Atzinums

Projekta ID
23-TA-876
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK rīkojuma projekta 1. punktu papildinot to ar nododamās valsts kustamās mantas kopējo bilances vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rīkojuma projekta 1.5.apakšpunktu, tajā norādot nododamo transportlīdzekļu Opel Combo skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumu Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" 3.un 4.punktam valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starp­valstu organizāciju īpašumā, slēdzot rakstveida līgumu un tikai gadījumā, ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams noslēgt minēto līgumu, valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā, noformējot citus valsts kustamās mantas nodošanu un pieņemšanu apliecinošus dokumentus.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 28.marta noteikumu Nr.136 "Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumos Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā"" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.sadaļas 1.3.punktā norādītajam "jāņem vērā, ka kustamās mantas nodošana, noformējot citus kustamās mantas nodošanu un pieņemšanu apliecinošus dokumentus, ir izņēmums no vispārējās mantas nodošanas kārtības, un attiecīgā Ministru kabineta rīkojuma anotācijā ir pēc iespējas jānorāda uz objektīviem apstākļiem, kas liedz noslēgt rakstveida līgumu."
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas attiecīgo sadaļu ar informāciju par objektīviem apstākļiem, kuru dēļ konkrētajā gadījumā nebūtu iespējams noslēgt rakstveida līgumu par valsts kustamās mantas nodošanu.
Papildus informējam, ka praksē ir bijuši arī gadījumi, kad par valsts kustamās mantas nodošanu Ukrainai ir slēgts rakstveida līgums (sk.piemēram, Ministru kabineta 2022.gada 21.decembra rīkojumu Nr.961 "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai"), līdz ar to ir iespējami arī gadījumi, kad par valsts kustamās mantas nodošanu Ukrainai ir iespēja noslēgt rakstveida līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK rīkojuma projektu ar jaunu punktu šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ar šā rīkojuma 1. punktā minētās valsts kustamās mantas transportēšanu saistītos izdevumus segt no Iekšlietu ministrijai valsts budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
5.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lai nodrošinātu anotācijas pārskatāmību lūdzam sadaļas 1.3. punktā “Risinājuma apraksts” norādītās Ukrainai nodomās valts kustamās mantas pozīcijas pārlikt uz anotācijas pielikumu. Anotācijā norādot tikai kopējo bilances vērtību un atsauci uz anotācijas pielikumu, kur detalizēti tiek uzskaitītas visas pozīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši rīkojuma projekta 1.22.apakšpunktam Ukrainai bez atlīdzības paredzēts nodot arī valsts kustamo mantu - degvielu (iepildītu transportlīdzekļos, elektrostacijā un ģeneratoros), taču rīkojuma projekta anotācijā par degvielu ir norādīta vērtība, nenorādot, vai tā ir bilances vērtība.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumu Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" 2.punktam rīkojuma projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācija) iekļauj informāciju par nododamo valsts kustamo mantu, tās apjomu, tehnisko stāvokli, bilances vērtību un pamatojumu nodošanai ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā. Tādējādi, nododot degvielu Ukrainai kā valsts kustamo mantu, anotācijā nepieciešams precizēt, ka tā ir bilances vērtība.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši rīkojuma projekta 1.1.-1.18.apakšpunktā norādītajam Ukrainai bez atlīdzības paredzēts nodot 50 transportlīdzekļus, savukārt no rīkojuma projekta anotācijā norādītās informācijas secināms, ka vienlaikus paredzēts nodot arī attiecīgo transportlīdzekļu aprīkojumu (dažāda veida kustamo mantu). 
Lai nodrošinātu nepārprotamu skaidrību par valsts kustamo mantu, kuru paredzēts nodot Ukrainai, lūdzam izvērtēt, vai rīkojuma projekta attiecīgajos apakšpunktos nebūtu jāprecizē, ka tiek nodoti transportlīdzekļi kopā ar aprīkojumu vai arī precizēt rīkojuma projekta anotāciju, norādot, ka atbilstoši Civillikuma 850.pantam transportlīdzeklis uzskatāms pa galveno lietu, savukārt tā aprīkojums par blakus lietu, attiecīgi Ukrainai bez atlīdzības tiek nodota galvenā lieta ar tai piederošajām blakus lietām.
Piedāvātā redakcija
-