Projekta ID
24-TA-3330Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam virzīt noteikumu projektu uz Ministru kabinetu apstiprināšanai tikai tad, kad jautājums, par Veselības ministrijas ierosinātajām finansējuma pārdalēm, ir izskatīts, un saskaņots Eiropas Savienības fondu tematiskajā komitejā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Atbilstoši MK 2022.gada 19.aprīļa noteikumu Nr.254 “Noteikumi par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīciju 4.1.1.2.i. “Atbalsts universitātes un reģionālo slimnīcu veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā”” (turpmāk – MKN Nr.254) 37.punktā noteiktajam finansējuma saņēmējs publiskā un privātā finansējuma daļu nosaka atbilstoši infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķinam, kā arī MKN Nr.254 41.punkts paredz privātā līdzfinansējuma ietveršanu projekta kopējā publisko izmaksu apmērā. Savukārt noteikumu projekta 3.punkts, kas izsaka MKN Nr.254 16.punktu citā redakcijā, paredz svītrot nosacījumu, ka nacionālais finansējums ietver sevī valsts budžeta finansējumu un privāto līdzfinansējumu, nosakot tikai valsts budžeta finansējuma apmēru PVN segšanai. Ņemot vērā minēto, precizējams noteikumu projekts un noteikumu projekta pielikums vai sniedzams skaidrojums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar jaunu punktu, kas noteiktu uzdevumu Veselības ministrijai sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) un SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" nodrošināt finansējuma atbrīvošanu no SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" projekta, lai to varētu novirzīt citām ārstniecības iestādēm.
Vienlaikus, ja saņemts saskaņojums Eiropas Savienības fondu tematiskajā komitejā, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar jauniem punktiem, paredzot:
- atļaut CFLA slēgt līgumus ar finansējuma saņēmējiem, par projektu īstenošanu pirms ir saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā;
- noteikt uzdevumu Veselības ministrijai informēt Ministru kabinetu, par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā.
Vienlaikus, ja saņemts saskaņojums Eiropas Savienības fondu tematiskajā komitejā, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar jauniem punktiem, paredzot:
- atļaut CFLA slēgt līgumus ar finansējuma saņēmējiem, par projektu īstenošanu pirms ir saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā;
- noteikt uzdevumu Veselības ministrijai informēt Ministru kabinetu, par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta pielikuma ailē “PVN” un ailē “maksimālais valsts budžeta finansējums PVN segšanai” norādīto kopējo finansējuma apmēru, jo, saskaitot norādīto finansējumu sadalījumā pa atbalsta saņēmējiem, kopsumma veidojas 31 395 000 euro nevis 31 394 999 euro.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta pielikuma ailē “Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna finansējums” norādīto kopējo finansējuma apmēru, jo, saskaitot norādīto finansējumu sadalījumā pa atbalsta saņēmējiem, kopsumma veidojas 149 999 999 euro nevis 149 500 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kurām deviņām iestādēm plānots veikt grozījumus Atveseļošanas fonda projektos, vienlaikus norādot, kādas papildu darbības paredzēts veikt par papildu plānoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” projektu, kādas darbības plānots veikt 4.1.1.2.i investīcijas "Atbalsts universitātes un reģionālo slimnīcu veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā" ietvaros un kā tiks nodrošināta demarkācija un sinerģija ar 4.1.1.1.pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" 6.kārtā plānoto, ņemot vērā VM ierosinātos grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta noteikumos Nr. 462 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" pirmās un piektās kārtas un 4.1.1.5. pasākuma "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība" īstenošanas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vēra, ka noteikumu projekts paredz paplašināt 4.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsts universitātes un reģionālo slimnīcu veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā" finansējuma saņēmēju loku, kā arī paredz papildu darbības esošajiem projektiem, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā plānots nodrošināt papildu plānoto projektu/darbību demarkāciju un sinerģiju, piemēram ar plānotajiem un īstenošanā esošajiem projektiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" ietvaros, kā arī finansētajiem no REACT-EU līdzekļiem, piemēram VSIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca" gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par grozījumu ietekmi uz jau apstiprinātajiem projektiem īstenotās investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammu, kurā tiek plānots Atveseļošanas fonda plāna finansējums un valsts budžeta līdzfinansējums PVN segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 3. un 5.ailes 5.1.apakšpunktā norādīt finansējumu atbilstoši 5.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams salāgot anotācijas 3.sadaļas 3.ailes 3.punktā un 3.1.apakšpunktā norādīto finansējumu ar anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 2025.gadam norādīto finansējumu, jo, saskaitot 2. un 3.ailē norādīto finansējumu, veidojas 14 531 958 euro nevis 14 531 959 euro.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams salāgot anotācijas 3.sadaļas 3.ailes 2.punktā un 2.1.apakšpunktā norādīto finansējumu ar anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 2025.gadam norādīto finansējumu, jo, saskaitot 2. un 3.ailē norādīto finansējumu, veidojas 83 731 761 euro nevis 83 731 762 euro.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nacionāli nav precizējami 4.1.1.2.i. investīcijā sasniedzamie rādītāji, atbilstoši Veselības ministrijas iesniegtajiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Papildināt 25.punktu ar atsauci uz 101.punktu
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs pirms šo noteikumu 10. un 101.punktā minētā pienākuma izpildes atbilstoši normatīvajiem aktiem veselības aprūpes organizēšanas un samaksas jomā ir noslēdzis ar Nacionālo veselības dienestu (turpmāk – pilnvarojuma uzlicējs) deleģēšanas līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā norāda:
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Papildināt 26. punktu ar atsauci uz 101.punktu
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs, aizpildot šo noteikumu 10. un 101. punktā minētās definētās projekta sadaļas, projektam pievieno vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanas pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu, ka tas kontrolēs un pārskatīs šo noteikumu 25.6. apakšpunktā minētos deleģēšanas līgumā paredzētos atlīdzības (kompensācijas) maksājumus, kā arī novērsīs un atgūs deleģēšanas līgumā paredzēto atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksu, ievērojot Eiropas Komisijas lēmumā Nr. 2012/21/ES noteikto pārbaužu regularitāti, bet ne retāk kā reizi trijos gados un pilnvarojuma akta darbības perioda beigās.
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Papildināt 39.1 punktu ar atsauci uz 101.punktu
Piedāvātā redakcija
39.1. šo noteikumu 10. un 101. punktā noteiktajā kārtībā, iesniedzot projektu vadības informācijas sistēmā;