Projekta ID
24-TA-775Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros atsevišķos gadījumos atbalsts tiks piešķirts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.punktu ar prasību par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atsevišķu noteikumu projektā paredzēto atbalsta mērķu gadījumā atbalsta sniedzējs Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otrās daļas 4.punkta izpratnē pirmšķietami ir nevis Lauku atbalsta dienests, bet gan cita institūcija/subjekts (piemēram, noteikumu projekta 4.2.sadaļā paredzētā tehniskā atbalsta lauksaimniecības nozarē gadījumā - Zemkopības ministrijas izveidota komisija un no noteikumu projekta 136.punkta izriet, ka atbalsta piešķiršanas brīdis būs tehniskā atbalsta komisijas pieņemtais lēmums; kā arī, piemēram, noteikumu projekta 5.2.sadaļā paredzētā mērķa gadījumā atbalsta sniedzējs un lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņēmējs būs institūta izveidota komisija), aicinām precizēt noteikumu projekta 5.punktu, nodrošinot, ka tajā iekļautās de minimis atbalsta regulējuma prasības pārbauda atbilstošais atbalsta sniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta pretendenta atbilstību de minimis atbalsta regulējuma prasībām, ir jāizvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi, lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.2.apakšpunktu ar papildu teikumu, piemēram, šādā redakcijā: "[Atbalsta sniedzējs] veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 5.6.2.apakšpunktā minētos nosacījumus par de minimis atbalsta robežvērtības ievērošanu viena vienota uzņēmuma līmenī ir jāpārbauda atbalsta piešķiršanas brīdī, nevis pēc tam, kad jau ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 5.6.apakšpunkta ievadvārdus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punkta piemērošanu un interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 5.6.apakšpunktu atbilstoši piedāvātās redakcijas struktūrai, ko papildus lūdzam papildināt ar atbilstošiem nosacījumiem, kas izriet Komisijas regulas Nr.1408/2013.
Piedāvātā redakcija
piešķirot de minimis atbalstu, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr.2023/2831 2.panta 2.punktā noteiktajam.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 133.punktu kontekstā ar noteikumu projekta 5.punktu, jo šobrīd tie ir pretrunīgi. Skaidrojam, ka noteikumu projekta 5.punkts paredz, ka atbalsta sniedzējs - lēmuma par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 pieņēmējs - ir Lauku atbalsta dienests, savukārt 133.punkts paredz, ka lēmumu par tehniskā atbalsta piešķiršanu pieņem Zemkopības ministrijas izveidota komisija. Gadījumā, ja atbalsta sniedzējs noteikumu projekta 4.2.sadaļā paredzētajam mērķim, būs Zemkopības ministrijas izveidota komisija, noteikumu projektā ir jāparedz, ka de minimis atbalsta nosacījumu piemērošanu šim mērķim nodrošinās iepriekš minētā komisija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 148.2.apakšpunktu ar atsauci arī uz noteikumu projekta 5.12.apakšpunktu, ņemot vērā, ka tajā ir noteikts datu glabāšanas pienākums atbalsta sniedzējam par de minimis atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas 1.3.sadaļā sniegto skaidrojumu par finansējuma palielinājumu noteikumu projekta 2.2.4.apakšpunktā norādītajam pasākumam “kvalitatīvas sēklas sagatavošanai un izmantošanai” saistībā ar to, ka plānots palielināt VAAD maksas pakalpojumu izcenojumus, lūdzam papildināt skaidrojumu, ka finansējuma piešķiršana atbilstoši jauniem izcenojumiem notiks pēc jauno izcenojumu apstiprināšanas MK.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētāku skaidrojumu par noteikumu projekta 2.3.2.apakšpunktā norādītajam pasākumam “tehniskajam atbalstam lauksaimniecības nozarē” plānotā finansējuma nepieciešamību un palielināšanu pret 2024.gadā paredzēto apmēru, ņemot vērā, ka jau 2024.gadā finansējums šim pasākumam pret 2023.gadā paredzēto apmēru tika palielināts ar skaidrojumu, ka ir jāspēj atbalstu piešķirt dažādiem pasākumiem, kas nav iepriekš paredzami un neatbilst citu atbalsta pasākumu nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 5.2.apakšpunktā ir noteikts, ka "[..] Lēmuma pieņemšanas diena par iesnieguma apstiprināšanu uzskatāma par atbalsta piešķiršanas dienu.", savukārt noteikumu projekta 5.5.apakšpunktā ir minēts "lēmums par atbalsta piešķiršanu". Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 5.2. un 5.5.apakšpunktā minētos lēmumus, nodrošinot, ka ir viennozīmīgi skaidrs, kāda lēmuma pieņemšana ir uzskatāma par atbalsta piešķiršanas dienu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 5.7. apakšpunktā noteikto kumulācijas prasību ievērošanas pienākumu izdalīt atsevišķā noteikumu projekta punktā, ņemot vērā, ka tas ir attiecināms uz atbalsta pretendentu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka noteikumu projektā ir ietverta korekta atsauce par datu uzglabāšanas pienākumu, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.12.apakšpunktu ar atsauci arī uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 4.2.sadaļā noteiktajam atbalsta mērķim lēmumu par tehniskā atbalsta piešķiršanu pieņems Zemkopības ministrijas izveidota komisija, lūdzam papildināt noteikumu projekta 6.3.2.apakšpunktu ar iepriekš minēto atbalsta sniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka noteikumu projektā ir ietverta korekta atsauce par datu uzglabāšanas pienākumu, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, lūdzam papildināt noteikumu projekta 6.4.apakšpunktu ar atsauci arī uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu. Alternatīvi, aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 6.4.apakšpunkta otro teikumu dzēst, ņemot vērā, ka dokumentu glabāšanas pienākums pēc būtības ir noteikts jau ar minētā noteikumu projekta apakšpunkta pirmo teikumu un otrais teikums to dublē.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad projektā tiek konstatēts nelikumīgs de minimis atbalsts, lūdzam precizēt noteikuma projekta 8.punktu, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas regulā 2022/2472 vai Eiropas Komisijas lēmumā par valsts atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu noteiktās prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam saņemto nelikumīgo valsts atbalstu. Ja ir pārkāptas regulā 2023/2831 vai regulā Nr. 1408/2013 noteiktās prasības, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam saskaņā ar šiem noteikumiem saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu. To atmaksā kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka atbalsta sniedzējam un atbalsta pretendentam ir viennozīmīgi skaidrs, ka, piešķirot atbalstu šajā noteikumu projekta nodaļa paredzētajam mērķim, ir jāpiemēro šī noteikumu projekta I sadaļā minētie nosacījumi, aicinām papildināt noteikumu projekta 74.punktu, piemēram, turpmāk minētajā redakcijā. Lūdzam ar piedāvāto piebildi papildināt arī noteikumu projekta 130. un 166.punkta pirmo teikumu.
Piedāvātā redakcija
Atbalstu sniedz saskaņā ar regulu 2023/2831, ievērojot šo noteikumu I sadaļā noteikto.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 19.pielikumu ar aili, kurā norādīt de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās atbalsta pretendenta veidlapas identifikācijas numuru, ņemot vērā, ka šim atbalsta mērķim atbalsts tiks piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 20.pielikuma 10.punktu, jo šobrīd tajā iekļautā atsauce uz noteikumu projekta 9.punktu nav korekta.
Piedāvātā redakcija
-