Atzinums

Projekta ID
23-TA-902
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta III.sadaļu ar nosacījumu, ka tiks nodrošināts nepārklāšanās princips ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos, kā arī atbilstoši komercdarbības atbalsta regulējamam – atbalsta summēšanas (kumulācijas) nosacījumu ievērošana.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā vai anotācijā precizēt, kādas tieši informācijas iegūšanas izmaksas šeit ir plānotas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums

1) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu, lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts";
2) vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt redakciju, ņemot vērā, ka nosacījums par darbinieka iesaistes periodu projektā attiecas tikai uz daļlaiku. Šobrīd MK noteikumos iekļauta stingrāka prasība, nekā to paredz VI Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai (Nr. 1.2.). Saskaņā ar vadlīniju 9.5.punktu darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši slodzes apmēram – darbiniekiem, kuri strādā normālo darba laiku, aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā, bet nepilna darba laika gadījumā – ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Savukārt, saskaņā ar vadlīniju 33.punktu daļlaika gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atrunāt noteikumu projektā citur normatīvajos aktos nenoregulētā atbalsta piešķiršanas apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība finansējuma gala labuma guvējiem, ņemot vērā, ka šī pasākuma ietvaros pēc būtības ir gadījumos, kad plānoti daudzpakāpju projekti. Apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtībai jābūt noteiktai atbilstoši lēmuma pieņēmēja un adresāta juridiskajai formai. Apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtības atbilstošās juridiskās formas un veida noteikšana ir nozares ministrijas kā MK noteikumu par SAM īstenošanu autora un nozares politikas veidotāja atbildība.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, kā sadarbības partneris pārliecināsies par mērķa grupas atbilstību, ievērojot Ministru kabineta 2022.gada 13. decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 64 6. §) 3. punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 13.2.punkts nosaka, ka atbalsts tiek piešķirts sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem, attiecīgi lūdzam papildināt šo noteikumu 22.punktu ar atsauci arī uz 13.2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka finanšu atbalsts vienam sociālajam uzņēmumam nepārsniedz 200 tūkst. EUR, atbilstoši FM vadlīniju Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” 7.punktam, sociālo uzņēmumu projektos jāpiemēro vienkāršotās izmaksas, kas aptver visas izdevumu pozīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka kompensācija tiek piešķirta kā de minimis atbalsts ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, lūdzam papildināt šo punktu ar apakšpunktu, pēc analoģijas kā attiecībā uz sadarbības partneri, ka atbalstu piešķirot tiek ievēroti komercdarbības atbalsta nosacījumi (sk. šo noteikumu 31.3.3.punktu). 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu salāgot ar anotācijā minēto. Anotācijā minēts, ka “finanšu atbalstu sociālie uzņēmumi (izņemot darba integrācijas sociālos uzņēmumus) varēs saņemt tikai vienu reizi. Darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem būs iespēja saņemt minēto finanšu atbalstu atkārtoti, taču ne ātrāk kā 24 mēnešus pēc iepriekšējā granta līguma noslēgšanas. Savukārt sociālajiem uzņēmumiem, kuru darbības laiks kopš reģistrācijas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ir ilgāks par diviem gadiem, būs iespēja saņemt finanšu atbalstu līdz 200 000 euro (finanšu atbalsta intensitāte – 60 procenti). Arī šī granta gadījumā, ja uzņēmums iepriekš saņēmis grantu 9.1.1.3. vai 4.3.3.3. pasākuma ietvaros, nākamo grantu varēs saņemt ne ātrāk kā 24 mēnešus pēc iepriekšējā granta līguma noslēgšanas”.

No anotācija minētā var secināt, ka atkāroti ne ātrāk kā 24 mēnešus pēc iepriekšējā granta līguma noslēgšanas finanšu atbalstu varēs saņemt darba integrācijas sociālie uzņēmumi vai sociālie uzņēmumi, kuru darbības laiks kopš reģistrācijas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ir ilgāks par diviem gadiem
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt noteikumu projektā, ka atbalsta sniedzējs (persona) pirms gala labuma guvēja pieteikuma izvērtēšanas ir izvērtējis un parakstījis apliecinājumu, ka viņš nav saistīts ar gala labuma guvēju likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē un Regulas (ES) Nr. 2018/1046 61.panta[1] izpratnē, tādējādi novēršot/mazinot interešu konflikta risku daudzpakāpju projektu gadījumā. Vienlaikus aicinām noteikumu projektam pievienot apliecinājuma standartformu.

[1] Tai skaitā ņemot vērā Eiropas Komisijas 2021.gada 9.aprīļa paziņojums “Norādījumi par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu” Nr. 2021/C 121/01
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Arī sociālajiem uzņēmumiem būtu jānodrošina publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi.
Vienlaikus ņemot vērā, ka saskaņā ar ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 7.pielikumu 4.3.3.3.pasākums ir norādīts kā stratēģiski svarīgs, lūdzam papildināt, ka finansējuma saņēmējs izstrādā projekta komunikācijas plānu, kā arī organizē vismaz vienu informatīvo pasākumu vai aktivitāti, tajā iesaistot EK pārstāvniecību Latvijā, AI, VI un SI.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt uz 3.3. vai 4.2.punktu, t.i., datus uzkrāt par personām, kas tiks uzskaitītas iznākuma rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, paredzot projekta iesniedzēja un sadarbības partnera pienākumu izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu (iekšējo kārtību), ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismiem.

Vienlaikus lūdzam anotācijā iekļaut skaidrojumu, norādot, ka projekta iesniedzēja un sadarbības partnera iestādē izveidojamā kontroles sistēma aptver šādus Regulas Nr. 2018/1046 , direktīvas Nr. 2014/24/ES , likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, Eiropas Komisijas paziņojuma Nr. C/2021/2119 par interešu konfliktu un Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 prasības:
- preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei , t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus;
- pasākumus aizliegtās vienošanās riska kontrolei. Papildus projekta iesniedzēja un sadarbības partnera organizācijās ir ieviests ētikas kodekss un procedūras disciplināratbildības piemērošanai, 
 kā arī ir izveidots ziņošanas mehānisms kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvu/kriminālatbildību un izveidota trauksmes celšanas sistēma.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
De minimis atbalstu ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 nepiešķir kravas transportlīdzekļu iegādei, ja uzņēmums darbojas kravu komercpārvadājumu autotransporta nozarē. Attiecīgi lūdzam papildināt šo punktu. Lūdzam skatīt skaidrojumu Komisijas regulas Nr. 1407/2013 preambulas 5. apsvērumā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšanai (indikatīvās izmaksas – 3,13 milj. euro) paredzēto finansējuma apjomu, ievērojot  to, ka tas sastāda 1/4 daļu no plānotā/ pieejamā kopējā finansējuma. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka daļā no atbalstāmajām darbībām plānots piesaistīt pakalpojumu sniedzēju. Ja 4.3.3.3.pasākuma projekta īstenošana ilgs aptuveni 6 gadus (2024.-2029.gads) un kopā paredzētas 14.7 amata vietas. Attiecīgi veicot indikatīvu aprēķinu:  3 130 000euro / 6 gadi = 521 666,67 euro gadā / 12 mēneši = 43 472,22 euro/mēnesī. Šo mēneša summu izdalot ar 14,7 amata vietām - vidēji atlīdzība sanāk 2 957,29 euro/ mēnesī.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka piemērojot vienoto likmi ir būtiski nodrošināt izmaksu un funkciju nošķiršanu starp projekta vadības un īstenošanas personālu un pārējo atbalstāmo darbību pakalpojumu sniedzējiem.
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks nodrošināta projekta personāla izmaksu un funkciju nošķiršana, ņemot vērā norādīto informāciju, ka atsevišķas atbalstāmās darbības nodrošinās projekta personāls, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam.

*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka dati tiek uzkrāti un uzglabāti ne tikai Kohēzijas politikas fondu informācijas sistēmā. Finansējums saņēmējs, īstenojot projektu, arī uzkrāj minētos datus un uzglabā projekta īstenošanas vietā. Dati, kas tiek iesniegti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā tiek uzkrāti, lai izpildītu Eiropas Komisijas normatīvo aktu prasības. Par datu uzglabāšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā ir noteikts regulējums minētajos Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra noteikumos Nr.770 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu” un par to ir atbildīga sadarbības iestāde. Tā kā minētie noteikumi neregulē kārtību attiecībā uz finansējuma saņēmēju, lūdzam papildināt anotācijas 8.13.sadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 4.3.3.3.pasākums norādīts programmas sadaļā “Plānoto stratēģiski svarīgo darbību saraksts un to plānotais laika grafiks”, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju par stratēģiskas nozīmes projektiem saskaņā ar Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 18.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.punktu un izteikt to piedāvātajā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
"pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;"
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem ", finansējuma saņēmējam", ņemot vērā noteikumu projekta 12.punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4.punktā dzēst vārdu “uzraudzības”, kā arī 4.2.apakšpunktā dzēst vārdu “iznākuma” un 4.3.apakšpunktā dzēst vārdu “rezultāta” saskaņā ar Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 5.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu 4. un 4.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
4. Līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamie rādītāji un to sasniedzamās vērtības:
4.1. iznākuma rādītājs - mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi (t.sk. kooperatīvie uzņēmumi, sociālie uzņēmumi), kas saņēmuši atbalstu, tai skaitā sasniedzamās vērtība līdz 2029. gadam - 148, un starpposma sasniedzamās vērtība līdz 2024. gada 31. decembrim - 22;
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam pirms rādītāja EECO19 nosaukuma dzēst vārdu "programmas". Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību iekļaut informāciju anotācijā par to, kas uzrauga nacionālos rādītājus, ņemot vērā Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 5.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 4.3.apakšpunktā vārdu "rezultāta", ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdu “attiecināmais” saskaņā ar Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 4.punktu, tāpat arī lūdzam minēto vārdu dzēst arī noteikumu projekta 8.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādēļ un kurām izmaksu pozīcijām 4.3.3.3. pasākuma izmaksu attiecināmība tiek plānota pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, t.i. no 2023. gada 1.oktobra. Vēršam uzmanību, ka projekts Nr. 9.1.1.3/15/I/001 "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" finansiālā ziņā faktiski jau šobrīd ir izsmelts, kā arī Altum sasniedzot sociālās uzņēmējdarbības (turpmāk - SU) programmas pieejamo grantu finansējuma limitu, ir noslēgusies SU grantu atbalsta piešķiršana. Līdz ar to anotācijā ietvertais apgalvojums, ka: "4.3.3.3. pasākuma īstenošanas uzsākšana 2023. gada 4. ceturksnī ļaus nodrošināt atbalsta pasākumu, kas tiek īstenoti 9.1.1.3. pasākuma ietvaros, nepārtrauktību" nav līdz galam korekts.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam Jūsu uzmanību, ja noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža - nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta II sadaļu ar citām prasībām, kā piemēram, - projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt anotācijā: 1) ALTUM kā sadarbības partnera izvērtējumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas periodā (vai ALTUM kā sadarbības partneris ir sevi attaisnojis, cik ALTUM pakalpojums izmaksājis), 2) kā arī pamatot sadarbības partnera izvēli Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā, t.i. kādēļ tieši ALTUM ir izvēlēts kā partneris/ grantu piešķīrējs vai ir izvērtētas citas alternatīvas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
ūdzam pārliecināties, ka noteikumu projektā ir ietvertas visas Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteiktās atbalstāmās darbības, t.i.:
atbalsts SU (arī darba integrācija): mācības un biznesa ideju konkursi, konsultācijas, informatīvais atbalsts, t.sk., sadarbība starp uzņēmumiem, SU, pašvaldībām u.c. iesaistītajām pusēm veicināšanu, atbalsts SU uzsākšanai/veicināšanai, t.sk. finanšu atbalsts, mentorings u.tml. atbalsts, veicinot darba integrācijas iespējas uzņēmumos nelabvēlīgākā situācijā esošām mērķa grupām, t.sk. algu subsīdijas, tā palielinot nodarbinātības iespējas.
Plānota SU atbilstības un darbības izvērtēšana, statusa piešķiršana, darbības atbilstības pārbaude, uzraudzības procesu veikšana, t.sk. gada darbības pārskatu izvērtēšana, SU reģistra pilnveide; sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumi, t.sk. par sociāli atbildīgs publiskais iepirkums, informatīvi izglītojošo materiālu sagatavošana par sociālās ietekmes izvērtēšanu, metodiku, vadlīniju izstrāde dažādām mērķa auditorijām, SU ekosistēmas partnerību stiprināšana un sekmēšana, kā arī darbības izvērtējumi/pētījumi uzņēmējdarbības pilnveidei un optimālākiem risinājumiem SU izveidei un attīstībai.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 13.5. un 35.5. apakšpunktus. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp saskaņā ar attiecīgajiem dokumentiem, norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Likmi nosaka Regula, bet metodika tiek izstrādāta vienas vienības izmaksām vai vienreizējam maksājumam. Lūdzam izvērtēt vai punkts nebūtu precizējams. 
Papildus, lūdzam izvērtēt, iespējams anotācija būtu jānorāda termiņu līdz kuram plānots izstrādāt metodiku. 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kādas iepirkumu līgumu izmaksas būtu attiecināmas 13.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, t.sk. lūdzam izvērtēt, vai 13.6. darbība "Projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana" ir attiecināms uz šo 15.4.1.apakšpunktu, kurā attiecināmas iepirkumu līgumu izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Lūdzam izmantot pilnos metodiku nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot un papildināt noteikumu projektu un/vai anotāciju ar atbildības sadalījumu starp atbildīgo iestādi, sadarbības iestādi un atbalsta sniedzēju (daudzpakāpju projektu gadījumā) uzraudzības nodrošināšanai projekta dzīves ciklā. Piemēram, aicinām pievērst lielāku uzmanību attiecībā uz kontroli/ metodikas par kontroli izstrādi, pārbaudēm uz vietas, utt., 
t.sk. lūdzam skaidrot, vai ir plānotas kādas izmaiņas attiecībā uz granta pieteikumu/biznesa projektu kontrolēm, kas ir ALTUM līmenī, jo iespējams, pasākumos, kur tiek paredzēts 90% līdzfinansējums, pārbaudēm būtu jābūt stingrākām kā pie, piemēram, 50% līdzfinansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām neparedzēt vadošās iestādes dalību finansējuma saņēmēja izveidotajā uzraudzības padomē.

Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu vai Sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji tiks vērtēti atbilstoši izslēgšanas nosacījumiem, ņemot vērā, ka tiem tiks piešķirts finanšu atbalsts. Vēršam uzmanību, ka, lai aizsargātu Eiropas Savienības finanšu intereses un nodrošinātu drošu finanšu vadību, nav pieļaujams, ka Eiropas Savienības finanšu līdzekļi tiek piešķirti dalībniekiem, kas atbilst kādam no izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt anotācijā pamatojumu maksimālā finanšu atbalsta intensitātes (90%) apmēra izvēlei šāda tipa projektiem. 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sociālo uzņēmuma reģistru, jo līdzšinējais reģistrs bija Microsoft Excel formātā.Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai tiek plānota kāda IKT vai informācijas sistēma, un vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā, utt.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā dzēst noteikumu projekta 26.7.apakšpunktā minētās atsauces uz Regulas 2021/1057 2.pielikumu, ņemot vērā, ka tas attiecas uz konkrētās Regulas 4.panta  1.punkta  L) apakšpunktā minēto mērķi (veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto personu, arī vistrūcīgāko personu un bērnu, sociālo integrāciju).
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt rādītāja nosaukumu atbilstoši HP VINPI 4.pielikumam, papildinot ar: "(piem., tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti);", nodrošinot, ka visos dokumentos tiek atspoguļots vienots apstiprinātais nosaukums.
Piedāvātā redakcija
Mediju kampaņu, semināru, konferenču  un komunikācijas pasākumu skaits, kuros  sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti (piem., tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti);
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt rādītāja nosaukumu atbilstoši HP VINPI 4.pielikumam, papildinot ar: "(darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas)", nodrošinot, ka visos dokumentos tiek atspoguļots vienots apstiprinātais nosaukums.
Piedāvātā redakcija
Specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas).
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt rādītāja nosaukumu atbilstoši HP VINPI 4.pielikumam: "50+ vecuma personu skaits atbalsta saņēmēju vidū", nodrošinot, ka visos dokumentos tiek atspoguļots vienots apstiprinātais nosaukums.
Piedāvātā redakcija
35.8.5. 50+ vecuma personu skaits atbalsta saņēmēju vidū
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām vienkāršot šo punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 38.punktā ir norādīts, ko piešķir kā de minimis atbalstu.
Piedāvātā redakcija
Par de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi uzskata dienu, kad stājies spēkā lēmums par par šo noteikumu 38.punktā minētā de minimis atbalsta piešķiršanu.
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. nodaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Pašreizējā situācija" 6.rindkopas ievaddaļu pirms vārdiem "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība"..." ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda".
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana-  it īpaši, ja noteikumu projekta 2,punktā norādītais pasākuma mērķis ir sniegt atbalstu sociālo uzņēmumu izveidei un attīstībai, lai uzlabotu sabiedrības dzīves kvalitāti, palielinātu sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu nodarbinātības iespējas un stiprinātu sociālo uzņēmumu ekosistēmas ilgtspēju un veicinātu sociālās uzņēmējdarbības attīstību kopumā. Vienlaikus rezultātu ilgtspēja jānodrošina, ja investīciju ietvaros tiek sniegts komercdarbības atbalsts, kas paredz nosacījumu par ilgtspējas nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju un norādīt intervences kodus[1]. Intervences kodiem jāatbilst tiem, kas Programmā ir norādīti konkrētajam SAM.


[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L231/159) I pielikums; pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021R1060&from=LV   

 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar īsu informāciju, par to, kādi izvērtējumi veikti pirms investīciju plānošanas, t.sk. par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" projekta Nr. 9.1.1.3/15/I/001 "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" novērtējumu, kādi ir atdeves rādītāji, kādi ir paredzamie ieguvumi īstenojot 4.3.3.3.pasākumu, kā arī sniegt vērtējumu, par ietekmi uz konkrēto jomu, un mērķa grupu, gadījumā, ja šīs investīcijas netiktu veiktas. Lūdzam sniegt papildus viedokli par noteikumu projekta lietderību, kādas būtu alternatīvas, un tā ietekmi uz ekonomikas transformāciju.




 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 4.3.3.3.pasākumam "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" netiek plānots elastības finansējums, lūdzu papildināt informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda SAM, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, saskaņā ar Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 4.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Risinājuma apraksts" minēts, ka "Lai nodrošinātu efektīvu grantu uzraudzības procesu, grantu apmaksas pamatošanai ir noteikta darījuma (rēķina, pavadzīmes, čeka) minimālā summa 200 euro"". Savukārt noteikuma projekta  23.5.3.apakšpunktā noteikts izņēmums - izņemot mācību un konsultāciju izmaksas. Lūdzam precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācija nebūtu papildināma ar informāciju par "ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" noslēguma izvērtējums"", kas šobrīd ir izstrādes procesā. Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 1.4. sadaļas aprakstu, minot būtiskākos priekšlikumus un secinājumus, kas ņemti vērā tiesību akta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nebūtu aizpildāma anotācijas 2.1.sadaļa par juridiskām personām, ievērojot to, ka sociālo uzņēmumi ir sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA).
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3 sadaļas 5.1.apakšpunktā 2026.gadam norādīto valsts pamatbudžeta finansējuma apmēru atbilstoši 5.punktā un 6.punktā norādītajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 6.3.sadaļu, lai no šīs būtu skaidri saprotams, kāds bija fiziskās personas viedoklis.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, lūdzam papildināt anotācijas 8.2. sadaļu par pasākuma ietekmi uz horizontālo principu "Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-