Projekta ID
23-TA-2014Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
AM var sniegt vērtējumu savas kompetences ietvaros par aizsardzības nozares vajadzībām un pielietojamību. Zinātniskā aspekta vērtēšanai atbildīgajai iestādei ir jāpiesaista kompetentās iestādes. AM nav vadošā iestāde valstī zinātnisko aspektu vērtēšanā, līdz ar to AM iesaiste būtu jāfokusē uz iesniegto projektu inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā vērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
18.2. Aizsardzības ministrijas nozīmētu iestādi vai pārstāvi projektu iesniegumu inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā vērtēšanai.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
52. punktā lūdzam precizēt AM lomu atbilstoši tās kompetencei. AM nav kompetentā vai vadošā iestāde valstī zinātnisko aspektu vērtēšanā, līdz ar to AM var vērtēt iesniegto projektu inovācijas aspektu, aktualitāti un pielietojamību aizsardzības jomā.
Savukārt sadarbības iestādes loma ir nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu.
Savukārt sadarbības iestādes loma ir nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu.
Piedāvātā redakcija
52. Projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja projekta īstenošanas gaitā finansējuma saņēmējs konstatē, ka nebūs iespējams pilnībā sasniegt projekta izvirzīto mērķi. Sadarbības iestāde izvērtē projekta rezultātus, iekļautās izmaksas un sasniegto rezultātu atbilstību projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm, tai skaitā ņem vērā Aizsardzības ministrijas izvērtējumu par projektu inovāciju, aktualitāti un pielietojamību aizsardzības jomā. Projektā ietverto atsevišķu aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas, ja aktivitātes ietvaros plānotā darbība ir pilnībā pabeigta atbilstoši projekta iesniegumam un līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem. Izmaksas var tikt attiecinātas un iekļautas maksājuma pieprasījumā tikai par tādiem starpposmiem, kas projekta pārtraukšanas brīdī ir pabeigti.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
53., 53.1., un 53.2. punkta redakcijās jāprecizē AM loma atbilstoši kompetencei, un sadarbības iestādes loma nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu.
Piedāvātā redakcija
53. Projektu īstenošanas uzraudzībai Sadarbības iestāde nodrošina projektu gala rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu, ievērojot šādus nosacījumus:
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
53., 53.1., un 53.2. punkta redakcijās jāprecizē AM loma atbilstoši kompetencei, un sadarbības iestādes loma nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu.
Piedāvātā redakcija
53.1. atbildīgā iestāde izstrādā un ar sadarbības iestādi un Aizsardzības ministriju saskaņo izvērtējumu standartformas;
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
No 53., 53.1., un 53.2. punkta redakcijās jāprecizē AM loma atbilstoši kompetencei, un sadarbības iestādes loma nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu.
Piedāvātā redakcija
53.2. Sadarbības iestāde sagatavo gala rezultātu kvalitātes izvērtējumu, tai skaitā, ņemot vērā Aizsardzības ministrijas izvērtējumu par projektu inovāciju, aktualitāti un pielietojamību aizsardzības jomā, un virza to lēmuma pieņemšanai par projekta mērķa un plānoto rezultātu sasniegšanu. Pamatojoties uz gala izvērtējumu par projektā plānoto rezultātu sasniegšanas līmeni, sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu par finanšu korekcijas piemērošanu saskaņā ar vadošās iestādes izstrādātajām vadlīnijām par finanšu korekciju piemērošanu. Par minēto lēmumu sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
No 55. punkta redakcijas jāsvītro Aizsardzības ministrija, aizstājot to ar Sadarbības iestādi atbilstoši tās lomai nodrošināt visa konkursa norises dzīvesciklu, kā arī priekšlikums atsevišķā apakšpunktā izdalīt pienesumu aizsardzības un drošības jomā (kas norādīts 55.1.4.). Attiecīgi mainās apakšpunktu numerācija.
Piedāvātā redakcija
55. Sadarbības iestāde atzinumu par finansējuma saņēmēja sagatavoto noslēguma rezultātu atskaiti sniedz, ievērojot šādus nosacījumus:
55.1. atzinumā tiek iekļauta vismaz šāda informācija:
55.1.1. pētījuma īstenošanas gaita ir vērsta uz projekta mērķu un plānoto pētniecības rezultātu sasniegšanu;
55.1.2. finansējuma izlietojums, kas ietver novērtējumu par projektā piešķirtā finansējuma izlietojuma atbilstību gala rezultāta mērķiem;
55.1.3. sasniegtie pētniecības rezultāti ir skaidri un nepārprotami;
55.1.4. pētniecības rezultātu zinātniskā kvalitāte ir atbilstoša, ņemot vērā sasniegto rezultātu zinātnisko vērtību, novitātes līmeni, tajā skaitā ir gūstama pārliecība, ka projekta ietvaros izstrādātais prototips atbilst jauna produkta vai tehnoloģijas definīcijai vai projekta darbības ir vērstas uz prototipa izstrādi;
55.1.5. inovāciju kvalitāte, aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā;
55.1.6. projektā izmantotās zināšanas nav pieejamas citur vai ir aizsargātas, izmantotās zināšanas palielina industrijas zināšanu apjomu;
55.2. atskaites atbilstību šo noteikumu 55.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem raksturo ar šādiem vērtējumiem:
55.2.1. atbilst;
55.2.2. daļēji atbilst;
55.2.3. neatbilst.
55.1. atzinumā tiek iekļauta vismaz šāda informācija:
55.1.1. pētījuma īstenošanas gaita ir vērsta uz projekta mērķu un plānoto pētniecības rezultātu sasniegšanu;
55.1.2. finansējuma izlietojums, kas ietver novērtējumu par projektā piešķirtā finansējuma izlietojuma atbilstību gala rezultāta mērķiem;
55.1.3. sasniegtie pētniecības rezultāti ir skaidri un nepārprotami;
55.1.4. pētniecības rezultātu zinātniskā kvalitāte ir atbilstoša, ņemot vērā sasniegto rezultātu zinātnisko vērtību, novitātes līmeni, tajā skaitā ir gūstama pārliecība, ka projekta ietvaros izstrādātais prototips atbilst jauna produkta vai tehnoloģijas definīcijai vai projekta darbības ir vērstas uz prototipa izstrādi;
55.1.5. inovāciju kvalitāte, aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā;
55.1.6. projektā izmantotās zināšanas nav pieejamas citur vai ir aizsargātas, izmantotās zināšanas palielina industrijas zināšanu apjomu;
55.2. atskaites atbilstību šo noteikumu 55.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem raksturo ar šādiem vērtējumiem:
55.2.1. atbilst;
55.2.2. daļēji atbilst;
55.2.3. neatbilst.
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Dzēst atsauci uz aizsardzības ministriju anotācijas V sadaļas teikumā (atbilstoši iebildumiem par 53., 55. punktu):
no
"Komercdarbības atbalsts tiek sniegts tādām projekta iesnieguma darbībām, kas tiek uzsāktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas vadības informācijas sistēmā, ko vērtē sadarbības iestāde un Aizsardzības ministrija."
uz
"Komercdarbības atbalsts tiek sniegts tādām projekta iesnieguma darbībām, kas tiek uzsāktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas vadības informācijas sistēmā, ko vērtē sadarbības iestāde."
no
"Komercdarbības atbalsts tiek sniegts tādām projekta iesnieguma darbībām, kas tiek uzsāktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas vadības informācijas sistēmā, ko vērtē sadarbības iestāde un Aizsardzības ministrija."
uz
"Komercdarbības atbalsts tiek sniegts tādām projekta iesnieguma darbībām, kas tiek uzsāktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas vadības informācijas sistēmā, ko vērtē sadarbības iestāde."
