Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
Projekta ID
25-TA-105
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas “Risinājuma apraksts” punktā "3. precizēt attiecināmās izmaksas" aizstāt norādi uz noteikumu projekta 43.13.apakšpunktu ar norādi uz 43.14. apakšpunktu. 
 
Piedāvātā redakcija
Vienlaikus, Noteikumi Nr.116 tiek papildināti ar 43.14. apakšpunktu, nosakot, ka attiecināmas ir instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas.



 
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka atbalsta saņēmējiem, kuri noslēguši līgumu par projekta īstenošanu, nepieciešamības gadījumā, būs iespēja pārskatīt projekta attiecināmo izmaksu pozīcijas un iekļaut licenču iegādes un instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas. Vēršam uzmanību, ka ar noteikumu projektu tiek plānoti arī citi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumu Nr. 116 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 116) grozījumi, piemēram, grozot noteikumu Nr. 116 7. punktā noteiktos nacionālos rādītājus. Lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt anotācijā minēto par nepieciešamajiem grozījumiem līgumos par projektu īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu grozījumu precizētā redakcija vairs neparedz atbalstu ar saimniecisko darbību nesaistītiem projektiem, lūgums MK noteikumu 1. pielikumā "Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji"dzēst kritēriju Nr. 2.11. "Projekta iesniegums atbilst MK noteikumos noteiktajām prasībām ar saimniecisku darbību nesaistītam projektam (attiecināms uz ar saimniecisko darbību nesaistītiem projektiem)".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Ekonomikas ministrijas sniegto skaidrojumu uz Finanšu ministrijas iepriekš izteikto priekšlikumu par noteikumu Nr. 116 plānoto 30.1 un 30.2 punktu, vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumos par investīciju īstenošanu, tostarp ņemot vērā Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 pantā ietverto deleģējumu, netiek regulēts ārvalstu partnera (sākotnējās atbalsta vēstules saņēmēja un atkārtotās atbalsta vēstules saņēmēja) izvēles process, tostarp ņemot vērā, ka tas notiek ārpus Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanas normatīvā regulējuma un procesa. Ievērojot minēto, lūdzam atkārtoti izvērtēt iespēju svītrot noteikumu Nr. 116 plānoto 30.1 un 30.2 punktu.

Turklāt vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 116 plānotajā 30.23. apakšpunktā lietotais jēdziens "sadarbības līgums" rada interpretācijas problēmas, ņemot vērā, ka ar sadarbības līgumu, tostarp izrietoši no citām noteikumu Nr. 116 plānotajām normām, saprotams sadarbības līgums, kas tiek slēgts starp projekta iesniedzēju un viņa sadarbības partneri.

Vienlaikus nav saprotama anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" ietvertā norāde, ka gadījumā, ja sākotnējās investīciju aģentūras atbalsta vēstules saņēmējs plāno iesaistīties projekta īstenošanā kā sadarbības partneris, atkārtotās investīciju aģentūras atbalsta vēstules saņēmējs slēdz sadarbības līgumu ar sākotnējās investīciju aģentūras atbalsta vēstules saņēmēju.
Proti, nav saprotams, vai tiek paredzēta arī atkārtotās investīciju aģentūras atbalsta vēstules saņēmēja iesaiste tāda investīciju projekta īstenošanā, kurā kā projekta iesniedzēja sadarbības partneris ir piesaistīts sākotnējās investīciju aģentūras atbalsta vēstules saņēmējs. Vēršam uzmanību, ka sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 31.3.6. apakšpunktā vārdu "neattiecas" un "attiecas", jo kopsakarā ar 31.3. apakšpunktu veidojas dubultais noliegums. Vienlaikus aicinām redakcionāli precizēt 31.3. apakšpunkta redakciju, to izsakot šāda redakcijā: "tas neatbilst nevienam no šādiem izslēgšanas kritērijiem:".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim Komisijas reg.651/2014 2.panta 18.punkta pazīmes nepieciešams vērtēt gan uzņēmumam individuāli, gan tā saistīto uzņēmumu grupai, šī apakšpunkta nepārprotamākai interpretācijai aicinu to izteikt sekojošā redakcijā:
"42.1. tas (t.sk.vērtējot saistītās grupas līmenī) atbilst kādai no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā minētajām pazīmēm;"
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka iekārtu iegādes izmaksas ir minētas 43.14. apakšpunktā, lūdzam precizēt atsauci no 43.6. apakšpunkta uz 43.14. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
44.1 Šo noteikumu 43.14. apakšpunktā minētās iekārtu iegādes izmaksas veido ne vairāk kā 10 procentus no projekta kopējā attiecināmo izmaksu apmēra. Ja projekts tiek īstenots ar sadarbības partneriem, minētais ierobežojums tiek noteikts attiecībā pret katra sadarbības partnera kopējo attiecināmo izmaksu apmēru.
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk