Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur savā 2023.gada 02.oktobra atzinumā izteikto iebildumu, kas paredz precizēt projektu vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 1.punktā ietvertās informācijas avotu un tās saņemšanas veidu.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām. Attiecīgajā gadījumā tas ir nepieciešams, lai pasūtītājam būtu skaidri zināms, pie kā tam būtu jāvēršas pēc attiecīgās informācijas, kā arī kādā veidā tas būtu īstenojams.
Gadījumā, ja informācijas avots būs Konkurences padome, tad lūgums to arī norādīt projektā vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā). Savukārt, ja tas būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, tad vēršama uzmanība, ka Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” nav pieejama informācija attiecībā uz projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 1.punktā paredzēto līguma laušanas nosacījumu – pārvadātājs ar kompetentās institūcijas konkurences jomā lēmumu ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros pārvadātāju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi (Konkurences likuma 11.pants).
Norādāms, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 23.septembra noteikumu Nr.563 “Noteikumi par ziņu sniegšanu un saņemšanu no Sodu reģistra” 18.punktu Konkurences padome par konkurences tiesību pārkāpumus izdarījušo personu reģistrā iekļauj atzīmi par to, vai atbilstoši konstatētajam pārkāpumam kandidāts vai pretendents izslēdzams no iepirkuma procedūras atbilstoši Publisko iepirkumu likuma prasībām.
Sodu reģistrā ir redzams tikai sods un atzīme par to, vai attiecīgais subjekts ir izslēdzams no iepirkuma procedūrām. Sodu reģistrā nav informācijas, vai attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu par sadarbību iecietības programmas ietvaros, projekta iesniedzēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi.

Vienlaikus precizēt izziņu par atzinumos sniegtajiem iebildumiem vai priekšlikumiem, ņemot vērā, ka Iekšlietu ministrija nav atsaukusi savā 2024.gada 26.janvāra atzinumā ietverto iebildumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur savā 2023.gada 02.oktobra atzinumā izteikto iebildumu, kas paredz precizēt projektu vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzētās informācijas avotu, apjomu un tās saņemšanas veidu.
Atkārtoti vēršama uzmanība, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām. Attiecīgajā gadījumā tas ir nepieciešams, lai:
1) pasūtītājam būtu skaidri zināms, pie kā tam būtu jāvēršas pēc attiecīgās informācijas, kā arī kādā veidā tas būtu īstenojams;
2) pārvadātājam būtu skaidri zināms, par kādiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tas nedrīkst būt sodīts, lai pasūtītājam nerastos vienpusēja tiesība atkāpties no līguma;
3) gadījumā, ja projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzēto informāciju plānots iegūt no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, tad, lai Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kā valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” pārzinis, kas ir atbildīgs par personas datu apstrādes atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulai (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), ievērotu datu apstrādes minimizēšanas principu, sniedzot pasūtītājam ziņas par administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem.

Vienlaikus precizēt izziņu par atzinumos sniegtajiem iebildumiem vai priekšlikumiem, ņemot vērā, ka Iekšlietu ministrija nav atsaukusi savā 2024.gada 26.janvāra atzinumā ietverto iebildumu.
Piedāvātā redakcija
-