Atzinums

Projekta ID
23-TA-1407
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu arī ar sadarbības partneriem, ņemot vērā, ka tos ir plānots piesaistīt pasākuma īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
7. Pasākuma mērķa grupa ir patvēruma meklētāji un personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu.
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 7. punktā norādīto mērķa grupu, iekļaujot arī personas, kurām piešķirta pagaidu aizsardzība, atbilstoši MK noteikumu projekta 8.punktā norādītajam rezultāta rādītājam, kā arī, atbilstoši anotācijā minētajam, papildinot ar nosacījumu par patvēruma meklētāju un personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu iegūšanas nosacījumiem, t.i., - kas nepārsniedz 12 mēnešus pēc šī statusa iegūšanas dienas, pēc patvēruma lūguma izskatīšanas perioda, kas var ilgt no trīs līdz 12 mēnešiem. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
8. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
Iebildums
Lūdzam pārskatīt sasniedzamos rādītājus.
Vēršam uzmanību, ka 4.3.4. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā attiecībā uz šo rādītāju ir norādīts, ka 4.3.4.8. pasākuma ietvaros minētā rādītāja sasniedzamā vērtība ir 7, kurā plānots uzskaitīt 7 iestādēs: Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) kā vienas pieturas aģentūras administrētājs; SIF kā Latvijas NVO fonda administrējošā iestāde; 5 NVO atbalsta centri: Latvijas Pilsoniskā alianse, Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs, Kurzemes NVO centrs, Zemgales NVO centrs, Valmieras novada fonds.
Ja daļa no norādītās rādītāja vērtības ir sasniedzama 4.3.4.9. pasākuma ietvaros, lūdzam aktualizēt un iesūtīt precizētu 4.3.4. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 2 610 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 411 793 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 2 218 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 350 024 euro) un nacionālais finansējums (valsts budžeta līdzfinansējums) – ne mazāk kā 391 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 61 769 euro).
Iebildums
Lūdzam precizēt elastības finansējuma apjomu. Atbilstoši Programmas pielikumam 4.3.4.8.pasākumam elastības finansējums ir 411 792 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 350 024 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 61 768 euro.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 2 610 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 411 793 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 2 218 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 350 024 euro) un nacionālais finansējums (valsts budžeta līdzfinansējums) – ne mazāk kā 391 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 61 769 euro).
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus "ne mazāk kā" pirms nacionālā līdzfinansējuma summas, ņemot vērā, Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam papildinājumā noteikto plānoto valsts budžeta līdzfinansējuma apjomu (ar elastības finansējumu) – 391 500 euro.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
10. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 2 198 207 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 1 868 476 euro apmērā un nacionālo finansējumu – 329 731 euro apmērā.
Iebildums
Lūdzam precizēt pasākuma īstenošanai pieejamo finansējuma apjomu. Atbilstoši Programmas pielikumam pasākuma īstenošanai pieejamais finansējums līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu ir 2 198 208 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 1 868 476 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 329 732 euro.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
13. Projekta izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 13. punkts nosaka, ka izmaksas ir attiecināmas pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
IV. Prasības projekta iesniedzējam
Iebildums
Lūdzam izteikt MK noteikumu projekta IV. nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem", ņemot vērā nodaļas punktos iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
16. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir Nodrošinājuma valsts aģentūra un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu vai anotāciju, skaidrojot, kādas funkcijas projekta īstenošanā ir plānotas sadarbības partnerim, t.i., kādu atbalstāmo darbību īstenošanai tiks piesaistīti sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
17. Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneriem slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ja tiek paredzēts, ka tiks slēgts sadarbības līgums ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas utt.). Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu. Papildus vēršam uzmanību, ka MK noteikumos nedublē vadības MK noteikumos ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
19. Projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, vai vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā praktiski tiks nodrošināts, ka vienas un tās pašas darbības netiek finansētas no dažādiem finansējuma avotiem, ievērojot, ka dažāda veida līdzīgi konsultāciju pakalpojumi tiks sniegti vienuviet - Vienas pieturas aģentūrā, kas tiks finansēta no dažādiem finansējuma avotiem.
