Atzinums

Projekta ID
23-TA-1071
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka no informatīvā ziņojuma projekta 3.1.2.4.apakšpunktā norādītās informācijas nav saprotams kādu priekšlikumu paredzēts iekļaut budžeta likumprojektu paketē, lūdzam skaidri definēt uzraudzības rādītāju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 2.6. apakšpunktu, norādot kādas nozares iestādes un organizācijas plāno piesaistīt.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka informatīvā ziņojuma 1.6.punktā plānotas darbības, kuru rezultātā tiek sagatavoti dokumenti, nav skaidrs, kāpēc informatīvā ziņojuma 6.2.4.punktā minētas infrastruktūras attīstības izmaksas. Ja tiek plānotas infrastruktūras attīstības izmaksas, lūdzam veikt analīzi komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 5.1.punkts aptver analīzi par Veselības ministriju kā finansējuma saņēmēju, taču lūdzam papildināt šo punktu arī ar analīzi komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā attiecībā uz sadarbības partneriem, kas minēti šā informatīvā ziņojuma 2.6.punktā. Proti, lūdzam skaidrot, vai sadarbības partneri tiek piesaistīti, piemēram, tiem deleģētu funkciju īstenošanas ietvaros, vai atbalsts tiem tiek sniegts saimniecisko darbību veikšanai un vai vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes, lai apbalstu kvalificētu kā komercdarbības atbalstu (vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalstu iespējams piešķirt tikai, piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu); iespējams, ekonomiskā priekšrocība partneriem kā saimnieciskās darbības veicējiem tiks izslēgta, tos izvēloties atbilstoši informatīvā ziņojuma 6.5.noteiktajai procedūrai.

Vienlaikus lūdzam sniegt skaidrojumu par informatīvā ziņojuma 10.sadaļā minēto biedrību un nodibinājumu iesaisti, proti, vai tās ir plānots piesaistīt kā sadarbības partnerus, vai arī vēl papildus tiem; vai tās plānots izvēlēties, piemērojot informatīvā ziņojuma 6.5.punktā minēto procedūru. Lūdzam veikt analīzi, vērtējot, vai atbalsts biedrībām un nodibinājumiem tiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un, ja jā, tad tālāk vērtēt atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav skaidra informatīvā ziņojuma 2.6.punktā minēto sadarbības partneru loma un iesaiste šī pasākuma īstenošanā, tajā skaitā, nav skaidrs, kā tie tiks izvēlēti. Attiecīgi lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu, vienlaikus sniedzot atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam svītrot ziņojuma projekta 8.5.4.apakšpunktā vārdus “un mērķu”, jo šīs reformas un investīcijas ietvaros nav noteikti sasniedzamie mērķi, ir tikai atskaites punkti.
Piedāvātā redakcija
8.5.4. datu ticamības pārbaudes, t.sk. sasniegto atskaites punktu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes.
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 3.7.1. un 3.7.2.apakšpunkta numerāciju, ņemot vērā, ka minētie apakšpunkti ir iekļauti 3.9.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot informatīvā ziņojuma 4.7.punktā noteikto izmaksu attiecināmības sākuma datumu, t.i. kāpēc tas noteikts tieši 2023.gada 1.janvāris.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt informatīvā ziņojuma 3.3.1.1.apakšpunktā vārdu "mācīšanai" ar vārdu "apmācībai", kā tas noteikts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 2.1.2.apakšpunktā reformas mērķi, atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajam.

Piedāvātā redakcija
Piemērs: Investīcijas mērķis ir attīstīt vienotu tālākizglītības pieeju veselības jomā, kā arī attīstīt simulāciju pieeju veselības aprūpes izglītības sistēmā.
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 2.1.1.apakšpunktā reformas mērķi, atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajam.

Piedāvātā redakcija
Piemērs: Reformas mērķis ir uzlabot cilvēkresursu nodrošinājuma un prasmju pilnveides sistēmu veselības jomā.
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 7.4.5.apakspunkts paredz, ka iegūst informāciju saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju finansējuma saņēmējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums”.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 8.punktā noteikts, ka VID pienākums ir nodrošināt nodokļu (nodevu) iekasēšanas publiskumu, regulāri publicējot informāciju par atsevišķu nodokļu (nodevu) kopieņēmumiem, un informācijas pieejamību par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Informāciju par minētajiem parādniekiem iekļauj Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē un tās pieejamību nodrošina, ievērojot šā likuma 22.panta pirmās daļas 1.punktā un trešajā daļā minētos nosacījumus.
Tādējādi VID publicē informāciju, ja administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Lūdzam redakcionāli precizēt 7.4.5. apakšpunktu ievērojot likumā “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 8.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai ziņojuma 7.22.punktā minētā saziņa ar Finanšu ministriju notiek kā Atveseļošanas fonda koordinatoru vai nozares ministriju. Nepieciešamības gadījumā, lūdzam papildināt attiecīgo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 7.20.punktu, papildinot ar vārdiem "no valsts budžeta" aiz vardiem "PVN izmaksas" , lai nerastos interpretācijas iespējas par to, ka PVN izmaksas ir attiecināmas no Atveseļošanas fonda.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, apvienot ziņojuma 7.17. punktu ar ziņojuma 6.5.punktu, kurā arī tiek norādīts par iepirkuma procedūru. Attiecīgi abos punktos minētais daļēji pārklājas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam dzēst informatīvā ziņojuma 7.4.punkta pirmo teikumu, ņemot vērā, ka tas dublē informatīvā ziņojuma 7.3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 3.6. punktā otro teikumu, norādot, konkrēti kas tas ir par projektu. Ja tas ir domāts DG REFORM projekts, tad vēršam uzmanību, ka no informatīvā ziņojuma 3.7. punkta izriet, ka DG REFORM projekts tiek pagarināts līdz oktobrim, attiecīgi nepieciešams precizēt.
Papildus lūdzam skaidrot, vai DG REFORMA projekta termiņa pagarināšana neietekmēs investīcijas projekta īstenošanu un rezultātu sasniegšanu noteiktā termiņā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, aizstāt ziņojuma 3.3.2.punktā vārdus "Veselības ministrija" ar vārdiem "finansējuma saņēmējs".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas domāts ar ziņojuma 3.2.3.punktā minēto oficiālo izdevumu, ja nepieciešams, lūdzu precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ziņojuma 3.2.1.punktu norādot lēmuma pieņemšanas datumu un par ko ir attiecīgais lēmums. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī ziņojuma 3.2.2. un 3.4.1.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka iesniedzot kopijas, tām jābūt sagatavotām atbilstoši Dokumentu juridiskā spēka likumam. (sk. informatīvā ziņojuma 3.2.1. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam norādīt informatīvā ziņojuma 1.7.apakšpunktā pilnu vispārīgās datu aizsardzības regulas pilno nosaukumu, pieņemšanas datumu un izdevējiestādi.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā aprakstīt plānoto papildinātību, sinerģiju un demarkāciju saskaņā ar vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 102.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 7.11.apakšpunkta pirmo teikumu saskaņā ar vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 81.punktu, ka dokumentus glabā piecu gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij, jeb līdz 2031.gada beigām.
Piedāvātā redakcija
7.11. Finansējuma saņēmējs nodrošina dokumentācijas par reformas un investīcijas īstenošanu glabāšanu uz laiku, kas nav īsāks par pieciem gadiem pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij, jeb vismaz līdz 2031.gada beigām.
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 7.10.apakšpunktu papildināt ar vārdiem “atskaites punktu” aiz vārdiem “reformas un investīcijas”.
Piedāvātā redakcija
7.10. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par reformas un investīcijas atskaites punktu pilnā apjomā sasniegšanu noteiktajā laika grafikā saskaņā ar Atveseļošanas fonda  plānā un  Eiropas Padomes 2021.gada 6.jūlija lēmumā Nr. 2021/0164 par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna izvērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – Padomes lēmums) definēto
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 4.2.apakšpunktā precizēt valsts budžeta finansējumu, norādot "ne vairāk kā  630 000,00 euro".
Piedāvātā redakcija
4.2. Investīcijas kopējais attiecināmais finansējums ir 3 630 000,00 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir  3 000 000,00 euro un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN)  segšanai ne vairāk kā  630 000,00 euro, atbilstoši šī ziņojuma 4.4. apakšpunktā minētajam.