Projekta ID
22-TA-2792Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atkārtoti iesniegt MKN projektu un tā anotāciju angļu valodā, lai nodrošinātu to saskaņošanu ar Eiropas Komisiju. Vēršam uzmanību, ka saskaņošanas process var aizņemt vismaz 1 mēnesi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā MKN izziņas 18.punktā sniegto iebildumu "Ņemot vērā to, ka lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem Izglītības un zinātnes ministrija, lūgums koriģēt noteikumu projekta 4.punktu šādā redakcijā:
Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par investīciju otrās kārtas projektu īstenošanu slēdz Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra)." un apstrādes informācijā norādīto informāciju, lūdzam precizēt MKN projekta tekstā un anotācijā, norādot "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra)."
Investīcijas otrās kārtas ietvaros vienošanās par investīciju otrās kārtas projektu īstenošanu slēdz Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra)." un apstrādes informācijā norādīto informāciju, lūdzam precizēt MKN projekta tekstā un anotācijā, norādot "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra)."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 9.punktā noteikto kopējo rādītāju dati tiešā veidā neizriet no 7.punktā minētajiem mērķa rādītājiem, lūdzam papildināt anotāciju nosakot pamatojošo dokumentāciju un kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par kopējiem rādītājiem, paredzot, ka finansējuma saņēmējs Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai iesniedz anonimizētus dalībnieku datus, ko nepieciešamības gadījumā ir iespējams identificēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt punktu norādot, ka valsts budžeta līdzfinansējums paredzēts pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksu segšanai, kas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja amortizācija attiecināma par projekta ietvaros iegādātajiem pamatlīdzekļiem, tad pastāv dubultā finansējuma risks. Ņemot vērā potenciālos riskus, lūdzam izteikt sekojošā redakcijā: amortizācija (attiecināms uz finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera iegādātajiem un rīcībā esošajiem pamatlīdzekļiem, kurus izmanto pētniecībai, un no ārējiem avotiem iegādātu tehnisko zināšanu, patentu vai citu intelektuālā īpašuma tiesību licenču izmantošanu).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot un nepieciešamības gadījumā papildināt MKN projektu, vai ārvalstu ekspertu piesaiste plānota tikai grantu atlasē vai arī noslēgumā, lai tiktu nodrošināta plānotā mērķa sasniegšanas izvērtēšana?
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā finansējuma saņēmēji nodrošinās interešu konflikta neesamības pārbaudi, ja nepieciešams, paredzot tiesības izmantot nepieciešamās datu bāzes interešu konflikta pārbaudes nodrošināšanai finansējuma saņēmējiem.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā finansējuma saņēmēji nodrošinās interešu konflikta neesamības pārbaudi, ja nepieciešams, paredzot tiesības izmantot nepieciešamās datu bāzes interešu konflikta pārbaudes nodrošināšanai finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt MKN 38.1.apakšpunkta vai 38.1.1.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka MKN 38.1.1.apakšpunkta redakcija ir identiska ar 38.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja amortizācija attiecināma par projekta ietvaros iegādātajiem pamatlīdzekļiem, tad pastāv dubultā finansējuma risks. Ņemot vērā potenciālos riskus, lūdzam 38.1.3. apakšpunktu izteikt sekojošā redakcijā: amortizācija (attiecināms uz finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru rīcībā esošajiem iegādātajiem un rīcībā esošajiem pamatlīdzekļiem, kurus izmanto pētniecībai, un no ārējiem avotiem iegādātu tehnisko zināšanu, patentu vai citu intelektuālā īpašuma tiesību licenču izmantošanu).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN ar precīziem nosacījumiem, pie kādiem Atbalsta sniedzējs ir tiesīgs veikt starpposma maksājumus. t.i. vai starpposma maksājumi tiek veikti balstoties uz finansējuma saņēmēja sniegto informāciju par sasniegto progresu vai pret sasniegtajiem rādītājiem un mērķiem.
Vēršam uzmanību, ka sastādot projekta iesnieguma budžeta kopsavilkumu pret atbalstāmajām darbībām, noteikt katra sasniedzamā rādītāja finansiālo vērtību, nav iespējams.
Vēršam uzmanību, ka sastādot projekta iesnieguma budžeta kopsavilkumu pret atbalstāmajām darbībām, noteikt katra sasniedzamā rādītāja finansiālo vērtību, nav iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā milzīgo samērā apjomīgo investīciju darbību ieviešanu, t.sk. dokumentu apjomu, kā arī to, ka nacionālo rādītāju atzīšanai nozares ministrijai būs nepieciešams laiks līdz finansējuma saņemējs IZM atzinumus par nacionālo rādītāju apstiprināšanu varēs iekļaut noslēguma maksājuma pieprasījumā, lūdzam papildināt MKN ar maksimālo termiņu iekšējo grantu projektu īstenošanai, kas ir vismaz par 5 mēnešiem īsāks par kopējo projekta īstenošanas termiņu.
Papildus, lūdzam saīsināt MKN 60.punktā noteikto projektu īstenošanas termiņu uz 2026.gada 31.maiju, paredzot samērīgus termiņus noslēguma dokumentācijas sagatavošanai un izvērtēšanai visām iesaistītajām pusēm.
Papildus, lūdzam saīsināt MKN 60.punktā noteikto projektu īstenošanas termiņu uz 2026.gada 31.maiju, paredzot samērīgus termiņus noslēguma dokumentācijas sagatavošanai un izvērtēšanai visām iesaistītajām pusēm.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekšējā atzinumā izteikto iebildumu attiecībā uz to, ka noteikumi paredz atbalstāmās darbības izglītības nozarē, piemēram, izglītības procesa uzlabojumi vai mācību programmu izstrāde. Attiecīgi lūdzam skaidri nodalīt nosacījumus, kas attiecas uz pētniecību un izglītību, jo, piemēram, noteikumu 19.1.2.punktā minēto darbību ietvaros ir gan izglītības darbības, gan pētniecības darbības. Aicinām ietvert skaidras atsauces uz noteikumu projekta 19.punkta apakšpunktiem, lai tiesību piemērotājam būtu skaidrs, kuras no darbībām ir kvalificējamas kā izglītības darbības, un kuras - kā pētniecības darbības.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Komisijas paziņojuma Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes (2022/C 414/01) 20 (a) punktu minēti saimniecisko darbību izslēdzošā pētniecības organizāciju un pētniecības infrastruktūru pamatdarbība. Savukārt, 67.1.punkts runā par augstākās izglītības institūcijas pamatdarbību. Lūdzam noteikumus precizēt tā, lai skaidrs, ka augstākās izglītības institūcijas attiecībā uz atbalstu pētniecībai atbilst pētniecības organizācijas un pētniecības infrastruktūras definīcijām, un ar attiecīgu atbilstības skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju, jo šobrīd anotācijā ir minēts "Papildus tam investīcijas otrās kārtas atbalsta saņēmēji ir augstākās izglītības institūcijas un pētniecības organizācijas [..]".
Papildus lūdzam ņemt vērā Izglītības un zinātnes ministrijas 2021.gada decembra skaidrojumu un Eiropas Komisijas 2022.gada atbildi (nosūtīta IZM ar 09.12.2022. FM vēstuli Nr.7-4/18/3645) attiecībā uz Latvijas augstskolu darbību un pētniecības organizāciju statusu un to nosķiršanu.
Papildus lūdzam ņemt vērā Izglītības un zinātnes ministrijas 2021.gada decembra skaidrojumu un Eiropas Komisijas 2022.gada atbildi (nosūtīta IZM ar 09.12.2022. FM vēstuli Nr.7-4/18/3645) attiecībā uz Latvijas augstskolu darbību un pētniecības organizāciju statusu un to nosķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo 67.1.2.apakšpunktu, jo tas ir pretrunā ar 67.1.punktu, ka "investīcijas otrās kārtas projekta darbībām augstākās izglītības institūcijas pamatdarbības jomā nav saimnieciska rakstura". Lūdzam 67.1.2.1 un 67.1.2.2 izteikt kā noteikumu 67.1.2. un 67.1.3.apakšpunktus precizējot redakcijas.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šī punkta redakciju atbilstoši Komisijas paziņojuma Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes (2022/C 414/01) 20 (a) (ii) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka 67.3.apakšpunktā norādīto, ka efektīva sadarbība atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai, lūdzam dzēst 67.3.1. un 67.3.2.apakšpunktu, tādejādi novēršot nepamatotu paplašinājumu regulas definīcijas tvērumam. Vienlaikus norādām, ka 67.3.apakšpunktā norādītais neatbilst arī skaidrotajam anotācijā: “ka 67.3.apakšpunktā definētie kritēriji efektīvai sadarbībai - atbilstoši Komisijas Paziņojuma “Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes” (2022/c 414/01) 20.punkta a) un b) apakšpunktam un 28.punktam. Tai skaitā paredzot, ka finansējuma saņēmējiem ir jāievēro Zinātniskās darbības likumā noteiktās prasības attiecībā uz mantisko tiesību uz pētniecības rezultātu nostiprināšanu un atsavināšanu.”
Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotāciju atbilstoši Regulas (ES) Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai.
Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotāciju atbilstoši Regulas (ES) Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izglītības darbība, kas galvenokārt ir finansēta no publiskiem līdzekļiem nodrošinot valsts pasūtījumu augstākās izglītības jomā, ir ar nesaimniecisku raksturu. Lūdzam šo papildināt ar atsaucēm uz visiem 19.punkta apakšpunktiem, kuros minēts atbalsts izglītībai, nevis pētniecībai.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekšējā atzinumā minēto iebildumu, ka, ņemot vērā šo noteikumu 68.1. un 68.4.punktā minēto termiņu, kurā ir jānodrošina komercdarbības atbalsta izslēdzošo nosacījumu uzraudzība, proti, infrastruktūras amortizācijas periodā, lūdzam precizēt šajā punktā minēto dokumentu glabāšanas termiņu attiecībā uz tiem gadījumiem, kad ir jānodrošina uzraudzība visā amortizācijas termiņā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta anotācijā nav atrodams pamatojums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu apmēra palielinājumam no 2 255 224 euro uz 4 793 480 euro. Līdz ar to, lūdzam to skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā ietverto skaidrojumu par Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Finanšu regula) noteikto izslēgšanas kritēriju izvērtēšanu. Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Komisijas nosacījumiem, lai aizsargātu Eiropas Savienības finanšu intereses, no atlases tiek izslēgti finansējuma saņēmēji un dalībnieki, ja tie atbilst kādam no Finanšu regulas 136.pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem.
Lai nodrošinātu attiecīgā nosacījuma ievērošanu, Finanšu ministrija vadlīnijās "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" ir ietvērusi nosacījumu, ka iestādēm, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus vai informatīvo ziņojumu par investīcijas īstenošanu, ir jāiekļauj nosacījumu, ka projekta iesniedzējs tiek pārbaudīts atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem (vadlīniju 46.punkts). Attiecīgi, nosacījumam, ka projekta iesniedzējs tiek pārbaudīts atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, tiesību aktā par investīcijas īstenošanu ir obligāts. Apzināmies, ka Atveseļošanas fonda ietvaros potenciālie finansējuma saņēmēji ir dažādi un uz publisko tiesību subjektiem attiecīgie kritēriji pēc būtības nevarētu tik attiecināti, ņemot vērā objektīvi pamatotu risku neesamību šajā jomā, kā arī mērķtiecīgi īstenojot minētās pārbaudes attiecībā uz tie
Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacīju, ka izvērtējums atbilstoši izslēgšanas kritērijiem tiks veikts.
Lai nodrošinātu attiecīgā nosacījuma ievērošanu, Finanšu ministrija vadlīnijās "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" ir ietvērusi nosacījumu, ka iestādēm, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus vai informatīvo ziņojumu par investīcijas īstenošanu, ir jāiekļauj nosacījumu, ka projekta iesniedzējs tiek pārbaudīts atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem (vadlīniju 46.punkts). Attiecīgi, nosacījumam, ka projekta iesniedzējs tiek pārbaudīts atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, tiesību aktā par investīcijas īstenošanu ir obligāts. Apzināmies, ka Atveseļošanas fonda ietvaros potenciālie finansējuma saņēmēji ir dažādi un uz publisko tiesību subjektiem attiecīgie kritēriji pēc būtības nevarētu tik attiecināti, ņemot vērā objektīvi pamatotu risku neesamību šajā jomā, kā arī mērķtiecīgi īstenojot minētās pārbaudes attiecībā uz tie
Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacīju, ka izvērtējums atbilstoši izslēgšanas kritērijiem tiks veikts.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta 67.1.1.punkts nosaka, ka investīcijas otrās kārtas projekta darbībām augstākās izglītības institūcijas pamatdarbības jomā nav saimnieciska rakstura, ja "tiek īstenoti izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas paaugstināšanos. Uzskata, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku darbību." Vienlaikus anotācijā ir skaidrots, ka "vērtējot finansējuma saņēmējus, kas iekļauti šajā noteikumu projektā ir secināms, ka to darbība galvenokārt ir finansēta no publiskiem līdzekļiem nodrošinot valsts pasūtījumu augstākās izglītības jomā."
Lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, no kādiem datiem izriet secinājums, ka noteikumos minētās augstskolas galvenokārt (vairāk kā 50 % no kopējā apjoma) ir finansēta no publiskiem līdzekļiem.
Lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, no kādiem datiem izriet secinājums, ka noteikumos minētās augstskolas galvenokārt (vairāk kā 50 % no kopējā apjoma) ir finansēta no publiskiem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd ir 2023.gads, attiecīgi anotācijā ir precizējams kārtējais gads, kā arī informācija kolonnā “Turpmākie trīs gadi (euro)”.
Piedāvātā redakcija
-
22.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam savstarpēji salāgot noteikumu projektā un protokollēmuma projektā sniegto informāciju par no valsts budžeta līdzekļiem sedzamo pievienotās vērtības nodokļa apmēru, jo šobrīd starp šiem projektiem veidojas nobīde par 1 euro.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt MKN projekta 1.punktu atbilstoši veiktajiem precizējumiem MKN projekta nosaukumā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt notiekumu projekta 2.10.apakšpunktu, norādot pilno Komisijas regulas nosaukumu un pieņemšanas datumu, ņemot vērā, ka tas netika atrunāts iepriekš.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 15.punktu ar vārdiem "šo noteikumu" pirms skaitļa un vārda "14.10.apakšpunktā".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāda veida izmaksas ietilpst darba vietu izveidē.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 23.punktu. Vēršam uzmanību, ka minētajam punktam nav juridiskā sloga, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 19.1.4.apšpunktā ir norādīts, ka tas attiecas uz darba tiesisko attiecību izbeigšanu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt: "Lai nodrošinātu neatkarīgu šo noteikumu 19.2.2., 19.2.3. un 19.3. apakšpunktā minēto granta īstenošanu un novērstu iespējamo interešu konfliktu, katra granta pieteikuma izvērtēšanā finansējuma saņēmējs iesaista ne mazāk kā divus ārvalstu ekspertus"
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai granta pieteikuma izvērtēšanā finansējuma saņēmējs iesaistot ne mazāk kā divus ārvalstu ekspertus, nodrošina ārvalstu ekspertu piesaisti tikai un vienīgi no EK datu bazēm, proti, ārvalstu ekspertus, kuru patstāvīgā uzturēšanās ir ārvalstīs vai arī kā eksperts drīkst tikt piesaistīta persona, kura izglītību ieguvusi ārvalstīs, bet patstāvīgi uzturas Latvijā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt, ka projektu vērtēšanā iesaistītie ārvalstu eksperti, ta skaitā arī finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību atbilstoši Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.panta regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu 28.punktu ar frāzi "šo noteikumu" pirms skaitļa 19.2.2.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu 29.punktu ar frāzi "šo noteikumu" pirms skaitļa 19.2.2.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikuma projekta 31.2.apakšpunktu sekojošā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
31.2. komunikācijas pasākumu īstenošana, tajā skaitā, lai informētu par investīciju otrās kārtas projektu kā par stratēģiski svarīgu, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulai (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību iekļaut atiecināmajās izmaksās virsstundu darba apmaksu visā MKN tekstā ne tikai no Darba likuma 136. panta un citu Latvijas Republikas normatīvo aktu viedokļa, bet arī no saimnieciski ekonomiskiem principiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, precizēt atsauci uz noteikumu projekta punktu, t.i., aizstājot skaitli "23" ar skaitli "19.1.4."
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijā lūdzu skaidrot, kādi normatīvie dokumenti nosaka izmaksājamo kompensāciju apjomu un izmaksu kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju norādot, cik ilgā laikā nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu par atbilstību kvalitātes kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu 46.6.apakšpunktā nosaukumu "Eiropas Savienības fondu" pirms skaitļa "2014" ar nosaukumu "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izziņas 154.punktā (informācija par investīcijas sasaisti ar Zaļo dimensiju atbilstoši AF plāna 2.pielikumā noteiktajam) ietverto IZM skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam saskaņot anotāciju ar MK noteikumu projekta redakciju attiecībā uz MK noteikumu projektā 10.punktā norādīto Atbalsta sniedzēja atbildībā esošo investīcijas mērķa un uzraudzības rādītāju uzraudzību. Pašreizējā redakcija anotācijā "Attiecībā uz iepriekš minēto rādītāju uzraudzību noteikumu projekta 10.punktā paredzēts, ka noteikumu projekta 7.punktā noteikto investīcijas mērķa un uzraudzības rādītāju uzraudzību veiks Atbalsta sniedzējs" atšķiras no MK noteikumu projektā norādītās informācijas.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt pašreizējo tekstu anotācijā "Atbalstāmās darbības var iedalīt sešās galvenās grupās", ar tekstu "Atbalstāmās darbības var iedalīt piecās galvenajās grupās".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt norādītā uzraudzības rādītāja "noslēgti akadēmiskās karjeras grantu līgumi" sasniedzamo vērtību, atbilstoši MK noteikumu projektā norādītajai vērtībai "157", pašreizējā redakcijā anotācijā norādītā vērtība ir "vismaz 158".
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt līdz 2026.gada 30.jūnijam sasniedzamā mērķa rādītāja definīciju atbilstoši MK noteikumu projektā 7.2.3.apakšpunktā norādītajai redakcijai "ieviesti 4 konsolidācijas plāni", pašreizējā redakcija anotācijā "noslēgtie konsolidācijas grantu līgumi - vismaz 4".
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK noteikumu projekta 7.1.apakšpunktu, vismaz 4 konsolidācijas plānu saskaņošana plānota līdz 2023.gada 30.jūnijam, savukārt anotācijā norādītais mērķa rādītāja sasniegšanas termiņš ir līdz 2023.gada 31.decembrim - lūdzam precizēt tehnisko neprecizitāti anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-