Atbilstoši anotācijā sniegtajai informācijai PMIF finansēta projekta Nr. PMIF/13.1./2022/1/01 ietvaros mērķa grupa var saņemt tādus pakalpojums kā sākotnējas konsultācijas viņus interesējošās jomās (piemēram, migrācija, nodarbinātība, izglītība, veselības aprūpe u.c. aktuāli jautājumi) juridisko un psiholoģisko atbalstu, kā arī praktisku palīdzību reālajās dzīves situācijās, t.i., kā šis sniegtais atbalsts atšķirsies un tiks praktiski nodalīts no 4.3.4.8.pasākuma ietvaros sniegtā atbalsta, ievērojot noteikumu projekta 30. un 31. punktā minētos nosacījumus sociālā darbinieka pakalpojumu un sociālā mentora pakalpojumu īstenošanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
21. Finansējuma saņēmējs:
Iebildums
Lūdzam papildināt VI nodaļu, paredzot finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt datus par noteikumu 8.2.2.punktā norādītajām personām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1057 1.pielikumam un reizi gadā iesniegt sadarbības iestādē pārskatu par projekta dalībniekiem atbilstoši normatīvajam aktam par Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.


 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
21.5. projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka ir atbalstāma zaļā publiskā iepirkuma prasību ievērošana.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši 4.3.4.8. pasākuma "Nenodarīt būtisku kaitējumu" novērtējumam paredzēts, ka pasākuma īstenošanā tiks veicināta zaļā publiskā iepirkuma prasību ievērošana ar mērķi samazināt iepirkumos iegādāto preču un pakalpojumu ietekmi uz vidi visā to aprites ciklā, vienlaikus sekmējot videi draudzīgu preču un pakalpojumu tirgus attīstību un vietējās ekonomikas konkurētspējas paaugstināšanu. Zaļā publiskā iepirkuma prasības ir iekļautas arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
21.6. plāno ESF+ projekta īstenošanai nepieciešamos finanšu līdzekļus, finansē projekta īstenošanu un maksājumus valsts budžeta iestādei veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt 21.6. apakšpunkta redakciju. Vēršam uzmanību, ka no esošās redakcijas nav saprotams, kādus maksājumus un kādai valsts budžeta iestādi veic finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
22. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju pārējām projekta īstenošanas izmaksām, kas norādītas MK noteikumu projekta 24.3.-24.9., 25. un 26. punktos, piemērot vienoto likmi 40% apmērā, ko aprēķina no 24.1. un 24.2. apakšpunktos norādītajām projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām (saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 56.panta 1.punktu).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
24. Šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
24.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
24.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt projekta vadības personāla nodarbinātības nosacījumus, t.sk. izvērtēt, vai projekta īstenošanai var piesaistīt personālu, kas strādā nepilnu darba laiku, ievērojot, ka noteikumu projekta 25.punktā, kas paredz veselības apdrošināšanas izmaksas, noteikta iespējamība, ka 24.1. apakšpunktā minētais personāls strādā nepilnu darba laiku. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā", projekta tiešajās attiecināmajās personāla izmaksās var iekļaut to darbinieku atlīdzības izmaksas (kas minētas šo vadlīniju 7.15.1., 7.15.2.1. un 7.15.3.apakšpunktos), kuri noteiktā laika posmā (vismaz viens mēnesis) ne mazāk kā 30% no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem, piemēram, DLU tabula. Tāpat uz projekta tiešajām personāla izmaksām var attiecināt normālo (normālo saīsināto) vai nepilnu darba laiku strādājošo darbinieku, kuri uz darba līguma vai rīkojuma pamata strādā tikai projektā, atlīdzības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
24.2. sociālā darbinieka un sociālā mentora personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 24.2. apakšpunktu papildināt, ar to, ka sociālie darbinieki un sociālie mentori ir projekta īstenošanas personāls, kā arī lūdzam paredzēt, ka sociālā darbinieka un sociālā mentora personāla izmaksām piemēro vienas vienības izmaksas, atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātai un apstiprinātai metodikai.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
24.2. sociālā darbinieka un sociālā mentora personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt sociālā darbinieka un sociālā mentora nodarbinātības nosacījumus, t.sk. izvērtēt, vai projekta īstenošanai var piesaistīt personālu, kas strādā nepilnu darba laiku, ievērojot, ka noteikumu projekta 25.punktā, kas paredz veselības apdrošināšanas izmaksas, noteikta iespējamība, ka 24.2. apakšpunktā minētais personāls strādā nepilnu darba laiku. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā", projekta tiešajās attiecināmajās personāla izmaksās var iekļaut to darbinieku atlīdzības izmaksas (kas minētas šo vadlīniju 7.15.1., 7.15.2.1. un 7.15.3.apakšpunktos), kuri noteiktā laika posmā (vismaz viens mēnesis) ne mazāk kā 30% no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem, piemēram, DLU tabula. Tāpat uz projekta tiešajām personāla izmaksām var attiecināt normālo (normālo saīsināto) vai nepilnu darba laiku strādājošo darbinieku, kuri uz darba līguma vai rīkojuma pamata strādā tikai projektā, atlīdzības izmaksas.
Papildus, ievērojot to, ka projekta īstenošanas personālam (sociālais darbinieks un sociālais mentors) pieļaujama daļlaika noslodze, lūdzam skaidrot, vai šie darbinieki ir SIF darbinieki.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
24.3. telpu nomas izmaksas šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanai ir nepieciešamas telpu nomas izmaksas, tai skaitā konkrēti nodalīt, kas ir nepieciešams MK noteikumu projekta 22.1. apakšpunktā minētā pakalpojuma un 22.3. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
24.3. telpu nomas izmaksas šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam 22.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai telpu nomas izmaksas iekļaut netiešajās attiecināmajās izmaksās saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 30.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
24.4. projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, atjaunošanas, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai, nepārsniedzot 3 000 euro apmēru vienas darba vietas radīšanai vai atjaunošanai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);
Iebildums
Saskaņā ar vadlīniju Nr.2.1. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.3. apakšpunktā minēto, ir attiecināmas darba vietas aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences, izņemot telpu nomu) iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam MK noteikumu projekta 24.4. apakšpunktā dzēst darba vietas aprīkojuma atjaunošanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
24.4. projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, atjaunošanas, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai, nepārsniedzot 3 000 euro apmēru vienas darba vietas radīšanai vai atjaunošanai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu. Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
24.4. projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, atjaunošanas, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai, nepārsniedzot 3 000 euro apmēru vienas darba vietas radīšanai vai atjaunošanai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vei darba vietas aprīkojuma izmaksas nav attiecināmas arī uz projekta vadības personālu, ne tikai īstenošanas personālu, ievērojot, ka apakšpunktā tomēr minētas arī projekta vadības personāls.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
24.4. projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, atjaunošanas, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai, nepārsniedzot 3 000 euro apmēru vienas darba vietas radīšanai vai atjaunošanai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, atjaunošanas, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai plānots attiecināt 4.3.4.8. pasākuma ietvaros, ievērojot anotācijā norādīto informāciju, ka "Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris Nodrošinājuma valsts aģentūra nodrošina telpas sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā vai pēc iespējas tuvāk pakalpojuma saņēmējiem, savukārt Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nodrošina darba vietas aprīkojumu (izņemot datortehniku) sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanas vietā".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
24.5. iekšzemes komandējumu, mācību, darba  braucienu izmaksas plānotā projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanas ietvaros ir attiecināmas iekšzemes komandējumu, mācību un darba braucienu izmaksas, kā arī lūdzam skaidrot apakšpunktā minēto mācību braucienu nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
24.5. iekšzemes komandējumu, mācību, darba  braucienu izmaksas plānotā projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
Iebildums
Lūdzam precizēt, norādot, ka iekšzemes komandējumu izmaksas ir attiecināmas atbilstoši metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
24.6. pasākuma mācību, semināru, konferenču organizēšanas un ar to saistīto materiālu nodrošināšanas izmaksas;
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanas ietvaros ir attiecināmas MK noteikumu projekta 24.6. apakšpunktā minētās izmaksas vai arī svītrot šo apakšpunktu, ja uz pasākuma īstenošanu tas nav attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
24.7. transporta izmaksas, tai skaitā nomas, piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku;
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanas ietvaros ir attiecināmas transporta, tai skaitā transporta nomas izmaksas, kā arī norādīt, kāda vadošās iestādes izstrādātā vienas vienības izmaksu metodika tiek piemērota minētajām izmaksām. Ja plānots piemērot vadošās iestādes apstiprināto 1 km izmaksu metodiku, tad vēršam uzmanību, ka transporta nomas izmaksas tās ietvaros nav paredzētas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
24.9. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 22. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Iebildums
Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktā noteikto, proti, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu PVN ir attiecināmas šādos gadījumos:
1) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN). Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs PVN tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
2) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem PVN jomā;
3) Gala saņēmēju veiktas investīcijas Finanšu instrumentu kontekstā.

Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam izvērtēt, vai attiecīgā punkta redakcija nebūtu precizējama, dzēšot nosacījumu "ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā" un papildinot ar Regulas Nr.2021/1060 attiecīgo pantu. Vienlaikus, ja gadījumā tiek izmantots vienkāršots PVN līdzekļu attiecināšanas princips projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), tad lūdzam anotācijā sniegt informāciju, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.

