Projekta ID
24-TA-3018Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai papildinošā saimnieciskā darbība projekta ietvaros attīstītajā infrastruktūrā tiks uzsākta pēc plānoto grozījumu Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 319) stāšanās spēkā. Gadījumā, ja papildinošā saimnieciskā darbība projekta ietvaros attīstītajā infrastruktūrā tiks uzsākta pirms grozījumu MK noteikumos Nr.319 spēkā stāšanās, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānoto grozījumu spēkā stāšanās kārtību, proti, vai tie būs piemērojami atpakaļejoši.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju vai MK noteikumus Nr.319 ar nosacījumu par pienākumu atbildīgajai iestādei – Satiksmes ministrijai izstrādāt metodiku par papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpojumu nosacījumu uzraudzību projekta dzīves ciklā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši MK noteikumu Nr.319 9.punkta nosacījumiem finansējuma saņēmēji 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas ietvaros ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, Rīgas brīvostas pārvalde un Ventspils brīvostas pārvalde, taču anotācijā norādīta informācija tikai par grozījumu nepieciešamību un ietekmi uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes īstenoto projektu. Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju ar informāciju par plānoto MK noteikumu Nr.319 grozījumu ietekmi uz citu finansējuma saņēmēju īstenotajiem projektiem. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, kā finansējuma saņēmēji tiks informēti par MK noteikumu Nr.319 grozījumiem un vai būs nepieciešams veikt grozījumus finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam svītrot Centrālo finanšu un līgumu aģentūru no anotācijas 6.sadaļā sniegtās informācijas par projekta izstrādē iesaistītajām institūcijām, ņemot vērā, ka tā nav piedalījusies noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz papildpakalpojumiem nav noteikts procentuāls apjoma ierobežojums pret infrastruktūras gada jaudu, attiecīgi būtu precizējams MK noteikumu Nr.319 38.1. apakšpunkta redakcija, nosakot ka apjoma ierobežojums attiecas uz papildinošu saimniecisku darbību, kā tas secināms no pārējiem noteikumu projekta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr.319 38.1.1 apakšpunktā tiek runāts par papildinošu saimniecisko darbību, kas nav tas pats, kas saimnieciska darbība, lūdzam precizēt šo punktu, lietojot terminu "papildinoša saimnieciskā darbība".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nelikumīgs komercdarbības atbalsts ir arī tad, ja ar saimniecisko darbību nesaistītā projektā tiek veiktas darbības, kas nav kvalificējamas kā papildinoša saimnieciskā darbība vai pakalpojumi, kas neatbilst papildpakalpojumu definīcijai, lūdzam MK noteikumu Nr.319 38.2 punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
38.2 Ja projekta ietvaros izbūvēto, pārbūvēto vai atjaunoto bez maksas un diskriminācijas publiski pieejamo infrastruktūru izmanto papildinošai saimnieciskai darbībai, pārsniedzot šo noteikumu 38.1 punktā minēto papildinošai saimnieciskai darbībai iedalītās kapacitātes apmēru platības, laika vai finanšu izteiksmē, finansējuma saņēmējam proporcionāli tai gada jaudas daļai platības, laika vai finanšu izteiksmē, par kuru kopumā ir konstatēts pārkāpums, ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Ja projekta ietvaros izbūvētajā, pārbūvētajā vai atjaunotajā bez maksas un diskriminācijas publiski pieejamā infrastruktūrā tiek veiktas darbības, kas nav kvalificējamas kā papildinoša saimnieciskā darbība vai papildpakalpojumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot 38.6 apakšpunktu, jo saskaņā ar 38.3.2. apakšpunktā minēto papildpakalpojumiem nav nekāda ierobežojuma, kā arī uzsākot projektu netiek prognozēts to apmērs un peļņa no papildpakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu noteikumos, lūdzam precizēt MK noteikumu Nr. 319 38.7 apakšpunktu, aizstājot vārdus “projekta amortizācijas periodā” ar vārdiem “projekta dzīves ciklā”, kā tas noteikts arī 38.5 apakšpunktā, kā arī svītrot teikumu “Finansējuma saņēmējs visā projekta amortizācijas periodā katru gadu sagatavo pārskatu par papildinošas saimnieciskās darbības apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzībai.”, ņemot vērā to, ka teikumā iekļautā prasība jau noteikta noteikumu projekta 29.11.apakšpunktā. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka projekta dzīves cikls ir projekta investīciju amortizācijas periods.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Rīgas Brīvostas pārvaldes sniegto informāciju par nefunkcionējošā projekta termiņa pagarinājuma nepieciešamību, ierosinām izvērtēt iespēju pagarināt minēto termiņu līdz 2026.gada 31.oktobrim, veicot grozījumus attiecīgajos noteikumu punktos.
Piedāvātā redakcija
-
