Projekta ID
25-TA-123Atzinuma sniedzējs
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
Atzinums iesniegts
28.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka komerciālie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi ir vienlīdz svarīgi ar sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekli, lai Latvijā pastāvētu droša un stipra informatīvā telpa, Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plānā 2025.-2027.gadam būtu jāparedz konkrēti jauni uzdevumi un pasākumi komerciālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu stiprināšanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt plānu ar šādiem pasākumiem:
1) Nr. p. k.: “1.2.14.”
Pasākums: “Izstrādāt vienotu kārtību tam, kādā veidā publiskais sektors organizē un iepērk komunikācijas kampaņas, ņemot vērā, ka sabiedriskais medijs vairs nedarbojas komerciālās reklāmas tirgū.”
Darbības rezultāts: “Izstrādāti kritēriji, kādā valsts pārvalde norāda prasības iepirkuma dokumentācijā un veic iepirkumu vērtēšanu attiecībā uz komunikāciju iepirkumiem.”
Rezultatīvais rādītājs: “Sabiedriskais medijs vairs netiek norādīts kā galvenais informācijas izvietošanas avots (tikai kā papildus) valsts pārvaldes (publiskā sektora) veikto iepirkumu tehniskajās specifikācijās un vērtēšanas kritērijos.”
Atbildīgā institūcija: “VK.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “KM, NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
2) Nr. p. k.: “2.2.4.”
Pasākums: “Nodrošināt atbalsta instrumentu komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu veidotājiem apraides izmaksu segšanai.”
Darbības rezultāts: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Rezultatīvais rādītājs: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Atbildīgā institūcija: “KM.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt plānu ar šādiem pasākumiem:
1) Nr. p. k.: “1.2.14.”
Pasākums: “Izstrādāt vienotu kārtību tam, kādā veidā publiskais sektors organizē un iepērk komunikācijas kampaņas, ņemot vērā, ka sabiedriskais medijs vairs nedarbojas komerciālās reklāmas tirgū.”
Darbības rezultāts: “Izstrādāti kritēriji, kādā valsts pārvalde norāda prasības iepirkuma dokumentācijā un veic iepirkumu vērtēšanu attiecībā uz komunikāciju iepirkumiem.”
Rezultatīvais rādītājs: “Sabiedriskais medijs vairs netiek norādīts kā galvenais informācijas izvietošanas avots (tikai kā papildus) valsts pārvaldes (publiskā sektora) veikto iepirkumu tehniskajās specifikācijās un vērtēšanas kritērijos.”
Atbildīgā institūcija: “VK.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “KM, NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
2) Nr. p. k.: “2.2.4.”
Pasākums: “Nodrošināt atbalsta instrumentu komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu veidotājiem apraides izmaksu segšanai.”
Darbības rezultāts: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Rezultatīvais rādītājs: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Atbildīgā institūcija: “KM.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā to, ka komerciālie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi ir vienlīdz svarīgi ar sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekli, lai Latvijā pastāvētu droša un stipra informatīvā telpa, Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plānā 2025.-2027.gadam būtu jāparedz konkrēti jauni uzdevumi un pasākumi komerciālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu stiprināšanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt plānu ar šādiem pasākumiem:
1) Nr. p. k.: “1.2.14.”
Pasākums: “Izstrādāt vienotu kārtību tam, kādā veidā publiskais sektors organizē un iepērk komunikācijas kampaņas, ņemot vērā, ka sabiedriskais medijs vairs nedarbojas komerciālās reklāmas tirgū.”
Darbības rezultāts: “Izstrādāti kritēriji, kādā valsts pārvalde norāda prasības iepirkuma dokumentācijā un veic iepirkumu vērtēšanu attiecībā uz komunikāciju iepirkumiem.”
Rezultatīvais rādītājs: “Sabiedriskais medijs vairs netiek norādīts kā galvenais informācijas izvietošanas avots (tikai kā papildus) valsts pārvaldes (publiskā sektora) veikto iepirkumu tehniskajās specifikācijās un vērtēšanas kritērijos.”
Atbildīgā institūcija: “VK.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “KM, NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
2) Nr. p. k.: “2.2.4.”
Pasākums: “Nodrošināt atbalsta instrumentu komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu veidotājiem apraides izmaksu segšanai.”
Darbības rezultāts: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Rezultatīvais rādītājs: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Atbildīgā institūcija: “KM.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt plānu ar šādiem pasākumiem:
1) Nr. p. k.: “1.2.14.”
Pasākums: “Izstrādāt vienotu kārtību tam, kādā veidā publiskais sektors organizē un iepērk komunikācijas kampaņas, ņemot vērā, ka sabiedriskais medijs vairs nedarbojas komerciālās reklāmas tirgū.”
Darbības rezultāts: “Izstrādāti kritēriji, kādā valsts pārvalde norāda prasības iepirkuma dokumentācijā un veic iepirkumu vērtēšanu attiecībā uz komunikāciju iepirkumiem.”
Rezultatīvais rādītājs: “Sabiedriskais medijs vairs netiek norādīts kā galvenais informācijas izvietošanas avots (tikai kā papildus) valsts pārvaldes (publiskā sektora) veikto iepirkumu tehniskajās specifikācijās un vērtēšanas kritērijos.”
Atbildīgā institūcija: “VK.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “KM, NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
2) Nr. p. k.: “2.2.4.”
Pasākums: “Nodrošināt atbalsta instrumentu komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu veidotājiem apraides izmaksu segšanai.”
Darbības rezultāts: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Rezultatīvais rādītājs: “Daļēji vai pilnībā segtas komerciālo, nekomerciālo un sabiedrisko radio programmu apraides izmaksas.”
Atbildīgā institūcija: “KM.”
Līdzatbildīgās institūcijas: “NEPLP, SEPLP.”
Izpildes termiņš: “2026.gada I pusgads.”
