Projekta ID
23-TA-2936Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros tiks sniegtas apmācības, lūdzam papildināt ar kopējo rādītāju "Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits". Tāpat ņemto vērā, ka pasākuma ietvaros tiks sniegts atbalsts mediju uzņēmumu darbiniekiem, lūdzam noteikt, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums uzkrāt mediju uzņēmumu darbinieku datus, detalizētu informāciju lūdzam norādīt anotācijas 1.3.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, norādot piemērus, kas varētu ietilpt noteikumu projekta 15.3. apakšpunktā minētajā izmaksu pozīcijā, ņemot vērā, ka gala labuma guvēji ir Latvijas mediju nozares speciālisti un mediju uzņēmumu darbinieki.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projektā ietvertās informācijas nav skaidra noteikumu projekta 17.punktā ietvertā nosacījuma nepieciešamība, ņemot vērā, ka Kultūras ministrija anotācijā ir skaidrojusi, ka pasākuma ietvaros komercdarbības atbalsta piešķiršana nav paredzēta. Ja attiecībā uz investīciju tomēr ir paredzēts sniegt atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 kādu no mērķiem, aicinām noteikumu projektā ietvert arī pārējos nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014, kā arī precizēt informāciju anotācijā par komercdarbības atbalsta kontroles aspektiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar 15.4.apakšpunktu attiecināmas ir projekta vadības un projektu īstenošanas personāla izmaksas, lūgums precizēt, vai nav attiecināms pievienotās vērtības nodoklis vai jebkuri nodokļi, t.sk. atalgojuma nodokļi - iedzīvotāju ienākuma nodoklis utt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu, kā apliecināma atbilstošu kompetenču esamība projekta iesniedzējam, kā arī nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projekta 24. punktu ar atbilstošu apliecinošu dokumentu iesniegšanu (ja kompetenču atbilstība izriet no publiski pieejamas informācijas, tad nav nepieciešama apliecinošu dokumentu iesniegšana un 24. punkta papildināšana ar to uzskaitījumu).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta iesniegumam pievienojamo dokumentu sarakstu ar apliecinājumu, ka projekta iesniedzēja organizācijā ir izstrādāta šo noteikumu 44.11. apakšpunktam atbilstoša iekšējās kontroles sistēma.
Vienlaikus pārskatāmības nolūkos aicinām 24. punkta saturu izteikt apakšpunktos.
Vienlaikus pārskatāmības nolūkos aicinām 24. punkta saturu izteikt apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atsaucoties uz Valsts ieņēmumu dienesta 16.11.2023. vēstulē Nr. VID.4.1/8.4/870 Par amatpersonas statusa piemērošanu vairāku līmeņu projektos sniegto skaidrojumu (ja nepieciešams, vēstuli informācijai varam pārsūtīt), lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka, ka "Finansējuma saņēmēja lēmuma pieņemšanā par atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem iesaistītās personas ir uzskatāmas par valsts amatpersonām likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 4.panta trešās daļas izpratnē, bez pienākuma iesniegt valsts amatpersonu deklarāciju."
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvo šķēršļu mazināšanas nolūkos aicinām paredzēt, ka ārvalstu eksperts netiek iekļauts kā pilnvērtīgs komisijas loceklis, bet gan tiek piesaistīts kādu konkrētu kritēriju/aspektu vērtēšanai. Vienlaikus noteikumu projektā lūdzam regulēt ārvalstu eksperta atlases procesu (vai tas tiek izvēlēts kādā konkrētā datubāzē).
Piedāvātā redakcija
28. Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kurā piesaista Kultūras ministrijas deleģētus ekspertus. Projektu iesniegumu atlasē tiek iesaistīts vismaz viens ārvalstu eksperts mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanas jomā.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka AF ietvaros attiecināmība ir nevis pret piešķirtā finansējuma ieguldīšanu, bet pret mērķu sasniegšanu, tad lūdzam precizēt noteikumu projekta 39.1.apakšpunktu, svītrojot vārdus "ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros". Attiecīgi lūdzam izvērtēt un minētās normas vietā noteikt, ka avanss ir uzskatāms par attiecinātu, ja finansējuma saņēmējs ir sasniedzis 30% no projektā noteiktajiem rādītājiem.
Lai nodrošinātu efektīvu naudas plūsmu, investīcijas ieviešanas nosacījumos var norādīt konkrētu termiņu, kādā jāsasniedz attiecīgais atskaites punkts, izmantojot saņemto avansu, un kārtība, kādā tas atmaksājams, ja attiecīgais atskaites punkts konkrētajā termiņā netiek sasniegts.
Tāpat lūdzam papildināt ar nosacījumiem, kuri ir jāievēro, lai tiktu izmaksāts avanss, piemēram: finansējuma saņēmējs ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrētā kredītiestādē, kas ir izsniegusi bankas garantiju par labu aģentūrai.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā aizstāt vārdu "apgūt" ar vārdu "ieguldīt".
Lai nodrošinātu efektīvu naudas plūsmu, investīcijas ieviešanas nosacījumos var norādīt konkrētu termiņu, kādā jāsasniedz attiecīgais atskaites punkts, izmantojot saņemto avansu, un kārtība, kādā tas atmaksājams, ja attiecīgais atskaites punkts konkrētajā termiņā netiek sasniegts.
Tāpat lūdzam papildināt ar nosacījumiem, kuri ir jāievēro, lai tiktu izmaksāts avanss, piemēram: finansējuma saņēmējs ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrētā kredītiestādē, kas ir izsniegusi bankas garantiju par labu aģentūrai.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā aizstāt vārdu "apgūt" ar vārdu "ieguldīt".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekts paredz, ka finansējuma saņēmējs sniedz atbalstu gala labuma guvējiem, finansējuma saņēmējam ir saistošas Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. panta prasības attiecībā uz korupcijas un interešu konflikta novēršanu. Lai nodrošinātu nepieciešamo prasību izpildi, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu finansējuma saņēmēja pienākumu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
44.11. līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai (iekšējo kārtību), ietverot tajā:
44.11.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046 (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
44.11.2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
44.11.3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
44.11.4. ētikas kodeksu;
44.11.5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
44.11.6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
44.11.7.dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
44.11.8. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
44.11.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046 (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
44.11.2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
44.11.3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
44.11.4. ētikas kodeksu;
44.11.5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
44.11.6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
44.11.7.dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
44.11.8. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums rīkot atklātu projektu iesniegumu konkursu gala labumu guvēju atlasei (atbilstoši anotācijā skaidrotajam), un nosacījumus gala labuma guvējiem, kas drīkst piedalīties atlasē. Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot kārtību, kādā gala labuma guvējs apstrīd finansējuma saņēmēja lēmumu par atbalsta piešķiršanas atteikumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, ja investīciju plānots īstenot, paredzot, ka finansējuma saņēmējs atbalstu sniedz tālāk gala labuma guvējiem, noteikumu projektā nepieciešams atrunāt pienākumu finansējuma saņēmējam nodrošināt vismaz šādas pārbaudes gala labuma guvēju līmenī:
1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
2. dubultfinansējuma riska novēršana;
3. sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu.
1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
2. dubultfinansējuma riska novēršana;
3. sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam:
1. Apvienot vispārīgos atbilstības kritērijus Nr. 2.3. un 2.4., ņemot vērā, ka tie abi attiecas uz projekta iesniedzēja atbilstību un skatāmi kopsakarā;
2. Dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.7., jo gadījumā, ja projekta iesniegums netiks iesniegts Vadības informācijas sistēmā, tas netiks vērtēts, proti, netiks pārbaudīta tā atbilstība kritērijiem, savukārt pielikumi būtu vērtējami to kritēriju ietvaros, kuru vērtēšanai attiecīgais pielikums ir nepieciešams, nevis tikai pielikumu pievienošanas fakts;
3. Dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.8., lai izvairītos no formālisma;
4. Dzēst specifisko atbilstības krtiēriju Nr. 3.2., jo tas dublē vispārīgās atbilstības kritēriju Nr. 2.4.
5. Pārskatīt kvalitātes kritērijus, jo tie balstās uz ļoti subjektīviem aspektiem – piemēram, "pietiekami aprakstīts", "atsevišķi jautājumi nav aprakstīti pietiekoši detalizēti" nav objektīvi izvērtējami punktu skalā, turklāt leicina par projekta iesnieguma literāro kvalitāti, nevis projekta spēju efektīvāk sasniegt rezultātu;
6. Iesniegt kritēriju piemērošanas metodiku, lai būtu iespējams sniegt visaptverošu viedokli par kritērijiem.
1. Apvienot vispārīgos atbilstības kritērijus Nr. 2.3. un 2.4., ņemot vērā, ka tie abi attiecas uz projekta iesniedzēja atbilstību un skatāmi kopsakarā;
2. Dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.7., jo gadījumā, ja projekta iesniegums netiks iesniegts Vadības informācijas sistēmā, tas netiks vērtēts, proti, netiks pārbaudīta tā atbilstība kritērijiem, savukārt pielikumi būtu vērtējami to kritēriju ietvaros, kuru vērtēšanai attiecīgais pielikums ir nepieciešams, nevis tikai pielikumu pievienošanas fakts;
3. Dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.8., lai izvairītos no formālisma;
4. Dzēst specifisko atbilstības krtiēriju Nr. 3.2., jo tas dublē vispārīgās atbilstības kritēriju Nr. 2.4.
5. Pārskatīt kvalitātes kritērijus, jo tie balstās uz ļoti subjektīviem aspektiem – piemēram, "pietiekami aprakstīts", "atsevišķi jautājumi nav aprakstīti pietiekoši detalizēti" nav objektīvi izvērtējami punktu skalā, turklāt leicina par projekta iesnieguma literāro kvalitāti, nevis projekta spēju efektīvāk sasniegt rezultātu;
6. Iesniegt kritēriju piemērošanas metodiku, lai būtu iespējams sniegt visaptverošu viedokli par kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts" ar papildus skaidrojumu par 2.2.1.5.i. investīcijas mācību pasākuma un procesu modernizācijas pasākuma (abu kopā) ietekmi uz mērķrādītājiem "Izveidoto platformu un digitālo risinājumu skaits" un "Atbalstīto projektu skaits", paskaidrojot ar kādu pasākumu tiks sasniegti šie rādītāji un kādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām un dubultfinansējuma riska mazināšanu. Īpaši lūdzam pamatot kā tiks nodrošināta demarkācija ar citu Atveseļošanas fonda investīciju un ES fondu atbalsta pasākumu ietvaros paredzētajam apmācībām, piemēram, Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi" 30. un 40.punktā paredzēto atbalstu. Tāpat lūdzam sniegt skaidrojumu par demarkāciju ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes projektu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot noteikumu projekta 5.2.apakšpunktā noteikto, lūdzam anotācijā ietvert papildus skaidrojumu, ka finansējuma saņēmējam būs pienākums uzskaitīt kopējos rādītājus šādā detalizācijā:
1) rādītajam "uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai" un "atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā – mazi uzņēmumi, tostarp mikrouzņēmumi, vidēji uzņēmumi un lieli uzņēmumi)" ir jāuzskaita atbalstītie uzņēmumi pēc to lieluma: a) mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi; b) vidējie uzņēmumi un c) lielie uzņēmumi.
2) rādītajam "Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits" atsevišķi ir jāuzskaita vīrieši, sievietes un nebinārās personas pa vecuma grupām: 1) 18-29 gadi; 2) 30-54 gadi; 3) 55 gadi un vairāki. Tāpat atsevišķi no minētā jāizdala arī digitālo prasmju apmācību dalībnieku skaits.
1) rādītajam "uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai" un "atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā – mazi uzņēmumi, tostarp mikrouzņēmumi, vidēji uzņēmumi un lieli uzņēmumi)" ir jāuzskaita atbalstītie uzņēmumi pēc to lieluma: a) mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi; b) vidējie uzņēmumi un c) lielie uzņēmumi.
2) rādītajam "Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits" atsevišķi ir jāuzskaita vīrieši, sievietes un nebinārās personas pa vecuma grupām: 1) 18-29 gadi; 2) 30-54 gadi; 3) 55 gadi un vairāki. Tāpat atsevišķi no minētā jāizdala arī digitālo prasmju apmācību dalībnieku skaits.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka investīcijas pasākuma ietvaros tiek paredzēta publisko līdzekļu piešķiršana, tai skaitā, investīciju veidā, lūdzam sniegt plašāku skaidrojumu anotācijā, kādēļ atbalsta programmas ietvaros plānotais atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Tostarp, aicinām anotāciju papildināt saskaņā ar Kultūras ministrijas 01.09.2023 vēstulē Nr.5.1-1/1148 "Par Kultūras ministrijas plānoto atbalstu mediju nozarē" norādīto "Tā kā latviešu valoda tiek lietota šaurā ģeogrāfiskā tvērumā un salīdzinoši mazskaitlīgā personu lokā, secināms, ka Latvijas mediju uzņēmumu pakalpojumi tiek sniegti vietējā vai reģionālā tirgū, kā arī tirgus segmentā, kurā nav konstatējama būtiska citu dalībvalstu komersantu dalība. Tādējādi Kultūras ministrijas plānotie atbalsta pasākumi Latvijas mediju uzņēmumiem nevarētu ietekmēt patērētāju piesaisti ārpus Latvijas teritorijas, un ārpus personu loka, kuras lieto latviešu valodu. Līdz ar to uzskatāms, ka Kultūras ministrijas plānotie atbalsta pasākumi neradīs ietekmi uz Eiropas Savienības iekšējo tirgu, proti, nekropļos konkurenci tirdzniecībai starp dalībvalstīm. Ņemot vērā minēto, Kultūras ministrija secina, ka aprakstītie atbalsta pasākumi Latvijas mediju uzņēmumiem nav uzskatāmi par valsts atbalstu LESD 107. panta pirmās daļas izpratnē."
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam sniegt papildus skaidrojumu par pasākuma pienesumu tautsaimniecībai, piemēram, izmērāmu ietekmi uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekmi uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam iesniegts noteikumu projekta un anotācijas tulkojumu angļu valodā priekš iesniegšanas saskaņošanai Eiropas Komisijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 1.3. apakšpunktā vārdus "institūciju kompetenci" ar vārdiem "institūcijas, to pienākumus un tiesības", ņemot vērā, ka noteikumu projektā tiek identificētas institūcijas, kas nodrošinās pasākuma ieviešanu un uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 1.5.apakšpunktā un visā dokumentā aizstāt “investīcijas” ar “investīcijas pasākuma”, ņemot vērā, ka konkrētie noteikumi attiecināmi uz 2.2.1.5.i mācību pasākuma īstenošanu
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 4.punktu ar vārdiem "mērķa grupa", izsakot minēto punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
4. Investīcijas pasākuma mērķa grupa un gala labuma guvēji ir Latvijas mediju nozares speciālisti un mediju uzņēmumu darbinieki.
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām salāgot interpretāciju par gala labuma guvējiem noteikumu projekta 4. punktā un anotācijā – saskaņā ar anotācijā norādīto gala labuma guvēji ir mediju nozares asociācijas un uzņēmumi, nevis to darbinieki vai speciālisti.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt atbilstību Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID) mērķrādītājam Nr. 54, aizstājot vārdus "noslēgtie līgumi" ar vārdiem "atbalstīti projekti".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 12. punktā vārdus "bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – nodoklis)", lai nerastos interpretācijas iespējas, ņemot vērā, ka pievienotās vērtības nodoklis netiek attiecināts no Atveseļošanas fonda finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt 14.2. apakšpunkta kā atbalstāmās darbības saturu vai anotācijā izvērst atbalstāmo darbību skaidrojumu. Vismaz izmaksu samazināšana ir kādas darbības sekas, rezultāts, bet ne patstāvīga darbība.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju detalizēt ar pasākumu organizēšanu un īstenošanu saistīto izmaksu pozīcijas. Esošā redakcija paver ļoti plašas interpretācijas iespējas par šīm izmaksām, tādējādi ļaujot attiecināt teju visu, taču vienlaikus atsevišķu izmaksu lietderība šī pasākuma mērķu sasniegšanai varētu būt apšaubāma.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 15.5. apakšpunktā minētā regula neparedz publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet šo prasību saturu, turklāt noteikumu projekta 44.7. apakšpunktā ir ietverts finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt šo prasību ievērošanu atbilstoši minētajai regulai. Ievērojot minēto, rosinām svītrot noteikumu projekta 15.5. apakšpunktā vārdus un skaitļus “kas veiktas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241) 34. panta 2. punkta prasībām”.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 19. punktu vai nu pārcelt aiz 12.punkta, vai nu apvienot ar 12.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot, no kādiem līdzekļiem tiks segts pievienotās vērtības nodoklis.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotu terminoloģiju MKN tekstā, ierosinām redakcionāli precizēt punktu, vārdu "konkursa" aizstājot ar "atlases" un "sludinājumā" aizstājot ar "paziņojumā".
Piedāvātā redakcija
23. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) paziņojumā par projekta iesniegumu atlases izsludināšanu noteiktajā termiņā.
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekts nav papildināms, nosakot iespēju atbalstīt projekta iesniegumu par samazinātu finansējumu, t.i., piešķirot finansējumu mazākā apmērā, nekā projekta iesniedzējs pieprasījis, kā arī nosakot kārtību rīcībai gadījumā, ja pēc projektu iesniegumu atlases izveidojies finansējuma atlikums.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 25. punktu, ņemot vērā, ka tas dublē noteikumu projekta 3. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu, jo abos gadījumos norādīts viens kvalitātes kritērijs “Pieteicēja spēja un motivācija realizēt projektu”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu 22.punktā definēto projektu iesniedzēju loku, proti, juridiskas personas vai juridisku personu apvienības, ierosinām šajā punktā precizēt, ka CFLA izdod administratīvos aktus. Kā arī lūdzam noteikt lēmuma pieņemšanas termiņu atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64.pantā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu 32. un 34.punktā noteikto, ka aģentūra pieņem arī lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumiem, kā arī to, ka praksē projektu iesniedzēji mēdz apstrīdēt tieši pašu lēmumu par nosacījumu izvirzīšanu, aicinām papildināt šī punkta pirmo teikumu kā atsevišķu lēmuma veidu minot arī lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
Aģentūras lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu mēneša laikā var apstrīdēt Finanšu ministrijā kā Atveseļošanas fonda koordinējošā iestādē.
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 38.punktu, nosakot, ka līgumā ir ietverta kārtība, kādā aģentūra var vienpusēji atkāpties no līguma nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt "finansēšanas plāna" uz "plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafika"
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar projekta īstenošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 43.1.apakšpunktu izteikt šādā redakcijā “pieņemt lēmumu par izmaksu atbilstību šiem noteikumiem un noslēgtajiem līgumiem par projekta īstenošanu"
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 43.3. apakšpunktu, pārceļot vārdu "Finansējuma" pirms vārdiem "saņēmēju līmenī".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 44.3. apakšpunktu tā, lai būtu skaidri saprotams, kādām iestādēm finansējuma saņēmējam jānodrošina piekļuve informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izstrādāt arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas skaidrojumus un atsūtīt tos Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai, tos nepievienojot noteikumu projektam TAP.
Vienlaikus lūdzam kritēriju piemērošanas skaidrojumos norādīt izvērstus izslēgšanas kritērijus, atbilstoši Finanšu ministrijas 2023.gada 13.februāra vadlīniju "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 45.punktā noteiktajiem kritērijiem.
Vienlaikus lūdzam kritēriju piemērošanas skaidrojumos norādīt izvērstus izslēgšanas kritērijus, atbilstoši Finanšu ministrijas 2023.gada 13.februāra vadlīniju "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 45.punktā noteiktajiem kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, vai ir izvērtēta biedrību un nodibinājumu iesaiste pasākuma īstenošanā. Gadījumā, ja iesaiste nav iespējama, aicinām sniegt informāciju un apsvērumus, kādēļ to iesaiste ieviešanā nav iespējama.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Priekšlikums
Lūdzam sniegt papildus skaidrojumu, kāpēc pasākuma ietveros nav attiecināms dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju princips.
Piedāvātā redakcija
-
46.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 1. punktā vārdu "zināšanai", ņemot vērā, ka atbilstoši kārtībai Ministru kabinetam noteikumu projekts ir jāapstiprina.
Piedāvātā redakcija
-