Projekta ID
23-TA-1018Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
18.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vienotai un nepārprotamai 4.1.2.2. pasākuma “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai” īstenošanas noteikumu izpratnei aicinām sniegt skaidrojumu, vai katram projektam, ņemot vērā tam pieejamo finansējumu, tiks noteikti minimālie sasniedzamie rādītāji (pasākumos iesaistīto iedzīvotāju skaits).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts: “4.1.2.2. pasākuma pārējās tiešās attiecināmās izmaksas, no kurām rēķina personāla atlīdzības izmaksu vienoto likmi, ir izmaksas, kas radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus: visas ar veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanu mērķa grupām un vietējai sabiedrībai saistītās izmaksas, t.sk. pasākumu organizēšana, vadīšana, ēdināšana, apskaņošana, telpu īre, materiālu iegāde, transporta nodrošināšana, speciālā personāla piesaiste, informācijas izplatīšana par pasākumu un inventāra iegādes un nodrošināšanas izmaksas.”
Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt skaidrojumu, vai Noteikumu projekta 22.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas transporta izmaksas mērķa grupas nogādāšanai uz un no pasākuma norises vietu, piemēram, izglītojamo nogādāšana uz un no peldbaseinu peldētapmācības apguvei.
Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt skaidrojumu, vai Noteikumu projekta 22.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas transporta izmaksas mērķa grupas nogādāšanai uz un no pasākuma norises vietu, piemēram, izglītojamo nogādāšana uz un no peldbaseinu peldētapmācības apguvei.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no Noteikuma projekta esošās redakcijas nav nosakāms, ka projekta obligātās publicitātes pasākumu izmaksas nav sedzamas no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet no netiešajām (7%), kā tas ir noteikts Noteikuma projekta anotācijā.
Aicinām precizēt Noteikuma projektu atbilstoši tās anotācijā fiksētajam un vienlaikus norādīt piemērus, kādi pasākumi ietilpst atbalstāmajā darbībā “Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi”.
Aicinām precizēt Noteikuma projektu atbilstoši tās anotācijā fiksētajam un vienlaikus norādīt piemērus, kādi pasākumi ietilpst atbalstāmajā darbībā “Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretāciju iespējas par tiešajām attiecināmajām izmaksām, aicinām precizēt Noteikuma projekta 24. punktu, izsakot to šādā redakcijā:
“24. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros tiešās attiecināmās izmaksas [..]”.
“24. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros tiešās attiecināmās izmaksas [..]”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Alūksnes novada pašvaldība, Valkas novada pašvaldība, Smiltenes novada pašvaldība norāda, ka Pašvaldība ir izskatījusi tiesību akta projektu "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam 4.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem veselības aprūpes, veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, uzlabojot veselības aprūpes sistēmu efektivitāti un izturētspēju" 4.1.2.2. pasākuma "Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai" īstenošanas noteikumi".
Pašvaldības uzskata, ka projekta ieviešana, slēdzot sadarbības līgumus ar citām pašvaldībām, radīs papildu administratīvo slogu ikvienam no projektā iesaistītajiem partneriem. Pienākumu sadalījums starp vairākiem sadarbības partneriem var izraisīt sarežģījumus projekta ieviešanas gaitā un uzraudzībā, kā arī, ieviešot projektu partnerībā, pastāv daudz augstāks risks kavēt projekta progresu. Pašvaldībām apvienojoties, viena projekta ietvaros būs jāorganizē kopīgi iepirkumi, kas arī radīs gan papildu administratīvo slogu, gan palielinās riskus kvalitatīvu iepirkumu veikšanas procesā.
Pašvaldības norāda, ka nesaskata iespējas papildus šo noteikumu pielikumā minētajam Eiropas Sociālā fonda Plus un nacionālajam valsts budžeta finansējumam, paredzēt pašvaldības līdzfinansējumu, lai sasniegtu 200 000 euro projekta izmaksu slieksni.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Pašvaldības ir gatavas ieviest projekta aktivitātes kā finansējuma saņēmējs projekta pasākumam plānotā apmērā , ievērojot iepriekš noteiktās aprēķinātās vienas vienības likmes un īstenojot projektu autonomi. Pašvaldības lūdz veikt precizējumus noteikumu projektā 23TA-1018, nenosakot minimālo viena projekta summu 200 000 EUR un summas nosakot MK pielikumā aprēķinātās.
Pašvaldības uzskata, ka projekta ieviešana, slēdzot sadarbības līgumus ar citām pašvaldībām, radīs papildu administratīvo slogu ikvienam no projektā iesaistītajiem partneriem. Pienākumu sadalījums starp vairākiem sadarbības partneriem var izraisīt sarežģījumus projekta ieviešanas gaitā un uzraudzībā, kā arī, ieviešot projektu partnerībā, pastāv daudz augstāks risks kavēt projekta progresu. Pašvaldībām apvienojoties, viena projekta ietvaros būs jāorganizē kopīgi iepirkumi, kas arī radīs gan papildu administratīvo slogu, gan palielinās riskus kvalitatīvu iepirkumu veikšanas procesā.
Pašvaldības norāda, ka nesaskata iespējas papildus šo noteikumu pielikumā minētajam Eiropas Sociālā fonda Plus un nacionālajam valsts budžeta finansējumam, paredzēt pašvaldības līdzfinansējumu, lai sasniegtu 200 000 euro projekta izmaksu slieksni.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Pašvaldības ir gatavas ieviest projekta aktivitātes kā finansējuma saņēmējs projekta pasākumam plānotā apmērā , ievērojot iepriekš noteiktās aprēķinātās vienas vienības likmes un īstenojot projektu autonomi. Pašvaldības lūdz veikt precizējumus noteikumu projektā 23TA-1018, nenosakot minimālo viena projekta summu 200 000 EUR un summas nosakot MK pielikumā aprēķinātās.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsaucoties uz iepriekšējā 2014.-2020.gada plānošanas perioda pieredzi, t.i., 17.05.2016. MK noteikumu Nr. 810 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi” 54.punktā tika noteikts, ka gadījumos, kad pašvaldības neatbilda noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, neiesniedza projektu iesniegumus vai arī tie tika noraidīti, projekta iesniegumu izstrādāja un īstenoja Slimību profilakses un kontroles centrs. Tā kā šajā MKN projektā nav paredzēti rīcības varianti šādos gadījumos, bet lai sekmētu maksimāli lielāku iedzīvotāju skaits, kas gūtu labumu no šī pasākuma un veidotu / veicinātu veselīga dzīvesveida paradumus, gadījumā, ja kāda no pašvaldībām tai piešķirto finansējumu nespēj apgūt pilnā apmērā, ierosinām izskatīt iespēju neapgūto finansējumu pārdalīt šī pasākuma ietvaros, proti, neapgūto finansējumu proporcionāli sadalīt starp citām pašvaldībām, vai veikt finansējuma pārdali pēc citiem (kvalitātes/kvantitātes) kritērijiem, piemēram, pašvaldībām, kuras iepriekšējā periodā pārsniedza noteiktos rādītājus, vai pašvaldībām, kurām iepriekšējā periodā tika samazināts finansējums u.c..
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pašvaldības norāda, ka, lai īstenotu projektus sadarbībā, nepieciešamas vadlīnijas šādu sadarbības projektu īstenošanai. Kā arī aicina organizēt saskaņošanas sanāksmi, lai pārrunātu iebildumus un priekšlikumus un vienotos par iespējamiem risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-