Projekta ID
24-TA-1983Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta rīkojuma projekta (turpmāk - rīkojuma projekts) pamatinformācijā kā rīkojuma projekta steidzamības pamatojums norādīts: "Ministru kabineta uzdevuma izpildes termiņš." Anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēts: "2024. gada 16. jūlijā Ministru kabinets pieņēma zināšanai informatīvo ziņojumu "Informatīvais ziņojums par gatavošanos Latvijas prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē (2028. gada 1. jūlijs - 31. decembris)" (24-TA-818), kuram noteikts ierobežotas pieejamības statuss, un uzdeva Ārlietu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē 2028. gadā sekretariāta izveidošanu (Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija sēdes protokola Nr. 29 2.1. apakšpunkts)."
Vēršam uzmanību, ka minētajā uzdevumā netika noteikts konkrēts izpildes termiņš.
Papildus atgādinām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.2. apakšpunktam steidzamības kārtību projektu saskaņošanā var piemērot tikai izņēmuma gadījumā, ja jautājumu nepieciešams risināt nekavējoties saistībā ar tādu valstij nelabvēlīgu seku iestāšanos, kas skar būtiskas sabiedrības intereses vai valsts starptautiskās, finanšu, ekonomiskās vai drošības intereses. Steidzamība jāpamato pēc būtības, norādot konkrētās nelabvēlīgās sekas. Par steidzamības pamatu netiek uzskatīts iepriekš laikus zināma uzdevuma izpildes termiņa kavējums.
Tieslietu ministrijas ieskatā rīkojuma projektam trūkst steidzamības pamatojuma pēc būtības. Lūdzam turpmāk tiesību aktu projektus virzīt saskaņošanai vispārējā kārtībā atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.1. apakšpunktam, vai arī pamatot steidzamību pēc būtības.
Vēršam uzmanību, ka minētajā uzdevumā netika noteikts konkrēts izpildes termiņš.
Papildus atgādinām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.2. apakšpunktam steidzamības kārtību projektu saskaņošanā var piemērot tikai izņēmuma gadījumā, ja jautājumu nepieciešams risināt nekavējoties saistībā ar tādu valstij nelabvēlīgu seku iestāšanos, kas skar būtiskas sabiedrības intereses vai valsts starptautiskās, finanšu, ekonomiskās vai drošības intereses. Steidzamība jāpamato pēc būtības, norādot konkrētās nelabvēlīgās sekas. Par steidzamības pamatu netiek uzskatīts iepriekš laikus zināma uzdevuma izpildes termiņa kavējums.
Tieslietu ministrijas ieskatā rīkojuma projektam trūkst steidzamības pamatojuma pēc būtības. Lūdzam turpmāk tiesību aktu projektus virzīt saskaņošanai vispārējā kārtībā atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.1. apakšpunktam, vai arī pamatot steidzamību pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Funkcija ir uzdevumu kopums, kas ir noteikts normatīvajos aktos un kuru valsts pārvaldes iestāde īsteno. Tā kā rīkojuma projekta 4. punktā norādītas konkrētas atbalsta darbības, aicinām vārdu "funkcijas" aizstāt ar vārdu "uzdevumi".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot izvērstāku pamatojumu pēc būtības, kādēļ nepieciešams un ir efektīvāk veidot atsevišķu tiešās pārvaldes iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Tā kā līdz ar Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāta izveidi būs nepieciešams izdot tā nolikumu, lūdzam aizpildīt anotācijas 4. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, ņemot vērā, ka iesniegts tiek rīkojuma projekts, nevis noteikumu projekts. Līdzīgi aicinām pārskatīt anotāciju (piemēram, 3. sadaļu) un izlabot tajā ietverto kļūdaino informāciju.
Piedāvātā redakcija
-