Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.5. pasākuma "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Ir jāizstrādā normatīvais regulējums, lai nodrošinātu atbalstu pašvaldībām, kuras ir nodrošinājušas tās administratīvajā teritorijā esošo vispārējās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu vai to nodrošinās viena mēneša laikā pēc šo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās.
Mērķa apraksts
4.2.1.5. pasākuma otrās projekta iesniegumu atlases kārtas mērķis ir uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi, nodrošinot efektīvu resursu koncentrēšanu un izmantošanu un stiprinot vispārējās izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mūsdienīgas un kvalitatīvas pamata un vidējās izglītības īstenošanai nepieciešamo nodrošinājumu, tādējādi uzlabojot piekļuvi kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības jomā.
Politikas jomas
Eiropas Savienības fondi un citi ārvalstu finanšu instrumenti
Teritorija
-
Norises laiks
05.08.2024. - 04.09.2024.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par projektu tā izstrādes un saskaņošanas procesā.
Fiziskās personas
- skolēni
- pedagogi
Skaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
- pašvaldības
- vispārējās izglītības iestādes
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Evelina Bole (IZM)
Atbildīgā persona
Ilze Saleniece (IZM)
Izsludināšanas datums
31.07.2024. 16:13
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Fiziska persona
Esmu pret
27.08.2024. 13:18
Biedrība "Latvijas Lielo pilsētu asociācija"
Par:
20.Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
20.1.vispārējās izglītības iestādes jaunas ēkas būvniecības (tai skaitā ēkas piebūves) un ēkas pilna apjoma pārbūves izmaksas;
20.2.vispārējās izglītības iestādes ēkas un telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas:
20.2.1.telpu (klašu, auditoriju, mācību laboratoriju, tai skaitā multifunkcionālu mācību telpu, bibliotēku un lasītavu) pārbūves un atjaunošanas izmaksas;
20.2.4.iekšējo inženiertīklu (iekšējo elektrotīklu, apkures sistēmu, vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, ūdensvada tīklu, kanalizācijas tīklu, automātisko ugunsgrēka atklāšanas, video novērošanas, balss apziņošanas sistēmas, trauksmes signalizācijas un automātiskās balss ugunsgrēka izziņošanas sistēmu) izbūves un pārbūves izmaksas. Minētās izmaksas plāno kā papildinošas šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, un tās nepārsniedz 25 procentus no šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām būvdarbu attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošanas rezultātā paredzēta visu projektā atbalstāmās vispārējās izglītības iestādes klašu telpu mācību vides uzlabošana, iekšējo inženiertīklu izbūves un pārbūves izmaksas, izņemot vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu izbūves un pārbūves izmaksas, tās nepārsniedz 25 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
20.5.dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu) izveides vai pilnveides izmaksas un šo kabinetu aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas vismaz 20 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.6.vispārējās izglītības iestādes dienesta viesnīcas būvniecības, pārbūves un atjaunošanas izmaksas un tās darbības (dzīvojamo un mācību telpu, virtuves, sanitāro mezglu, dušas telpu) nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un mēbeļu iegādes izmaksas, nepārsniedzot 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.7.vispārējās izglītības iestādes sporta zāles, sporta laukuma, t.sk. ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma, to ģērbtuvju telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas, tajā skaitā ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma aprīkojuma un inventāra izmaksas un mācību priekšmeta "Sports un veselība" nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Izmaksas ir attiecināmas, ja projektā ir paredzētas vismaz šo noteikumu 20.1., 20.2., 20.4. un 20.5. apakšpunktā minētās izmaksas;
20.8.teritorijas labiekārtošanas un drošības nodrošināšanas, tai skaitā attiecīgo elementu iegāde un uzstādīšana (piemēram, soliņi, celiņi, apgaismojums, žogi, terases, nojumes, video novērošanas kameras, apsardzes sistēma), izmaksas, nepārsniedzot divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
Iebildums:
Pašvaldības iepriekšējā plānošanas periodā ir īstenojušas vairākus izglītības iestāžu energoefektivitātes paaugstināšanas un vispārējo izglītības iestāžu infrastruktūras un materiāli tehniskās bāzes uzlabošanas projektus, taču joprojām ir nepieciešams veikt ieguldījumus atsevišķu skolu sporta nodarbību zonu infrastruktūras, kas netika uzlabota iepriekš minēto projektu ietvaros, attīstībā. Īpaši jāvērš uzmanība uz nepieciešamību veikt ieguldījumus, lai nodrošinātu valsts izglītības standarta prasību izpildi mācību priekšmeta "Sports un veselība" apguvē – standarta prasību izpildei ir nepieciešams uzlabot izglītības iestāžu sporta nodarbību zonu infrastruktūru, veidojot mūsdienīgu, fiziskām aktivitātēm piemērotu vidi.
Atlases kārtas ietvaros attiecināmās izmaksas ietver telpu (klašu, auditoriju, mācību laboratoriju, tai skaitā multifunkcionālu mācību telpu, bibliotēku un lasītavu) pārbūves un atjaunošanas izmaksas. Izglītības iestādēs mācību priekšmeta “Sports un veselība” apguvei arī ir nepieciešamas piemērotas telpas, tāpat kā citu mācību priekšmetu apguvei. Ņemot vērā, ka telpu un ar to saistīto inženierkomunikāciju infrastruktūra ir novecojusi, uzskatām, ka ir nepamatoti ierobežot vispārējās izglītības iestādes sporta zāles, sporta laukuma, to ģērbtuvju telpu pārbūves un atjaunošanas iespējas.
Noteiktie ierobežojumi 20.2.4., 20.7., 20.8. punktos var ierobežot projektā paredzēto aktivitāšu pilnu pabeigtību, kas kopsakarā ietekmē projekta mērķa sasniegšanu. Piemēram, veicot noteiktu telpu pārbūvi, iekšējo inženiertīklu izbūves izmaksas var pārsniegt norādīto 25% slieksni no attiecināmajām izmaksām. Tāpat vispārējo izglītības iestāžu sporta zāļu infrastruktūras un inventāra tehniskais stāvoklis ir dažāds, neapmierinoša tehniskā stāvokļa dēļ var būt ietekmēta izglītojamo drošība, ēkas funkcionalitāte un pieprasījums. Līdz ar to 20% ierobežojums radīs papildus administratīvo un finansiālo slogu. Jebkuram lēmumam par nepieciešamajiem renovācijas darbu apjomiem, jābalstās uz būvniecības standartiem, nav iespējams ierobežot procentuāli darbu apjomus tehniskās dokumentācijas izstrādes ietvaros. Projektētāji lēmumu pieņemšanā par tehniskajiem risinājumiem balstās uz būvju tehniskās apsekošanas rezultātiem, kompetento iestāžu izdotajiem tehniskajiem noteikumiem u.c. normatīvajiem aktiem, līdz ar to jebkurš procentuālais ierobežojums ilgtermiņā var radīt papildus finansiālo slogu ēkas uzturēšanā.
Ņemot vērā minēto, izsakām priekšlikumu nenoteikt ierobežojumus izmaksām 20.2.4., 20.7., 20.8.punktos, tā mazinot projektu ieviešanas riskus būvniecības procesā.
20.Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
20.1.vispārējās izglītības iestādes jaunas ēkas būvniecības (tai skaitā ēkas piebūves) un ēkas pilna apjoma pārbūves izmaksas;
20.2.vispārējās izglītības iestādes ēkas un telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas:
20.2.1.telpu (klašu, auditoriju, mācību laboratoriju, tai skaitā multifunkcionālu mācību telpu, bibliotēku un lasītavu) pārbūves un atjaunošanas izmaksas;
20.2.4.iekšējo inženiertīklu (iekšējo elektrotīklu, apkures sistēmu, vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, ūdensvada tīklu, kanalizācijas tīklu, automātisko ugunsgrēka atklāšanas, video novērošanas, balss apziņošanas sistēmas, trauksmes signalizācijas un automātiskās balss ugunsgrēka izziņošanas sistēmu) izbūves un pārbūves izmaksas. Minētās izmaksas plāno kā papildinošas šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, un tās nepārsniedz 25 procentus no šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām būvdarbu attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošanas rezultātā paredzēta visu projektā atbalstāmās vispārējās izglītības iestādes klašu telpu mācību vides uzlabošana, iekšējo inženiertīklu izbūves un pārbūves izmaksas, izņemot vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu izbūves un pārbūves izmaksas, tās nepārsniedz 25 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
20.5.dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu) izveides vai pilnveides izmaksas un šo kabinetu aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas vismaz 20 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.6.vispārējās izglītības iestādes dienesta viesnīcas būvniecības, pārbūves un atjaunošanas izmaksas un tās darbības (dzīvojamo un mācību telpu, virtuves, sanitāro mezglu, dušas telpu) nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un mēbeļu iegādes izmaksas, nepārsniedzot 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.7.vispārējās izglītības iestādes sporta zāles, sporta laukuma, t.sk. ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma, to ģērbtuvju telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas, tajā skaitā ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma aprīkojuma un inventāra izmaksas un mācību priekšmeta "Sports un veselība" nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Izmaksas ir attiecināmas, ja projektā ir paredzētas vismaz šo noteikumu 20.1., 20.2., 20.4. un 20.5. apakšpunktā minētās izmaksas;
20.8.teritorijas labiekārtošanas un drošības nodrošināšanas, tai skaitā attiecīgo elementu iegāde un uzstādīšana (piemēram, soliņi, celiņi, apgaismojums, žogi, terases, nojumes, video novērošanas kameras, apsardzes sistēma), izmaksas, nepārsniedzot divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
Iebildums:
Pašvaldības iepriekšējā plānošanas periodā ir īstenojušas vairākus izglītības iestāžu energoefektivitātes paaugstināšanas un vispārējo izglītības iestāžu infrastruktūras un materiāli tehniskās bāzes uzlabošanas projektus, taču joprojām ir nepieciešams veikt ieguldījumus atsevišķu skolu sporta nodarbību zonu infrastruktūras, kas netika uzlabota iepriekš minēto projektu ietvaros, attīstībā. Īpaši jāvērš uzmanība uz nepieciešamību veikt ieguldījumus, lai nodrošinātu valsts izglītības standarta prasību izpildi mācību priekšmeta "Sports un veselība" apguvē – standarta prasību izpildei ir nepieciešams uzlabot izglītības iestāžu sporta nodarbību zonu infrastruktūru, veidojot mūsdienīgu, fiziskām aktivitātēm piemērotu vidi.
Atlases kārtas ietvaros attiecināmās izmaksas ietver telpu (klašu, auditoriju, mācību laboratoriju, tai skaitā multifunkcionālu mācību telpu, bibliotēku un lasītavu) pārbūves un atjaunošanas izmaksas. Izglītības iestādēs mācību priekšmeta “Sports un veselība” apguvei arī ir nepieciešamas piemērotas telpas, tāpat kā citu mācību priekšmetu apguvei. Ņemot vērā, ka telpu un ar to saistīto inženierkomunikāciju infrastruktūra ir novecojusi, uzskatām, ka ir nepamatoti ierobežot vispārējās izglītības iestādes sporta zāles, sporta laukuma, to ģērbtuvju telpu pārbūves un atjaunošanas iespējas.
Noteiktie ierobežojumi 20.2.4., 20.7., 20.8. punktos var ierobežot projektā paredzēto aktivitāšu pilnu pabeigtību, kas kopsakarā ietekmē projekta mērķa sasniegšanu. Piemēram, veicot noteiktu telpu pārbūvi, iekšējo inženiertīklu izbūves izmaksas var pārsniegt norādīto 25% slieksni no attiecināmajām izmaksām. Tāpat vispārējo izglītības iestāžu sporta zāļu infrastruktūras un inventāra tehniskais stāvoklis ir dažāds, neapmierinoša tehniskā stāvokļa dēļ var būt ietekmēta izglītojamo drošība, ēkas funkcionalitāte un pieprasījums. Līdz ar to 20% ierobežojums radīs papildus administratīvo un finansiālo slogu. Jebkuram lēmumam par nepieciešamajiem renovācijas darbu apjomiem, jābalstās uz būvniecības standartiem, nav iespējams ierobežot procentuāli darbu apjomus tehniskās dokumentācijas izstrādes ietvaros. Projektētāji lēmumu pieņemšanā par tehniskajiem risinājumiem balstās uz būvju tehniskās apsekošanas rezultātiem, kompetento iestāžu izdotajiem tehniskajiem noteikumiem u.c. normatīvajiem aktiem, līdz ar to jebkurš procentuālais ierobežojums ilgtermiņā var radīt papildus finansiālo slogu ēkas uzturēšanā.
Ņemot vērā minēto, izsakām priekšlikumu nenoteikt ierobežojumus izmaksām 20.2.4., 20.7., 20.8.punktos, tā mazinot projektu ieviešanas riskus būvniecības procesā.
04.09.2024. 12:09
Atlasīti 2 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25
