Projekta ID
23-TA-3303Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
18.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Saistībā ar termiņu - 2024.gada 31.maijs, aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojošu teikumu attiecīgajam noteikumu punktam.
“Lai nodrošinātu iestādēm laiku mācību procesa organizēšanai saskaņā ar jaunajiem mācību programmu paraugiem un metodikām, iestādes ir tiesīgas pabeigt programmas, kas pēc iepriekš apstiprinātiem profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu un zināšanu pilnveides izglītības programmu paraugiem ir uzsāktas līdz 2024. gada 31. maijam.”
“Lai nodrošinātu iestādēm laiku mācību procesa organizēšanai saskaņā ar jaunajiem mācību programmu paraugiem un metodikām, iestādes ir tiesīgas pabeigt programmas, kas pēc iepriekš apstiprinātiem profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu un zināšanu pilnveides izglītības programmu paraugiem ir uzsāktas līdz 2024. gada 31. maijam.”
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka bāriņtiesu sākotnējā programmā ētikas jautājumi kaut kādā apjomā ir ietverti, tomēr ētika kā atsevišķa tēma, kā zināms, nav izdalīta, aicinām tad kā kompromisu, ņemot vērā ētikas bloka jautājumu lielo aktualitāti, papildināt tēmu 2.1. to izsakot šādi: “Bāriņtiesas funkcijas un darba organizācija. Bāriņtiesas darbinieku ētika.”
Uzskatām, ka līdzīgi kā pie sodu sistēmas, kur svarīgākais mērķis ir nevis sodīt, bet atturēt no pārkāpuma izdarīšanas (tātad iedarboties preventīvi), arī līdzīgi ar ētikas jautājumu bloku, tā izdalīšana atsevišķi var kalpot kā akcents šo jautājumu nozīmības pastiprināšanai. Savukārt arī nozīmības pastiprināšana pati par sevi ir ļoti būtiska virzībā uz ētikas normu ievērošanu.
Uzskatām, ka līdzīgi kā pie sodu sistēmas, kur svarīgākais mērķis ir nevis sodīt, bet atturēt no pārkāpuma izdarīšanas (tātad iedarboties preventīvi), arī līdzīgi ar ētikas jautājumu bloku, tā izdalīšana atsevišķi var kalpot kā akcents šo jautājumu nozīmības pastiprināšanai. Savukārt arī nozīmības pastiprināšana pati par sevi ir ļoti būtiska virzībā uz ētikas normu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Par tekstu "secīgi apgūstot."
Vai programmas moduļi ir apgūstami tikai konkrētā secībā? Vai pēc dalībnieka izvēles var apgūt vienu moduli 2 gadu laikā,atbilstoši viņa vajadzībai/interesei? Iespējams konkrētā darbinieka darba specifika, situācija rada vajadzību dzirdēt, piemēram, 2.moduli nevis sākt ar 1. Moduļi noteikti saturā ir neatkarīgi, ja katra moduļa apguves laiks 2 gadi.
Ņemot vērā visu iepriekšminēto, rosinām svītrot vārdu "secīgi."
Līdzīga norma bija ietverta un tika svītrota arī otros saistītajos noteikumos "Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu."
Vai programmas moduļi ir apgūstami tikai konkrētā secībā? Vai pēc dalībnieka izvēles var apgūt vienu moduli 2 gadu laikā,atbilstoši viņa vajadzībai/interesei? Iespējams konkrētā darbinieka darba specifika, situācija rada vajadzību dzirdēt, piemēram, 2.moduli nevis sākt ar 1. Moduļi noteikti saturā ir neatkarīgi, ja katra moduļa apguves laiks 2 gadi.
Ņemot vērā visu iepriekšminēto, rosinām svītrot vārdu "secīgi."
Līdzīga norma bija ietverta un tika svītrota arī otros saistītajos noteikumos "Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai minētā norma būtu interpretējama skaidri un nepārprotami, rosinām izvērtēt šādu redakciju saistībā ar termiņu- 2024.gada 31.maijs.
Analogs rosinājums no LPS tika izteikts pie MK noteikumu projekta "Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu."
Analogs rosinājums no LPS tika izteikts pie MK noteikumu projekta "Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu."
Piedāvātā redakcija
"Iestādes, pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, ir tiesīgas pabeigt programmas, kas pēc iepriekš apstiprinātiem profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu un zināšanu pilnveides izglītības programmu paraugiem ir uzsāktas līdz 2024. gada 31. maijam.”