Atzinums

Projekta ID
23-TA-263
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekts pašlaik neatrunā rezultātu/ rādītāju ilgtspēju – kurš un cik ilgi nodrošina ilgtspēju. Lūdzam papildināt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka sociāli atbildīga publiskā iepirkumu un inovatīvu publiskā iepirkumu piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka plānoto projektu īstenošanas vietu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt informāciju visā noteikumu projektā un anotācijā attiecībā uz projektu skaitu (projekta iesniegumu skaitu). No šī brīža redakcijas nevar viennozīmīgi saprast, vai tiek paredzēts viens projekta iesniegums vai vairāki, ņemot vērā, ka anotācijā un noteikumu projektā ar vārdu "projekts" tiek apzīmēts gan projekta iesniegums, kuru finansējuma saņēmējs iesniedz KPVIS (atbilstoši noteikumu projekta 11. punktam paredzēts viens), gan arī atsevišķi ABS+ un KaZa projekti.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī uz finansējuma saņēmēju attiecināmu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 7. punktu ar apakšpunktiem, sākumā norādot pasākuma pirmās kārtas ietvaros paredzēto kopējo plānoto un pieejamo finansējumu, un atsevišķi kopējo plānoto un pieejamo finansējumu projekta (projekta iesnieguma) ietvaros. Attiecīgi lūdzam precizēt informāciju par finansējumu arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, normas uztveramību, lūdzam noteikumu projekta 7.3. un 7.4.apakšpunktu izteikt kā jaunu punktu šādā redakcijā: "Finansējuma intensitāte projekta iesniegumā norādītajai attiecināmajai izmaksu pozīcijai nepārsniedz 85 procentus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un 15 procentus valsts budžeta atbalsta no attiecīgās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmajām izmaksām.".
Vienlaikus, ņemot vērā noteikumu projekta 13.punktā noteikto "projektu iesniedzējs nodrošina, ka projektu kopējie ieguvumi un ietaupījumi ir lielāki par projekta investīciju un darbības izmaksām visā projektu pārskata periodā", lūdzam papildināt noteikumu projekta 7.4.apakšpunktu ar informāciju, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda intensitāte nepārsniedz izmaksu un ieguvumu analīzē iegūto finansējuma deficīta procentuālo apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta sadaļu ar finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības nosacījumiem, pienākumiem un tiesībām, projekta mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanu dalījumu, kā arī norādot sadarbības partnera veicamās darbības un resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot, kāda informācija ir jāuzkrāj finansējuma saņēmējam un ko tas iesniedz sadarbības iestādei par horizontālā principa “Klimatdrošināšana” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu” rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 14.8.apakšpunkta redakciju, norādot atsauci gan uz regulu, gan nacionāliem normatīviem aktiem, t.i., "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
14.8. publicitātes pasākumi par projektu īstenošanu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. un 50. pantam un kārtībai, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.punktu, norādot atsauces uz konkrētām atbalstāmajām darbībām, tādejādi nodrošinot skaidru informācijas izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas noteikumu projektā noteiktajām attiecināmajām izmaksām, lai mazinātu administratīvo slogu projekta īstenošanā. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt viennozīmīgi skaidru periodu, piemēram, “piecus gadus pēc projekta īstenošanas”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas paredzēt kā vienkāršotās izmaksas, piemērojot vienoto personāla atlīdzības likmi līdz 20 %.  Informējam, ka, piemērojot vienoto likmi līdz 20 %, tās apmērs ir saskaņojams ar VI, kā arī apraksts/ pamatojums norādāms anotācijā. Gadījumā, ja vienotā likme 20 % apmērā nesedz visas projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu/ risinājumu, attiecīgi izstrādājot vienkāršoto izmaksu metodiku. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums

Aicinām pārskatīt pret attiecināmo izmaksu vadlīnijām (minimālā slodze u.c. nosacījumi),
“Par papildu pienākumu veikšanu projekta īstenošanas laikā” vērtējams uz piemaksu pamata aizvietojamības/vakances ietvaros. Pieļaujams īsā laika periodā, bet ne uz visu projekta īstenošanas laiku.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai paredzēti iekšzemes vai ārvalstu komandējumi, kā arī paredzēt vadošās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
https://www.esfondi.lv/upload/Vadlinijas/vadlinijas_vienkarsotas_izmaksas_2021-2027.pdf

29. un 30. punkts, t.sk. 64. zemsvītras atsauce liecina, ka šādas izmaksas var plānot tikai netiešajās izmaksās, jāplāno konkrēta likme.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 15.3.3.punktu šādā redakcijā "15.3.3. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām."
Piedāvātā redakcija
15.3.3. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 16.punktā noteikts, ka darbības tiks veiktas, ievērojot Publisko iepirkumu likumu. Skaidrojam, ka, lai izslēgtu komercdarbības atbalstu konkrētam piegādātājam vai pakalpojuma sniedzējam, publiskai personai, slēdzot iepirkuma līgumus, jārīkojas kā tirgus ekonomikas dalībniecei, proti, darījumam ir jāatbilst tirgus nosacījumiem. Tradicionāli tiek uzskatīts, ka, lai darījums tiktu uzskatīts par atbilstošu tirgus nosacījumiem, pietiek ar publiskā iepirkuma procedūru izmantošanu un ievērošanu. Tomēr praksē iepirkuma veikšana saskaņā ar publiskā iepirkuma noteikumiem vēl pati par sevi negarantē to, ka pretendentam netiek sniegta ekonomiska un selektīva priekšrocība, kas būtu kvalificējama kā komercdarbības atbalsts. Tas izriet no tā, ka publiskā iepirkuma nosacījumi paredz arī tādas iepirkuma procedūras kā, piemēram, sarunu procedūru, iepriekš nepublicējot paziņojumu par līgumu. Praksē darījums atbilst tirgus nosacījumiem un attiecīgi tiek izslēgta ekonomiskā priekšrocība pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi novēršot saņēmējam komercdarbības atbalsta esamību, ja pakalpojumu sniedzēju izraudzīšanās notikusi atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā konkursa procedūrā. Konkursa procedūrai ir jābūt konkurenci nodrošinošai, lai procesā varētu piedalīties visi ieinteresētie un nosacījumiem atbilstīgie pretendenti, kā arī procedūrai ir jābūt pārredzamai, lai nodrošinātu, ka visi ieinteresētie pretendenti katrā konkursa procedūras posmā ir vienādi un pienācīgi informēti. Konkursam jābūt pietiekami plaši publiskotam, lai par to varētu uzzināt potenciālie piedāvājumu iesniedzēji. Nepieciešamie priekšnosacījumi ir nediskriminējoša attieksme pret visiem piedāvājumu iesniedzējiem visos procedūras posmos un objektīvu atlases un līguma slēgšanas kritēriju noteikšana pirms procedūras. Lai garantētu vienlīdzīgu attieksmi, līguma slēgšanas kritērijiem būtu jābūt tādiem, kas dod iespēju objektīvi salīdzināt un novērtēt piedāvājumus.
Ievērojot minēto lūdzam noteikumu projektā norādīt, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas preču piegādātājus un pakalpojumu sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam dzēst, jo dubultā finansējuma kontrole atrunāta 25.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gadījumos, kad projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR un nav iesaistīts valsts atbalsts, ir iespējams piemērot vienkāršoto attiecināmības modeli (proti, PVN līdzekļus uzreiz attiecināt no Eiropas Savienības fondu finansējuma), taču lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, ka attiecīgajai iestādei ir jānodrošina, ka arī projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 milj.EUR (ieskaitot PVN) neveidojas dubultā finansējuma risks kontekstā ar PVN attiecināšanu.
Vienlaikus lūdzam salāgot informāciju par PVN attiecināmību ar anotācijā iekļauto informāciju (7.lp.).

 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiks atlasīti noteikumu projekta 19.punktā minētie pakalpojuma sniedzēji, kas ir fiziskas personas, kā arī, kādas funkcijas viņam tiks paredzētas.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka iesaistot sadarbības partneri, ir jāievēro MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas procesā) noteiktie nosacījumi. Lūdzam noteikumu projektā ietvert skaidru regulējumu, kas paredz šādas vienošanās nosacījumus vai ietvert norādi, ka tā ir noteikta sadarbības līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 24.punkta redakciju un to precizēt, jo apakšpunktos minēti termiņi ir pretrunā ar attiecīgā punkta ievadā minēto. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotās izmaksas nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
26.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā akta izstrādes procesā. Vienlaikus vēršam uzmanību un ņemt vērā arī Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).” .

Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kuru Iekšlietu ministrijas pārziņā esošā pasākuma kārtu ietvaros plānota elastības finansējuma izmantošana, nodrošinot skaidru informācijas izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka aktivitātes ietvaros tiek paredzēta publisko līdzekļu piešķiršana, nepārprotamas izpratnes nodrošināšanai lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu, vai aktivitātes ietvaros piešķiramais finansējums ir/nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja noteikumu projekta virzītājs uzskata, ka aktivitātes ietvaros piešķiramais finansējums nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, lūdzam to pamatot, piemēram, analizējot, vai piešķiramais finansējums ir tāds, kas izpilda Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 17.punktā norādīto, ka Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punkts nav piemērojams situācijās, kad valsts rīkojas, “īstenojot valsts varu”, vai kad publiskie subjekti rīkojas “publisko iestāžu statusā”.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt anotācijas 1.3.sadaļas apakšadaļas "Risinājuma apraksts" iepriekšpēdējo teikumu "Prasība balstīta VI izstrādātajās vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā.". Vēršam uzmanību, ka prasība par interešu konflikta neesamību izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.panta, kā arī nacionāliem normatīviem aktiem attiecībā uz valsts amatpersonām un iepirkumu jomu regulējošiem aktiem. Tā kā interešu konflikta pārkāpums ir viena no smagākajām neatbilstībām ES fondu izpratnē, tad ir būtiski, ka pats finansējuma saņēmējs jau laicīgi veic visus attiecīgos pasākumus, lai izvairītos no attiecīgā riska. Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā ir tikai palīgmehānisms ministrijām, lai tās izstrādājot Ministru kabinet anoteikumus par specifiskā atbalsta mērķa (SAM) īstenošanu, ietvertu būtiskākās lietas, lai nodrošinātu atbilstošu SAM īstenošanu, uzraudzību, izvērtēšanu un revīziju.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
"...vienotos kritērijus un specifiskos atbilstības kritērijus. To piemērošanas metodiku izstrādā Atbildīgā iestāde sadarbībā ar sadarbības iestādi. Projektu iesniegumu novērtēšanas kritērijus un to piemērošanas metodiku..."
Informējam, ka vienotie kritēriji noteikti atlases metodikā, Atbildīgā iestāde tos neizstrādā. Metodika tiek pieņemta zināšanai un Uzraudzības komiteja apstiprina tikai kritērijus saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 20.pantu https://likumi.lv/ta/id/331743#p20 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam visā dokumentā norādīt vienskaitlī vārdu "partneris", jo sadarbības partneris ir viens.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
"Ietekmes apraksts
Pasākuma pirmās kārtas ietvaros paredzēto IKT projektu īstenošanas rezultātā tiks veicināta VUGD efektivitāte un samazināts administratīvais slogs VUGD pakalpojumu sniegšanai, nodrošinot efektīvu un operatīvu datu apmaiņu specifisko datu bāzu ietvaros, kā arī tiks veicināta informācijas apmaiņa starp VUGD un iedzīvotājiem"

Šeit un rindkopā zemāk uzsvars tikai uz VUGD, lai gan iesniedzējs/FS būs IeMIC. Lūdzam precizēt, norādot ietekmi uz iesniedzēju, vai skaidrot, kādēļ iesniedzējs nav pats VUGD, ja ietekme tomēr tikai uz tā procesiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar skaidrojumu par ietekmi uz Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, kuram ar noteikumu projektu plānots noteikt projekta iesniedzēja un finansējuma saņēmēja funkciju, kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, kurš savukārt tiks piesaistīts kā sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu visu nepieciešamo nosacījumu un aspektu iekļaušanu noteikumu projektā, aicinām ņemt vērā Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes izstrādāto vadlīniju projektā "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - vadlīnijas) iekļautās norādes un redakcijas. Lai arī vēl norisinās vadlīniju saskaņošanas process ar atbildīgajām iestādēm, tomēr aicinām pēc iespējas izmantot vadlīnijās ietvertās norādes un redakcijas noteikumu projekta pilnveidošanai.


 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas atzinumā izteiktos iebildumus un priekšlikumus, aicinām Iekšlietu ministriju izvērtēt nepieciešamību, atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 69.punktā noteiktajam, organizēt starpinstitūciju saskaņošanas sanāksmi, lai nodrošinātu operatīvāku noteikumu projekta saskaņošanu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar apakšpunktiem, aptverot visu MK noteikumu saturu, piemēram, papildināt ar: "1.6. pasākuma pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi;"

Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju.
Piedāvātā redakcija
Kārtību kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 2.1.Prioritātes “Klimata pārmaiņu mazināšana un pielāgošanās klimata pārmaiņām” 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” 2.1.3.3. pasākuma “Katastrofu risku mazināšanas pasākumi” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – pirmā kārta)
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī regulējumu, kas attiecas uz finansējuma saņēmēju, lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 5.punkta redakciju atbilstoši vadlīniju projektā "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" noteiktajam.


Piedāvātā redakcija
Atbildīgās iestādes funkcijas pasākuma pirmās kārtas ietvaros pilda Iekšlietu ministrija.
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām no 6. punkta un 6. punkta apakšpunktiem dzēst vārdus "politikas mērķu", "politikas mērķa" un "mērķa". Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka iznākuma rādītājam "investīcijas jaunās vai jauninātās katastrofu monitoringa, gatavības, brīdinājuma un reaģēšanas sistēmās attiecībā uz dabas katastrofām" un tā starpposma vērtībām pasākuma līmenī, summējot visas plānotās kārtas, ir jāatbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (turpmāk - programma) noteiktajam, savukārt Iekšlietu ministrijas sniegtā informācija pie programmas rādītāju saraksta  liecina, ka nesakrīt starpposma vērtība. Aicinām minēto aspektu ņemt vērā, izstrādājot pārējo kāru Ministru kabineta noetikumu projektus, kā arī iesniegt Finanšu ministrijai precizēto programmas rādītāju sarakstu. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 8.punktu šādā redakcijā: "8. ABS+ projekta un KaZa projekta iesniedzējsir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs."
Piedāvātā redakcija
8. ABS+ projekta un KaZa projekta iesniedzējs ir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas  ir finansējuma saņēmējs.
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 12. punktu ar apakšpunktiem pārnest uz noteikumu projekta IV sadaļu "Pasākuma pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi".
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām skaidrot 12.1. apakšpunktu vai precizēt, ka finansējuma saņēmējs projekta ietvaros uzkrāj datus par faktiski sasniegtiem šo noteikumu 6. punktā minētajiem rādītājiem, nevis par projekta ietekmi uz šiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar apmācībām, to materiālu izstrādi, kas ir attiecināmajās izmaksās,
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ir nepieciešams precizēt atbalstāmās darbības nosaukumu, ņemot vērā, ka tālāk MK noteikumu projektā minēts projekta vadības un īstenošanas personāls.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību tādu izmaksu attiecināmībai, kas minētas vadlīniju Nr.1.2. 39.punktā, nepieciešamības gadījumā papildinot attiecīgo MK noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 13.punktā nav minētas atbalstāmās darbības, lūdzam pārskatīt šī punkta redakciju un precizēt to, nodrošinot korektu atsauci uz attiecīgo noteikumu projekta punktu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 16.punkta pirmo teikumu un to svītro vai precizēt, jo tam nav juridiskā sloga.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 21.punktā noteikto, nepieciešamības gadījumā šo nosacījumu pārceļot uz anotāciju. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 21.punktā minētais nosacījums dublē MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas procesā) noteikto.

Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 24.punktā noteiktā īstenošanas termiņa nepieciešamību, ņemot vērā, ka katram projektam ir noteikts atsevišķs īstenošanas termiņš. Vienlaikus lūdzam projekta īstenošanas termiņu skatīt kontekstā ar iznākuma rādītāja sasniedzamajām starpposma vērtībām uz 2024. gada 31. decembri.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 26.punktu vai anotāciju ar skaidrojumu, ka tiks ievērotas arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt 27.punkta nepieciešamību, lai nedublētu nosacījumus ar 26.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 29.punktā minētos vārdus "noslēguma maksājuma" aizstājot tos ar vārdiem, piemēram, "gala maksājumu" vai "beidzamo maksājumu". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu regulējušiem aktiem, terminu ""noslēguma maksājums", lieto par maksājumiem ko veic sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam, attiecīgi var rasties interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 29.punktā minētā samaksas kārtība nebūtu attiecināma arī uz informācijas sistēmas projektēšanas, izstrādes vai iegādes iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādātāju.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējam ir pienākums izstrādāt kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta neesamība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projektu īstenošanai, noteikti veicamie pasākumi un izstrādāti darbības plāni interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts.
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šis nosacījums būtu attiecināms arī uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” (turpmāk -  DNSH) novērtējumu un tajā ietvertos nosacījumus, vai attiecībā uz pirmās kārtas ietvaros īstenotajiem projektiem šie nosacījumi ir attiecināmi. Nepieciešamības gadījumā aicinām iesūtīt precizēto DNSH novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotāciju un lietot korektu saīsinājumu “2.1.3.SAM”.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Kontekstā ar MK noteikumu 30.punktu "Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pirmās kārtas īstenošanas pabeigšanas brīdī pirmās kārtas ietvaros izveidotā vai attīstītā informācijas sistēma vai izveidotais vai pilnveidotais elektroniskais pakalpojums ir ieviests produktīvajā darbībā atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam.", lai neradītu iespēju interpretācijai, aicinām papildināt anotāciju ar “ieviests produktīvajā darbībā” skaidrojumu. Piemēram, ir izstrādāta pilna funkcionalitāte visa projekta mērķa tvērumā, sistēmu reālā tās darbības sfēras vidē visa projekta mērķa tvērumā izmanto reāli lietotāji, darbinot to reālu biznesa procesu ietvaros, kā arī sistēmā notiek reālu datu uzkrāšanas procesi, vai tml.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļu, skaidrojot terminu "informācijas sistēmas izstrādātājs".
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas teikumu: "Pasākuma pirmās kārtas politikas mērķu rezultāta un iznākuma rādītāju vērtības noteiktas atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam iekļautajiem rādītājiem, kā arī tika ņemta vērā pētījumos par ABS+ projekta un KaZa projekta ieviešanu iekļautā informācija." un precizēt to šādā redakcijā: 

 
Piedāvātā redakcija
Pasākuma pirmās kārtas rezultāta un iznākuma rādītāju sasniedzamās vērtības noteiktas atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam iekļautajiem rādītājiem, kā arī tika ņemta vērā pētījumos par ABS+ projekta un KaZa projekta ieviešanu iekļautā informācija.


 
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam dzēst no anotācijas 1.3. sadaļas teikumu: "Projektu iesniegumu iesniegšanai tiek izmantota Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēma." un "Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija. Sadarbības iestādes funkcijas pilda Centrālā līgumu un finanšu aģentūra.", jo tas ir jau noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un nav nepieciešams dublēt informāciju.

 
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā "Cita informācija" norādīt, ka projektiem nepieciešamo finansējumu ir paredzēts pieprasīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļas 6. punktu papildināt ar informāciju, tajā norādot 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” 2.1.3.3. pasākuma “Katastrofu risku mazināšanas pasākumi” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas katram projektam kopējo pieejamo finansējumu atbilstoši noteikumu 7. punktā norādītajam un tā sadalījumu pa gadiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Aicinām  izkļaut CFLA, ņemot vērā, ka CFLA nav iesaistītā institūcija projekta izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Aicinām šajā sadaļā iekļaut detalizētāku informāciju par pasākuma 1. kārtas ietekmi uz horizontālajiem principiem, ņemot vērā anotācijas 1.3. sadaļā minēto: "Saskaņā ar principa "Nonodarīt būtisku kaitējumu" novērtēšanu, projektiem ir nenozīmīga ietekme uz vides mērķiem. To īstenošana neradīs ievērojamu nepieciešamo resursu izmantošanas neefektivitāti un nepalielinās atkritumu rašanos. Īstenojamie pasākumi neizraisīs negatīvu ietekmi uz pašreizējā klimata un gaidāmā nākotnes klimata radītajām negatīvajām ietekmēm uz pašu pasākumu, cilvēkiem, dabu vai aktīviem, kā arī neradīs negatīvu ietekmi uz pielāgošanās klimata pārmaiņām mērķu sasniegšanu. Paredzams, ka pasākums nekaitēs, bet tieši veicinās pielāgošanās klimata pārmaiņām, jo tiks veidotas mūsdienu prasībām atbilstoši IKT risinājumi.".
 
Piedāvātā redakcija
-