Atzinums

Projekta ID
23-TA-1102
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu, atbilstoši Programmā apstiprinātajam: "Bērnu ar attīstības grūtībām, nepietiekamībām vai to veidošanās risku kumulatīvais skaits, kuriem veicināta pozitīva attīstība un pašrealizācija".
Vienlaikus saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), attiecīgi lūdzam dzēst vārdu "specifiskais". 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt finansējumu, atbilstoši ES kohēzijas politikas programmas Latvijai 2021. - 2027.gadam papildinājumā noteiktajam:
a) pasākumam plānotais finansējums ir 41 795 178 euro, t.sk. . ESF+ 35 525 901 un VB 6 269 277;
b) pasākumam pieejamais finansējums ir 35 200 938 euro, t.sk. ESF+ 29 920 797 un VB 5 280 141.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta 7. punktu izteikt atbilstoši vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei" piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot kādā veidā tiks izsniegts finansējums. Piemēram, granta veidā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 14.punkta pēdējo teikumu, lai tas nedublē Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā"(iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetam) 6.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 17.punktā vārdus "un sadarbības partnerim", lai nerastos interpretācijas iespēja. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 17.punktā ir noteiktas darbības, kas ir atbalstāmas projekta īstenošanā. Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu, projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs. Sadarbības partneris tiek piesaistīts sadarbības līguma ietvaros, līdz ar to vēršam uzmanību, ka sadarbības partnera finansējuma plānošana tiek paredzēta sadarbības līgumā. Precizējumu attiecībā uz sadarbības partneri lūdzam veikt visā noteikumu projekta tekstā. Gadījumā, ja plānots atbildības sadalījumu attiecība uz sadarbības partneri saglabāt, tad lūdzam skaidri norādīt, kuras no atbalstāmajām darbībām veiks finansējuma saņēmējs un kuras sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā minēto, lūgums skaidrot, vai, piemērojot vienoto likmi personāla izmaksām, tiks segtas arī sadarbības partneru īstenošanas personāla izmaksas?
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai arī likmes aprēķins ir iesniegts vadošajā iestādē saskaņošanai,vēršam uzmanību, ka vienotā likme ir jānosaka bez cipariem aiz komata. Vienlaikus informējam, ka komentāri par anotācijā iekļauto informāciju par vienotās likmes aprakstu, tiks nosūtīti reizē ar likmes aprēķina atzinumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu, daļlaika izmaksu attiecināšanas gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu. Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
2) Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunkts paredz, ka attiecīgās izmaksas ir attiecināmas arī uz gadījumiem, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts. Aicinām izvērtēt, vai attiecīgais apakšpunkts nebūtu papildināms.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 23.punkts nosaka, ka izmaksas ir attiecināmas pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu un MK sēdes protokollēmuma projektam pievienot punktu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem, atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 22.punktā noteiktam:
"22. Atbilstoši Likuma 36. pantam MK noteikumos norāda informāciju par projektā radušos izmaksu attiecināmības termiņa sākumu, ja tas nav 2021. gada 1. janvāris. Ja projekta izmaksas paredzēts attiecināt no MK noteikumu spēkā stāšanās dienas vai pirms tam, un FS ir valsts budžeta iestāde, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un MK noteikumu projektam ir jāpievieno MK sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī AI pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem."
Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas, vēršam uzmanību, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 24. punktu, jo minētais punkts ir sadarbības līguma nosacījums. Gadījumā, ja minētais punkts tiks saglabāts noteikumu projektā, lūdzam skaidrot, kurš uzņemsies atbildību par izmaksām, kas būs radušās sadarbības partnerim, ja projekta iesniegumu neapstiprinās, vai sadarbības partneris būs jānomaina, ja tas neatbildīs kādam no vērtēšanas kritērijiem. Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 15.punkta izriet, ka sadarbības līgumu slēdz arī pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kārtību kā finansējuma saņēmējs plāno pārliecināties par mērķa grupas atbilstību pasākumam, ievērojot Ministru kabineta 2022.gada 13. decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 64 6. §) 3. punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par sasniegtajiem rādītājiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. un 2. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.punktu, svītrojot vārdus "Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā", ņemot vērā, ka minētais dublē Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (iesniegti apstiprināšanai Ministru kabinetam) noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā un tā papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" ietvertais teikums "Noteikumu projekts nosaka papildu pienākumus finansējuma saņēmējam – pārliecināties, ka projekta ietvaros piešķirto finansējumu sadarbības partneris neplāno izmantot saimnieciskajai darbībai, uzsākot dalību projektā (noteikumu projekta 14.punkts), kad līdz ar sadarbības līguma noslēgšanu partnerim tiks pieprasīts apliecinājums par finansējuma piešķiršanas ierobežojumu saimnieciskās darbības veikšanai." nav korekts, jo pasākuma ietvaros plānots kā sadarbības partnerus piesaistīt biedrības un nodibinājumus, (un ir pieļaujams, ka tie var būt saimnieciskās darbības veicēji), taču ar nosacījumu, ka atlīdzības izmaksu apmērs biedrībām un nodibinājumiem nepārsniegs tirgus vērtību kā atbilstošiem jomas speciālistiem, tādējādi izslēdzot komercdarbības atbalsta 2.pazīmi (ekonomiskā priekšrocība). Līdz ar to, lūdzam dzēst nekorekto informāciju no anotācijas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir norādīts, ka biedrībām un nodibinājumiem "plānotais atlīdzības izmaksu apmērs nepārsniegs tirgus vērtību kā citiem līdzvērtīgiem atbilstošiem jomas speciālistiem", skaidrojam, ka, nodrošinot to, ka biedrībām un nodibinājumiem atlīdzība par pakalpojumiem nepārsniegs tirgus cenu, tiek izslēgta komercdarbības atbalsta 2.pazīme (ekonomiskā priekšrocība), kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 2.punktā, nevis ietekme uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū, kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punktā, līdz ar to aicinām atbilstoši precizēt informāciju anotācijā.

Vienlaikus skaidrojam, ka attiecībā uz anotācijā ietverto informāciju par komercdarbības atbalsta izslēgšanu ārstniecības personu un ārstniecības iestāžu (mērķa grupas) līmenī ar to, ka "ārstniecības personas un ārstniecības iestādes pasākuma ietvaros bez selektivitātes ir plānots iesaistīt semināros un praktiskos treniņos kompetenču stiprināšanai [..]. Papildus mērķa grupai tiks nodrošinātas izstrādātās metodikas un atbalsta materiāls, kas tiks nodrošināts visām ārstniecības personām un ārstniecības iestādēm bez selektivitātes." tiek izslēgta komercdarbības atbalsta 3.pazīme (selektivitāte), kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 3.punktā, nevis ietekme uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū, līdz ar to aicinām dzēst anotācijā ietverto informāciju, ka "šis finansējums nevar ietekmēt konkurenci".
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tehnisku iemeslu dēļ, sadarbības iestādes komentāri par izstrādāto noteikumu projektu nav iekļauti atzinumā un tiks sniegti papildus.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt svītrot piebildi "kuri saņēmuši atbalstu", ņemot vērā, Programmā un rādītāju metodoloģijas aprakstā norādīto rādītāja nosaukumu.
Vēršam uzmanību, ka KPVIS sistēmā ir iestrādāts Programmā norādītais rādītāja nosaukums.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt svītrot piebildi "kuras saņēmušas atbalstu", ņemot vērā, Programmā un rādītāju metodoloģijas aprakstā norādīto rādītāja nosaukumu.
Vēršam uzmanību, ka KPVIS sistēmā ir iestrādāts Programmā norādītais rādītāja nosaukums.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 9.punktā vārdus "Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās", ņemot vērā Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 1.punktā noteikto terminu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar nosacījumus, ka projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), lai ir nepārprotami saprotams kas ir finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 15.5.apakšpunktā vārdus "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde)" ar vārdiem "sadarbības iestāde", ņemot vērā, ka iestāde, kas pilda sadarbības iestādes funkcijas ir noteikta ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu izsekojamību, aicinām pārcelt noteikumu projekta 16.punktu aiz noteikumu projekta 10.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, vai anotācijā ir īsi atšifrēts visu atbalstāmo darbību, t.sk. “lokalizācijas” saturs, lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni par pasākuma ietvaros attiecināmajām izmaksām un to tiešu sasaisti ar mērķa sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Labklājības ministrija ir izstrādājusi vienības izmaksu standarta likmi par supervīzijas pakalpojumu sniegšanu, līdz ar to aicinām izvērtēt sadarbībā ar LM kā AI, vai šī likme nav izmantojama arī šajā pasākumā 19.8. apakšpunktā minētajām supervīzijas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli pārskatīt punktu, lai nepārprotami skaidrs, ka degvielas un sabiedriskā transporta izmaksas sedzamas, piemērojot VI izstrādāto metodiku, savukārt transportlīdzekļu nomas un transporta pakalpojumu pirkšana - kā faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 19.13.apakšpunktā vārdus "par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem ", kas nosaka kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā", ņemot vērā plānoto nosaukumu Ministru kabineta noteikumiem "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetam) plānoto nosaukumu. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī pie noteikumu projekta 25.3.apakšpunkta. Papildus lūdzam papildināt apakšpunktu ar atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. un 50. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un izteikt noteikumu projekta 22.punkta redakciju šādā redakcijā, lai aptvertu arī atbilstību izmaksu pozīcijām:
"22. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk kā par 2023. gada 1. janvāri."
Piedāvātā redakcija
22. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk kā par 2023. gada 1. janvāri.
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju attiecībā uz iepirkumiem piemērot inovatīva publiskā iepirkuma nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 28.punktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējs" aiz vārda "ietvaros".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums norādīt saiti uz anotācijā minētajām vadlīnijām - "Vadlīnijās  atlīdzības aprēķinam, virzot tiesību aktu”.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt anotācijas 1.3.apakšsadaļā vārdus "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra" ar vārdiem "sadarbības iestāde", ņemot vērā, ka iestāde, kas pilda sadarbības iestādes funkcijas ir noteikta ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" 2.1. punktu "Juridiskās personas" arī ar Valsts kanceleja, kurai būs uzticēta finansējuma saņēmēja funkcija.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt, ka nepieciešamo finansējumu Valsts kanceleja lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 7.punkta pirmā teikuma redakciju, norādot, ka noteikumu projekts var ietekmēt amata vietu skaitu Valsts kancelejā, ņemot vērā, ka esošo cilvēkresursu kapacitāte vēl tikai tiks vērtēta.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, kā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītais 2023., 2024., 2025., 2026., 2027., 2028. un 2029. gada indikatīvais finansējuma sadalījums pa avotiem neveido norādīto valsts budžeta līdzfinansējumu no kopējā attiecināmā finansējuma 5 211 222 euro apmērā un pieejamo kopējo finansējumu par noteikto elastības finansējuma summu  6 508 168 euro. Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulas kolonnā “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” 2023.gadā un kolonnā “izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” 2026.gadā norādīto precizēto finansiālo ietekmi 5.1. apakšpunktos, ņemot vērā 5.punktos norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 7.sadaļu ar atsauci uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Klimatdrošināšana”;
b) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
c) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-