Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
23-TA-1337
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
05.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pašvaldības plānveidīgi realizē iekļaujošu izglītību vispārējās izglītības iestādēs, atverot speciālās izglītības klases.
Piemēram, Ventspils valstspilsētas pašvaldības vispārējās izglītības iestādēs speciālās izglītības programmās mācās 296 izglītojamie (t. sk. 70 pirmsskolas izglītības posmā).
Atbilstoši Vispārējās izglītības likumam Latvijā speciālo izglītību var iegūt:
Speciālās izglītības iestādēs (daļēji nošķirtā vidē) – Ventspilī šādi speciālo izglītību neiegūst neviens izglītojamais;
Vispārējo izglītības iestāžu speciālajās klasēs (integratīvā vidē) – Ventspilī 94 izglītojamie (t. sk. 45 pirmsskolas izglītības posmā);
Vispārējās izglītības klasēs (iekļaujošā vidē) – Ventspilī 202 izglītojamie (t. sk. 25 pirmsskolas izglītības posmā).
Šobrīd Ventspilī speciālās izglītības programmas (ar programmas kodu 21015911 - bērni ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem) izglītojamie mācās nošķirti, kur audzēkņus netraucē troksnis un mijiedarbība ar citiem izglītojamiem. Ventspils 2.pamatskolas audzēkņi tiek izglītoti atsevišķās telpās citā ēkā. Taču nākotnē ir vēlme speciālās izglītības programmas īstenot esošā skolu tīkla ietvaros, pielāgojot šim mērķim esošas telpas.
Lūdzam paplašināt 4.2.1.3. pasākuma „Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumu tvērumu
Piedāvātā redakcija
Lūdzam izteikt sekojošā redakcijā: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.3. pasākuma „Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs un vispārējās izglītības speciālās izglītības klasēs” īstenošanas noteikumi. 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzsākot dalību projekta iesniegumu atlasē pašvaldība veic speciālās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu (ja attiecināms), nodrošinot, ka tās administratīvajā teritorijā pēc 2025. gada 31. augusta darbojas ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde (izņemot Rīgas valstspilsētu), kas vienuviet īsteno licencētas speciālās izglītības programmas (izņemot speciālās pirmsskolas izglītības programmas un Vispārējās izglītības likuma 50. panta ceturtajā daļā noteiktās profesionālās pamatizglītības programmas), kā arī Vispārējās izglītības likuma 50.panta ceturtajā daļā noteiktās profesionālās pamatizglītības programmas. Prioritāri atbalsts paredzēts speciālās izglītības attīstības centriem.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projektā nav 20.2.1. apakšpunkta, lūdzu precizēt atsauci uz atbilstošu noteikuma projekta apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu Ministru kabineta noteikumu projekta 25.2. apakšpunktā minēto rādītāju uzkrāšanu, lūdzam papildināt anotāciju:
norādot, kāds ir datu uzkrāšanas periods  datiem par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem un kura no Labklājības ministrijas izstrādātajām metodikām ir piemērojama par Vides un informācijas piekļūstamības pašnovērtējumu.

 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Projekta pamatojumu un atsauci uz profesionālās pamatizglītības programmas nepieciešamību, lūdzam Anotāciju papildināt ar izņēmumu par atsevišķu  Profesionālās pamatizglītības īstenošanas vietu.  Pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā darbojas vairāk kā viena speciālā izglītības iestāde (atskaitot Rīgas valstspilsētu), līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir jānodrošina pašvaldības domes lēmuma pieņemšana par speciālās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu, ka pēc 2025. gada 31. augusta pašvaldības administratīvajā teritorijā darbosies ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde. Lai veicinātu faktisku speciālās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu, minētais nosacījums paredz, ka speciālās izglītības programmas (izņemot speciālās pirmsskolas izglītības programmas un Vispārējās izglītības likuma 50. panta ceturtajā daļā noteiktās profesionālās pamatizglītības programmas) speciālās izglītības iestāde īsteno vienuviet, tas ir pašvaldības vienas teritoriālās iedalījuma vienības ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-