Atzinums

Projekta ID
23-TA-3092
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" (turpmāk – projekts) norādē uz izdošanas tiesisko pamatu svītrot atsauci uz Ārstniecības likuma 33. panta ceturto daļu, ņemot vērā to, ka tajā nav dots pilnvarojums Ministru kabinetam izdot ārēju normatīvo aktu, bet gan ietverta atsauce uz Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 1.1. apakšpunktu atbilstoši Ārstniecības likuma 27. pantā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – sagatavošanas noteikumi) 100. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 1.2. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka nav izsecināms, no kuras Ārstniecības likuma normas, kas ir projekta izdošanas pamatā, izriet Ministru kabineta tiesības noteikt attiecīgo regulējumu. Ja attiecīgā regulējuma noteikšanas tiesības izriet no Ārstniecības likuma 27. panta vai 33. panta trešās daļas, lūdzam projekta 1.2. apakšpunktu precizēt, ievērojot sagatavošanas noteikumu 100. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 1.3. apakšpunktu atbilstoši Ārstniecības likuma 33. panta trešās daļas otrajā teikumā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, ievērojot sagatavošanas noteikumu 100. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši projekta 1.4. apakšpunktā un Ārstniecības likuma 27. pantā noteiktajam projektā paredzēts noteikt ārstniecības personām nosakāmos kritērijus jaunizveidotās papildspecialitātes vai apakšspecialitātes iegūšanai, neapgūstot izglītības programmu jaunizveidotajā papildspecialitātē vai apakšspecialitātē, un laikposmu, kurā ārstniecības personām, kas atbilst noteiktajiem kritērijiem, ir tiesības pretendēt uz ārstniecības personas sertifikātu minētajā papildspecialitātē vai apakšspecialitātē. Vēršam uzmanību uz to, ka projektā pirmšķietami šāds regulējums nav paredzēts. Ievērojot minēto, lūdzam ar attiecīgu regulējumu papildināt projektu vai norādīt, kuras projekta normas nosaka šo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Sagatavošanas noteikumu 3.2. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, ka dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ņemot vērā to, ka projekta 2.1. apakšpunktā ietvertais regulējums dublē Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 8.1 punktā ietvertā termina "profesionālā kompetence" skaidrojumu, lūdzam svītrot projekta 2.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Sagatavošanas noteikumu 3.2. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, ka dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ņemot vērā to, ka projekta 2.2. apakšpunktā ietvertais regulējums dublē Profesionālās izglītības likuma 24. panta pirmajā daļā noteikto, lūdzam svītrot projekta 2.2. apakšpunktu. Vienlaikus norādām, ka profesionālās kvalifikācijas, ko piešķir pēc augstākās izglītības programmas apguves, piešķiršana notiek saskaņā ar Augstskolu likumā noteikto, savukārt profesionālās kvalifikācijas, ko piešķir pēc profesionālās tālākizglītības programmas apguves, piešķiršana notiek saskaņā ar Profesionālās izglītības likumā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 3. punktu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt izglītības programmu saturu, bet gan noteikt nepieciešamo kompetenci ārstniecībā, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, profesionālās kvalifikācijas līmeni, mācību ilgumu un profesionālās kvalifikācijas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 4. punkta pirmo teikumu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums izriet no Ārstniecības likuma 33. panta pirmajā daļā noteiktā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 4. punkta otrajā teikumā ietvertā regulējuma atbilstību Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību uz to, ka no Ministru kabinetam dotā pilnvarojuma neizriet tiesības noteikt darbības, kuras var veikt studējošais.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 6. punktā ietvertā regulējuma atbilstību Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību uz to, ka no Ministru kabinetam dotā pilnvarojuma izriet tiesības noteikt ārstniecības personas un studējošā kompetenci un teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, savukārt projekta 6. punkts jau regulē jautājumu par konkrēto ārstniecības personu profesionālo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 7., 8., 9., 12. un 13. punktā ietvertā regulējuma atbilstību Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību uz to, ka no Ministru kabinetam dotā pilnvarojuma izriet tiesības noteikt ārstniecības personas un studējošā kompetenci un teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, savukārt projekta 7., 8., 9., 12. un 13. punkts jau regulē jautājumu par rezidenta darbu, pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 10. un 11. punktā ietvertā regulējuma atbilstību Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību uz to, ka no Ministru kabinetam dotā pilnvarojuma izriet tiesības noteikt ārstniecības personas un studējošā kompetenci un teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, savukārt projekta 10. un 11. punkts jau regulē jautājumu par studējošo darbu, pienākumiem un tiesībām.
Vienlaikus norādām uz to, ka daļā par profesionālās darbības veikšanu ārstniecības personas uzraudzībā projekta 10. punkts dublē Ārstniecības likuma 33. panta pirmajā daļā noteikto. Tādējādi lūdzam attiecīgi precizēt projekta 10. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 14. un 15. punktā ietvertā regulējuma atbilstību Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību uz to, ka no Ministru kabinetam dotā pilnvarojuma izriet tiesības noteikt ārstniecības personas un studējošā kompetenci un teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, savukārt projekta 14. un 15. punkts regulē kārtību, kādā konkrētās personas var veikt profesionālo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 16. punktu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums izriet no Ārstniecības likuma 26. un 29. panta.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 17. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Ārstniecības likuma 37. panta pirmajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 151. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 160. punktu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 174. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 195. punkta pirmo teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 204. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 209. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 259. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 264. punktu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt projekta 272. punkta pirmo teikumu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt iepriekš iegūtās izglītības prasības mutes, sejas un žokļu ķirurga specialitātei. Ievērojot minētajās normās Ministru kabinetam doto pilnvarojumu, Ministru kabinets var noteikt nepieciešamo kompetenci un teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 293. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 354. punktu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 361. punktu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa ir pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt specialitātei nepieciešamo kompetenci un teorētiskās un praktiskās zināšanas, nevis iepriekš iegūtu izglītību vai iepriekšēju sertifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 364. punktu vai nepieciešamības gadījumā precizēt projekta 360. punktu, kas paredz, ka veselības aprūpes vadības ārsta kvalifikācija atbilst astotajam profesionālās kvalifikācijas līmenim. Vēršam uzmanību uz to, ka maģistra studiju programmas (otrā cikla studiju programmas) apguves rezultātā var iegūt septīto profesionālās kvalifikācijas līmeni. Vienlaikus lūdzam atbilstoši Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteiktajam paredzēt mācību ilgumu, nenorādot izglītības programmu, kurā attiecīgā specialitāte iegūstama.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 375. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 386. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 392. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 397. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 403. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 409. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 415. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 421. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 427. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 433. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 439. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 445. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 451. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 457. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 463. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 469. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 475. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 481. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 487. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 493. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 499. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 504. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 505. punktu, ņemot vērā to, ka tajā paredzētais izriet no Ārstniecības likuma 43.1 panta.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 516. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 521. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 526. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ārstniecības likuma 1. panta 19. punkts paredz, ka rezidentūra ir darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. No minētā skaidrojuma tieši neizriet, ka rezidentūra tiek apgūta tikai augstākās izglītības studiju programmās. Vienlaikus norādām, ka Ārstniecības likuma 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūstama noteikta specialitāte. Izglītības programmas veids izriet no attiecīgā profesionālās kvalifikācijas līmeņa, tādējādi izglītības iestādes vienu un to pašu specialitāti var piedāvāt iegūt gan augstākās izglītības programmā, gan profesionālās tālākizglītības programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 531. punkta pirmo teikumu. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā noteikto Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt mācību ilgumu, nevis iegūstamo kredītpunktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 532., 536., 543., 550., 554., 558. un 562. punktu, nosakot tikai attiecīgās profesionālās kvalifikācijas līmeni, ņemot vērā to, ka pārējais normā paredzētais regulējums dublē Ārstniecības likuma 45.1 panta pirmajā daļā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta 4.3. apakšnodaļu ar noteikumu, kas paredz ergoterapeita asistenta profesionālās kvalifikācijas ieguves mācību ilgumu.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 540. punktu, ņemot vērā to, ka ergoterapeita asistenta iegūto izglītību nosaka Ārstniecības likuma 45.1 panta otrā daļa.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta 4.5. apakšnodaļu ar noteikumu, kas paredz fizioterapeita asistenta profesionālās kvalifikācijas ieguves mācību ilgumu.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 547. punktu, ņemot vērā to, ka izglītību, kādu ir ieguvis fizioterapeita asistents, nosaka Ārstniecības likuma 45.1 panta otrā daļa.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 566. punktu, nosakot tikai attiecīgās profesionālās kvalifikācijas līmeni, ņemot vērā to, ka pārējais normā paredzētais regulējums dublē Ārstniecības likuma 45.3 panta pirmajā daļā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 568. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka iegūtās izglītības veids izriet no likuma "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" 15. panta otrās daļas.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 566. punktu, nosakot tikai attiecīgās profesionālās kvalifikācijas līmeni, ņemot vērā to, ka pārējais normā paredzētais regulējums dublē Ārstniecības likuma 44. pantā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 572. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka iegūtās izglītības veids izriet no likuma "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" 14. panta pirmās daļas.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 573., 578., 583. un 588. punktā noteikto, ka specializācija atbilst sestajam profesionālās kvalifikācijas līmenim. Proti, vai pēc profesionālās pilnveides programmas apguves personai tiks piešķirta profesionālā kvalifikācija, kura atbilst sestajam profesionālās kvalifikācijas līmenim.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 576., 577., 581., 582., 586., 587., 591. un 592. punktu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādas izglītības programmas apguves rezultātā tiek iegūta noteikta profesionālā kvalifikācija vai specializācija tajā.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 593. punktu, nosakot tikai attiecīgās profesionālās kvalifikācijas līmeni, ņemot vērā to, ka pārējais normā paredzētais regulējums dublē Ārstniecības likuma 45. pantā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 596. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka no Ārstniecības likuma 45. panta pirmās daļas izriet izglītības programmas, kurās var iegūt attiecīgo profesionālo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 601., 602. punktu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādas izglītības programmas apguves rezultātā tiek iegūta noteikta profesionālā kvalifikācija vai specializācija tajā. Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai pēc profesionālās pilnveides programmas tiek piešķirta jauna profesionālā kvalifikācija, kas atbildīs piektajam profesionālās kvalifikācijas līmenim.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 607. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt kādā izglītības programmā iegūst noteiktas profesionālās kvalifikācijas.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 612. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūst noteiktu profesionālo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 616. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūst noteiktu profesionālo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 617. punktu, nosakot tikai attiecīgās profesionālās kvalifikācijas līmeni, ņemot vērā to, ka pārējais normā paredzētais regulējums dublē Ārstniecības likuma 45.6 pantā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 624. punktu, norādot tikai mācību ilgumu, ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pants un 33. panta trešā daļa nav pilnvarojusi Ministru kabinetu noteikt, kādās izglītības programmās iegūst noteiktu profesionālo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 625. punktu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums izriet no Ārstniecības likuma 45.4 panta.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka grozījumi Ārstniecības likuma 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajā pilnvarojumā stājas spēkā 2024. gada 1. oktobrī, lūdzam papildināt projekta 9. nodaļu ar noteikumu, ka projekts stājas spēkā 2024. gada 1. oktobrī.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un attiecīgi precizēt projekta 668. punktu, ņemot vērā to, ka atbilstoši Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam Ministru kabinets nevar noteikt izglītības programmu īstenošanas nosacījumus, bet gan nepieciešamo kompetenci un teorētiskās un praktiskās zināšanas. Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai projekta 668. punktā nav paredzēts tiesiskā regulējuma atpakaļejošs spēks.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un attiecīgi precizēt projekta 670. punktu, ņemot vērā to, ka atbilstoši Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam Ministru kabinets nevar noteikt izglītības programmu īstenošanas nosacījumus, bet gan nepieciešamo kompetenci un teorētiskās un praktiskās zināšanas. Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai projekta 670. punktā nav paredzēts tiesiskā regulējuma atpakaļejošs spēks.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 671., 672. un 673. punktā ietvertā regulējuma nepieciešamību, ņemot vērā to, vai attiecīgais pārejas regulējums vēl aizvien būs nepieciešams un piemērojams, kad projekts stāsies spēkā.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot Ārstniecības likuma 27. pantā un sagatavošanas noteikumu 100. punktā noteikto, aicinām projekta 1.4. apakšpunktā vārdu "izvirzāmos" aizstāt ar vārdu "nosakāmos".
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai novērstu savstarpējo regulējuma dublēšanos, aicinām precizēt projekta 2.4. apakšpunktu, tā trešo teikumu iekļaujot tā pirmajā teikumā, savukārt tā pēdējo teikumu svītrojot.  
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ārstniecības likuma 1. panta 1. punkts paredz, ka ārstniecība ir profesionāla un individuāla slimību profilakse, diagnostika un ārstēšana, medicīniskā rehabilitācija un pacientu aprūpe. No minētā izriet, ka ārstniecība sevī ietver arī pacientu aprūpi. Ievērojot minēto, aicinām projekta 5. punktā svītrot vārdus "un pacientu aprūpē".
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Ārstniecības likuma 27. pantā un 33. panta trešajā daļā Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt teorētisko un praktisko zināšanu apjomu, aicinām projekta 18. punktā un turpmākajās projekta normās lietot vārdu savienojumu "teorētiskās un praktiskās zināšanas".
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām projekta 23. punktā un turpmākajās projektā normās vārdu savienojuma "studiju gadā" vietā lietot vārdu savienojumu "mācību gadā" vai "rezidentūras gadā".
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt projekta 299. punkta ievaddaļu ar norādi uz to, ka tiesu medicīniskās ekspertīzes atzinumus sniedz arī administratīvo pārkāpumu procesā.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 4.1.1. apakšsadaļā iekļauto informāciju, ņemot vērā to, ka projekta saistītais tiesību akta projekts nevar būt grozījumi likumā. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta noteikumos ietvertajam regulējumam jāizriet no likumā ietvertā regulējuma, tādējādi vispirms būtu izdarāmi grozījumi likumā un tikai tad sagatavojami attiecīgi Ministru kabineta noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-