Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-3361
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā (22.lp.) norādīts, ka atsavinātais nekustamais īpašums zemesgrāmatā tiks nostiprināts uz valsts vārda Ministrijas personā un nodots PSKUS pārvaldīšanā uz nekustamā īpašuma pārvaldīšanas līguma pamata.
Vienlaikus turpat norādīts, ka Ministrijas lēmums par nekustamo īpašumu ieguldīšanu PSKUS pamatkapitālā un attiecīga Ministru kabineta rīkojuma projekta virzīšanu tiks pieņemts tikai pēc nekustamā īpašuma nostiprināšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Ministrijas personā.
Lūdzam precizēt minētās pretrunas, vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.2 panta otrajā daļā noteikto publiskas personas nekustamā īpašuma valdītājs šā īpašuma pārvaldīšanu nodrošina tieši vai pastarpināti, uzdodot pārvaldīšanas darbības veikt savā padotībā esošai iestādei vai kapitālsabiedrībai, kuras pamatdarbības veids ir nekustamā īpašuma pārvaldīšana.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.2 panta otrajā daļā noteikto publiskas personas nekustamā īpašuma valdītājs šā īpašuma pārvaldīšanu nodrošina tieši vai pastarpināti, uzdodot pārvaldīšanas darbības veikt savā padotībā esošai iestādei vai kapitālsabiedrībai, kuras pamatdarbības veids ir nekustamā īpašuma pārvaldīšana. Ministru kabinets nosaka pārvaldīšanas darbību uzdošanas kārtību, kā arī atsevišķas valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas darbības, kuras var uzdot veikt citām valsts iestādēm vai privāto tiesību subjektiem.
Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi pārskatīt un precizēt informatīvo ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka ar informatīvo ziņojumu un MK sēdes protokollēmumu ir paredzēta atsevišķu nekustamo īpašumu ieguldīšana sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" (RAKUS) un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" (PSKUS) pamatkapitālā, kas veic saimniecisko darbību, šādu publisko līdzekļu ieguldījums PSKUS un RAKUS pamatkapitālā kvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Tā kā komercdarbības atbalsts PSKUS un RAKUS galvenokārt tiek sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu Nr. 2012/21/ES, kā arī šīs slimnīcas veic arī citu saimniecisko darbību, šobrīd no informatīvā ziņojuma projekta nav skaidrs, kā tiks nodrošināta plānotā pasākuma atbilstība piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam.
Turklāt no MK sēdes protokollēmuma projekta 4. punkta izriet, ka tiek plānots atbalstīt nekustamā īpašuma Liepājas ielā 42, Rīgā atsavināšanu veselības aizsardzības vajadzībām un nodošanu Veselības ministrijas valdījumā veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, plānojot attīstīt PSKUS pieejamību pacientiem, klientiem un darbiniekiem, izveidojot papildu autonovietnes. Arī šis pasākums būtu vērtējams no komercdarbības atbalsta kontroles viedokļa, ņemot vērā to, ka tiek paredzēts ekonomisks labums PSKUS. Turklāt vēršam uzmanību uz komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma aspektiem, sniedzot atbalstu slimnīcu autostāvvietu izvietošanai, ko Eiropas Komisija ir skaidrojusi ar savu 04.02.2019. atbildi uz Latvijas jautājumu eWIKI platformā “e-State Aid Wiki > Para 207 - customary amenities”, proti, ka valsts līdzekļu piešķiršana autostāvvietu darbībām ir pieļaujama, ja tā ir iekļauta vispārējās tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu (VTNP) tvērumā.

Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar nepieciešamajiem skaidrojumiem un izvērtējumu, nodrošinot pasākumu atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma prasībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar papildu punktu par informatīvajā ziņojumā plānoto pasākumu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un fiskālo telpu 2023.gadam.
Piedāvātā redakcija
Pieņemt zināšanai, ka informatīvajā ziņojumā paredzēto pasākumu īstenošana palielinās vispārējās valdības budžeta izdevumus un attiecīgi samazinās budžeta resursus (fiskālo telpu) prioritāro pasākumu finansēšanai par 1 894 692 euro 2023.gadam, neņemot vērā 6.punktā paredzēto pasākumu īstenošanas papildu izdevumus.
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams svītrot MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu, ņemot vērā, ka nav iespējams atbalstīt atsavināšanas procesa uzsākšanu pirms nav atrisināts papildu finansējuma jautājums, jo atbilstoši MK sēdes protokollēmuma projekta 5.punktā norādītajam jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai 1 313 027 euro apmērā informatīvajā ziņojumā paredzēto pasākumu īstenošanai 2023.gadā ir skatāms  Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Attiecīgi precizējams informatīvā ziņojuma projekts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma projektu, norādot, ka Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsagatavo un jāiesniedz Finanšu ministrijā pieprasījums par finansējuma pārdali. 
Piedāvātā redakcija
-