transporta savienojumu punktu izbūves rezultātā sagaidāms sabiedriska transporta pasažieru skaita pieaugums, kas veicinās privāta autotransporta izmantošanas samazinājumu, tādējādi, veicinot Zaļā kursa mērķu sasniegšanu.
Mērķa apraksts
Mērķis ir veicināt multimodāla sabiedriskā transporta tīkla attīstību ar dzelzceļu kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, izveidojot sabiedriskā transporta savienojumu punktus, vienlaikus kopējā mobilitātē veicinot mikromobilitāti.
Pasākumu īsteno līdz 2029. gada 31. decembrim, sasniedzot šādus nacionālos rādītājus:
- līdz 2026. gada 30. jūnijam ir īstenoti vismaz 5 projekti;
- līdz 2029. gada 31. decembrim ir īstenoti vismaz 25 projekti.
Politikas jomas
Transporta politika
Teritorija
Visa Latvija
Norises laiks
03.06.2024. - 15.06.2024.
Informācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 15. augusta noteikumiem Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par Ministru kabineta noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas procesā. 
Fiziskās personas
Juridiskās personas
Sagatavoja
Irina Krūmiņa (SAM)
Atbildīgā persona
Ligita Austrupe (SAM)
Izsludināšanas datums
07.06.2024. 11:22

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk