Projekta ID
22-TA-3145Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka precizētā noteikumu projekta 18.punkta redakcija ir pretrunā augstāka juridiskā spēka normatīvajiem aktiem, konkrēti - Administratīvā procesa likuma (APL) 64.pantā noteiktajam, ka iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā — īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Likumā par budžetu un finanšu vadību, tai skaitā tā 19.3 pantā, cits termiņš lēmuma pieņemšanai nav noteikts, savukārt noteikumu projektā pieļaujams noteikt tikai īsāku termiņu, nekā APL.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 18.punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 18.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti aicinām precizēt vārdus "īpašumā esošo ēku un zemi", jo no normas pašreizējās redakcijas nav skaidri saprotams, vai saskaņā ar šo punktu attiecināmas ir piemēram ēkas pārbūves izmaksas, nekustamā īpašuma nodoklis u.tml., vai tikai īpašuma amortizācijas izmaksas. Turklāt arī šādā gadījumā nav skaidrs, kā tiks rēķinātas, piemēram, zemes amortizācijas izmaksas.
Tāpat lūdzam precizēt normas otro teikumu "Izmaksas par ēkām iespējams attiecināt no konkrētas daļas." Norādām, ka nav skaidrs, par kādu daļu ir runa.
Tāpat lūdzam precizēt normas otro teikumu "Izmaksas par ēkām iespējams attiecināt no konkrētas daļas." Norādām, ka nav skaidrs, par kādu daļu ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam svītrot precizētajā noteikumu projektā ietverto atsauci uz privātpersonām nesaistošu dokumentu - Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Ja nepieciešams, informāciju par vadlīniju piemērošanu lūdzam norādīt noteikumu projekta anotācijā. Tāpat vēršam uzmanību, ka pienākumu ievērot vadlīnijas publicitātes pasākumu īstenošanā iespējas iekļaut līgumos, ko slēdz aģentūra ar finansējuma saņēmēju vai finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneriem.
Ja nepieciešams, informāciju par vadlīniju piemērošanu lūdzam norādīt noteikumu projekta anotācijā. Tāpat vēršam uzmanību, ka pienākumu ievērot vadlīnijas publicitātes pasākumu īstenošanā iespējas iekļaut līgumos, ko slēdz aģentūra ar finansējuma saņēmēju vai finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 56.3.apakšpunktu, jo frāze "vienlaikus pievienotās vērtības nodoklis, kas atgūstams no valsts budžeta priekšnodokļa veidā" nav skaidra, proti, nav saprotams, vai šādas izmaksas var vai nevar finansēt no Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Ierosinām vārdu "vienlaikus" aizstāt ar vārdu "izņemot" un attiecīgi redakcionāli precizēt turpmāko normas daļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz nepieciešamību noteikumu projekta tekstu precizēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" prasībām, it īpaši uz nepieciešamību noteikumu projektu veidot pēc iespējas lakonisku un pārskatāmu un tiesību normas rakstīt loģiskā secībā. Šobrīd noteikumu projektā dažādu institūtu tiesiskais regulējums iekļauts nekonsekventi, pamīšus ar citām tiesību normām, kas noved pie regulējuma sadrumstalotības, dublēšanās un pretrunīgām normām. Lūdzam arī izvairīties no pārlieku detalizēta un kazuistiska regulējuma, kas papildus citiem riskiem (piemēram, tiesvedības riskiem) parasti rada nepieciešamību neskaidrību novēršanai nepamatoti bieži grozīt spēkā esošo normatīvo aktu.
Piedāvātā redakcija
-