Sabiedrības līdzdalība

Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru" 3.1.1.4. pasākuma "Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Rīgas valstspilsēta ir nozīmīgs starptautisks TEN-T tīkla stratēģisks savienojuma posms, tādejādi radot gan alternatīvus kravas transporta maršrutus, gan nodrošinot tranzīta plūsmas efektīvāku sakārtošanu un veidojot pilsētas iedzīvotājiem drošāku vidi, Rīgas teritorijas plānojumā ir apstiprināta maģistrālo ielu tīklu shēma, kas paredz Rīgas valstspilsētas integrētas transporta sistēmas izveidi un pilsētas centrālās daļas atbrīvošanu no tranzīta satiksmes, kā arī paredz nodrošināt Rīgas valstspilsētas un Rīgas ostas sasaisti ar TEN-T tīklu (valsts galveno autoceļu tīklu).

Nepieciešamību pēc maģistrālo ielu tīkla izveides noteica esošo ielu nepietiekamā kapacitāte un Rīgas ostas straujā attīstība, kas vēsturiski koncentrējas Daugavas labajā krastā. Rīgas valstspilsētas maģistrālo ielu fragmentārais raksturs, Rīgas ostas straujā attīstība, pieaugošā privātā un kravas transporta intensitāte ir faktori, kas nosaka nepieciešamību maģistrālo ielu tīkla izveidei. Sabiedriskā transporta nodalīšana no kravu transporta kustības, tranzītkravu nodalīšana no pilsētas centra un ostas pievedceļu izveide ir galvenie šo maģistrālo ielu uzdevumi.

Lai atbrīvotu pilsētas centru sabiedriskā transporta joslu izbūvei, kā arī veloceliņu izbūvei alternatīvā transporta izmantošanas veicināšanai, un citām valstspilsētas teritorijas plānojumā noteiktajām aktivitātēm, ir nepieciešams novirzīt tranzītsatiksmi un kravu transporta plūsmu no pilsētas centra uz maģistrālajām ielām ārpus vēsturiskā centra, kā arī likvidēt šaurās vietas esošajā transporta tīklā. Kravu transporta nodalīšana no vietējās satiksmes plūsmas, kā arī dzīvojamo zonu šķērsošanas, paaugstinās satiksmes drošības līmeni, kā arī nodrošinās ilgtspējīgu ostas un pilsētas attīstību. Ne tikai nepietiekamais Daugavas šķērsojumu skaits, bet arī pilsētas maģistrālo ielu un tranzītkravu maršrutu pārrāvumi veido ielu platumu sašaurinājumus, jeb tā saucamo “pudeles kakla” efektu, kas ir par iemeslu sastrēgumiem un tādām transporta plūsmas blaknēm, kā troksnis un gaisa piesārņojums.

Kā vienas no galvenajām maģistrālajām ielām ir Austrumu maģistrāle, Ziemeļu šķērsojums un Dienvidu tilta šķērsojums, jeb Zemgales maģistrālais transporta mezgls. Šīm maģistrālēm jāakumulē visa caur pilsētas vēsturisko centru ejošā tranzīta plūsma un jāmazina ar transportu saistīto negatīvo efektu apjoms pilsētas centrā.
Jāuzsver, ka Zemgales maģistrālais transporta mezgls ir iztrūkstošais posms, lai pilnībā savienotu Austrumu maģistrāli ar tās pievedceļiem ostai un Latvijas galveno autoceļu tīkla elementiem, kas apkalpo kravu transportu uz un no ostas.
Mērķa apraksts
Mērķis ir nodrošināt Rīgas valstspilsētas transporta infrastruktūras izbūvi, pārbūvi un atjaunošanu, nodrošinot starptautisko savienojamību un iekļaušanos TEN-T tīklā, novēršot infrastruktūras pārrāvumus esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā un uzlabojot transporta infrastruktūras tehniskos parametrus un satiksmes drošību.
Politikas jomas
Transporta politika
Teritorija
Rīgas valstpilsēta
Norises laiks
13.06.2023. - 03.07.2023.
Informācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009.gada 15.augusta noteikumiem Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par Ministru kabineta projektu tā izstrādes un saskaņošanas procesā.
Fiziskās personas
  • Tiesiskais regulējums attiecas un satiksmes dalībniekiem, kā arī iedzīvotājiem kopumā.
Skaidrojums un ietekme
Projekta īstenošanas rezultātā tiks nodrošināta Rīgas valstspilsētas transporta infrastruktūras savienojamība un iekļaušana TEN-T tīklā, novēršot infrastruktūras pārrāvumus esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā un uzlabojot transporta infrastruktūras tehniskos parametrus un satiksmes drošību.
Juridiskās personas
Sagatavoja
Rūdolfs Kudļa (SAM)
Atbildīgā persona
Ilonda Stepanova (SAM)
Izsludināšanas datums
13.06.2023. 15:47

Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi

Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts