Atzinums

Projekta ID
22-TA-3727
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
08.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 27.3. apakšpunkts paredz, ka, īstenojot noteikumu 14.3. apakšpunktā minētā nekustamā īpašuma iegādi, finansējuma saņēmējs (proti, VSIA "Šampētera nams", kas ir privātpersona) ievēro sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likumā noteikto kārtību. Lūdzam anotācijā skaidrot minētās prasības nepieciešamību, tostarp skaidrot, vai, ņemot vērā normas formulējumu, visos gadījumos plānots nekustamā īpašuma iegādi veikt atbilstoši minētajam likumam. Kā arī lūdzam izvērtēt un pamatot vai svītrot, vai precizēt minēto prasību, ņemot vērā, ka saskaņā ar minētā likuma 3.pantu nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām ierosina un veic valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība, kuras kompetencē ir attiecīgo sabiedrības vajadzību nodrošināšana. Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir VSIA "Šampētera nams", kas ir privātpersona, lūdzam precizēt projekta 30.1. apakšpunktu, svītrojot norādi uz civildienestu. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 3. panta pirmo daļu valsts civildienesta ierēdnis ir persona, kas tiešās valsts pārvaldes iestādē veido nozares politiku vai attīstības stratēģiju, koordinē nozares darbību, sadala vai kontrolē finanšu resursus, izstrādā normatīvos aktus vai kontrolē to ievērošanu, sagatavo vai izdod administratīvos aktus, sagatavo vai pieņem citus ar indivīda tiesībām saistītus lēmumus. Turklāt anotācijā minēts, ka: "Projekta vadības un īstenošanas personālu var piesaistīt gan uz darba tiesisko attiecību pamata, gan arī noslēdzot uzņēmuma (pakalpojuma) līgumu." Attiecīgi lūdzam salāgot projektā paredzēto regulējumu ar anotācijā minēto, veicot attiecīgus precizējumus projektā vai anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav saprotams, vai uz mērķa grupu - personas no 18 līdz 25 gadiem ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem - attiecināms kritērijs par atrašanos valsts sociālās aprūpes centrā, vai arī šai mērķa grupai atbalsts plānots, neatkarīgi no personu dzīvesvietas. Lūgums atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā, uz ko ietverta norāde anotācijā un kas izskatīts Ministru kabineta sēdē 2022. gada 11. janvārī (protokols Nr. 2, 54. §), minēts: "Tikai gadījumos, kad ĢVPP infrastruktūras izveidei izvēlētā teritorija nepiederēs valstij vai pašvaldības nepiedāvās ĢVPP infrastruktūras izveidei savu nekustamo īpašumu uz citiem nosacījumiem (piem. maiņa), projektā plānota nekustamā īpašuma iegāde." Ņemot vērā, ka projektā ir minēta tikai nekustamā īpašuma iegāde, aicinām anotācijā sniegt skaidrojumu par projektā paredzēto regulējumu saistībā ar iepriekš minēto. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām anotācijā skaidrot, kas projekta 27.2. apakšpunktā domāts ar frāzi "par to nav strīda". Aicinām skaidrības labad precizēt, par ko tieši nav strīda un kas tieši domāts ar vārdu "strīds" normas izpratnē (proti, vai domāts strīds, kas tiek risināts, piemēram, tiesvedības ceļā) un anotācijā skaidrot, kā finansējuma saņēmējs par to varēs pārliecināties.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 30.10. apakšpunkta beigu daļu (piemēram, šādi: "tiks nostiprināts zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā"), ņemot vērā, ka Labklājības ministrija ir tiešās valsts pārvaldes iestāde, nevis juridiska persona, uz kuras vārda nekustamais īpašums var tikt ierakstīts zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 18. panta pirmās daļas 1. punktā paredz, ka, ja finansējuma saņēmējs ir fiziskā vai juridiskā persona, finansējuma saņēmējam ir nodrošināt projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un līgumu par projekta īstenošanu, savukārt, ja finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un vienošanos par projekta īstenošanu. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 20. un 31. punktu, ņemot vērā, ka ar finansējuma saņēmēju, kas ir privātpersona (proti, VSIA "Šampētera nams"), ir noslēdzams līgums par projekta īstenošanu, nevis vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijā ietverto apgalvojumu "VSIA “Šampētera nams” ir Labklājības ministrijas kapitālsabiedrība", tā vietā norādot, ka VSIA "Šampētera nams" ir valsts kapitālsabiedrība, kurā Labklājības ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Problēmas risinājuma aprakstā nav saprotams, vai uz mērķa grupu -personas no 18 līdz 25 gadiem ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem - attiecināms kritērijs par atrašanos valsts sociālās aprūpes centrā, vai arī šai mērķa grupai atbalsts plānots, neatkarīgi no personu dzīvesvietas. Lūgums atbilstoši precizēt anotāciju un nepieciešamības gadījumā noteikumu projekta 4.3.1.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pašreizējās situācijas aprakstu nepieciešams papildināt ar ziņām par bērnu skaitu, kam aprūpi nodrošina ar trešo ārpusģimenes aprūpes veidu - ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās pašvaldībās un citās organizācijās. Lai arī anotācijas 1.3. daļas trešajā rindkopā pieminēti valsts sociālās aprūpes centri un tajos ievietoto bērnu skaits, neietverot ziņas par bērnu skaitu pašvaldību un citu organizāciju iestādēs, kā arī pašvaldību un citu organizāciju pilngadīgu personu sociālās aprūpes centros, situācijas raksturojums ir nepilnīgs. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam lietot Civillikuma Ģimenes tiesību daļai atbilstošu terminu - aizbildnība.
Piedāvātā redakcija
-