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši iebildumam par projekta 18.2. punktu, labot anotācijas II sadaļas teikumu
no
"Sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvi, viedās specializācijas jomu atbilstības noteikšanai un Aizsardzības ministrijas pārstāvi, projektu iesniegumu inovācijas aspekta un zinātniskā aspekta vērtēšanai."
uz
"Sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvi, viedās specializācijas jomu atbilstības noteikšanai un Aizsardzības ministrijas nozīmētu iestādi vai pārstāvi projektu iesniegumu inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā vērtēšanai. "
no
"Sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvi, viedās specializācijas jomu atbilstības noteikšanai un Aizsardzības ministrijas pārstāvi, projektu iesniegumu inovācijas aspekta un zinātniskā aspekta vērtēšanai."
uz
"Sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvi, viedās specializācijas jomu atbilstības noteikšanai un Aizsardzības ministrijas nozīmētu iestādi vai pārstāvi projektu iesniegumu inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā vērtēšanai. "
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt terminu “izstrāde”, attiecinot to gan uz pētniecības, gan uz attīstības projektiem. Pasākuma mērķī papildus izstrādei būtu jānorāda pētniecība un attīstība, vai tikai pētniecība un attīstība.
Piedāvātā redakcija
3. Pasākuma mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu duālas nozīmes jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju pētniecībai un attīstībai (P&A) aizsardzības un drošības jomā, piesaistot ERAF finansējumu un privāto līdzfinansējumu.
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
AM var sniegt vērtējumu savas kompetences ietvaros par aizsardzības nozares vajadzībām un pielietojamību. Atbildīgajai vai sadarbības iestādei zinātniskā aspekta un kvalitātes vērtēšanai ir jāpiesaista citas iestādes.
Papildus vēršam uzmanību, ka projektu tvērums ir plašāks par aizsardzības nozares kontekstu, un projektu vērtēšanai potenciāli varētu būt nepieciešama IeM ekspertīzes piesaiste attiecībā uz tehnoloģijām drošības jomā.
Papildus vēršam uzmanību, ka projektu tvērums ir plašāks par aizsardzības nozares kontekstu, un projektu vērtēšanai potenciāli varētu būt nepieciešama IeM ekspertīzes piesaiste attiecībā uz tehnoloģijām drošības jomā.
Piedāvātā redakcija
44. Sadarbības iestādei ir tiesības pieaicināt ekspertus projektu zinātniskās kvalitātes vērtēšanai, kā arī, lai pārbaudītu, vai projekta norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas, vai citus ekspertus pēc nepieciešamības.
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
54. punkts jāpapildina ar apakšpunktu, ka tiek sniegta informācija par projekta aktualitāti un pielietojamību aizsardzības un drošības jomā (atbilstoši 3. punktam), tāpat arī 54. punktā dzēšot teikuma daļu "zinātniskās kvalitātes izvērtējuma saņemšanai".
Piedāvātā redakcija
54. Finansējuma saņēmējs, atbilstoši šo noteikumu 46.9. apakšpunktam, sagatavo noslēguma rezultātu atskaiti, iekļaujot vismaz šādu informāciju:
54.1. projekta kopsavilkums;
54.2. zinātniskā kvalitāte;
54.3. inovāciju kvalitāte;
54.4. aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā.
54.1. projekta kopsavilkums;
54.2. zinātniskā kvalitāte;
54.3. inovāciju kvalitāte;
54.4. aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā.
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No šīs punkta dzēst "un atbilstību drošības un aizsardzības jomas vajadzību nodrošināšanai" un atsevišķā, nākamajā apakšpunktā izdalīt pienesumu aizsardzības un drošības jomā (kā norādīts pie iebilduma par 55. punktu). Attiecīgi mainās apakšpunktu numerācija.
Piedāvātā redakcija
55.1.4. pētniecības rezultātu zinātniskā kvalitāte ir atbilstoša, ņemot vērā sasniegto rezultātu zinātnisko vērtību, novitātes līmeni, tajā skaitā ir gūstama pārliecība, ka projekta ietvaros izstrādātais prototips atbilst jauna produkta vai tehnoloģijas definīcijai vai projekta darbības ir vērstas uz prototipa izstrādi;
55.1.5. inovāciju kvalitāte, aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā;
55.1.5. inovāciju kvalitāte, aktualitāte un pielietojamība aizsardzības un drošības jomā;