Atzinums

Projekta ID
24-TA-422
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
19.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
35. Latvijas Republikas pārstāvja dalībai COREPER instrukcija ir obligāta, un to izstrādā saskaņā ar Ministru kabineta instrukciju.
Iebildums
Neatbalstām nosacījumu, ka instrukcija uz COREPER ir obligāta. Nav skaidrs, kāpēc nepieciešams papildus dokuments, ja par attiecīgajiem COREPER darba kārtības jautājumiem īss viedoklis tiek publicēts ESVIS sadaļā "pirmddienas piezīmes".
Piedāvātā redakcija
Latvijas Republikas pārstāvja dalībai COREPER instrukcija ir obligāta jautājumiem, par kur plānotas diskusijas, un to izstrādā saskaņā ar Ministru kabineta instrukciju.
2.
Noteikumu projekts
5. Latvijas Republikas pārstāvis Eiropas Savienības ministru padomēs un Eiropadomē pārstāv Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz pozīciju, to kopumu, vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātu politikas plānošanas dokumentu vai informatīvo ziņojumu gadījumos, kas definēti šajos noteikumos.
Priekšlikums
Nav korekts formulējums: LR pārstāvis pārstāv LR, nevis LR viedokli.
Piedāvātā redakcija
Latvijas Republikas pārstāvis Eiropas Savienības ministru padomēs un Eiropadomē pauž Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz informatīvo ziņojumu un, ja nepieciešams, pozīciju, to kopumu, vai citu politikas plānošanas dokumentu oficiālā viedokļa paušanai.

 
3.
Noteikumu projekts
8. Vecāko amatpersonu sanāksme nosaka par Eiropas Savienības politikas dokumentiem, Eiropas Savienības tiesību aktu projektiem vai citiem jautājumiem atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes. Ja nav iespējams panākt vienošanos par atbildības sadalījumu, Vecāko amatpersonu sanāksme lemj par jautājuma iesniegšanu izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē četru nedēļu laikā, bet ne vēlāk kā pirms jautājuma izskatīšanas pēc būtības oficiālos Eiropas Savienības diskusiju formātos.
Priekšlikums
Jāatrunā arī kārtība gadījumos,  ja jautājumu strauji iekļaut izskatīšanai kādā no Padomes formātiem, bet atbildības nav sadalītas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
8. Vecāko amatpersonu sanāksme nosaka par Eiropas Savienības politikas dokumentiem, Eiropas Savienības tiesību aktu projektiem vai citiem jautājumiem atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes. Ja nav iespējams panākt vienošanos par atbildības sadalījumu, Vecāko amatpersonu sanāksme lemj par jautājuma iesniegšanu izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē četru nedēļu laikā, bet ne vēlāk kā pirms jautājuma izskatīšanas pēc būtības oficiālos Eiropas Savienības diskusiju formātos.
Priekšlikums
Precizēt terminu "citi jautājumi" ; Vai VAS skatīs visus ES Padomes darba grupu darba kārtībā izskatāmos jautājumus, lai lemtu par katras atbildīgo un lidzatbildīgo iestādi?
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
12. Pozīcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes un saskaņošanas kārtību, instrukcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības iestādēm un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība), koordinējošo iestādi un pārējām pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām iestādēm nosaka Ministru kabineta instrukcija.
Priekšlikums
Iespējams, būtu lietderīgi apsvērt iespēju apvienot šos dokumentus (noteikumus un instrukciju), jo pašreizējā sadale, šķiet, nerada būtisku pievienoto vērtību un var radīt lieku sarežģītību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
13. Šajos noteikumos minēto dokumentu un informācijas apritei starp valsts iestādēm izmanto Valsts digitālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu darbam ar Eiropas Savienības dokumentiem (turpmāk – sistēma ESVIS). Sistēmas ESVIS darbības pamatnoteikumus, pārziņa pienākumus, lietotājus un to tiesību apjomu nosaka Ministru kabineta instrukcija.
Priekšlikums
Jāparedz alternatīvas metodes dokumentu apritei t.sk. iesniegšanai MK, gadījumos, ja ESVIS nestrādā tehnisku iemeslu dēļ
Piedāvātā redakcija
Šajos noteikumos minēto dokumentu un informācijas apritei starp valsts iestādēm tiek izmantota Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esoša valsts informācijas sistēma darbam ar Eiropas Savienības dokumentiem [MR1] (turpmāk – sistēma ESVIS). Sistēmas ESVIS darbības pamatnoteikumus, pārziņa pienākumus, lietotājus un to tiesību apjomu nosaka Ministru kabineta instrukcija. Gadījumā, ja sistēma ESVIS nav pieejama tehnisku apstākļu dēļ, informācijas apritei tiek izmantots elektroniskais pasts un dokumentu iesniegšanai apstiprināšanai Ministru kabinetā izmanto Tiesību aktu projektu portālu (TAP).
7.
Noteikumu projekts
29. Pozīciju vai informatīvo ziņojumu iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā un Saeimā (Saeimas Eiropas lietu komisijā), izmantojot sistēmu ESVIS.
Priekšlikums
Ierosinām papildināt.
Piedāvātā redakcija
Pozīciju vai informatīvo ziņojumu iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā, izmantojot sistēmu ESVIS, saskaņā ar šo noteikumu 13. punktā minēto.
8.
Noteikumu projekts
42. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) apstiprina pozīciju pirms tās izskatīšanas Ministru kabinetā, to uzskata par galīgi apstiprinātu un atbildīgā iestāde par to informē Ministru kabinetu.
Priekšlikums
Noteikumos jāatrunā gadījumi, kad SELK pozīciju var izskatīt pirms MK un kārtība kādā tiek informēts MK.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
45.4. pozīcija satur diplomātiskā un konsulārā dienesta informāciju, kurai noteikts pieejamības ierobežojums saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likuma 26. panta otro daļu.
Priekšlikums
Ja šajos MK noteikumos tiek likta atsauce uz Diplomātiskā un konsulārā dienesta likuma 26.panta otro daļu, tad ir jāgroza šī likuma 26 pants. Lūdzam skaidrot atšķirību starp to informāciju ko ES formātos iegūst AM un pārējās nozaru ministrijas.
Piedāvātā redakcija
-