Atzinums

Projekta ID
23-TA-1081
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7. punktu, nosakot, ka plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 51 258 053 euro, t.sk. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 43 569 345 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 7 688 708 euro, nodrošinot, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalsta intensitāte nepārsniedz 85% un vienlaikus arī pasākuma 3.kārtai sākotnēji plānoto finansējuma apmēru.

Vienlaikus lūdzam papildināt  noteikumu projektu ar jaunu punktu par pasākuma 3.kārtai nosakāmo elastības finansējumu, ņemot vērā, ka pasākuma 3. kārtas īstenošanai ir paredzēts elastības finansējums. Papildus vēršam uzmanību, ka pasākuma 5. kārtai plānotais finansējums nenosedz visu pasākumam kopumā piemērojamo elastības finansējumu, attiecīgi aicinām pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt, kuru kārtu ietvaros elastības finansējums tiks noteikts.

Papildus, ņemot vērā noteikumu projekta 7. punktā noteikto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3. apakšpunktu aiz vārda "kārtai" ar vārdiem "plānoto un".

Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.1. apakšpunktu, nosakot līdz 2029. gada 31. decembrim  sasniedzamo iznākuma rādītāja vērtību 51 258 053 euro,  ņemot vērā pasākuma 3.kārtai plānoto finansējumam.
Vienlaikus, ņemot vērā Iekšlietu ministrijas ierosinātos grozījumu priekšlikumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (programma), paredzot starpposma vērtības samazināšanu, lūdzam papildināt protokollēmumu ar Iekšlietu ministrijas kā atbildīgās iestādes rīcību gadījumā, ja grozījumi programmā netiks apstiprināti. Attiecīgi, informācijas izsekojamībai, aicinām papildināt arī anotāciju. Vienlaikus aicinām iesūtīt Finanšu ministrijai aktuālo specifiskā atbalsta mērķa rādītāju metodoloģijas aprakstu.

Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā skaidri noteikt finansējuma saņēmēja pienākumu slēgt sadarbības līgumu ar sadarbības partneri. Papildus vēršam uzmanību, ka, ja tiek slēgts sadarbības līgums, noteikumu projektā ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas utt.), vienlaikus nedublējot Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" 6. punktā ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.6. apakšpunktu ar norādi, kāda personāla nodrošināšana tiek plānota.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai noteikumu projekta 23.punktā ir domāti noteikumu projekta 20.7.apakšpunktā minētie inženierkonsultanti un eksperti. Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 23.punktu papildināt ar atsauci uz noteikumu projekta 20.7.apakšpunktu.

Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā nosaka, ka projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka, ka iepriekš uzskaitītās izmaksu pozīcijas ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Jaunajā punktā lūdzam iekļaut visu MK noteikumu apakšpunktu atsauces, kur ir iepriekš uzskaitītās izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.6.punktu, norādot, kādas izmaksas šeit paredzētas, nepieciešamības gadījumā atsaucoties uz konkrētu noteikumu projekta punktu.

Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta vadības un īstenošanas personāla likmes apmērs vēl nav saskaņots ar vadošo iestādi, līdz ar to šobrīd nevaram saskaņot personāla izmaksu likme apmēru MK noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par tiesību akta nozīmi un pienesumu Latvijas kopējai izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai, ņemot vērā FM 2023.gada vēstulē Nr. 5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus/uzlabojumus. Pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plānā noteiktajiem mērķiem, u.c.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka pasākuma ietvaros tiek paredzēta publiskā finansējuma piešķiršana 3.kārtas ietvaros, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai 2.1.3.3.pasākuma 3.kārtas ietvaros finansējuma saņēmēji – VUGD un NVA, īstenos projektus, kas ir/nav saistīti ar saimnieciskās darbības veikšanu un vai 2.1.3.3.pasākuma 3.kārtas ietvaros īstenojamās darbības ir/nav kvalificējamas kā saimnieciskā darbība, jo pašlaik anotācijā ir iekļauta informācija tikai par pasākuma 1.kārtu. Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai projekta ietvaros projekta iesniedzējiem – VUGD un NVA, noteiktie pienākumi izriet no to funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā ir nolasāms deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Skaidrojam, ka gadījumā, ja projekta ietvaros projekta iesniedzējiem noteiktie pienākumi neizriet no tiem uzlikta valsts pārvaldes uzdevuma, atbalsts tiem ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.

 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.6. apakšpunktu, ņemot vērā, ka minētā norma dublē noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju, norādot, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību minētos nacionālos rādītājus izdalīt atsevišķos apakšpunktos, norādot to sasniedzamās vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar anotāciju paredzēts izveidot 5 pārvietojamās drošības klases, pārveidojot transportlīdzekļus. Ierosinām arī šo darbu izpildes vadību atrunāt sadarbības līgumā, ja to arī nodrošinās sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām norādīt atbalstāmās darbības, kas nodrošina pasākuma 3.kārtas mērķa un rādītāju sasniegšanu, nesadalot detalizēti jau pēc izdevumu grupām, labojot 20.punkta apakšpunktus un papildinot arī 20.punktu.  
Piedāvātā redakcija
20. Projektos par “Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas profesionālās izglītības iestādes kompleksa būvniecības 1.kārta” un “Ugunsdzēsības, loģistikas un remonta bāzes kompleksa būvniecība” iekļauj šādas atbalstāmās darbības, kas sekmē šo noteikumu 2. punktā minētā pasākuma 3.kārtas mērķa un šo noteikumu 9. punktā minēto rādītāju sasniegšanu:
20.1. Jaunas ēkas būvniecība efektīvu, modernu un starptautiskajā pieredzē balstītu teorētisko un praktisko nodarbību apmācību procesa nodrošināšanai;
20.2. Jaunu ēku būvniecība VUGD tehnikas, remonta bāzes un Iepirkuma nodrošinājuma pārvaldes loģistikas attīstībai;
20.3. Projektu vadības nodrošināšana;
20.4. Publicitātes pasākumi par projektu īstenošanu.
 
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām norādīt atbalstāmās darbības, kas nodrošina pasākuma 3.kārtas mērķa un rādītāju sasniegšanu, nesadalot detalizēti jau pēc izdevumu grupām, labojot 21.punkta apakšpunktus un papildinot arī 21.punktu.  
Piedāvātā redakcija
21. Projektā “Drošības klašu izveide” iekļauj šādas atbalstāmās darbības, kas sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā pasākuma 3.kārtas mērķa un šo noteikumu 9.punktā minēto rādītāju sasniegšanu:
21.1.  Ēkas telpu pielāgošana stacionāras drošības klases izveidošanai;
21.2.  Transportlīdzekļu pārveidošana pārvietojamu drošības klašu izveidei;
21.3. Projekta vadības nodrošināšana;
21.4. Publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
 