Vienlaikus rosinām punktu par PVN izmaksām izteikt kā atsevišķu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
VI. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam  papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par atbalstu saņēmušām personām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
31.3. sociālā mentora pakalpojuma sniegšanas laiks var tikt pagarināts līdz 24 mēnešiem, ja šādu nepieciešamību nosaka sociālā mentora atzinums;
Iebildums
Saskaņā ar anotācijā norādīto, sociālā mentora pakalpojuma sniegšanas laika pagarināšanas nepieciešamību pamato sociālā darbinieka atzinums. Lūdzam saskaņot anotācijā un MK noteikumu projekta 31.3. apakšpunktā minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
31.4. sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.
Iebildums
Lūdzam 31.4. apakšpunktu izteikt kā jaunu punktu, ievērojot, ka tā saturs neattiecas uz sociālā mentora pakalpojumu īstenošanas kārtību. Vienlaikus, ievērojot to, ka šajā apakšpunktā noteikts, ka lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu jāpieņem mazāk nekā 3 mēnešu laikā, lūdzam anotācijā iekļaut atbilstošu pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
32. Projekta iesnieguma vērtēšanā piedalās viens atbildīgās iestādes pārstāvis, viens Labklājības ministrijas pārstāvis un sadarbības iestādes pārstāvji, novērotāju statusā piedalās Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes pārstāvis.
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 32.punktu. Vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sastāvs noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 21.pantā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā norādīto informāciju, ka: “Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris Nodrošinājuma valsts aģentūra nodrošina telpas sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā vai pēc iespējas tuvāk pakalpojuma saņēmējiem, savukārt Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nodrošina darba vietas aprīkojumu (izņemot datortehniku) sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanas vietā.”, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kā šīs darbības ir saistītas ar Nodrošinājuma valsts aģentūras un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes valsts deleģētajām funkcijām, kā arī norādi uz normatīvo aktu, kurā ir noteiktas minētās funkcijas, kuras šī pasākuma ietvaros attiecīgi tiek pildītas.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "un finansējuma saņēmējam", ņemot vērā noteikumu projekta 17.punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Kultūras ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde) un sadarbības iestādes funkcijas veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka sadarbības iestādes funkciju veikšanu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai nosaka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums, ierosinām svītrot punkta daļu "un sadarbības iestādes funkcijas veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde)."
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
8.1.2. rezultāta rādītājs: Patvēruma meklētāji un starptautiskās aizsardzības saņēmēji, kuriem veicināta sociālekonomiskā iekļaušana – 95;
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt vai pasākumam nosakāms starpposma rezultāta rādītājs, ievērojot to, ka starpposma rādītāju sasniedzamās vērtības nepieciešams noradīt tika iznākuma rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
10. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 2 198 207 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 1 868 476 euro apmērā un nacionālo finansējumu – 329 731 euro apmērā.
Priekšlikums
Rosinām aizstāt vārdus "projektu iesniegumos" ar vārdiem "projekta iesniegumā", ievērojot, ka atlases ietvaros plānots tikai viens projekts.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
12. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs ir 85 procenti no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
Priekšlikums
Rosinām aizstāt vārdus "ir 85 procenti" ar vārdu "nepārsniedz 85 procentus" vai izteikt punktu redakcijā, kas piedāvāts vadlīnijās Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā": Maksimālā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
20. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regulas Nr. 2021/1060) 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai MK noteikumu projekta 20. punktā minēto informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana nav attiecināma arī uz finansējuma saņēmēja sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
21. Finansējuma saņēmējs:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts. Kā arī norādīt, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
21.1. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8.1.2. apakšpunktā minēto rezultāta rādītāju;
Priekšlikums
Ierosinām precizēt apakšpunktu norādot, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par projektā sasniegto šo noteikumu 8.punktā minētā rezultāta rādītāja vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
21.2.2. personu, kuras ir piedalījušās mācību programmās, kurās ir integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, skaits;  
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai MK noteikumu projekta 21.2.2. apakšpunktā minētais nosacījums ir attiecināms uz pasākuma īstenošanu, ņemot vērā, ka tā ietvaros nav plānotas apmācības.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
21.5. projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru;
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt iespēju attiecībā uz iepirkumiem piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
24.7. transporta izmaksas, tai skaitā nomas, piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku;
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas", kā arī norādīt vadošās iestādes izstrādātās metodikas nosaukumu "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai"
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
24.8. informatīvo un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.- 2027. gadam plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 24.8. apakšpunktā iekļauto atsauci no 22. punkta uz 22.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
24.8. informatīvo un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.- 2027. gadam plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Rosinām svītrot vārdus "atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.- 2027. gadam plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu", ievērojot to, ka informatīvo un publicitātes pasākumu īstenošanas nosacījumi noteikti noteikumu projekta 20. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
27. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personālu piesaista uz darba tiesisko attiecību pamata vai civildienesta attiecību pamata un paredz tam atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējs nodrošina, lai tiktu veikta projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darbalaika uzskaite atbilstoši veiktajām funkcijām un nostrādātajam laikam. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls institūcijā veic pienākumus, kas ir saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās institūcijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, daļu no atlīdzības izmaksām var segt no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā nepieciešama projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darbalaika uzskaite, ievērojot, ka izmaksas projektā ir attiecināmas kā tiešās attiecināmās izmaksas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.
