Atzinums

Projekta ID
23-TA-958
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt 7.2. apakšpunkta redakciju. Atbilstoši noteikumu projekta 6.punktam, darba devējs piesakās atbalsta saņemšanai pie finansējuma saņēmēja, t.i., biedrības, kura ar Sadarbības iestādi ir noslēgusi līgumu par projekta īstenošanu, tādējādi nav saprotams, kas ir projekta iesniegums, uz kura iesniegšanas brīdi tiek vērta darba devēja atbilstība atbalsta saņemšanai. Lūdzam noteikumu projektā nodrošināt vienotu un skaidru pieeju tam, kad darba devējs piesakās atbalsta saņemšanai - pirms projekta apstiprināšanas (piesakās atbalstam pie projekta iesniedzēja) vai pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas (piesakās atbalstam pie finansējuma saņēmēja).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt norādīto pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 12 219 106 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 10 386 242 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 832 867 euro apmērā.



 
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rādītāja definīciju atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
19.1.1. līdz 2024. gada 31. decembrim nodarbināto personu skaits, tostarp pašnodarbinātas personas,- 500;
4.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam precizēt rādītāja definīciju atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
19.1.2. līdz 2029. gada 31. decembrim nodarbināto personu skaits, tostarp pašnodarbinātas personas, - 8 352;
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regula Nr.651/2014 tādu atbalsta veidu neparedz kā nefinanšu atbalsts (skatīt Komisijas regulas Nr.651/2014 5.pantu). Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu par to, ko Ekonomikas ministrija saprot ar jēdzienu nefinanšu atbalsts un nodrošināt atbilstību Komisijas regulai Nr.651/2014 vai Komisijas regulai Nr.1407/2013. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Sniedzot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2024, ir jānodrošina, ka atbalsta saņēmējs un mācību atbalsta saņēmējs ir tāds, kas nav uzskatāms par nonākušu finansiālās grūtībās saskaņā Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktu. MKN projekta 23.3.punktā ir noteikts, ka atbalstu nepiešķir grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, taču no MKN projekta 23.punkta nepārprotami neizriet tas, ka pirms atbalsta piešķiršanas tas tiek vērtēts.Attiecīgi lūdzam precizēt MKN projekta 23.punktu, ietverot tajā arī nosacījumu par to, ka pirms atbalsta piešķiršanas finansējuma saņēmējs vērtē darba devēju un ka atbilstība Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktam tiek pārbaudīta ar apliecinājuma palīdzību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši iepriekš izteiktajam iebildumam atkārtoti lūdzam noteikt, ka projekta iesniedzējam ir jāiesniedz apliecinājums, ka tam ir izstrādāta iekšējās kontroles sistēma (iekšējā kārtība) korupcijas un interešu konflikta riska kontrolei un ka tas ir informēts par Finanšu regulu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26.februāra Direktīvu 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK, nacionālām prasībām, Eiropas Komisijas vadlīnijām par interešu konfliktu un apņemas tas ievērot.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt visas pasākumā atbalstāmās darbības, kuru īstenošanai attiecināmas MK noteikumu projektā paredzētās attiecināmas izmaksas, vienlaikus ietverot arī ES fondu komunikācijas prasību nodrošināšanu un paredzēt attiecināmās izmaksas šīs atbalstāmās darbības īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu nepamatotas interpretācijas riskus, lūdzam MKN projektā skaidri norādīt, kuros gadījumos atbalsts tiks piešķirts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 31.pantu un kuros gadījumos ar Komisijas regulu Nr.1407/2013. Attiecīgi arī MKN projekta punktā minētās izmaksas ir jāsadala atbilstoši tam, kuru komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiek paredzēts piemērot. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka:
1) telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas, datubāzu abonēšanas maksa, kancelejas preču izmaksas, pasta izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijām Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” ir projekta netiešās attiecināmās izmaksas un attiecīgi sedzamas no netiešo izmaksu vienotās likmes;
2) nepieciešams precizēt, vai plānoti iekšzemes vai ārvalstu komandējumi;
3) attiecībā uz darba vietas aprīkojuma izmaksām, lūdzam iekļaut attiecināmības nosacījumus;
4) lūdzam precizēt, vai 3000 EUR ierobežojums attiecināms uz visu 31.1.3. apakšpunktu vai tikai uz 31.1.3.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
31.1.3.3.jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegāde ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināmības principa gadījumā tiek ņemts vērā nodarbinātā iesaistes periods projektā pret kopējo īstenošanas ilgumu;
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likmes apmērs ir saskaņojams ar vadošo iestādi.