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 22. punktu, ņemot vērā, ka tas dublē noteikuma projekta 33. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidri noteikt, kāda loma būs inženierkonsultantu grupai projekta īstenošanā un uzraudzībā. No anotācijas izriet, ka minētā grupa konsultēs Nodrošinājuma valsts aģentūras (turpmāk - NVA) darbiniekus. Lūdzam precizēt, vai minētās grupas piesaiste paredzēta visos trīs projektos, kur finansējuma saņēmējs ir arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, vai tikai projektos, kur NVA ir finansējuma saņēmējs. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 18. panta pirmās daļas 2. punktam projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un vienošanos par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam gan MK noteikumu projekta 24.punktā, gan MK noteikumu projekta 25.punktā izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām (ne tikai personāla izmaksām). Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt tekstu.
Piedāvātā redakcija
Izmaksas, kas saistītas ar būvju tehnisko apsekošanu un izpēti, būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi un būvprojekta ekspertīzi, ja to paredz normatīvie akti būvniecībā
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt tekstu, ņemot vērā 23.punktā paredzēto par inženierkonsultantu grupas iesaisti, kas, kā saprotams no anotācijas, nodrošinās arī būvuzraudzību. 
Piedāvātā redakcija
Projekta būvuzraudzības (tai skaitā inženiertehniskās uzraudzības) un autoruzraudzības izmaksas.
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt tekstu, papildinot un dzēšot tekstu par būvdarbu apdrošināšanas izmaksām, jo šīs izmaksas tiek iekļautas būvdarbu virsizdevumos atbilstoši LBN 501-17 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība": virsizdevumi – papildu izmaksas, kuras saistītas ar būvlaukuma iekārtošanu, uzturēšanu, būvdarbu organizēšanu, vadīšanu, darba aizsardzību un apdrošināšanu, citas ar būvdarbu realizāciju saistītas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
Ēkas, ar to saistītās infrastruktūras un teritorijas labiekārtošanas izbūves un pārbūves būvdarbu izmaksas.
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt tekstu atbilstoši anotācijā norādītajai informācijai par muzeja ēkas telpu pielāgošanu. 
Piedāvātā redakcija
Ēkas telpu pielāgošanas būvdarbi un ar to saistītās tiešās izmaksas.
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tekstu, atsevišķi izdalot punktu par būvuzraudzību un autoruzraudzību.
Piedāvātā redakcija
Izmaksas, kas saistītas ar būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi telpu pielāgošanai.
Būvuzraudzības (tai skaitā inženiertehniskās uzraudzības) un autoruzraudzības izmaksas.
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šeit un visā MK noteikumu tekstā, kur attiecināms, izmantot terminoloģiju "tiešās attiecināmās izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 26.1. apakšpunktā minētie normatīvie akti un vadlīnijas neparedz komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet šo prasību saturu, turklāt noteikumu projekta 33. punktā ir ietverts finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt šo prasību ievērošanu atbilstoši minētajiem normatīvajiem aktiem un vadlīnijām. Ievērojot minēto, rosinām svītrot noteikumu projekta 26.1. apakšpunktā vārdus un skaitļus “kas veiktas saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. pantam un 50. pantam un kārtību, kādā ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.” Attiecīgi precizējot 33.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 27.punktu, jo noteikumu projekta 21.punktā arī ir paredzētas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 28. punktu aiz vārdiem "ietvertajiem nosacījumiem" ar vārdiem ", ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, ņemot vērā, ka, projekta izmaksas paredzēts attiecināt no noteikumu projekta spēkā stāšanās dienas vai pirms tam, un finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, norādot plānoto finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 32. punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina arī dubultā finansējuma neiestāšanos. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33. punktu, ka arī sadarbības partnerim ir pienākums ievērot noteikumu projekta 33. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības papildināt noteikumu projekta 34. punktu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kādā tiks nodrošināta arī krāpšanas un korupcijas risku neesamība.
Piedāvātā redakcija
34. Finansējuma saņēmējam ir pienākums pirms trešās projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas izstrādāt kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projektu īstenošanai, noteikti veicamie pasākumi un izstrādāti darbības plāni interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 35. punktu, paredzot, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta un normatīvo aktu publisko iepirkumu jomā prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 36. punkts daļēji nedublē noteikumu projekta 27. punktu. Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 36. punktā minētais pienākums ir attiecināms arī uz sadarbības partneri, ja ir plānots, ka sadarbības partneris veiks publiskos iepirkumus.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt ar informāciju par īpašumtiesībām transportlīdzekļiem, kurus plānots pārveidot par mobilajām klasēm.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 9.2.punktā norādīto nacionālo rādītāju, kā arī lūdzam norādīt, kurā brīdī nacionālais rādītājs tiek uzskatīts par sasniegtu. Ja datus par nacionālo rādītāju nav paredzēts uzkrāt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, lūdzam to definēt kā papildus uzkrājamo informāciju, nevis kā nacionālo rādītāju. Ja minēto informāciju ir plānots uzkrāt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, lūdzam anotācijā norādīt, ka Sadarbības iestāde neveic datu pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par nozares/jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju  iesaisti normatīvā akta izstrādes procesā. Vienlaikus vēršam uzmanību un ņemt vērā arī Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).” .
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju norādot pasākuma 3. kārtas intervences kodam "Nr.59 "Pasākumi saistībā ar pielāgošanos klimata pārmaiņām un ar klimatu saistīto risku novēršana un pārvaldība: ugunsgrēki (tostarp izpratnes veidošana, civilās aizsardzības un katastrofu pārvarēšanas sistēmas, infrastruktūras un uz ekosistēmu balstītas pieejas)"" plānoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
IV nodaļā "Projektu īstenošanas nosacījumi" papildināt anotācijas aprakstu, norādot, kad ir paredzēta “Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas profesionālās izglītības iestādes kompleksa būvniecība" būvniecības 2.kārta.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informāciju par drošības klašu adresēm, ņemot vērā to, ka plānotas kopā 6 drošības klases.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu ar norādi, ka Iekšlietu ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projektu ietvaros paredzēts veikt kapitālieguldījumus (Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas profesionālās izglītības iestādes kompleksa būvniecība, ugunsdzēsības, loģistikas un remonta bāzes kompleksa būvniecība, drošības klašu izveide), lūdzam papildināt anotācijas 3. sadaļu, norādot, vai un kādā apmērā  pēc projektu pabeigšanas būs nepieciešams finansējums projektu ietvaros uzbūvēto ēku un iekārtoto telpu uzturēšanas izdevumu segšanai, pamatojot tos ar detalizētiem aprēķiniem, nepieciešamības gadījumā precizējot ietekmes tabulu, kā arī norādot potenciālo laiku (gadu), ar kuru tie būs nepieciešami.
 
Piedāvātā redakcija
-
43.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Iekšlietu ministrijai valsts budžeta priekšfinansējumu pēc nepieciešamības pieprasīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļiem, paredzot finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta programmā (apakšprogrammā) atbilstoši 2.1.3.3. pasākuma “Katastrofu risku mazināšanas pasākumi” trešās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu īstenošanai nepieciešamajam finansējuma apjomam attiecīgajā gadā.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka kārtību, kādā tiek veikta līdzekļu pārdale no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" nosaka citi normatīvie akti, nav nepieciešams šīs normas dublēt, līdz ar to lūdzam svītrot MK sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu, informāciju par tajā noteikto paskaidrojot anotācijas 3.sadaļā.
 
Piedāvātā redakcija
-