Projekta ID
22-TA-3783Atzinuma sniedzējs
Latvijas Meža īpašnieku biedrība
Atzinums iesniegts
20.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka vairāk kā puse (gandrīz 57%) no šajā tiesību aktu projektā paredzētā jaunveidojamā aizsargājamo ainavu apvidū Koksnese-Odziena iekļautām platībām ir privātajā īpašumā esošās zemes, iebilstam par noteikumu projekta tālāku virzību, kamēr nav pārskatīta un pilnveidota pašreiz esošā netaisnīgā kompensāciju sistēma par saimnieciskās darbības aprobežojumiem. Vēlreiz norādām uz daudzu cilvēku parakstīto petīciju "Nē jaunām aizsargājamām teritorijām bez taisnīgas kompensācijas nodrošināšanas " https://www.peticijas.com/n_jaunm_aizsargjamm_teritorijm_bez_taisngas_kompenscijas_nodroinanas. Aicinām atgriezties pie diskusijām par šo noteikumu projektu pēc tam, kad būs izpildīts Ministru kabineta protokollēmumā, kas tika pieņemts apstiprinot Ministru kabineta noteikumu projektu "Noteikumi par dabas liegumiem", noteiktais, kad Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju līdz 2024.gada 31.maijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par efektīvāko piedāvājumu kompensāciju nodrošināšanai par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās, vienlaikus nosakot, ka papildu valsts budžeta finansējuma nepieciešamības gadījumā jautājumu izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Vienlaikus paužam neizpratni un lūdzam sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kādēļ aizsargājamo ainavu apvidi- teritorijas, kas vēsturiski tika veidotas teritoriju ar daudzveidīgu ainavu un reģionam raksturīgo cilvēka veidoto kultūrvēsturisko ainavu saglabāšanai, tiek pārvērstas par teritorijām atsevišķu sugu aizsardzībai, kas nesaskan ar aizsargājamo ainavu apvidu sākotnējo izveidošanas mērķi un apsaimniekošanas režīms tajās var atšķirties no tā, kāds būtu nepieciešams kultūrvēsturiskās ainavas saglabāšanai. Tāpat anotācijā būtu jānorāda vai par šādas jaunas aizsargājamas teritorijas izveidi laicīgi ir tikuši personiski informēti teritorijā ietilpstošo zemju īpašnieki, kas ir būtiski, jo konkrētā īpašuma iekļaušanu jaunā aizsargājamā teritorijā nav iespējams apstrīdēt administratīvā procesa kārtībā.
Vienlaikus paužam neizpratni un lūdzam sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kādēļ aizsargājamo ainavu apvidi- teritorijas, kas vēsturiski tika veidotas teritoriju ar daudzveidīgu ainavu un reģionam raksturīgo cilvēka veidoto kultūrvēsturisko ainavu saglabāšanai, tiek pārvērstas par teritorijām atsevišķu sugu aizsardzībai, kas nesaskan ar aizsargājamo ainavu apvidu sākotnējo izveidošanas mērķi un apsaimniekošanas režīms tajās var atšķirties no tā, kāds būtu nepieciešams kultūrvēsturiskās ainavas saglabāšanai. Tāpat anotācijā būtu jānorāda vai par šādas jaunas aizsargājamas teritorijas izveidi laicīgi ir tikuši personiski informēti teritorijā ietilpstošo zemju īpašnieki, kas ir būtiski, jo konkrētā īpašuma iekļaušanu jaunā aizsargājamā teritorijā nav iespējams apstrīdēt administratīvā procesa kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
1. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Iebildums
Aicinām neapstiprināt šo noteikumu projektu. Ņemot vērā, ka vairāk kā puse (gandrīz 57%) no šajā tiesību aktu projektā paredzētā jaunveidojamā aizsargājamo ainavu apvidū Koksnese-Odziena iekļautām platībām ir privātajā īpašumā esošās zemes, iebilstam par noteikumu projekta tālāku virzību, kamēr nav pārskatīta un pilnveidota pašreiz esošā netaisnīgā kompensāciju sistēma par saimnieciskās darbības aprobežojumiem. Vēlreiz norādām uz daudzu cilvēku parakstīto petīciju "Nē jaunām aizsargājamām teritorijām bez taisnīgas kompensācijas nodrošināšanas " https://www.peticijas.com/n_jaunm_aizsargjamm_teritorijm_bez_taisngas_kompenscijas_nodroinanas. Aicinām atgriezties pie diskusijām par šo noteikumu projektu pēc tam, kad būs izpildīts Ministru kabineta protokollēmumā, kas tika pieņemts apstiprinot Ministru kabineta noteikumu projektu "Noteikumi par dabas liegumiem", noteiktais, kad Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju līdz 2024.gada 31.maijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par efektīvāko piedāvājumu kompensāciju nodrošināšanai par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās, vienlaikus nosakot, ka papildu valsts budžeta finansējuma nepieciešamības gadījumā jautājumu izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Piedāvātā redakcija
-