Lūdzam precizēt, ka likme attiecināma uz 31.1.3.1. un 31.1.3.2. apakšpunktiem, tā kā 31.1.3.3. apakšpunktā minētās izmaksas nav personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz 31.1.3.1.apakšpunktu, ņemot vērā, ka no ārpakalpojuma līgumu izmaksām netiešās izmaksas nevar tikt rēķinātas, savukārt 31.1.3.3. apakšpunktā minētās izmaksas nav personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projekta 35.punkta ievaddaļā iekļaut atsauci uz Komisijas regulu Nr.651/2014, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka nosacījumus, kas minēti šajā punktā, piemēro, ievērojot Komisijas regulu Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek konstatēts Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkta pārkāpums, projekta iesniegums ir noraidāms. Attiecīgi lūdzam dzēst MKN projekta 40.punkta 3.teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punktam atbalstu uzskata par tādu, kam piemīt stimulējoša ietekme, ja saņēmējs ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu, pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas darbība, attiecīgi šobrīd MKN projekta 40.punktā norādītais par izmaksu attiecināšanu nav atbilstošs Komisijas regulas Nr.651/2014 minētajam nosacījumam, jo Komisijas regula Nr.651/2014 paredz, ka stimulējošā ietekme izpildās, ja saņēmējs ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu, pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas darbība. Lūdzam precizēt MKN projekta 40.punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MKN projekta 41.punktā ietvertais nosacījums būs attiecināms vienīgi uz tiem projektiem, kur komercdarbības atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013. Sniedzot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, ir jāievēro tās 6.pantā ietvertais nosacījums, ka atbalstu uzskata par tādu, kam piemīt stimulējoša ietekme, ja saņēmējs ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu, pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas darbība. Ievērojot minēto, lūdzam MKN projektā nepārprotami norādīt uz kādiem atbalsta projektiem tiks attiecināts 41.punktā ietvertais nosacījums.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par šo noteikumu 2.3. punktā minēto grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā aktuālos VID skaidrojumus lūdzam iekļaut nosacījumu FInansējuma saņēmējam: 
Finansējuma saņēmēja lēmuma pieņemšanā par atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem iesaistītās personas ir uzskatāmas par valsts amatpersonām likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 4.panta trešās daļas izpratnē, bez pienākuma sniegt iesniegt valsts amatpersonu deklarāciju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka sadarbības iestādes pienākumi un tiesības noteikti Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā, lūdzam dzēst MK noteikumu 48.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz ārvalstu komandējuma izmaksām vadošās iestādes vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” ir noteikts, ka tās attiecināmas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, līdz ar to lūdzam anotācijā ietvert detālu pamatojumu, kāpēc paredzēts šāds izņēmums.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar nosacījumu, no kura skaidri izriet tas, kas ir uzskatāms par atbalsta piešķiršanas brīdi gadījumos, kad atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014. Turklāt lūdzam atbalsta piešķiršanas brīdi definēt gan gadījumā, kad sadarbības iestāde piešķir atbalstu biedrībai, gan gadījumā, kad biedrība piešķir atbalstu gala labuma guvējam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ietvert MKN projektā skaidru sadalījumu par to, kuri MKN projektā ietvertie piemērojamā komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi attiecas uz finansējuma saņēmēju un kuri uz gala labuma guvējiem, ievērojot to, ka komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi, piemērojot Komisijas regulu Nr.1407/2013 vai Komisijas regulu Nr.651/2014 atšķiras. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt MKN projektu kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projekta 52.punkta ievaddaļā iekļaut atsauci uz Komisijas regulu Nr.651/2014, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka nosacījumus, kas minēti šajā punktā, piemēro, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulu Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 94.punktā Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, jo, lai arī izziņā skaidrots, ka EM paredz stingrākas prasības un tas tiks atzīmēts arī anotācijā, skaidrojuma anotācijā nav. Ņemot vērā minēto, ja EM šo punktu no MKN projekta nedzēš, anotācijas 5.sadaļas 1.tabula ir jāpapildina ar skaidrojumu, kādēļ tiek paredzētas stingrākas prasības, nekā to nosaka Komisijas regula Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 95.punktā Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, jo, lai arī izziņā skaidrots, ka EM paredz stingrākas prasības un tas tiks atzīmēts arī anotācijā, skaidrojuma anotācijā nav. Ņemot vērā minēto, ja EM šo punktu no MKN projekta nedzēš, tā anotācijas V sadaļas 1.tabula ir jāpapildina ar skaidrojumu, kādēļ tiek paredzētas stingrākas prasības, nekā to paredz Komisijas regula Nr.651/2014. Vēršam uzmanību, ka atbalsts mācībām Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punktā ir minēts kā izņēmums, kuram šo regulu var piemērot (skatīt Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punkta a) un b) apakšpunktu). 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru skata Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā definētā viena vienota uzņēmuma līmenī. Ar attiecīgu norādi lūdzam papildināt MKN projekta 57.punktu
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
No MKN projekta un tā anotācijā sniegtā skaidrojuma nav skaidrs, izpildoties kādiem nosacījumiem, tiek pieņemts lēmums, vai atbalsts tiks sniegts  saskaņā ar  Komisijas regulas Nr. 651/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumiem. Attiecīgi MKN projektu precizēt, balstoties uz kādiem apsvērumiem darba devējs vienojas ar finansējuma saņēmēju, nonāk pie lēmuma piemērot kādu no augstāk minētajām regulām. Vienlaikus lūdzam pārskatīt 63.punkta otro teikumu, jo šobrīd nav skaidra tā jēga.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MKN projekta 64.punktu, definējot atbalsta piešķiršanas brīdi arī gadījumā, kad biedrība piešķir atbalstu gala labuma guvējam.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka pasākuma ietvaros publiskie līdzekļi tiek piešķirti gan biedrībai, gan darba devējiem, lūdzam MKN projektā nodrošināt, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta gadījumā nelikumīgā komercdarbības atbalsta atmaksa primāri tiks nodrošināta sadarbības iestādei. Vēršam uzmanību, ka šis princips jau ir ticis ievērots Ministru kabineta 2015. gada 27. oktobra noteikumu Nr. 617 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” ietvaros. Attiecīgi aicinām precizēt MKN projektu un sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka atbalsta sniedzējs būs biedrība, lūdzam paredzēt arī kārtību, kādā biedrība saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu atmaksās sadarbības iestādei. Attiecīgi lūdzam papildināt MKN projektu ar šo nosacījumu, kā arī iekļaut par to anotācijā atbilstošu skaidrojumu. Papildus par šo lūdzam skatīt arī iebildumu pie MKN projekta 67.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projekta 71.punkta daļu: "ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, darba devējs finansējuma saņēmējam iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu" izteikt kā atsevišķu punktu, jo šis nosacījums attiecas gan uz atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, gan Komisijas regulu Nr.1407/2013, ja atbalsta saņēmējs vēlas veikt atbalstu apvienošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MKN projektu, jo MKN projekta 72.punkts nonāk pretrunā ar MKN projekta 70.punktā noteikto. Attiecīgi, lūdzam izvēlēties vienu no variantiem un atstāt to, vienu no šiem MKN projekta punktiem dzēšot.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No MK noteikumu projektā un anotācijā sniegtās informācijas (Vienkāršoto izmaksu metodika), nav droši saprotams, kāds finansējuma apmērs ir paredzēts vienam projektam, līdz ar to lūdzam skaidrot, vai šajā pasākumā jānodrošina Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 53.panta 2.punktā minētā prasība par obligātu vienkāršoto izmaksu piemērošanu visām izmaksām. Ja tā, tad lūdzam apstiprināt, ka paredzētajā vienkāršoto izmaksu metodikā tiks ietvertas visas finansējuma saņēmējam plānotās izmaksas (izņemot personāla izmaksas, kam plānots piemērot vienoto likmi), kā arī pārskatīt anotācijā norādīto redakciju, ka "Gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu metodikas nav izstrādātas un saskaņotas ar vadošo iestādi, līdz atlases izsludināšanai, projekta iesniegumā izmaksas plāno atbilstoši faktiskajām izmaksām".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kuru no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm ir iespējams izslēgt attiecībā uz gadījumiem, kad biedrības ir tikai kā starpnieki, ja pamatojumu, kādas no komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm izslēgšanai sniegt nav iespējams, lūdzam komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus attiecināt uz biedrībām arī tajos gadījumos, kad tās darbojas tikai kā starpnieki. 

Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā atspoguļoto ietekmi uz valsts budžetu, ievērojot, ka sadaļas 1., 1.1.punktā jānorāda ESF+ finansējuma daļa, kas ir 85%, 2. un 2.1.punktā - kopējais finansējuma apmērs, savukārt 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā - valsts budžeta finansējuma daļa, kas ir 15%. Turklāt lūdzam 6.punktā sniegt informāciju par pasākuma kopējo finansējuma apmēru, kā arī sadalījumu pa finansēšanas avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Iebildums
Uzturam izziņas 125.punktā Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, jo anotācijas 5.sadaļa nav papildināta ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju par plānoto pasākumu Eiropas Komisijai. Paziņojums Eiropas Komisijai nosūtāms, izmantojot SANI 2 sistēmu atbilstoši kārtībai, kas noteikta Ministru kabineta 2014.gada 16.decembra noteikumos Nr.759 "Kārtība, kādā Eiropas Komisijā iesniedz atbalsta programmu un individuālo atbalsta projektu paziņojumus un kopsavilkuma informāciju, un kārtība, kādā piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības". Attiecīgi atkārtoti lūdzam papildināt anotācijas 5.sadaļu ar minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ievērojot MKN projektā veiktās izmaiņas, lūdzam pārskatīt anotācijas 5.sadaļas 1.tabulā veikto atbilstības izvērtējumu pret Komisijas regulas Nr.1407/2013 attiecīgajiem pantiem un to punktiem. Lūdzam ietvert tabulā skaidras norādes, kurā MKN projekta punktā Komisijas regulas Nr.1407/2013 nosacījumi ietverti attiecībā uz finansējuma saņēmējiem un kurā - gala labuma guvējiem. 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ievērojot MKN projektā veiktās izmaiņas, lūdzam pārskatīt anotācijas 5.sadaļas 1.tabulā veikto atbilstības izvērtējumu pret Komisijas regulas Nr. 651/2014 attiecīgajiem pantiem un to punktiem. 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Lūdzam papildināt ar datu uzraudzību atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu mērķī noteikto (motivēt darba devējus iesaistīt savas nodarbinātās personas papildu prasmju pilnveidošanai), lūdzam sniegt skaidrojumu, vai ar šiem noteikumiem tiks izpildīts Padomes īstenošanas lēmuma par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID) atskaites punkts Nr.57 “Kritēriju, kārtības un atbalsta pasākumu pieņemšana attiecībā uz stimuliem un atbildību uzņēmumiem (jo īpaši mazajās un vidējās nozarēs) izglītot savus darbiniekus”, kas ir jāizpilda līdz 2023.gada 31.decembrim. Ja attiecināms, lūdzam ar atbilstošu skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-