Priekšlikums
Aicinām projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas segt, piemērojot vienkāršotās izmaksas un attiecīgi 27. punktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma projekta īstenošana tiek uzraudzīta Sabiedrības integrācijas fonda kā nacionālās koordinējošās iestādes personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, sociālekonomiskās iekļaušanas jomā, darba grupas ietvaros.  
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot uz kāda pamata projekta īstenošanas uzraudzība ir uzdota Sabiedrības integrācijas fonda darba grupai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumam šāda funkcija ir atbildīgajai iestādei un sadarbības iestādei. Papildus skaidrojam, ka uzraudzības procesā var piesaistīt tiešās pārvaldes iestādes, kuru darbības joma saistīta ar plānošanas dokumentos minētajām nozarēm.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma projekta īstenošana tiek uzraudzīta Sabiedrības integrācijas fonda kā nacionālās koordinējošās iestādes personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, sociālekonomiskās iekļaušanas jomā, darba grupas ietvaros.  
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 28.punktu papildināt ar pārstāvjiem, kuri ietilps minētajā darba grupā, atbilstoši anotācijā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt plašāku skaidrojumu pie anotācijas 8.lpp sniegtās informācijas: “Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris Nodrošinājuma valsts aģentūra nodrošina telpas sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanai patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā vai pēc iespējas tuvāk pakalpojuma saņēmējiem, savukārt Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nodrošina darba vietas aprīkojumu (izņemot datortehniku) sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanas vietā”, kā arī lūdzam papildināt anotāciju, tajā norādot arī sadarbības partneriem NVA un PMLP projekta ietvaros paredzētos uzdevumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" teikuma daļā "Tiek plānots, ka pakalpojuma sniedzējs izvirza vadošo sociālo darbinieku..." precizēt, kas ir minētais pakalpojuma sniedzējs, kurš nodrošinās anotācijā minētos pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rosinām anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" redakcionāli precizēt rindkopu, kas sākas ar vārdiem "Projektā noteikts, ka 4.3.4.8. pasākuma ietvaros plānots attiecināt tiešās attiecināmās izmaksas un pārējās attiecināmās izmaksas. [..]", ievērojot, ka noteikumu projekts paredz divus izmaksu veidus (tiešās attiecināmās izmaksas un netiešās attiecināmās izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rosinām anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" svītrot teikumu "Atbilstoši Rīcības plānam sociālā darbinieka pakalpojums tiks nodrošināts patvēruma meklētājiem trīs mēnešus patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā “Mucenieki” vai tā tuvumā", jo tas ir pretrunā ar anotācijā minēto informāciju par pasākuma īstenošanas nosacījumiem, kas nosaka, ka “Vienas pieturas aģentūras” pakalpojumi būs pieejami gan Rīgā (centrā), gan reģionos (četrās reģionu pilsētās).
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" tabulas 6.punkta apraksta pirmajā teikumā svītrot vārdus "līgumu vai", ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros nav plānots slēgt līgumu par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Rosinām 5.4.1. tabulu papildināt ar Regulas 2021/1060 54. panta b) apakšpunktu un Regulas 2021/1057 36. pantu
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 6. punktu ar informāciju par nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru prezidenta 2021. gada 7.septembra rezolūcijai Nr. 2021-1.1.1./50-50, izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, tiek lūgts jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai pasākumam ir tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana”, "Energoefektivitāte pirmajā vietā”, “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai pasākuma ietvaros īstenotais projekts un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam 4.3.4.SAM ietvaros plānots īstenot darbības, kas kopumā sniegs ieguldījumu dzimumu līdztiesības principa kā ESSBJR caurvijoša principa īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Tā kā pasākumam ir tieša ietekme uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana", tad saskaņā ar Labklājības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" pasākumā papildus sasniedzamajiem rādītājiem ir  jānodrošina arī 5 vispārīgās un 3 specifiskās darbības. Lūdzam izvērtēt iespēju iekļaut informāciju par vispārīgajām un specifiskajām darbībām anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-