Projekta ID
24-TA-440Atzinuma sniedzējs
Latvijas Universitāšu asociācija
Atzinums iesniegts
12.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
III. Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi
Priekšlikums
III. Trešās kārtas īstenošanas nosacījumi
Lūdzu iekļaut “ja šo noteikumu 37.punktā minētais projekta iesniedzējs ir augstskolas, projekta iesniedzējs projekta īstenošanai nepieciešamo nacionālo līdzfinansējumu nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem”.
Lūdzu iekļaut “ja šo noteikumu 37.punktā minētais projekta iesniedzējs ir augstskolas, projekta iesniedzējs projekta īstenošanai nepieciešamo nacionālo līdzfinansējumu nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
37. Otrajā kārtā projekta iesniedzējs ir biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs", kas sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
Priekšlikums
Lai novērstu dubultā finansējuma riska iestāšanos un pasākuma otrās kārtas ietvaros plānotā atbalsta pārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, atbilstoši punktā 55. “Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina dubultā finansējuma riska neiestāšanos un pasākuma otrās kārtas ietvaros plānotā atbalsta nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem” noteiktajam, secinām, ka Rīgas Tehniskās universitātes Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – ANM) 5.2.1.1.i.0/A/2/24/I/CFLA/003 projekta “Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešana Rīgas Tehniskajā universitātē, Liepājas Universitātē, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā un Latvijas Jūras akadēmijā un Liepājas Jūrniecības koledžā virzībai uz izcilību augstākajā izglītībā, zinātnē un inovācijās” ietvaros ir plānota studiju vadības sistēmas iegāde/ izveide, līdz ar to pastāv augsta dubultā finansējuma riska iespējamība, ja finansējuma saņēmējs ir biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs".
Piedāvātā redakcija
37. Otrajā kārtā projekta iesniedzējs ir augstskolas (Rīgas Tehniskā universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Latvijas Universitāte, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Daugavpils Universitāte), kas sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
3.
Noteikumu projekts
39. Otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 438 762 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 19 922 947 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 525 815 euro.
Priekšlikums
Atbilstoši 37. punkta priekšlikumam.
Piedāvātā redakcija
39. Otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 438 762 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 19 922 947 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 525 815 euro. Finansējums tiek sadalīts starp piecām augstskolām kā finansējuma saņēmējiem proporcionāli vienādās daļās.
4.
Noteikumu projekts
40. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar zinātnes universitātēm: Latvijas Universitāti, Rīgas Tehnisko universitāti, Rīgas Stradiņa universitāti un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti.
Priekšlikums
-
Piedāvātā redakcija
40. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar biedrību "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs".
5.
Noteikumu projekts
46.2. vienotas studiju vadības sistēmas ieviešana nacionālajā un institucionālajā līmenī;
Priekšlikums
Katrai augstskolai ir unikāli biznesa procesi un atšķirīgas IT sistēmas. Vienotas studiju vadības sistēmas ieviešana institucionālā līmenī nav izvērtēta, ņemot vērā nepieciešamību salāgot augstskolu procesus un IT sistēmas.
Lai nodrošinātu vienotus standartus datu apmaiņai, jāpilnveido nacionāla līmeņa risinājumi, piemēram, VIIS, lai nodrošinātu datu integrāciju ar augstskolu sistēmām.
Lai nodrošinātu vienotus standartus datu apmaiņai, jāpilnveido nacionāla līmeņa risinājumi, piemēram, VIIS, lai nodrošinātu datu integrāciju ar augstskolu sistēmām.
Piedāvātā redakcija
46.2. Vienotas studiju vadības sistēmas ieviešana nacionālajā līmenī un integrācijas servisu izstrāde ar institucionālo sistēmu.
6.
Noteikumu projekts
46.3. vienota studiju un mācību kursu reģistra izveide un attīstība efektīvākai un vienotai augstskolu mācību pakalpojumu (kursu) pārvaldībai, mācību pakalpojumu dažādošanai un studiju procesa elastības uzlabošanai, tai skaitā mūžizglītības piedāvājuma nodrošināšanai:
Priekšlikums
Kursu reģistrs ir viena no studentu informācijas kompleksā risinājuma komponentēm, kuras mērķis ir nodrošināt "kursu satura informācijas" pārnesi starp institūcijām un valstīm. No Eiropas viedokļa tā ir daļa no studentu iespēju dimensijas un ilgākā termiņā detalizēts informācijas avots par studenta/apmācāmā apgūtajām prasmēm. Praksē tas ir nacionālais pakalpojums, kas nodrošina nepieciešamās vārtejas un atvieglo prasības institucionālajām sistēmām Eiropas prasību izpildē. Priekšlikums būtu šāda paša līmeņa detalizāciju izmantot arī pārējos punktos (46.3.1.-46.3.6.) vai arī to samazināt.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
46.4.1. integrētās augstskolu digitālo resursu un bibliotēku vadības sistēmas ieviešana dažādu informācijas resursu efektīvai izmantošanai un pārvaldībai;
Priekšlikums
Priekšlikums papildināt 46.4.1. punktu ar "un lietotāju pieredzes uzlabošanai"
Piedāvātā redakcija
46.4.1. integrētās augstskolu digitālo resursu un bibliotēku vadības sistēmas ieviešana dažādu informācijas resursu efektīvai izmantošanai un pārvaldībai un lietotāju pieredzes uzlabošanai;
8.
Noteikumu projekts
51. Sadarbības partnerim ir attiecināmas šo noteikumu 48.1.2., 48.1.9. un 48.1.10. apakšpunktā minētās izmaksas.
Priekšlikums
-
Piedāvātā redakcija
51. Sadarbības partnerim ir attiecināmas šo noteikumu 48.1.1., 48.1.2., 48.1.3., 48.1.4., 48.1.5., 48.1.6, 48.1.7., 48.1.8, 48.1.9., 48.1.10. un 48.1.11. apakšpunktā minētās izmaksas.
9.
Noteikumu projekts
54. Ja saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Maksimālais avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 95 procenti no projektam piešķirtā ESF Plus un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Priekšlikums
-
Piedāvātā redakcija
54. Ja saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam, kuram ir no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas statuss, ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Maksimālais avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 95 procenti no projektam piešķirtā ESF Plus un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
