Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
Projekta ID
25-TA-134
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
12. Projekta iesniedzējs atlases otrās kārtas ietvaros ir pašvaldība vai tās iestāde, kuras administratīvajā teritorijā siltumapgādes vajadzībām izmanto kūdru un kuras identificētas un kuras minētas pasākuma pirmās atlases kārtas atbildīgajai iestādei iesniegtajā nodevumā par pašvaldībām un to uzņēmumu īpašumā esošo kūdras sadedzināšanas iekārtu inventarizācijas rezultātiem un to sociālekonomisko novērtējumu, vai šādas tās pašvaldības kapitālsabiedrība, kurai ar attiecīgo pašvaldību ir noslēgts pakalpojuma līgums par sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – pakalpojuma līgums). Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir paredzēta ierobežota projektu iesniegumu atlase un plānoti divi projektu iesniedzēji, lūdzam 12.punktā norādīt konkrētus projektu iesniedzējus un papildināt MK noteikumu projektu ar pieejamā finansējuma sadalījumu starp abiem projektu iesniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma un projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumi 
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesniedzēji atlases otrās kārtas ietvaros ir paredzētas pašvaldības, tās iestādes vai pašvaldības kapitālsabiedrības, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt IV. sadaļu ar avansa saņemšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
24.3. ja projekta izmaksas pieaug, projekta sadārdzinājumu sedz no saviem līdzekļiem;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 24.3. apakšpunktu tā, lai finansējuma saņēmējs sadārdzinājuma izmaksas, kas projekta īstenošanas gaitā varētu rasties, segtu no saviem līdzekļiem, ievērojot piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma normas.
Skaidrojam, ka, ja atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, piemērojot Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, tad gadījumā, ja sadārdzinājums tiek segts no līdzekļiem, kas ir publiskie līdzekļi, arī uz sadārdzinājumu jāattiecina piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi. Savukārt, ja "savi līdzekļi" ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības vai citi privātie resursi, tad komercdarbības atbalsta regulējums jāpiemēro nebūtu. Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, ko ietver jēdziens "savi līdzekļi", aicinām papildināt noteikumu projekta 24.3.punktu ar tekstu: "nodrošinot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu". 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
24.6. nodrošina, ka nekustamais īpašums, kurā tiks veiktas projektā paredzētās darbības, ir projekta iesniedzēja īpašumā vai valdījumā visā projekta īstenošanas laikā un šīs īpašuma vai valdījuma tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā (ja attiecināms), un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas, tādējādi nodrošinot tam tiesības piekļūt zemesgabaliem, kur paredzēts īstenot projektu un veikt tajos infrastruktūras uzturēšanas darbus;
Priekšlikums
No noteikumu projekta 24.6. apakšpunkta interpretējams, ka ne visos gadījumos īpašuma vai valdījuma tiesības tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, tādējādi lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot izņēmuma gadījumu, kad minētās tiesības netiks nostiprinātas zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 6.1.1.1.pasākuma 2.atlases kārtas ES fondu finansējuma intervences kodiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākumā plānots piešķirt atbalstu Līvānu novada pašvaldībai un Preiļu novada pašvaldībai, vai pašvaldību iestādei, vai pašvaldības kapitālsabiedrībai saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES vai saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļu papildināt ar informāciju, kuros gadījumos tiks piemērots kurš no minētajiem komercdarbības atbalsta regulējumiem.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 5.sadaļu arī ar noteikumu projekta izvērtējumu atbilstoši Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumam Nr. 2012/21/ES.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums kā pielikumu anotācijai pievienot šī pasākuma 1.kārtas ietvaros veikto sociālekonomisko analīzi, kurā tika plānots pamatot šajā pasākumā plānoto ar kūdru kurināmu siltumenerģijas ražošanas iekārtu nomaiņu pret ar AER kurināmām ražošanas iekārtām, līdz ar to ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto, ka ierobežotas projektu iesniegumu atlases specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi (IIA), ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt sadaļu ar izvērstāku novērtējumam par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību , t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 1.1.apakšpunktu, norādot tajā tikai Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu, ņemot vērā noteikumu projekta 7.punktā minēto, ka nacionālo līdzfinansējumu veido pašvaldības budžeta vai privātais līdzfinansējums.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju, norādot, ka tikai Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 7.punktā minēto, ka nacionālo līdzfinansējumu veido pašvaldības budžeta vai privātais līdzfinansējums, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, kur 2.1. apakšpunktā jānorāda tikai Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums, savukārt 2.3. apakšpunktā jānorāda pašvaldību līdzfinansējuma apmērs, vienlaikus attiecīgi nepieciešams aizpildīt arī 3.3. un 5.3.apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, kur nepieciešams norādīt attiecināmo finansējumu sadalījumā gan pa gadiem, gan pa finansējuma avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk